Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
@gość_c3df9 nie mówię, że nie uprawiają dumpingu - tylko że trudno go udowodnić. Dzień przed wylotem były po 128 - ale nie wiesz, czy to był 10., 50. czy 150. bilet na ten lot. W ten jeden dzień mogła się sprzedać reszta biletów - choćby i po 300. Nie mówię że tak było - nie zdziwiłbym się, gdyby FR stosował tu dumping :) Jeszcze inna sprawa, że FR mógł mieć różne zniżki uzasadniające taką cenę.
gość_c3df9
2017-09-27 15:11
Dumping to cena poniżej kosztów. Wszyscy przymykają oko na te niby-promocje, ale jest to dumping. Ostatnio leciałem FR do Gdańska, na dzień przed wylotem bilety były po 128 zł, zaś w dzień wylotu miejsc juz nie było, samolot był pelniusienki. Będziesz mi wmawiać, ze nawet przy 100% wypełnieniu cena 128 zł jest cena, która zapewnia rentowność, biorąc pod uwagę pule miejsc po 21-100 zł?
@gość_c3df9 A w którym miejscu sprzedawanie będzie dumpingiem? LCC mają w zwyczaju pierwsze miejsca sprzedawać tanio, w miarę zapełnienia samolotu podnosząc ceny tak że przekraczają cenę u tradycyjnych przewoźników (przykład: KRK-GDN)...
gość_c3df9
2017-09-27 13:46
gość_cb406: właśnie dlatego dumping jest praktyka zakazywana. Szczerze mówiąc, nie bardzo rozumiem dlaczego LCC sa traktowane inaczej przez regulatorów rynku niż zwykle firmy. Gdyby nagle Samsung zaczął sprzedawać telewizory po 50 zł urząd antymonopolowy zapewne od razu by podjął działania.
gość_91eff
2017-09-27 13:24
z tego co pamiętam to FR "rzutem na taśmę" dostał te zniżki a później zmienili cennik.
gość_cb406
2017-09-27 12:57
Zbyt niskie, nie pokrywające kosztów ceny rozregulowują rynek.W następstwie tego przy koszcie przelotu np 500 złotych pasażer oczekuje biletu w cenie 50 złotych.Połączenie jest likwidowane, a pasażer leci innym połączeniem płacąc 1000 złotych.
gość_0117d
2017-09-27 12:29
Marcowy: to co jest napisane jak byk to moze byc modyfikacja starych przepisow, ktora wprowadzono niedawno na Okeciu. FR dostal znizke za GDN i WRO, a teraz ona sie skonczyla.
Co wy z tymi zniżkami ? Przecież FR nie mógł dostac zniżki za "nowe połączenie" na trasach do GDN i WRO. Jest napisane jak byk że za nową trasę uznaje się połączenie które nie było obsługiwane przynajmiej przez rok do tyłu przez żadnego innego przewoźnika.
gość_9b2f7
2017-09-27 11:24
gość_4fe5f: To się możesz zdziwić, bo Szczecin ma o wiele lepsze wypełnienie niż GDA i WRO - wiem to z własnego doświadczenia. A wpływają na to przede wszystkim zdecydowanie większa odległość i dłuższy czas dojazdu transportem naziemnym, modernizacja linii kolejowej połączona ze słabą ofertą kolei, czy wysokie ceny za przejazd A2. W przypadku Gdańska i Wrocławia masz Pendolino co kilka godzin, z porównywalnymi cenami i nieco dłuższym czasem przejazdu od punktu A do B. Do Szczecina jedyny pociąg ekspresowy jedzie prawie 6h. Dlatego jak tylko połączenie FR się na tej trasie pojawiło, to wypełnienie było spore, a ceny nigdy nie były tak niskie jak do WRO i GDN. Z resztą zobacz sobie na statystyki SZZ jakie wzrosty notuje lotnisko od 27 marca, czyli dnia gdy pojawił się FR do WAW.
Latanie Modlin-Gdańsk jest pozbawione jakiegokolwiek sensu, nie wierzę by się w coś takiego bawili.
Co do zniknięcia krajówek FR z Krakowa - mocno wątpię. Jest zaledwie jeden lot dziennie, a ceny są wysokie - nawet wyższe od LOTu, i to mimo fatalnych godzin. Już prędzej bym się spodziewał wprowadzenia dodatkowego lotu na tej trasie - ale to pewnie nie nastąpi, biorąc pod uwagę kłopoty FR z pilotami :(
A to, że nie kasują lotów do Szczecina - może dlatego że latają raz dziennie a nie 3x dziennie jak do Gdańska?
gość_3d809
2017-09-27 11:02
gość_71df5: w pewnym sensie warunki maja znaczenie, tyle ze oczywiście nie chodzi o rzekome złośliwe ustawianie samolotów, a o zniżki za nowe połączenia. Dla Szczecina zniżki sa jeszcze w mocy, wiec zostaje, dla Gdańska i Wrocławia juz nie.
marcowy: i uważasz, ze 120 zł za RT to jest prawidłowa cena? Lot samolotem w obie strony tańszy niż pociąg w jedna i to ma byc realna cena takiej usługi? Sorry, ale takie podejście jest infantylne.
gość_e95d7
2017-09-27 09:50
Z systemu rezerwacji Ryanair zniknęło tez jedno połączenie dziennie do Charleroi. Do tej pory trasa była obługiwana dwa razy dziennie, rano i wieczorem. Od początku listopada jest tylko jedno połączenie dziennie (z wyjątkiem czwartku kiedy sa dwa). Modyfikacja rozkładu musiała nastapić wczoraj albo w ostanich dniach. Mam bilet na jeden ze skasowanych lotów ale informacji o anulowaniu lotu jezcze nie dostąlem.
gość_6bbc7
2017-09-27 09:50
Wchodząc na profil w RyanAir pojawia się informacja, że lot odwołany, ale jak na razie nie raczyli przysłać e-maila z informacją o odwołaniu.
gość_6ed72
2017-09-27 09:42
A za niedługo znikną i z KRK na zawsze!
gość_71df5
2017-09-27 09:27
no cóż, gdyby chodziło tylko i wyłącznie o warunki na Chopinie to ucięliby również Szczecin. Poza tym, wróciliby z tymi trasami do Modlina. A wiem jak jest.
Nikt im nie kazał sprzedawać biletów po 20 zł. Gdyby sprzedawali za 100-150 to i tak taniej niż w LOTie lub porównywalnie. To samo dotyczy PKP, zwłaszcza cen na Pendolino.
Oczywiście nie oznacza to że przy cenach 100-150 zł w jedną stronę trasy te byłby rentowne. Swego czasu była analiza na tej stronie mówiąca że przy trasach do 1500 km bilety poniżej 400zł (ale chyba w obie strony) oznaczają dokładanie do interesu.
gość_824b8
2017-09-27 09:25
Dziwne, nerwowe ruchy FR. Może problem z pilotami to tylko wierzchołek góry lodowej ?
gość_b4608
2017-09-27 09:17
Niesamowite jest to że można się cieszyć ze zmniejszenia konkurencji... serio? Jak by Wam pozamykali wszystkie sklepy a zostawili tylko jedną sieć to też byście się cieszyli? "Fajne" ceny LOT-u znikną jak tylko RYR się zwinie. Szkoda, mnie jako konsumentowi szkoda
Własnie kupiłem FR na 3.10 za 130 zł. Cena w LOT 600...... podziekować
marcowy - Spokojnie strona LOT-u działa prawidłowo, swój negatywny stosunek do tego przewoźnika postaraj się kontrolować.
gość_d9b55
2017-09-27 09:12
Gdańsk już liczy po cichu jak tu nabić paxów żeby straty odrobić i znowu rekorda walnąć.