Berlińczycy chcą kontynuacji operacji Tegel

Berlińczycy chcą kontynuacji operacji Tegel O pozostawieniu obecnego lotniska Berlin Tegel mieszkańcy stolicy Niemiec zadecydowali w referendum, które przeprowadzone zostało w niedzielę, łącznie z wyborami do parlamentu Niemiec. Za tym, by port lotniczy Tegel kontynuował swoją działalność, opowiedziało się 56 proc. głosujących, podczas gdy 42 proc. uczestników chce, by obecne główne lotnisko Berlina zostało...
25/09/2017 12:20   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_c4a49 2017-09-25 18:13   
gość_c4a49 - Profil gość_c4a49
To Forum lotnicze więc piszecie z tego punktu widzenia, ale decyzja mieszkańców miasta ma inne motywacje. Przeciwko zamknięciu Tegel głosowali przede wszystkim Ci, którzy uważają, że gdy zniknie hałas generowamy nad gęsto zaludnionymi dzielnicami, jej mieszkańcy będą musieli płacić wyższe czynsze. I tak się częściowo stało, gdy w 2012 miał ruszyć nowy port, wtedy czynsze wzrosły ale okazało się że otwarcie BER przesuwa się w czasie, więc wzrostu cen lekko wyhamowaly.
Marcin14 2017-09-25 14:20   
Marcin14 - Profil Marcin14
A jeśli chodzi o wygodę na terminalach lotniska, to całkowicie się zgadzam. Jest ono bardzo niewygodne do podróżowania i w dodatku zatłoczone. Ja nie bronię lotniska w obecnej formie - bronię tylko naprawdę dogodnej lokalizacji i dużych korzyści, które mogą wraz z nią płynąć.

Jak to jak przebudować? Nie takie rzeczy inżynieryjnie się już udawały. Terminal A można zamknąć, zburzyć i zbudować na nowo w nowoczesnym stylu. Tak samo zresztą jak i pozostałe terminale. Właściwie do pozostawienia nadaje się tylko Terminal C, który ma odpowiednią przepustowość (przy operacjach zmniejszonych do ~10 mln pax rocznie) by kolejno zamykać pozostałe terminale i stawiać na ich miejscu nowoczesne dworce. Można swobodnie zmienić układ dróg dojazdowych - tu akurat nie ma żadnych utrudnień, po prostu można je wytyczyć poprzez istniejące parkingi i ewentualnie części płyt postojowych. Jestem zresztą inżynierem budownictwa z podobno jakimś tam dwudziestoletnim doświadczeniem, więc spokojnie mógłbym takie coś zaprojektować i czasami wydaje mi się, że wiem, co mówię.
Marcin14 2017-09-25 14:04   
Marcin14 - Profil Marcin14
Moim zdaniem "nigdy nie mów nigdy". Jeśli lotnisko utrzyma się w charakterze niskokosztowego (tzn. z obecnym układem terminali, nie pozwalającym na swobodne przesiadki), to w następnym dziesięcioleciu może pozostać bardzo ekonomicznie opłacalnym. A jeśli lotnisko będzie spełniało oczekiwania mieszkańców, to dlaczego nie dobudować na nie kolejki (całe półtora kilometra i tylko jeden końcowy przystanek), która zresztą była w oryginalnych planach lotniska, w kolejnym dziesięcioleciu.
gość_6bcf0 2017-09-25 14:03   
gość_6bcf0 - Profil gość_6bcf0
pszn to nie widziales jeszcze lotnisk typu Asuncion lub podobne, przy ktorych Tegel to szczyt luksusu.
Dla mnie TXL nie jest zly, lubie szybkie drogi do gate, dobra komunikacje z miastem etc, a jak chce cos tam zjesc to ide do ktorejs z restauracji lub Burger King, widze, ze tu ktos na sile demonizuje stare, ale dobrze funkcjonujace lotnisko.
pszn 2017-09-25 13:58   
pszn - Profil pszn
Marcin14, to co piszesz jest totalnie bez sensu. Jeżeli ktoś miałby zostać na TXL to nie linie niskokosztowe tylko właśnie tradycyjne. Nikt nie będzie tam budował kolei, bo to lotnisko przeznaczone do zamknięcia - od dawna. Nikt go też nie przebuduje bo nic się nie da. Główny terminal jest zbudowany na środku płyty więc, co chciałbyś tam przebudować i gdzie?
TXL to najgorsze lotnisko na jakim byłem i ciesze się że je w końcu zrównają z ziemią. Jak przejdziesz przez odprawę bezpieczeństwa to musisz siedzieć w jakimś kurniku z jednym barem albo z przywiezionym wózkiem z napojami - gorzej niż na małych lotniskach typu SZZ. Zupełnie nie rozumiem ludzi którzy go bronią.
A co do przyszłości to nie ma co gdybać. Wkrótce otworzą BER z dodatkowym terminalem SXF dla lowcostów, a TXL zamkną.
gość_6bcf0 2017-09-25 13:39   
gość_6bcf0 - Profil gość_6bcf0
gość_b5f38 Dojazd do BER bedzie szybki i wygodny, tluc sie godzine? Mieszkancy straca wygodny dojazd? O czym piszesz, chyba nie znasz sie w sytuacji komunikacji miejskiej w Berlinie. Nie trzeba jechac S-Bahn, beda jezdzic tez pociagi regio, a rowniez i dalekobiezne.
Ode mnie z Friedrichshain jade 30 min, a jak ktos mieszka na Spandau czy Reinickendorf to oczywiscie bedzie tesknil za TXL. Ale jest "Schönefeld Express" i od grudnia przez odgalezienie S-Bahn na wysokosci Ostkreuz bedzie mozna jezdzic bezposrednio z CityWest bez przesiadania sie.
gość_b5f38 2017-09-25 13:25   
gość_b5f38 - Profil gość_b5f38
Moim zdaniem nijak się nie potoczy. Ewentualnie przy odrobinie szczęścia Tegel bedzie obsługiwać cześć niemieckich lotów krajowych. Bez gruntownej przebudowy i modernizacji budynku nie ma co myślec o pełnieniu przez niego dalej swojej funkcji. Tempelhof zamknięto, to i Tegel zamkną. Nie bardzo widzę ekonomiczne uzasadnienie dla utrzymania Tegla. Jasne, ze mieszkańcy stracą wygodny dojazd, na BER juz taksówka tak tanio nie dojada, wiec albo trzeba bedzie się tłuc kolejka godzinę, albo własnym samochodem i płacić za parkowanie. Tak zle i tak niedobrze. O budowie kolejki dla lotniska Tegel mozna pomyśleć tylko w kategoriach żartu.
Marcin14 2017-09-25 13:19   
Marcin14 - Profil Marcin14
Ja jestem za tym, żeby lotnisko zostało. Świetnie mi się przy nim parkuje, bardzo tani jest też dojazd pociągiem ze Szczecina i na pewno wygodniejszy niż autokarem/busem, gdy nie ma się wiele bagażu. Na konwencjonalne linie lotnicze terminal jest przestarzały, ale dla lotów niskokosztowych moim zdaniem jest jeszcze w sam raz.

Terminal A zdecydowanie potrzebuje gruntownej przebudowy na obecnie standardową część "od miasta" (odprawa) i airside ze sklepami, restauracjami i klubami. Potrzebna byłaby też bardzo budowa kolejki na samo lotnisko. Nikt nie jest fanem pozostałych terminali, ale dla lotów niskokosztowych spełniają one swoje funkcje.

Ciekawi mnie bardzo, jak się to wszystko potoczy.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy