Wild: CPK "Solidarność" powstanie koło Baranowa

Wild: CPK Wild poinformował zebrane media o tym że CPK "Solidarność" będzie znajdować się w miejscowości Stanisławów, w gminie Baranów. Tym samym potwierdziły się informacje opublikowane wczoraj (18.09) przez Internetową Agencje Radiową. Szczegółowe ustalenia rządu i harmonogram zostaną przedstawione w przyszłym tygodniu, na specjalnie zwołanej konferencji...
19/09/2017 15:38   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_1f2f9 2017-09-27 16:06   
gość_1f2f9 - Profil gość_1f2f9
HYPERLOOP to jest przyszłość za 10 lat transport będzie wyglądał zupełnie inaczej.polowy samolotów i lotnisk nie bedzie. Szkoda forsy na CPL
gość_a3047 2017-09-22 10:59   
gość_a3047 - Profil gość_a3047
@eFJot - to taka taktyka, najpierw kłamać, później udawać że się nic nie mówiło a hejt przerzucić na inny temat.
eFJot 2017-09-22 10:34   
eFJot - Profil eFJot
Ej, gdzie są te wszystkie mądrale, które z taką pewnością siebie twierdziły, że CPL ma być "im. Lecha Kaczyńskiego"? Ostatnio pisał o tym Pablakiss. Wypadałoby przeprosić...
gość_7b8de 2017-09-20 19:37   
gość_7b8de - Profil gość_7b8de
gość_b0222 typowe myślenie kogoś kto nie ma pojęcia o lotnictwie . wywalmy olbrzymie sumy pieniedzy na nowe lotnisko bo LOT chce sie rozwijac . wydac tyle zeby LOT mogl wozic np moldawian tanio do ameryki , czy wegrow do azji ??? linie lotnicze malo kiedy zarabiaja pieniadze (ALITALIA i Air Berlin to ostatnie ofiary ) . wyobraźmy sobie wielki CPL w polu gdzie glownym przewoznikiem jest przynoszacy straty LOT ...Studnia bez dna ... typowa gigantomania wsiokow .wreszcie lotnisko w warszawie jest przyzwoite to zaorac i zbudowac nowe . na okeciu wystarczy rozbudowac terminal i sprzedawac sloty . oczywiscie lot lata malymi samolotami i tego sie boi
gość_b0222 2017-09-20 18:58   
gość_b0222 - Profil gość_b0222
No typowe narzekania. O CPK mowi sie juz chyba od 10-lat - jak nie budowali to wrzawa ze nic sie nie robi, jak teraz chca budowac to znowu po co? Ludzie dajcie spokoj, przeciez LOT chce sie rozwijac podwoic flote itd, itp to gdzie to wszystko ma sie zmiescic na Okeciu? Do tego Okecie ma restrykcje na loty nocne i na korzystanie z pasow startowych a deweloperzy coraz bardziej zbudowywuja tereny kolo lotniska, wiec mozna sie spodziewac ze protestow bedzie coraz wiecej. Tak wiec jeli nawet CPK nie bedzie LHR to i tak bedzie lepiej niz Okecie.
Texan 2017-09-20 18:47   
Texan - Profil Texan
Zastaw się, a postaw się....Tak jakby nie można było odpowiednio rozbudować Modlina, aby tam powstał CPK. No, ale przecież rządu to nic nie kosztuje. Zapłacimy my, podatnicy.
gość_6572b 2017-09-20 18:00   
gość_6572b - Profil gość_6572b
Proszę czytać ze zrozumieniem. Napisałem ze linie tradycyjne (np. BA) zarabiają głównie na lotach długodystansowych (które są zasilane przez huby). Tu nie chodzi o przewozy osób czy przychody. AF KLM wozi więcej na short haul i ma na tym starty.
Nie każdy lot długodystansowy to p2p. Lotniska p2p dla Londynu to Luton, Gatwick czyli te które obsługują głównie trasy europejskie. Na długodystansowych na razie typowych p2p nie jest tak wiele. Większość to mix hub plus p2p. Ktoś kto wyrusza z Londynu i leci do Nowego Yorku a później przesiada się do Los Angeles nie jest pasażerem p2p.
gość_ec29c 2017-09-20 16:37   
gość_ec29c - Profil gość_ec29c
@gość_6572b

Dane z Frankfurtu za 2016:

60,8 million pax (arr+dep+transit)
Transit (passing through) 0.1 million
60,7 million pax (arr+dep)
Transfer 60,6% (aircraft change)

Heathrow za 2016:

Annual passengers: 75.7 million
Percentage of transfer passengers: 30% (22.7 million)
gość_83076 2017-09-20 16:07   
gość_83076 - Profil gość_83076
Znając realia z lotniska Chopina taki sam grajdoł będzie na CPK a LOT to też poziom jak linia nisko kosztowa a czasami nawet gorzej i dlatego nie mam zamiarów o ile dożyję z CPK korzystać. Do tej pory o wiele wygodniej, praktyczniej i taniej było dla mnie latać przez Frankfurt co miałoby mnie przekonać żeby latać przez CPK? Rząd? :-) LOL!
gość_ec29c 2017-09-20 15:50   
gość_ec29c - Profil gość_ec29c
@gość_6572b

BA wozi pasażerów do i z Londynu. Przesiadki na londyńskich lotniskach, głównie Heathrow to absolutny margines ich działalności.

Lot długodystansowy do/z Londynu to też P2P.
gość_6572b 2017-09-20 13:46   
gość_6572b - Profil gość_6572b
gość_ec29c No z tym BA jako p2p to popłynąłeś. BA (w ramach IAG), Lufthansa czy Air France KLM zarabiają głównie na lotach długodystansowych (dwie ostatnie sporo zarabiają tez na MRO). Wystarczy obejrzeć ich sprawozdania finansowe. Im europejskie p2p są potrzebne tylko do napędzania pasażerów do long hauli.
Dlatego np. Ryanair proponował wzięcie od Alitalii europejskiej sieci p2p i oddać komukolwiek długie dystanse.
Szef Air France rzucił hasło żeby połączyć niskokosztowe kawałki IAG, LuftHansy i AF KLM żeby być w stanie konkurować Ryanairem i Easy Jetem oraz feedować ludzi do hubów
gość_1afee 2017-09-20 12:57   
gość_1afee - Profil gość_1afee
Co najmniej dwa podobne lotniska już istnieją - Ciudad Real i Montreal Mirabel. Fajnie, też będziemy mieli swoje takie... :)
mluben 2017-09-20 12:18   
mluben - Profil mluben
Wszystko pięknie ladnie. Lot sie rozwija itd ale to samo można osiagnac na okeciu. Nigdy sie nie zblizymy do 100mln osob obsluzonych. Bardziej realne jest 50mln ale za kupe lat. Taka ilosc mozna spokojnie obsluzyc na okeciu po wybudowaniu nowego terminala. 2 pasy tez wystarczy. Ostudzmy entuzjazm. Nigdy nie bedziemy anglia ani niemcami lub francja pod wzgl liczby pasazerow. Budowa terminala na okeciu pochlonie duzo mniej niz nowe lotnisko na ściernisku. Pasy sa, wszystko jest. Tylko nowego terminala na 20-30mln brakuje. Nie rozumiem tych ludzi. LOTowi powinno byc wszystko jedno pod warunkiem ze beda miec miejsce na rozwoj. Cala ta gadanina to polityczne brednie i propaganda.
gość_7b8de 2017-09-20 12:08   
gość_7b8de - Profil gość_7b8de
lotnisko to powinno sie nazywac Pomnik Baranow z Pis. budowac z daleka od warszawy lotnisko po to żeby sie ktos przesiadal to ... warszawa bedzie miala , lodz dalej bedzie miala daleko dojazd np z Białegostoku to bedzie horror . I to wszystko za 30 mld ...w kraju gdzie drogi niezbudowane a koleje jezdza czasami 30 km na godzine
gość_29954 2017-09-20 10:57   
gość_29954 - Profil gość_29954
spotter10 w Twojej wypowiedzi najważniejsze jest ostatnie zdanie. 99% tekstu uzasadnia dlaczego lotnisko mam sens a ostatnie zdanie sprowadza całą analizę na ziemię.
LOT nigdy nie będzie miał 50 mln pasażerów. Takiego potencjału nie ma ze wg na liczbę ludności, trendy demograficzne, itd.
Pytanie czy LOT przetrwa najbliższy kryzys. Ostatnio toczy się dyskusja w prasie lotniczej ile linii przetrwa w Europie. Większość obstawia Air France KLM, Lufthansa, IAG, Ryanair i czasami dodaja Easy Jet. Oczywiście na opłotkach może przetrwać taka czy inna linia typu TAP, Finnair czy LOT ale to nie będą linie, które będą rozdawać karty.
Na short haulach rozjadą LOT Ryanair, Easy Jet i Wizzair. Na long haulach Norwegian i te linie, które w tej chwili powstają (np. Level) tudzież może np. Ryanair który też planuje wejście w połączanie długodystansowe.
Większość wzrostów będzie się opierać na połączeniach p2p co widzi nawet LOT skoro ostatniego dreamlinera dali do Budapesztu a nie na Okęcie.
Więc cała ta "koncepcja" nie jest spójna nawet w ramach LOTu.
Poprzednicy przynajmniej robili jakieś analizy. Rząd buduje bez żadnych analiz - na czuja.
gość_ec29c 2017-09-20 10:28   
gość_ec29c - Profil gość_ec29c
@spotter10

Ostatnio w Europie największe zyski osiągają linie P2P (LCC). Plus British Airways, które de facto są też P2P i Lufa, która ma pięć hubów w centrum Europy i jest co najmniej liderem oligopolistycznym.

Pozostali mają zyski, bo cena paliwa jest niska.

P2P jest przy tym kluczowe: jeśli możliwe jest zapełnienie z zyskiem samolotu P2P to nie należy zmuszać do przesiadek. Dlatego najlepszą decyzją LOT-u było otwarcie P2P do Budapesztu, ale LOT powinien też zwiększyć liczbę lotów P2P Chicago - Kraków, otworzyć NY-Kraków i być może wprowadzić bezpośrednie połączenia w lecie do pozostałych polskich miast, na początku do Gdańska i Rzeszowa.

Po drugie próba budowy w tej części świata linii przesiadkowej jest skazana na niepowodzenie, gdyż:

1) Polska jest po drodze z Dalekiego Wschodu do Europy, ale po drodze jest też Rosja, i Aeroflot DOSTAJE opłaty płacone przez inne linie za latanie nad Rosją. To kto wygra? Ten kto płaci, czy ten kto dostaje?
2) Ameryka Pn. - Europa: Warszawa jest po drodze tylko pomiędzy Ameryką Północną, a Zachodnią Ukrainą, Rzeszowem i Rumunią. Przy czym UIA powiększy swoją flotę długodystansową, A TAROM chce wyleasingować 3 szerokokadłubowce. To kogo chcesz wozić?
3) Niemieckiego rynku w życiu nie zdobędziemy bo niemieckie firmy zapłacą więcej i polecą Lufą, w ramach niemiecko-niemieckiej solidarności. W Niemczech LOT może co najwyżej pozyskać turystów, którzy kupią tanie bilety.
spotter10 2017-09-20 09:21   
spotter10 - Profil spotter10
Nie popieram obecnej władzy, ale budowę CPK jak najbardziej. Moim zdaniem nawet lotnisko wybudowane na środku Bałtyku mogłoby być dochodowe i na siebie zarabiać, obsługując jednocześnie miliony pasażerów.

Większość z krytykujących budowę CPK mam wrażenie, że ogranicza się tylko do Warszawy i Polski. Wybaczcie, ale to nie ma znaczenia czy lotnisko będzie obsługiwać ruch z/do WAW czy innej dziury w Polsce czy innym kraju na świecie. Ważne jest czy lotnisko będzie miało klienta w postaci LINII LOTNICZEJ! Bo paxy nie są klientami lotnisk, tylko linii. Ideą samego CPK jest stworzenie centrum przesiadkowego. Założeniem jest aby większość z obsługiwanych pax tylko się tam przesiadała. Jeżeli wraz z budową CPK uda się wyprowadzić LOT na prostą i go rozwinąć, inwestować w niego i otwierać nowe trasy, sprawić by za 10 lat przewoził 40-50 mln pax rocznie, to CPK się obroni. I nie ma znaczenia czy paxy będą z Warszawy, Radomia, Łodzi czy Gdańska.

Czytając wiele artykułów i wypowiedzi dotyczących latania LOT'em i z Polski, odnoszę wrażenie że każdy by chciał aby LOT latał bezpośrednio z każdego lotniska w Polsce w każde miejsce na świecie. Bo jest najwygodniej, najszybciej i bez przesiadki. Natomiast i tak wybierają ofertę innych przewoźników, z przesiadką we FRA, MUC, ZRH, AMS, CDG itp, bo jest taniej, bo oferta jest lepsza. I nikomu nie przeszkadza już, że musi się przesiadać. Jeżeli zaczniemy traktować LOT tak samo i zaakceptujemy, że to z WAW (tudzież CPK) będzie on tworzył swoją siatkę połączeń międzynarodowych i międzykontynentalnych, będziemy latać z regionów z przesiadką w WAW(CPK) to zarówno linia jak i CPK się obronią.

Na sam koniec zwróćcie proszę uwagę na lotniska we FRA, MUC czy AMS. One głównie obsługują ruch tranzytowy. Lufthansa zbudowała swoją potęgę dzięki bogatej siatce i dwóm bardzo dobrych centrach przesiadkowych. Owszem, jest spora liczba pax którzy lecą tylko z/do MUC/FRA/AMS, ale to są ogromne centra turystyczne czy biznesowe. I lata temu to miało ogromny wpływ na rozwój tych portów lotniczych, bo ludzi latało znacznie mniej. Zaś obecnie, gdy tort w postaci pax których można przewieźć jest bardzo duży, łatwiej można zbudować port przesiadkowy. Trzeba im tylko dać dobra ofertę na loty i wygodne miejsce do przesiadki. A nie ukrywajmy - położenie Polski jako miejsca tranzytowego jest idealne. To tutaj łączy się wschód z zachodem i tutaj łączy się północ z południem. Trzeba to tylko sensownie wykorzystać..

Reasumując - CPK ma ogromny sens, ale tylko pod warunkiem istnienia dobrego i silnego przewoźnika, który się tam zagnieździ. Obecnie pretenduje do tego LOT. Jeżeli nadal się będzie rozwijać tak jak dotychczas, to będzie sukces. Jeżeli LOT'u zabraknie, to CPK będzie klapą.
mluben 2017-09-20 08:10   
mluben - Profil mluben
Wąskim gardłem na okęciu jest tylko i wyłącznie terminal. Stansted posiada jeden pas i obsluguje 2x tyle co okęcie. Wybudować jeden porządny funkcjonalny terminal i będzie po kłopocie.
mluben 2017-09-20 08:01   
mluben - Profil mluben
Sprawa jeszcze nie przesądzona. Pierwsze prace maja najszybciej byc po 2019 co w polskich realiach oznacza ze bedzie po 2020. W miedzyczasie beda wybory...roznie moze byc. Moze byc tak ze otwarcie bedzie dopiero po 2030 albo nawet wcale bo ktos to wkoncu dokladnie policzy i okaze sie ze taniej bedzie rozbudowac okecie. Pasy sa, drogi sa, nic tylko wybudowac nowy funcjonalny terminal. Miejsca tam nie brakuje wbrew durnym opiniom.
gość_18479 2017-09-19 22:27   
gość_18479 - Profil gość_18479
gosc_87f96: właśnie po to te emocje, że wszyscy za to zapłacimy :) Może nie dożyjemy otwarcia lotniska, ale i tak za nie zapłacimy. Umowy zostaną zawarte, Okęcie sprzedane.. Gdyby to była tylko rezerwacja miejsca pod to lotnisko to byłoby super, brawo, ale boję się, że rząd zacznie nieodwracalny proces budowy.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy