CPK powstanie w Baranowie - podaje IAR

CPK powstanie w Baranowie - podaje IAR Dotąd faworytem był Mszczonów. Na razie nie wiadomo, co zadecydowało o wyborze Baranowa, ani czy to już decyzja ostateczna. Rząd ma przyjąć odpowiednią uchwałę na posiedzeniu we wtorek w przyszłym tygodniu. Potem oficjalnie poinformuje o niej resort infrastruktury lub rządowy pełnomocnik ds. inwestycji, Mikołaj Wild.Baranów jest położony przy autostradzie A2, w pobliżu...
18/09/2017 16:30   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_9054b 2017-09-21 15:18   
gość_9054b - Profil gość_9054b
CENTRALNY PORT LOTNICZY BARANÓW - OK, A JAKA LOKALIZACJA?
gość_aeddb 2017-09-20 15:02   
gość_aeddb - Profil gość_aeddb
pomysły by rozwijać Okęcie kosztem wyrzucenia "tanich linii" sa bez sensu - za kilkanaście lat nie będziemy pamiętać, że kiedyś był podział na linie "zwykłe" i "tradycyjne".
Lotnisko z dobrym dojazdem ze znacznej częsci kraju jest potrzebne: ograniczy ilość przelotów krajowych. Więc powinno mieć poparcie choćby ekologów;)
gość_aeddb 2017-09-20 14:58   
gość_aeddb - Profil gość_aeddb
CPL ma sens jeśli będzie dobrze zrobiony.
musi miec dobre połączenie kolejowe z resztą kraju (i wtedy współpraca przewoźników lotniczych z kolejowymi)
musi być blisko autostrad z dobrym dojazdem
przejazd pociągiem z Warszawy na lotnisko nie może być drogi
lotnisko musi być dobrze zaprojektowane dla osób przesiadających się, musi też oferować podróżnym szeroki zakres usług (zwiedzanie Warszawy/Łodzi podczas oczekiwania, hotel po stronie transferowej, rozbudowane strefy wypoczynku dla podróżnych, dobre ceny w restauracjach itd)
gość_6572b 2017-09-20 12:27   
gość_6572b - Profil gość_6572b
gość_ec29c Niestety ale w większości krajów cały naród buduje swoją stolice. Popatrz na Londyn, Paryż, Rzym. Tam dominacja metropolii nad resztą kraju jest ogromna. Zresztą wystarczy spojrzeć na bliższe Pragę czy Budapeszt. Tam 25% mieszkańcowi raju żyje w stolicyblub najbliższej okolicy. U nas to jest może 7%.
Prawda jest taka ze nie ma specjalnej potrzeby żeby budować linie które maja obsługiwać nie istniejących pasażerów. Podobńie jest z pasażerami lotnisk. Okęcie ma tylko 1/4 ruchu tranzytowego a 97% ( a może 99%) to ruch w Europie. Do jego obsługi hub jest w zasadzie niepotrzebny bo ogarną to low costy z lotnisk regionalnych.
Ja mam tylko jeden wniosek do władz. Policzcie czy to ma sens finansowy. Jeżeli nie potraficie dajcie to fachowcom. No i policzmy i oszacujmy alternatywne rozwiązania. Szanse i ryzyka związane z każdym z rozwiązań. Wyrzucić w błoto 30 czy 60 mld potrafi każdy głupi.
gość_b765f 2017-09-20 10:34   
gość_b765f - Profil gość_b765f
są dwa idiotyczne obozy: 1. NIE BO NIE, i poza 30 mld, pomnikiem, czy PISem nie ma nic merytorycznego, 2. TAK BO TAK. czyli trzeba ekstra i super. Trzecia grupa to ta która widzi realne problemy Okęcia, WMI, czy to że przeżucenie lotów do Łodzi czy Radomia to chichot idiotów, ale widzi też ryzyka CPL. Niestety ta 3 grupa jest najmnie liczna.

Zimą sami eksperci od skkoków, potem piłka nożna, polityka, a teraz sami eksperci od rynku lotniczego. achh
fu3i 2017-09-20 09:02   
fu3i - Profil fu3i
Jak już powstanie ten idiotyczny twór to Łódź można zamykać natychmiast, za to Lublin zwiększy swoje szanse na rozwój. Przecież zamiast 170 to się zrobi 220 km do dużego lotniska. Wtedy loty LUZ-WAW mogą mieć powodzenie
gość_fede1 2017-09-19 15:22   
gość_fede1 - Profil gość_fede1
Zostawić Okęcie!
mluben 2017-09-19 11:23   
mluben - Profil mluben
Podobna sytuacja jest w NY z la guardia tylko ze tam nikt nie wpada na pomysl zamykania portu tylko go modernizuja. Maja budowac nowy terminal a tam miejsca jest duzo mniej niz na okeciu. Takie male porownanie myslenia wladz. U nas wazniejsze jest postawienie pomnika za 30miliardow niz racjonalne zarzadzanie. Na okeciu jest tyle miejsca ze jeszcze drugi taki sam terminal by sie zmiescil.
gość_ec29c 2017-09-19 10:14   
gość_ec29c - Profil gość_ec29c
@mluben

Jest około 800 ha do odzyskania pod zabudowę plus zniesienie ograniczeń w sąsiednich dzielnicach.
gość_ec29c 2017-09-19 10:11   
gość_ec29c - Profil gość_ec29c
@gość_29954

Proponujesz kontynuację programu "cała Polska buduje swoją stolicę". Przedłużenie CMK na północ to szansa dla Płocka, Włocławka, Torunia (potencjalnie największy zwycięzca), Bydgoszczy. Tam nie ma ruchu kolejowego bo czasy przejazdu są nieatrakcyjne: po przedłużeniu CMK z Płocka do Katowic/Krakowa będzie można dojechać w mniej niż 3h, z Torunia mniej niż 4h i pasażerowie się pojawią. Każde dodatkowe połączenie via Warszawa pogłębia przepaść pomiędzy regionami i Warszawą.

Oczywiście rozbudowa Modlina i Okęcia byłaby lepszym i tańszym rozwiązaniem, ale dobra zmiana II ma potrzebę zbudowania "drugiej Gdyni".
gość_29954 2017-09-19 09:37   
gość_29954 - Profil gość_29954
Przedłużenie CMK na północ? Przecież tam nie będzie żadnego ruchu. Kto z Krakowa, Katowic jeździ do Torunia czy Bydgoszczy? Ruch jest i tak z i do Warszawy. Taka trasa tylko wydłuży dojazd np. z Krakowa bo będzie trzeba kręcić dodatkowe kółko do lotniska. Wyrzucone w błoto miliardy.
Cały ten pomysł jest bez sensu i bedzie kosztował miliardy. Większość wyrzucona w błoto bo za chwilę 30% społeczeństwa będzie na emeryturze "obywatelskiej" czyli będzie przymierało głodem. Kto będzie latał w takim razie, dokąd i po co?
Ruch tranzytowy (hub) na Okęciu to raptem 1/4 całości. Tak naprawdę króluje tam p2p i przeprowadzka poza miasto nie ma najmniejszego sensu.
Lotnisko ma być droższe, dojazd będzie droższy, trzeba stracić więcej czasu. Jaki ta inwestycja ma sens. Rozbudować Modlin za grosze i wynieść Wizzair i inne tanie linie z Okęcia do Modlina. Nagle okaże się że mamy sporo wlnych slotów.
gość_7c3d6 2017-09-19 09:21   
gość_7c3d6 - Profil gość_7c3d6
marcowy LOT jest na skraju bankructwa..jakie wzrosty? Ja nie rozumiem jak ludzie moga lapac medialna papke..ale czego sie spodziewac jak w szkolach nauka ekonomii jest zupelnie nie wazna.
marcowy 2017-09-19 08:41   
marcowy - Profil marcowy
W takim razie LOT - do roboty. Maja sześć lat żeby przynajmiej dobić do 12 - 15 milionów paxów żeby to lotnisko miało sens. Bańka rocznie.
mluben 2017-09-19 08:36   
mluben - Profil mluben
A ja sie zastanawiam po co zamykać port w wawie jak lepiej zamknac modlin. Przeciez do chopina jest super dojazd, terminale i wszystko inne od dawna gotowo. Nic tylko nadal uzywac na miare mozliwosci i rozsadku. A modlin? Jeszcze mase kasy trzeba tam wpompowac aby osiagnac poziom portu w wawie. Daleko od centrum wawy i dojazd tez tako Oooo. Dla mnie bez sensu jest pomysl zamykania okecia.
arahja 2017-09-19 01:07   
arahja - Profil arahja
Wszyscy dyskutują jak zagospodarować Okęcie po przeprowadzce na CPL, a ciekawe co zrobią z Łodzią. Ciekawe czy obecny terminal też są się sprzedać:)
gość_70ba2 2017-09-18 22:51   
gość_70ba2 - Profil gość_70ba2
Przedluzona na polnoc CMK I Linia Ygrek stanowic beda kregoslup komunikacyjny oraz polacza CPL z najwaznieszymi miastami kraju.
Dodatkowo przez CPL bedzie mozna poprowadzic szlak kolei regionalnych, ktory polaczylby Plonsk, Plock, CPL, Radom/Kielce i Lublin.
gość_608c1 2017-09-18 22:08   
gość_608c1 - Profil gość_608c1
Baraaany!
gość_aae68 2017-09-18 22:08   
gość_aae68 - Profil gość_aae68
Optymalna lokalizacja - zaledwie niecale 40 km od Warszawy i ok 90 km od Lodzi; obok A2 oraz DK 50 i DK 92.
na skrzyzowaniu dwoch linii kolejowych wielkich predkosci (250-300km/h):
1/CMK przedluzonej na polnoc przez Plock, Torun, Grudziadz do Trojmiasta oraz
2/ linii Y laczacej Warszawe z Lodzia, Kaliszem i po rozwidleniu Wroclaw (i Prage oraz Drezno) jak i Poznan (i Berlin).
Pociag wyjezdzajacy z Warszawy do Krakowa czy Katowic pojedzie przez Blonie i od polnocy wjedzie pod CPL i skieruje sie na poludnie, a pociag jadacy z Warszawy do Torunia/Bydgoszczy czy Gdanska wyjedzie przez Pruszków/Grodzisk i od poludnia wjedzie pod CPL i dalej skieruje sie na polnoc. Pociagi do Lodzi/Poznania i Lodzi/Wroclawia wjada pod CPL linia Y. Zakladajac, ze na kazdej z tras pociag bedzie jezdzil co godzine, to co 5 minut bedzie pociag z Warszawy do CPL, a z Łodzi do CPL co 30 min. Krakow, Katowice, Gdansk, Torun/Bydgoszcz, Poznan i Wroclaw mialyby polaczenie z CPL co godzine. Jesli dodatkowo powstałyby bezposrednie kolejowe via CPL miedzy Krakowem a Gdanskiem i Krakowem a Bydgoszcza/Toruniem oraz miedzy Katowicami a Gdanskiem oraz Katowicami a Bydgoszcza/Toruniem, to kazde z tych miast mialoby polaczenie z CPL co 20 min. Majac na uwadze, ze mowimy o kolejach wielkich predkosci dojazd do CPL z kazdego z centrow tych miast trwałby ok 45-60 min.
To wszystko oznacza, ze zamiast latac po kraju w kazdej fali (jak to ma miejsce dzis) dowozka z Regionow na CPL bedzie duzo wygodniejsza, a samoloty latajace dzis na trasach krajowych miedzy WAW a KRK, KTW, WRO, POZ oraz GDN bedzie mozna wykorzystac na trasach zagranicznych.
gość_a18db 2017-09-18 21:48   
gość_a18db - Profil gość_a18db
A kiedy i za co Morawiecki zbuduje kolej dojazdową do tego lotniska z tysięcy miejscowości w Polsce, które w ogóle nie mają kolei? 30 miliardów złotych na megalomanię rządu, a miliony ludzi w Polsce nie ma nawet regularnej komunikacji autobusowej, nie mówiąc już o kolei. Poza wielkimi aglomeracjami i głównymi szlakami kolej i w ogóle komunikacja zbiorowa funkcjonuje jak w państwach tak zwanego trzeciego świata. Mam nadzieję, że przeciwko temu choremu pomysłowi postawi się Polska B. Te pieniądze należy przeznaczyć na nowoczesną kolej, a nie na kolejne, nikomu nie potrzebne lotnisko.
gość_3d980 2017-09-18 21:34   
gość_3d980 - Profil gość_3d980
Wroord: skąd ta rewelacja? Ze środkowego palca czy moze z kciuka?
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy