Do końca września będzie znana lokalizacja CPK

Do końca września będzie znana lokalizacja CPK Taką deklarację złożył w rozmowie z dziennikarzami Pasazer.com, PAP-u i "Rzeczpospolitej" podczas Forum Lotniczego Mikołaj Wild, pełnomocnik rządu ds. budowy CPK. Wild podkreślił, że po przyjęciu dokumentu przez rząd zostanie on zaprezentowany opinii publicznej. Z kolei w rozmowie z portalem Rynek-lotniczy.pl zapowiedział, że do końca roku przyjęta zostanie...
15/09/2017 07:00   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_83076 2017-09-19 08:13   
gość_83076 - Profil gość_83076
@ gość_9054b: Prawdziwy winner jest Frankfurt i inne huby w Europie bo CPL koło Warszawy będzie dla Warszawy a reszta Polski będzie latać tak jak latała, tzn. południe Polski i Trójmiasto przez Frankfurt, zachodnia Polska z Berlina a WAW zostanie się wschodnia Polska bo jakby nie było jest jej częścią i tylko z tej części Polski i Łodzi Polakom jest najbliżej na lotnisko WAW a 40 km. w tą czy tamtą stronę nie zrobi żadnej różnicy dla reszty Polaków. Chyba jednak chodzi o stworzenie posadek dla towarzyszy bo w rządzie zaczyna się robić ciasno i walka o pozycje zaczyna być coraz agresywniejsza a to dla obecnej ekipy nic dobrego nie wróży tak jak i ten CPL dla ogromnej większości Polaków.
gość_9054b 2017-09-18 15:36   
gość_9054b - Profil gość_9054b
and the winner is.... Baranów
gość_ec29c 2017-09-17 11:10   
gość_ec29c - Profil gość_ec29c
Większa liczba lotów bezpośrednich latem z Krakowa do Chicago, bezpośrednie do Nowego Jorku miałyby głęboki sens.

CPL pokazuje, warszawsko-centryczny sposób myślenia obecnych władz, które realizują program "cały naród buduje swoją stolicę".

Ja myślę, że raz w tygodniu LOT mógłby latać bezpośrednio do innych polskich miast, zwłaszcza że były one gotowe sfinansować akcje marketingowe.
gość_9c1b4 2017-09-17 10:33   
gość_9c1b4 - Profil gość_9c1b4
gość_c1e41l A ilu będzie chętnych na Bukareszt z Rzeszowa? Obawiam się, że z Warszawy nie zawsze będzie komplet. Zejdźmy na ziemię.
gość_c1e41 2017-09-17 09:01   
gość_c1e41 - Profil gość_c1e41
Pisałem o nadmiernej centralizacji wylotów z Warszawy.Pod bokiem Rzeszowa rośnie lotnisko we Lwowie.Oferuje bardzo dużo połączeń i wcale nie są to połączenia z przesiadka w Kijowie. Tylko bezpośrednie.Wiele osób korzystało np z przelotów do Stambułu ze Lwowa liniami Pegasus Airlines czy Turkish Airlines,gdyż czas podrózy i zwłaszcza cena biletu była atrakcyjna.
gość_6682c 2017-09-16 23:44   
gość_6682c - Profil gość_6682c
gość_c1e41, a jak chcesz latać. To logiczne z małych regionalnych lotnisk, nie ma takiego potoku pasażerów na pewnych trasach, jak np. do OTP. Jak to sobie wyobrażasz, że z RZE będziesz latał bezposrednio do OTP, SOF czy innego TLL. Masz dziennie 6 połączeń z hubem w WAW i MUC to pozwala na kupienie biletu w dowolne miejsce na Ziemii.
gość_ef653 2017-09-16 22:47   
gość_ef653 - Profil gość_ef653
gość_c1e41: jasne, bo z Rzeszowa do Bukaresztu to takie tłumy latają, ze nie tylko 737, ale i A380 by wypełniły...
gość_c1e41 2017-09-16 21:57   
gość_c1e41 - Profil gość_c1e41
Z Rzeszowa żeby polecieć do Bukaresztu trzeba polecieć do Warszawy, następnie lecąc z powrotem nad Rzeszowem dolecieć do Bukaresztu.A może więcej lotów z regionów i nie będzie potrzeby budowy CPK .Za duża centralizacja w Warszawie.
gość_83076 2017-09-16 16:45   
gość_83076 - Profil gość_83076
CPK koło Warszawy będzie dla Warszawy a południe Polski nadal będzie latać poza Europę przez Frankfurt lub Londyn. Ze względu na ilość ludności na południu Polski powinni rozbudować Balice i zrobić dwa huby dla LOT, Balice i Modlin a nie budować CPK. Chyba że naprawdę chcą zachęcić ludzi z południa do latania z CPK to musiałby być gdzieś w połowie drogi między Warszawą a Śląskiem i Krakowem np. między Żarnowem i Opocznem przy CMK bo na południu mieszka więcej ludności niż w okolicach Warszawy i Łodzi a dla tranzytu jest obojętne gdzie się przesiadają byleby szybko. No ale stolica CPK musi mieć koło siebie i dla siebie a cała Polska musi się na to zrzucić. Komunistycznego myślenia ciąg dalszy.
gość_49029 2017-09-16 13:05   
gość_49029 - Profil gość_49029
CPL to będzie relatywnie duża firma. Mnóstwo miejsca na czekjących w kolejce misiewiczów. Przecież gdzieś muszą zdobywać doświadczenie ;-)
pablakiss 2017-09-16 10:39   
pablakiss - Profil pablakiss
Bez polityki ? CPL imienia Lecha Kaczyńskiego ... dobre
lysypiotr76 2017-09-16 07:41   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
Mszczonów od dawna był lokalizacją nr.1 wśród potencjalnych propozycji,tam jednak (mogę się mylić choć gdzieś o tym sporo swego czasu pisano ) jest sporo ziemi w rękach prywatnych, natomiast w tej drugiej lokalizacji ziemia w sporej części jest w zasobach Skarbu Państwa.
shorty 2017-09-15 18:44   
shorty - Profil shorty
Powstanie, imienia ..., ale bez polityki:) na miescie mowia ze grunty juz wczesniej były kupione przez dobra zmianę, rozbudowa modlina czy radomia spokojnie wystarczy. Łódź tez blisko taki model z Londynu ,
gość_fb651 2017-09-15 17:58   
gość_fb651 - Profil gość_fb651
Niech dadzą sobie na luz z tym projektem. To i tak nigdy nie zostanie wybudowane. Skąd kasa na to?
pawwoj 2017-09-15 17:42   
pawwoj - Profil pawwoj
Co to za czasy, że niektórzy wszędzie widzą "dawanie upustu swoim poglądom politycznym".... jest jak jest, każdy myślący człowiek jest to w stanie ocenić, i żadne zaklinanie rzeczywistości (w jedną czy drugą stronę) tego nie zmieni. Ciekawe czy LO załata 600k paxow po FR + tych po części lotów W6 i czarterach. Moim zdaniem troche to potrwa, więc przepustowości WAW w kontekście CPK jeszcze wystarczy na spory czas.
gość_e9b04 2017-09-15 15:17   
gość_e9b04 - Profil gość_e9b04
Ja Was mimo wszystko podziwiam, ze się wam chce tyle piany bić wokół czegoś co najprawdopodobniej nie powstanie...
usuniety 2017-09-15 14:13   
usuniety - Profil usuniety
"Pierwotnie lokalizacja CPK miała być ujawniona już latem, ale opóźniło się to ze względu na masowe protesty przeciwko planom upartyjnienia sądów przez rząd i związany z tym kryzys polityczny."

Doprawdy? Tu jest jakiś związek? Czy po prostu red-nacz postanowił dać upust swoim poglądom?
krzysiekl 2017-09-15 13:54   
krzysiekl - Profil krzysiekl
wiem IMHO CPL to niekoniecznie zagrożenie dla Modlina (tanie linie jesli będą chciały będą nadal z niego latać) natomiast może to być "zagrożenie" dla lotnisk w Katowicach, Krakowie, Łodzi. Po prostu korzystaniejsze będzie oferować np. check-in na dworcach kolejowych w tych miastach i wspólną ofertę przewoźnika lotniczego z kolejowym.
To jest szansa na sukces, jeśli to się schrzani i powstanie po prostu kopia lotniska Chopina, nieco większego i w innym miejscu to będzie porażka.
krzysiekl 2017-09-15 13:50   
krzysiekl - Profil krzysiekl
Skoro ma to być lotnisko z dużym ruchem przesiadkowym to musi mieć bazę dużego przewoźnika oferującego przesiadki. Najprościej to osiągnąć mając LOT, choć nie jest powiedziane, że w przyszłości nie może to być inny(inni?) przewoźnicy. Jeśli ruch lotniczy będzie się rozwijał a lotnisko będzie dobrze zaprojektowane (wygodne i tanie dla przesiadających się, na wzór najlepszych lotnisk na świecie...czy to realne w PL? oraz dobrze skomunikowane z wieloma polskimi miastami to ma to sens.).

Np. teraz gdy lecę z Chopina (a nie jestem z Warszawy) to muszą dojechać najpierw do centrum Warszawy pociągiem i tu przesiadka na pociąg na lotnisko (jesli mam duzo czasu to w centrum czekam, bo knajpy tańsze niż na lotnisku;)
Nawet bez czekania tracę co najmniej 1,5h w porównaniu z sytuacją gdyby lotnisko było w okolicy Mszczonowa a mój pociąg jadąc do Warszawy zatrzymywał się na nim.
gość_ec29c 2017-09-15 12:38   
gość_ec29c - Profil gość_ec29c
@gość_4d14f

Nie wykończą bo dobra zmiana II wykończy ich: zamknie Modlin lub podniesie tam opłaty, bo ich zdaniem dobre dla Polaków są tylko firmy polskie państwowe, kierowane przez osoby cieszące się osobistym zaufaniem Naczelnika. Dlatego Polacy powinni latać tylko LOT-em, a konkurencja to szkodniki.

I dlatego torpedują rozbudowę Modlina do 7 mln i stawiają warunek 51% udziałów dla PPL. Po ty by móc podnieść opłatę Ryanowi.

A warszawskie lemingice zamiast latać na city breaki powinny założyć rodziny i rodzić dzieci. Czyli Modlin i Ryan są zupełnie zbędne, a wręcz szkodliwe i pogłębiają nasz kryzys demograficzny.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wypożycz samochód
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska
Reklama