gość_5b499
2017-09-15 22:06
Jeżeli komuś zależy na niskich cenach to powinien teraz latać Ryanair do Dublina a stamtąd Aer Lingusem albo Norwegianem do USA. Aer Lingus właśnie wprowadził nową super niską ofertę aby konkurować z Norwegianem. I to te połączenia mocno odczują linie tradycyjne które dotychczas przewoziły Polaków przez Atlantyk.
gość_e083a
2017-09-15 13:53
@gość_ec29c: co ma sens (NB+NB), a co nie ma (NB+WB) to się jeszcze okażę.
Na pewno 737 MAX i A321neo (szczególnie A321LR) będą kluczowymi graczami na rynku Europa - Ameryka Północna.
Wiele średnich lotnisk (głównie tych 10-20mln pax rocznie) z dwóch stron Atlantyku przygotowuje się na spore zmiany. Dla przykładu DUB można sporo namieszać na tym rynku, bo sam Ryanair ma ponad 50 destynacji po Europie, a z DUB do USA i Kanady też jest wiele kierunków i będzie więcej.
Ale jeśli da się przelecieć na 737 MAX np. z WRO czy POZ do DUB i potem np. do BOS to lot z DUB do LAX na 737 MAX nadal będzie niemożliwy. I wtedy taki A330/A350 załatwi sprawę.
Trzeba też obserwować sprawę od strony USA. Jest całkowicie realne, że np. taki JetBlue poleci z BOS na A321neo w konfiguracji Mint do wielu miejsc w Europie bezpośrednio (taki GDN czy WRO też wchodziłyby w grę).
gość_ec29c
2017-09-15 12:26
Loty z przesiadkami typu wide-body + narrow-body nie mają najmniejszego sensu ekonomicznego. P2P zawsze wygrają. Dlatego nie ma się czym emocjonować.
Przesiadki mogą coś zmienić w przypadku lotów na A321LR i B737 MAX do Edynburga, Dublina, Islandii itp. Bo takie samoloty do Polski nie dolecą a lot 5000 km plus 2000 km na @ razy narrow-body jest bardzo tani bo te samoloty są lekkie i tanie w przeliczeniu na 1 miejsce.
Porównajcie sobie Dreamlinera Norwegiana 290 miejsc z A321LR 206 miejsc w konfiguracji dwuklasowej. Cena na miejsce według cennika 224,6/291=770 000$ i 127/206 = 616 000 $.
Masa 119,95/291= 412 kg i 50,8/206= 246 kg.
Dlatego loty na Gatwick A321LR będą wielką zmianą, ale przesiadki na tak zapchanym lotnisku nie mają najmniejszego sensu.
gość_6c19f
2017-09-15 11:19
Z LUZ można będzie od razu korzystać z siatki połączeń europejskich tyle że bez gwarancji czasu na przesiadke
do tego FRA też będą musieli wylecieć z tego lotniska w polu.
gość_4d14f
2017-09-15 09:56
Jak to możliwe, że Lufthansa jest tańsza od Lotu? Coś tu nie gra z tym naszym narodowym przewoźnikiem. Politycy z PiSu wybudują nam lotnisko w polu, a sami będą latać Lufthansą przez Frankfurt. Motto dla przeciętnego Kowalskiego: Kupuj polskie, bo droższe, a jak masz trochę oleju w głowie, to leć z Lufthansą.