Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_f4d5c
2017-09-10 05:55
Jjemiolo
i Wizz i Ryanair świetnie wiedzą jak zarabiać bo są najbardziej zyskownymi liniami w Europie. Będą rośli kosztem przewoźników tradycyjnych. Na razie mamy świetną końiunkture w lotnictwie i wszyscy zarabiają. Gdy nadejdzie jakiś kryzysie to cześć linii tradycyjnych padnie albo będą musiały ograniczyć działalność a low costy jeszcze bardziej się wzmocnią.
Ryanair zreszta twiedzi ze przy najbliższym kryzysie wejdzie w trasy długodystansowe bo to będzie okazja żeby kupić tanio dreamlinery :-)
lysypiotr76
2017-09-08 15:02
Z Poznania od czerwca do września 2018 będzie połączenie Ellinair do Heraklionu :-)
gość_9b04f
2017-09-08 10:38
@solokhumbu, zapomniałeś o IEV by W6 :)
solokhumbu
2017-09-08 10:25
z POZ bardzo proszę nie przesadzajcie:
- 2017: LWO, TLV by LO, za kilka tygodni: ATH, MAD, VDA, BLL, TRF, CDT i TLV by FR oraz dodatkowa rotacja do WAW (już lata) by LO i FRA by LH
- 2018: raczej dwie lub ewentualnie trzy rotacje by W6. Ewentualne nowości od FR - zapewne dopiero będą ogłoszone.
Jasne, chciałoby się więcej, ale przy warunkach budżetowych lotniska (odszkodowania) cudów nie oczekujmy.
adam7691
2017-09-08 09:47
gość_d746d: będzie horrrorrrr w POZ, gdy na pasie startowym wyrośnie trawa
gość_492e0
2017-09-08 08:23
Poznań dziękuje nieudolnym władzom Ławicy - lotnisko 3. ligii
gość_a6079
2017-09-08 07:29
gość_9bf26: popieram brakuje połączeń do Rumuni z naszego kraju, sam bym poleciał do Jassy
gość_af2a0
2017-09-07 18:39
gość_ec29c; Zastanawiam się tylko co da taka zmiana. Jeśli rozbudowywać to przynajmniej do przepustowości 10-15 mln. Na jaki czas wystarczy te 7 mln? Na rok, 2? Wystarczy, że Ryanair zbazuje 2, 3 dodatkowe samoloty i już zapełni nową przepustowość. Lotnisko Chopina zwiększyło przepustowość do 20 mln w 2015 roku, kiedy to w bieżącym roku osiągnie 16 mln. Co będzie za rok, 2 kiedy znowu wzrośnie oferowanie? Znowu zabraknie miejsca dla lądujących samolotów. W zasadzie to już należałoby opracować plan przebudowy Chopina. I w ten sposób marnuje się pieniądze bo robi się byle jak tylko często. Nie lepiej raz a dobrze?
gość_e083a
2017-09-07 17:27
16 nowych rotacji tygodniowo (9 nowe kierunki, 7 zwiększenie istniejących) licząc od końca marca daje dodatkową podaż ok. 225 tys. miejsc w roku 2018 z WRO.
WRO ma już solidne podstawy by przebić barierę 3 mln pasażerów w 2018.
gość_ec29c
2017-09-07 16:55
@gość_89b60
Modlin planuje rozbudować przepustowość z 3 do 7 mln za około 60 mln.
@Aandrzej
W tym roku Modlin planuje zysk netto.
gość_58249
2017-09-07 16:36
Tradycyjny komentarz: a z Poznania znowu nic...
Przy okazji:
- Poznań - 2 samoloty od dawna - 10 kierunków
- Wrocław - 2 samoloty wkrótce - 15 kierunków
Poznańska landryna zamiast wozić "swoich" obsługuje inne lotniska, szkoda... Była nadzieja kiedy dawali drugi samolot że Wizzair się rozlata z Ławicy a tu dali zaledwie 2 nowe destynacje :(
Pare zdjec z konferencji prasowej W6 we WRO:
zobacz link
jjemiolo
2017-09-07 16:19
Oby sie to te wszystkie trasy utrzymaly. Wszak nawet WRO nie posiada potencjalu by mozna bylo latac stamtad wszedzie bezposrednio. Stad, na dluzsza mete nie jestem przekonany ze polaczenia z WRO do OPO czy BSL beda tak samo uzasadnione jak z WAW ktora pozostanie nawiekszym lotniskiem dla calej Polski. Wydaje mi sie ze trasy z WRO do LIS czy ZRH maja wiekszy sens. W lotnictwie chodzi bowiem o to by zarabiac na lataniu a nie po prostu uzytkowac samoloty bo je mamy. Mysle tu o FR i W6 ktore maja duze zamowienia sprzetu ale chyba nie do konca sprecyzowana strategie co z nimi zrobic. Ale moze sie myle?
Aandrzej
2017-09-07 15:58
Modlin to twierdza FR, pomimo wypełnionych samolotów i bieda-terminalu wypełnionego po brzegi nie potrafiąca na siebie zarobić. Tak się kończy terror jednego przewoźnika.
gość_3f05c
2017-09-07 15:52
Ciekawe jakie kroki podejmie Ryanair we Wrocławiu
gość_89b60
2017-09-07 15:01
A Modlin i Rzeszów śpi... O Bydzi i Łodzi nie wspomnę.
wojtek - zgadza sie. Ja myslalem ze rzuca Bergen, moze Hamburg czy Kolonie a tu prosze. Wreszcie W6 wyszedl z hibernacji we WRO. Super!
gość_176c9
2017-09-07 14:16
Podtrzymuję to, co niedawno napisałem pod jednym z artykułów. W tym roku, biorąc pod uwagę większe polskie porty lotnicze, Kraków, Katowice, Gdańsk i Wrocław idą jak burza. Co chwilę można usłyszeć doniesienia o nowych połączeniach i liniach lotniczych. A co w tym czasie dzieje się w Warszawie? Stagnacja! Wciąż tylko jedna rotacja Emirates na 777 (prawie wszędzie w Europie jest ich wiecej), zero nowych linii lotniczych (w przeciwieństwie do Pragi i Budapesztu), tylko Wizz czasami wrzuci jakąś niewiele znaczącą nowość. Gdyby nie nowe połączenia dalekodystansowe LOT-u, ze stołecznym lotniskiem byłoby naprawdę słabo.
Gratulacje dla Wrocławia! Oby tak dalej!