Cyt: "Przewoźnik zamówił pierwotnie 25 airbusów A350-1000 już w 2010".
Moim zdaniem United w marcu 2010 zamówił 25 sztuk, ale wersji A350-900.
W 2013 roku (na ówczesnym Paris Airshow) zmienił zamówienie na 35 sztuk większych A350-1000 (argumentując, że mają zastąpić B747-400).
Gdy pod koniec 2016 roku do floty United zaczęły przychodzić B777-300ER stało się jasne, że muszą coś zrobić z zamówieniem na A350-1000 (to samolot rozmiarem, ładownością i zasięgiem bardzo zbliżony do B777-300ER).
Zmieniając zamówienie na 45 sztuk A350-900 w liście do swoich pracowników United oficjalnie potwierdził, że A350-900 mają zastąpić B777-200ER (od roku 2022) oraz potwierdził, że w obecnym zamówieniu zapewnili sobie swobodę co do zmiany części A350-900 na większy model -1000 jeśli będą sobie tego życzyli w przyszłości.
Sprawa wygląda na typowy win-win dla obu firm (United i Airbus): odroczenie odbioru zamówienia A350 przez United do roku 2022 (co po szybkim zamówieniu B777-300ER było wręcz koniecznością) oraz 10 nowych zamówień A350 dla Airbus (choć faktycznie lista zamówień samego modelu A350-1000 wygląda teraz gorzej).