United zamówi więcej airbusów A350

United zamówi więcej airbusów A350 Airbusy A350-900 będą pierwszymi w historii szerokokadłubowymi airbusami we flocie United. Przewoźnik zamówił pierwotnie 25 airbusów A350-1000 już w 2010 r. Potem, w 2013 r., United zwiększył to zamówienie do 35 sztuk, a teraz do 45, ale mniejszych samolotów w wariancie -900.Największy model A350-1000 cieszy się niewielkim powodzeniem wśród linii lotniczych. Po...
07/09/2017 07:00   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
demar 2017-09-07 09:32   
demar - Profil demar
Cyt: "Przewoźnik zamówił pierwotnie 25 airbusów A350-1000 już w 2010".

Moim zdaniem United w marcu 2010 zamówił 25 sztuk, ale wersji A350-900.

W 2013 roku (na ówczesnym Paris Airshow) zmienił zamówienie na 35 sztuk większych A350-1000 (argumentując, że mają zastąpić B747-400).
Gdy pod koniec 2016 roku do floty United zaczęły przychodzić B777-300ER stało się jasne, że muszą coś zrobić z zamówieniem na A350-1000 (to samolot rozmiarem, ładownością i zasięgiem bardzo zbliżony do B777-300ER).

Zmieniając zamówienie na 45 sztuk A350-900 w liście do swoich pracowników United oficjalnie potwierdził, że A350-900 mają zastąpić B777-200ER (od roku 2022) oraz potwierdził, że w obecnym zamówieniu zapewnili sobie swobodę co do zmiany części A350-900 na większy model -1000 jeśli będą sobie tego życzyli w przyszłości.

Sprawa wygląda na typowy win-win dla obu firm (United i Airbus): odroczenie odbioru zamówienia A350 przez United do roku 2022 (co po szybkim zamówieniu B777-300ER było wręcz koniecznością) oraz 10 nowych zamówień A350 dla Airbus (choć faktycznie lista zamówień samego modelu A350-1000 wygląda teraz gorzej).
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy