Bruksela zgadza się na ratowanie airberlin

Bruksela zgadza się na ratowanie airberlin Władze w Berlinie podjęły decyzję o udzieleniu ratunkowej pożyczki linii airberlin natychmiast po złożeniu przez nią wniosku o niewypłacalność 15 sierpnia br. Środki będą pochodziły z niemieckiego państwowego banku rozwoju KfW.Pożyczka ma umożliwić airberlin działalność do momentu sprzedaży aktywów i likwidacji firmy, co ma nastąpić w ciągu kilku miesięcy. Władze...
05/09/2017 12:30   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_6bcf0 2017-09-10 13:18   
gość_6bcf0 - Profil gość_6bcf0
Ojej, rowni i rowniejsi, no prosze jak tu biedne i skrzywdzone Polaczki skomla, ze sie w Europie faworyzuje tych wrednych dojczow.
Naprawde niektore komentarze to niezla zenua, zero pojecia na temat, zero wiedzy, ale swoje piec marnych groszy trzeba napisac. Biedny, uciskany polski narod.5
gość_29db9 2017-09-06 12:27   
gość_29db9 - Profil gość_29db9
Niektórzy trochę pomylili fakty. A więc: po pierwsze lot dostał bezzwrotną pomoc, podczas kiedy AirBerlin zwrotną pożyczkę (inna rzecz czy będzie miał z czego spłacić).
Po drugie, pomoc dla LOT miała na celu przetrwanie i dalsza działalność w przyszłości, podczas kiedy pożyczka dla AirBerlin ma jedynie umożliwić działalność do czasu likwidacji.
Po trzecie, pożyczka dla AirBerlin to 150 mln Euro, podczas kiedy LOT dostał zgodę UE na 200 mln Euro pomocy (inna rzecz, że wykorzystał 125 mln, ale to była już decyzja LOTu). Przy tym warto zwrócić uwagę, że AirBerlin przewozi ok. 5 razy więcej pasażerów niż LOT (przy flocie 2,5 raza większej).
Tak więc tym którzy zarzucają UE czy Niemcom jakieś niecne działania warto przytoczyć: "Kto z was bez grzechu, niech pierwszy rzuci w nią kamieniem".
gość_05ee0 2017-09-06 11:57   
gość_05ee0 - Profil gość_05ee0
Czyli są równi i równiejsi.
gość_27450 2017-09-06 09:08   
gość_27450 - Profil gość_27450
Byłoby podobnie jak w przypadkach innych linii lotniczych, które przestały latać z dnia na dzień. Chwilowe zawirowania, które wykorzystałyby z pewnością inne linie lotnicze ogłaszając promocje, honorowanie wykupionych biletów,itp. Ale w przypadku AB chodzi o politykę. Rząd niemiecki, wydając lekką ręką 150 mln EUR niemieckich podatników, kupuje sobie głosy w nadchodzących wyborach.
marcowy 2017-09-06 08:53   
marcowy - Profil marcowy
gość_27450: tu nie chodzi o wlascicieli. Tu chodzi o pasażerów, wyobrażasz sobie co by się stało jakby z dnia na dzien AB przestał latać ? Armagedon. Z punktu widzenia rządu niemieckiego lepiej wyrzucić w błoto 150 baniek ale mieć spokój i powoli zamknąć AB.
gość_27450 2017-09-06 08:08   
gość_27450 - Profil gość_27450
Dlatego nie powinno być żadnych pożyczek, dotacji, itp. Wtedy nie będzie zarzutów, że KE zatwierdziła pożyczkę, bo firma jest niemiecka. Linie lotnicze, jak każda inna firma, powinny tak prowadzić biznes, żeby był dochodowy, a jak nie jest, to należy ją zamknąć. I właściciel takiej firmy musi brać odpowiedzialność za wszelkie konsekwencje prowadzenia takiego biznesu, z odszkodowaniami włącznie.
gość_c3df9 2017-09-05 22:25   
gość_c3df9 - Profil gość_c3df9
AB pod koniec września ma przestać latać za ocean, wiec z lotu do Chicago pewnie bedą nici, byc moze z tych 150 milionów bedą tez finansować przebukowania, bo zanim ktoś przejmie schedę po AB to trochę czasu jeszcze upłynie.
cronwood 2017-09-05 22:00   
cronwood - Profil cronwood
Weźcie się ogarnijcie, proszę, i nie piszcie głupot. Sytuacja z pożyczką dla LOT była inna - to była kasa na przetrwanie i restrukturyzację, teoretycznie wciąż do zwrócenia. Pieniądze (bezzwrotne) dla airberlin są - jak napisał wojtek - na spokojne umieranie bez konwulsji.

Bankructwo Malevu wynikało z tego, że Komisja Europejska uznała przekazane przez rząd węgierski w latach 2007-2010 w różnej postaci 171 milionów dolarów (skąd 20 w poprzedniej wypowiedzi? z brudnego palucha zapewne) za nielegalną pomoc i poleciło zwrócić te pieniądze. Malev nie dość, że nie miał z czego oddawać, to jeszcze bezczelnie chciał żeby mu dali więcej.
gość_fd5bb 2017-09-05 20:46   
gość_fd5bb - Profil gość_fd5bb
Maleva chciano ratować kwota 20 mln dolarów ale unia się nie zgodzila
adam7691 2017-09-05 19:16   
adam7691 - Profil adam7691
no i mamy Europę dwóch (albo wielu) prędkości
arahja 2017-09-05 18:08   
arahja - Profil arahja
Dokładnie ten sam mechanizm został zastosowany żeby ratować polskich górników kilkanaście miesięcy temu, więc nie wieszacie psów na UE. Dzięki Uni nie mamy AB który przez kolejne lata kanibalizowalby LOT dzięki temu że rzad Niemiec stać na nieustanne dotowanie nierentownych linii.
gość_a430a 2017-09-05 17:30   
gość_a430a - Profil gość_a430a
Cytat z tekstu "Bruksela dała Berlinowi jasny wybór - albo cała pożyczka zostanie spłacona przez linię, albo ta musi zniknąć z rynku." W przypadku LOTu nie było mowy o jakiejkolwiek spłacie. Sytuacja jest tu więc zupełnie inna i nie trzeba przeprowadzać analiz wpływu tej dodatkowej gotówki na rynek lotniczy.
gość_d2228 2017-09-05 16:18   
gość_d2228 - Profil gość_d2228
A ja mam lot powrotny z Chicago 3.10.2017 tymi liniami. Co teraz bedzie?
gość_2269a 2017-09-05 15:39   
gość_2269a - Profil gość_2269a
Jest ratowanie, ale pasażerów. Gdyby nie te pieniądze, setki tysięcy jeśli nie miliony Niemców miałoby prze*rane wakacje. Od początku było wiadomo, ze jest to ruch po to zeby wszyscy mogli powracać z urlopów. A rządzi ten, kto ma kasę, tylko Polakom się wydaje, ze Unia ma swoje pieniądze, które ma pompować w Polska gospodarkę, ale te pieniądze skądś jednak pochodzą. I trudno się dziwić, ze jeśli raz na jakiś czas największy płatnik netto potrzebuje, to nikt mu nie bedzie robił problemu, zwykła logika.
wojtek 2017-09-05 14:51   
wojtek - Profil wojtek
To raczej nie jest zgoda na ratowanie a godne odejście. Los airberlin jest już zdaje się przesądzony...
gość_6e5ab 2017-09-05 14:38   
gość_6e5ab - Profil gość_6e5ab
"Decyzja Brukseli zapadła wyjątkowo szybko," - wiadomo kto rzadzi w UE.
Kup bilet Więcej
Rezerwuj loty
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wypożycz samochód
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska
Okazje pasażera
Reklama