Bydgoszcz: W sierpniu ubyło pasażerów

Bydgoszcz: W sierpniu ubyło pasażerów Wzrosła za to liczba startów i lądowań. W omawianym okresie było ich łącznie 910, czyli o 4,6 proc. więcej niż w analogicznym miesiącu poprzedniego roku. W sierpniu br. wystartowało także połączenie do Lwowa, które obsługiwane jest przez PLL LOT. Jak informuje Port Lotniczy Bydgoszcz w pierwszym okresie funkcjonowania cieszyło się ono dużym zainteresowaniem ze...
05/09/2017 11:24   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_08198 2017-09-06 15:51   
gość_08198 - Profil gość_08198
Drodzy forumowicze - marszalek Calbecki z Torunia nagrodzil prezesa port lotniczego w Bydgoszczy w poprzednim miesiacu nagroda pieniezna za cytuje " rozwoj portu i wzrost ilosci pasazerow" . Czy ktos normalny, jest w stanie zrozumiec jakie kryteria upowazniaja do nagradzania prezesow spolek podleglych marszalkowi wojewodztwa? - prawdopodobnie za to ze jest kolega marszalka Calbeckiego i "sumiennie" realizuje jego wytyczne majace na celu coraz gorsze wyniki tego portu. Za to sie nalezy nagroda a jakze.
gość_1d74a 2017-09-06 14:23   
gość_1d74a - Profil gość_1d74a
@gość_05ee0
Spoko. Przecież ja sobie zażartowałem. A zażartowałem, bo z opracowania które podlinkowałes wynika również, że Okręg radomski zamieszkuje ponad 5 mln ludzi. Jest to statystyka oczywiście i znów nie będę polemizował. Tylko że statystyka wyjęta z realiów konkurencyjnej gospodarki nie pokazuje zbyt wiele i nie można na niej bazować.
Według mnie potencjał BGZ to około miliona w perspektywie dekady. Gdańska 10 mln w tej samej perspektywie czasowej, a Poznania z 5 mln.
Na wyższy potencjal Gdańska składa się między innymi odległość, czyli peryferyjne położenie. Daleko wszędzie i w Polsce i w Europie, wiec ludzie skłonni są wydać więcej, żeby oszczędzić czas. Zamożność społeczeństwa, jednak to jest bardzo ważny czynnik, potencjał turystyczny, bo Gdańsk to noe tylko Główne Miasto, ale pół wybrzeża Bałtyku, Malborki i inne takie. Ilość biznesu na nieporównywalnym poziomie do Bydgoszczy. To porty w Gdyni i Gdańsku, do których przylatują kontrahenci, biznesmeni itd. Jedno z najbogatszych miast-kurortów w Polsce to Sopot, który przyciąga tych co kasę mają również na bilety lotnicze.
Porównania do BZG do GDN nie do końca maja sens, bo poza wszystkim ww maja uwarunkowania historyczne, położenie, które w statystyce która przytaczas działa na korzyść Bydgoszczy, a w rzeczywistości, w realu Gdańsk ma położenie, które w czasach pokoju powoduje, że zawsze rozwija się szybciej od innych miast Polski. W czasach wojny zawsze obrywa pierwszy i najmocniej, ale nie zakładajmy wojen na razie.
BGZ to ta sama liga co LUZ, RZE, SSZ, Łódź, choć z tym ostatnim lotniskiem walczą o to żeby nie spaść do ligi Radomia, ZIELONEJ góry czy nowego lotniska w szymanach. Powodzenia życzę, ale duża praca musi zostać wykonana zanim BGZ osiągnie wymarzony pułap miliona. Oby kiedyś.
gość_05ee0 2017-09-06 11:38   
gość_05ee0 - Profil gość_05ee0
@ gość_63269 Mając na myśli cyrkiel,myślę o normalnym cyrklu i mapie.Możesz zresztą zrobić doświadczenie z cyrklem i mapą i wyjdzie ci prawda.W okręgu o promieniu 100 km wokół Rębiechowa prawie połowę stanowi akwen morski,który nie jest zamieszkały przez ludność.Zresztą podałem link poniżej z którego wynika,że w bydgoskim okręgu mieszka 3 miliony 219 tysięcy,a w gdańskim 2miliony 447 tysięcy czyli o 772 tysiące mniej niż w bydgoskim,to ta kolorowa tabelka przy końcu.Ja zresztą mogę też podać nazwy miast okręgu bydgoskiego:Bydgoszcz,Toruń,Grudziądz,Piła,Inowrocław,Gniezno,Włocławek,Chojnice i 0% akwenu morskiego.
gość_08198 2017-09-06 11:23   
gość_08198 - Profil gość_08198
Moge zrozumiec komentarze forumowiczow z Torunia, ktorzy wbrew faktom probuja wszedzie szukac powodow dla ktorych to lotnisko sie zwija, pomijajac naturalnie najwazniejsze ktore wynikaja z celowej polityki chorych na megalomanie politykow z tego miasta, trzymajacych wladze w wojewodztwie. Jak wynika z informacji portow lotniczych z Gdanska, to ca. 28% pasazerow pochodzi z wojewodztwa kuj. pomorskiego, z Poznania odlatuje okolo 18% paxow z regionu bydgoskiego. Mieszkancy woj. kuj. pomorskiego sa zmuszeni do korzystania z portow lotniczych Gdanska, Poznania czy Warszawy dlatego , ze PLB oferuje nedzna i kompromitujaca siatke polaczen liniowych ( 6 relacji) i to niezmiennie od 6 lat. Jest to wynik braku kwalifikacji i checi dzialania (lenistwo) prezesa tego portu i polityki marszalka wojewodztwa ( oby dwoje naturalnie z Torunia) , ktory akceptuje skandaliczne nierobstwo swojego podwladnego z PLB. Jezeli chodzi o potencjal tego portu, to juz dawno publikowano w prasie, ze w zasiegu dzialania PLB mieszka ca 3 miliony mieszkancow i przy "normalnej" i rozsadnej polityce wladz wojewodztwa port ten ma szanse na osiagniecie w krotkim czasie liczby ca. 1 miliona paxow, ale realia sa takie ze to Torun decyduje o rozwoju tego portu i robi wszystko azeby to lotnisko sie systematycznie zwijalo co sie naturalnie megalomanom z tego miasta posiadajacym wladze skutecznie udaje.
gość_63269 2017-09-06 07:25   
gość_63269 - Profil gość_63269
Twoje zdolności statystyczno-analityczne pozwolą ci zrobić błyskotliwą karierę w Aszchabadzie :). Może gdyby ktoś zrobił tak wielki cyrkiel, żeby go wbić, dajmy na to, gdzieś między katedrą w Oliwie, a domem Wałęsy, potem postarać się o pozwolenie zaorania działek i domów w odległości 150 km, po okręgu cyrkla oczywiście, to mogłoby się okazać że trafilibyśmy przypadkiem na bydgoskie lotnisko tą drugą końcówką, i wyrównali teren BZG pod lepsze inwestycje. Także ja bym z tym cyrklem uważał :)
Realnie potencjał ludności BGZ to około 1 mln ludzi, biorąc pod uwagę Bydgoszcz i Toruń i mniejsze miejscowości pomiędzy i wokół. Reszta mieszkańców województwa będzie latać z Poznania i Gdańska. Bydgoszcz musi znaleźć sobie specjalne miejsce na mapie, kierunki zarobkowe zapewne plus dwa huby to wszystko czego jej potrzeba w zasadzie. Trójmiasto to biznes, to turystyka, czego w Bydgoszczy nie ma. W Toruniu jest turystyka, ale to za mało.
W samym Trojmiescie plus Reda, Rumia, Wejherowo, Pruszcz G. mieszka tyle co potencjał Bydgoszczy, czyli około miliona. Dodać do tego Słupsk i wszystkich po drodze, Elbląg i wszystkich po drodze, właśnie Bydgoszcz i wszystkich po drodze (GDA może, BGZ nie), różne Tczewy, Malborku, Iławy i inne Ostrołęki... i robi nam się min 3, a być może Ok 4 mln potencjalnych pasażerów, dla których bogata siatka GDA, świetny dojazd na lotnisko, jest pierwszym wyborem!
Życzę powodzenia BGZ, ale nie wydaje mi się możliwym rozwijanie w takim stopniu jak GDA w ogóle, niezależnie od władz. Jest jednak przestrzeń na znalezienie swojego stabilnego miejsca na zapleczu GDA i POZ i w tym kierunku lotnisko mogłoby się rozwijać.
gość_9e344 2017-09-05 21:05   
gość_9e344 - Profil gość_9e344
Biedna Bydzia.
A na północ od Gdańska też mieszkają, ale... śledzie!
gość_05ee0 2017-09-05 21:03   
gość_05ee0 - Profil gość_05ee0
@gość_46b28 Sorry ale to będzie chyba właściwy link zobacz link
gość_05ee0 2017-09-05 20:30   
gość_05ee0 - Profil gość_05ee0
@gość_46b28 W moim komentarzu nie ma nic z kosmosu.Wydawałoby się,że Gdańsk to Trójmiasto więc liczba ludności będzie powalać.A jednak tak nie jest.Dlaczego? Bo gdybyśmy wbili cyrkiel w lotnisko Rębiechowo i zakreślili okrąg o promieniu 100 km to okaże się,że ok.40% obszaru tego okręgu to Zatoka Gdańska gdzie nikt nie mieszka.W przypadku Bydgoszczy nie ma wokół obszarów niezamieszkałych.Podobnie jest zresztą w Goleniowie,który ma najmniejszą liczbę ludności w swoim okręgu ze wszystkich polskich lotnisk,bo znaczną jego część stanowi Zatoka Pomorska(Bałtyk) gdzie też nikt nie mieszka.Link zobacz link ludnosc.png
gość_46b28 2017-09-05 17:58   
gość_46b28 - Profil gość_46b28
@gość_05ee0: masz jakieś dane na poparcie swoich tez? te 3,2mln brzmi jak wyrwane z kosmosu, szczególnie w porównaniu do GDN.
gość_59ad1 2017-09-05 15:57   
gość_59ad1 - Profil gość_59ad1
To jest naprawde cud, ze modertor tego forum nie skasowal twojego komentarza. Wielokrotnie wszystkie moje krytyczne wpisy na temat "rzadow" torunskich politykow, ktorzy maja wladze i systematycznie niszcza to lotnisko , byly natychmiast usuwane . Tylko dlatego, ze nawet specjalistyczne fora jak "Pasazer" tlumia krytyke forumowiczow i nie pozwalaja na pokazanie jawnych dzialan szkodzacych temu lotnisku i to juz przez wiele lat, jest mozliwe skandaliczne i naganne "doprowadzenie" tego lotniska przez marszalka z Torunia do obecnego stanu. Dlaczego obecby rzad PiSu takze pozwala na ten bezprecedensowy skandal w bydgoskim porcie.
gość_05ee0 2017-09-05 12:12   
gość_05ee0 - Profil gość_05ee0
W okręgu o promieniu 100km wokół lotniska w Bydgoszczy mieszka 3 miliony 219 tysięcy mieszkańców czyli grubo o ponad 700 tysięcy mieszkańców więcej niż w analogicznym okręgu wokół lotniska w Gdańsku lub w Lublinie.A pasażerów jest dużo mniej niż w tamtych miastach.Dlaczego? Teraz chyba już nikt nie ma wątpliwości,że główną winę ponosi toruński marszałek Całbecki,który cały czas prowadzi sabotaż tego lotniska,by upadło i pod Toruniem wybudowano nowe lotnisko.
gość_36b54 2017-09-05 11:42   
gość_36b54 - Profil gość_36b54
75% przy cenach znacznie poniżej kosztów fotela to dobry wynik? Gratuluję poczucia humoru.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy