LOT wypożyczy Nordice boeinga 737

LOT wypożyczy Nordice boeinga 737 Pomoc LOT-u dla estońskiego partnera związana jest z objęciem przez Estonię przewodnictwa w Unii Europejskiej. Jak szacuje Nordica, będzie się to wiązało ze zwiększeniem zapotrzebowania na dostępne miejsca na trasie pomiędzy Tallinem i Brukselą.- Ten samolot będzie w pierwszej kolejności obsługiwał trasę z Tallina do Brukseli. Większy samolot pozwoli nam na...
29/08/2017 08:00   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_7c3d6 2017-09-05 09:18   
gość_7c3d6 - Profil gość_7c3d6
Polecam komentarz pokazujacy prawdziwe finanse LOT-u, bez tej medialnej papki o sukcesie:
"Podsumowując LOT znacząco poprawił wyniki co można wytłumaczyć następującymi czynnikami: wzrost oferowania o 33,5%; duży spadek cen paliwa (spadek kosztu o 14% pomimo dużego wzrostu oferowania, jednostkowo o 35%!!!). Przy wzroście przychodów o 594 mln zł koszty pozapaliwowe wzrosły o 481 mln zł, a koszty paliwa spadły o 117 mln zł. Mniejszy wzrost procentowy l. pasażerów niż wzrost oferowania implikuje spadek load factor r/r. Najważniejsze jednak są przepływy pieniężne i dług. Operacyjnie wygenerowali 515 mln zł co jest nie do powtórzenia, bo było tam kilka ekstra czynników. Przepływy inwestycyjne pokazują, że spółka sprzedawała majątek żeby mieć wpływ gotówki który im zasypie wydatki inwestycyjne (144 mln zł). Do tego dwa ostatnie lata pokazują, że LOT wydaje rocznie prawie 450 mln zł na spłatę rat i odsetek leasingu finansowego. Struktura przepływów pieniężnych (+/+/-) jest książkowa, typowa dla przedsiębiorstwa w restrukturyzacji, czyli na spłatę długów wydajemy wszystko co zarabiamy i jeszcze dodatkowo ratujemy się sprzedażą majątku. Wynika z tego, że zakładając obecne poziomy wydatków (>100 mln na inwestycje i 450 mln na regulowanie długów) i brak dalszych aktywów do odsprzedaży, LOT musiałby generować 550 mln zł z działalności operacyjnej, co +/- implikuje min. 450 mln zł zysku z działalnośći podstawowej. A trzeba mieć na uwadze że wraz ze wzrostem floty o kolejne dreamlinery, wydatki na leasing będą w najbliższych latach jeszcze rosnąć. Spółka ma dług netto/EBITDAR (miara stosowana dla linii lotniczych) na poziomie >6x, co w rynkowych realiach oznacza prawie bankruta, którego z nóg ściąc może lekki wiaterek."
zobacz link
gość_ad7fc 2017-09-04 12:57   
gość_ad7fc - Profil gość_ad7fc
włąsnie się popsuł:
zobacz link
gość_9becc 2017-08-30 14:47   
gość_9becc - Profil gość_9becc
Te maszyny się dość często psują. Wypożyczenie ich partnerowi to trochę kukułcze jajo.
gość_af8c9 2017-08-29 22:32   
gość_af8c9 - Profil gość_af8c9
czy będzie korekta malowania tego B734 ?
gość_34835 2017-08-29 08:09   
gość_34835 - Profil gość_34835
Ostatni akapit ".... CRJ900. Mieszczą one do 70 pasażerów." zawiera prawdy i półprawdy.
Ich CRJ-700 zabiera na pokład 70 pasażerów, a CRJ-900 zabiera na pokład 88 pasażerów. W artykule trochę pomieszano typy i pojemności samolotów.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy