Raport: Fotele na sprzedaż

Raport: Fotele na sprzedaż Fotel w samolocie to chyba najważniejsza część wyposażenia związana konkretnie z przewozem pasażerów. To od liczby i ustawienia foteli zależy maksymalna liczba podróżnych. Planowanie konfiguracji kabiny jest z punktu widzenia przewoźnika kluczowe, bo to od niego zależą przychody. Foteli nie da się szybko wyjąć czy przebudować, dlatego linia, która raz zamontuje w samolotach...
25/08/2017 08:20   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_83076 2017-08-28 00:56   
gość_83076 - Profil gość_83076
Pomijając już fakt czy ktoś się zgadza czy nie ze sprzedażą foteli w zależności od miejsca w samolocie uważam że skazywanie pasażerów z klasy ekonomicznej na jeden rodzaj i rozmiar fotela jest błędem. Dla przykładu posłużę się tutaj samolotem B787 który standardowo ma 9 siedzeń w rzędzie pomimo że intencją producenta był układ 2x4x2 i jedyną linią która tak ma jest JAL. Pasażerowie w zależności od wzrost, wagi i wieku mają różne wymagania i potrzeby ale nie oznacza to że musi go lub ją być stać od razu na klasę ekonomiczną premium bo to z reguły kosztuje drugie tyle. Uważam że linie lotncze które upychają 9 siedzeń w rzędzie w 787 powinny oferować również kilka rzędów z 8-ma siedzeniami w rzędzie i dodatkową przestrzenią na nogi. Nie piszę tu o dodatkowym limicie bagażu czy też lepszych posiłkach i trunkach. Piszę tylko o większej przestrzeni życiowej bo pasażer który ma 190 cm i waży 90 lub 100 kg. potrzebuje więcej miejsca niż ten który ma 160 cm i waży 60 kg. Oczywiście że nikt nie oczekuje od linii lotniczej że ma to być za darmo ale proporcjonalnie wycenione. Jeśli założymy że siedzenie jest o 2 cale szersze i dostajemy 2 cale więcej na nogi w porównaniu do obecnego siedzenia z klasy ekonomicznej (32x17) w 787 to jest ono większe o 19%. Jestem przekonany że wielu pasażerów na dalekich trasach chętnie by zapłaciło 19% więcej żeby mogło lecieć w normalnych warunkach a nie jak sardynka w puszce. Problem jednak jest taki że takich ofert nie ma i tu w mojej opinii linie lotnicze które używają na dalekich trasach 787 popełniają duży błąd bo klienci na dalekich trasach wolą samoloty Airbusa niż 787. Być może brak takiej oferty jest podyktowany obawą że wielu pasażerów z klasy premium wybrałoby ulepszoną ekonomiczną a nie premium za drugie tyle i dlatego wolą żeby część pasażerów uciekła do innych przewoźników niż oferować wygodną ekono+.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy