Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_61afa
2017-08-05 16:51
Ludzie, przeciez to lotnisko GA. Cos jak np w Maslowie. Tutaj regularnych lotownie bedzie, ale takich lotnisk potrzeba wiecej.
gość_6d13e
2017-08-05 13:54
A jeszcze gdyby samorząd albo inny inwestor kupił ze dwa Pilatusy PC-12 (9 pax) i nimi obsługiwał regularne połączenia, to samoloty byłyby pełne.
4,675 ft / 1,425 m ma bombardier dla 2040km pełnego zasięgu. Spokojnie po Polsce i wszystkich krajach sąsiadach można latać. Natomiast nie wiem czy nie start a lądowanie sprawia problem. 4,230 ft / 1,289 m tyle wynosi podobno dla Q400 to już niemal cała długość pasa. W przypadku startu można poderwać awaryjnie, redukować masę- przy lądowaniu to już nie ma takich możliwości.
pcharasz
2017-08-05 06:49
Dla Q400 ten pas byłby za krótki tylko przy pełnym załadunku, ale na takiej trasie raczej nie problem. Inna sprawa, że LO pewnie może te maszyny wykorzystać na bardziej dochodowych trasach.
gość_302eb
2017-08-05 01:08
Czy budowa tego lotniska jest dobrym pomysłem to nie wiem. Jednakże skoro prywatny inwestor chce w większej części sfinansować jego budowę, to zapewne widzi w tym jakiś interes.
Dla bombardierów Q400 LOTu pas jest wystarczający, mogą co najwyżej sprzedawać tylko 50 miejsc jeśli ograniczeniem jest terminal.
Aandrzej
2017-08-04 19:46
gość_39c5b RYR i WZZ obsługują ruch point-to-point na trasach z wysokim popytem, więc mogą zapełnić samoloty. Małe regionalne lotnisko nie wygeneruje takiego popytu, nawet przy dopłatach, więc najlepsze byłoby połączenie z jakimś hubem, naturalnie z WAW by LOT. Dlatego ewentualny sprint air to żaden deal bo nie umożliwia dalszej podróży z waw na jednej rezerwacji.
gość_33158
2017-08-04 17:34
ludzie, ale patrzcie na koszt tego lotniska i dopiero później porównujcie - 16mln to jest prawie nic w porównaniu do tego co inne porty wydawały w ostatnich latach.. A przytoczony Radom wydał chyba kilka(naście?) razy więcej jeśli się nie mylę??
gość_39c5b
2017-08-04 15:12
@Aandrzej co Ty bredzisz :D RYR i WZZ to latają za "dziękuję" z regionów i też umożliwiają przesiadki i code-share'y? Sprint dostaje kasę jak masa innych linii, a model przewozu A-B także nie jest niczym nadzwyczajnym. Nie każde lotnisko musi być FRA
Q400 wcale nie jest najmniejszy we flocie LOT-u. Zabiera 78 pasażerów. Mniejsze są Embraery 170, które mają 70 miejsc pasażerskich. Q400 ma jednak krótszy rozbieg, a o ten parament tu chodzi, nie o wielkość.
Aandrzej
2017-08-04 13:13
czyli będzie powtórka z Radomia - za mały pas, by jakakolwiek sensowna linia zainteresowała się operowaniem z tego portu. W najlepszym wypadku (po dopłacie) pojawi się Sprint Air latający do WAW, czy gdzieś indziej. Tyle, że takie połączenie nie umożliwi lotów przesiadkowych, więc pasażerowie z Podlasia chcący się wybrać w dalszą podróż i tak będą musieli na własną rękę dojechać do innego lotniska.
lysypiotr76
2017-08-04 12:31
Podobnej wielkości lotnisko ma powstać w Białymstoku ( Krywlany ). Może lepiej wspólnymi siłami stworzyć coś większego ? Nigdy nie jest za późno:)