Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
krzysiekl
2017-07-19 09:32
oj..pierwszy mój wpis "LH" = Lufthansa, drugi mój wpis LH = long haul .....
krzysiekl
2017-07-19 09:31
@marcowy nie mogę ocenić bo LH nigdy nie leciałem.
Na LH znam tylko Emirates, we wszystkich klasach.
W ekonomicznej jest dla mnie ok (mam 178cm), wyciągnięte nogi mieszczą się pod fotelem z przodu, posiłki ok, szerokość foteli też (jestem raczej szczupły).
Jedyne co jestem gotowy dopłacić to układ siedzeń z dwoma fotelami w części pod oknem (w EK dostępne w Y np. na końcu B777 i na górze dwuklasowego A380).
Przy dopłacie 1000zł do ekonomicznej premium - w obie strony(!) - można się nad tym zastanowić jeśli cena biletu w ekonomicznej zwykłej też była niska.
Z moich obserwacji gdy analizowałem by lecieć czymś innym niż Emirates ale w premium za klase premium w dwie strony mogłem mieć biznes w Emirates w jedną stronę(w drugą stronę ekonomiczna)
gość_8a6bd
2017-07-18 00:10
Bardzo dobry ruch ze strony LOT. W prosty sposób zwiększą komfort w Y+. Sprawa dotyczy 20 cm i tylko trzech rzędów. A właściwie to tylko dwóch, ponieważ w pierwszym rzędzie Y+ (rząd nr 4) i tak było więcej miejsca w 788. Zmniejszenie o 20 cm pierwszego rzędu Y+ (4 rząd), da miejsce dla zwiększenia całego Y+ (rząd 5 i 6). Będzie to prosta zmiana, bez zbędnych kosztów i zmian całej kabiny w C i Y. Kabina Y+ jest bardzo komfortowa, a te dodatkowe 10 cm w każdym rzędzie da zauważalny wzrost miejsca i komfortu.
gość_83076
2017-07-17 19:58
Brawo i gratulacje, nareszcie LOT zaczyna coś robić aby przyciągnąć pasażerów. A co z klasą ekonomiczną? Nadal 9 siedzeń w rzędzie zamiast 8 i tak samo niewygodne jak w starych 787? To jest podstawowy błąd jaki robią linie lotnicze z 787 i dlatego wiele ludzi unika tych samolotów na długich trasach. Poza tym, nie wiem jakie jest obecnie wypełnienie w klasie biznes ale gdy jeszcze korzystałem z usług LOTu często było połowiczne lub mniej. Jeśli jest tak nadal to może trzeba by się zastanowić czy nie zastąpić klasy biznes klasą premium podobnie jak w Norwegian tyle że ich premium ma 46 cali a cena jest często niższa niż w LOT. Jakby nie patrzył pasażera z Europy Wschodniej nie stać na tyle samo co pasażera z Europy Zachodniej a LOT ma być linią głównie dla E. Wschodniej.
gość_d1450
2017-07-17 18:29
gość_3ef6a: chyba nie bardzo. Ostatni raz leciałem AB z Berlina do WAW w grudniu i było jak zawsze, wiec jeśli juz, to na pewno nie od roku. Poza tym AB to nie jest typowa tradycyjna linia. Jak na razie w prawie wszystkich liniach w Europie jakaś kanapkę dostaniesz, choć osobiście tez wole zapłacić dychę i zjeść dobra kanapkę ze świeżym pieczywem niż w dwóch kęsach zjeść lekko czerstwiejacy chleb razowy lub kawałek ciastka w Lufie. Inna sprawa, ze tak jak w Locie brakuje czegokolwiek poza woda, tak w Lufie brakuje trochę możliwości nawet dokupienia czegoś na pokładzie. Oczywiście, teoretycznie niby mozna kupić na lotnisku, ale jeśli się leci na przesiadkę z wywieszonym jęzorem to czasem po prostu nie ma jak.
gość_ec29c
2017-07-17 17:10
@gość_7e495 i gość_1afee:
Częściowo macie rację: LOT czasami próbuje sprzedawać, a być może nawet sprzedaje loty waw-europa za 2 000 - 4 000. I przy takich cenach gazetki i jedzenie powinno być gratis.
Przykłady (wylot i powrót 12 września): waw-bru 3 527, waw-arn 2 849, waw-bud 2 400, waw- ham 2 340, otp-waw 3 894 bez jedzenia, bagażu, wyboru miejsca.
krzysiekl: leciałeś gdzies dalej w Premium Economy np LH ? owszem leżąco nie jest ale róznica do Economy w np 8 czy 9 godzinnym locie jest gigantyczna. Dopłata wynosi średnio około 1000 zł owszem dużo ale z drugiej strony to tylko 25% biznesu.
gość_3ef6a
2017-07-17 14:24
gość_1afee: Air Berlin juz nie oferuje niczego darmowego od jakiegos roku - za darmo nie dostaniesz nawet szklanki wody, nie mowiac o czyms slodkim (lub slonym). Podobnie jest w Iberii czy od niedawna w British Airways. Milo jest, gdy posilki sa darmowe, ale coraz wiecej linii z nich rezygnuje. Przynajmniej catering w Locie jest w przystepnych cenach i jest tez calkiem dobrej jakosci.
gość_50dea
2017-07-17 13:59
LOT się chyba szykuje do konkurencji z Norwegian i Eurowings. Jeżeli w 788 przesuną ściankę za Y+ to trzeba będzie chyba też przesunąć do tyłu wszystkie siedzenia w pierwszej kabinie Y. Rozumiem, że zmienia się tylko pitch a fotele będą te same? Co z klasą C? Bez zmian?
gość_68022
2017-07-17 13:19
w nowych 787-9 jest inny rozstaw drzwi i toalet/galley. Wykalkulowano ze nie zmiesci sie kolejny rzad, to podjeto decyzje o dodaniu 10cm do kazdego rzedu. W 787-8 osiagna +10cm przesuwajac scianke do tylu.
gość_1afee
2017-07-17 13:19
Lot powinien wprowadzić coś do zjedzenia choćby dlatego, że jest to standard dla tzw. linii tradycyjnych. Nawet hybryda w postaci airberlin oferuje napoje i do wyboru nie tylko coś słodkiego, ale też coś słonego. Lot nie rozumie, że nie każdy chce się zapychać cukrem. Tak przy okazji, pojawiła się nowość na liniach krajowych, oprócz wody w dwóch rodzajach można też dostać pepsi, choć niestety, znowu tylko z cukrem.
gość_0272a
2017-07-17 12:59
Czy w związku ze zwiększeniem miejsca pomiędzy rzędami zmniejszy się ilość foteli ? Skąd wygospodarowano więcej miejsca ?
krzysiekl
2017-07-17 12:40
gość_7e495, LOT ma bezpłatne posiłki ale na dłuższych trasach. Natomiast powinny być tez na krótszych (choćby proste i bez wyboru) żeby ludzie nie sądzili, że na dalekich trasach też nic nie ma w cenie biletu.
krzysiekl
2017-07-17 12:38
W klasie biznes na długich trasach liczy się posiadanie miejsca lezącego, choć prawie lezącego. Jeśli w klasie premium tego nie ma to de facto nie ma ona przewagi nad klasę ekonomiczną - ma wtedy sens tylko wtedy jest jest nieznacznie droższa od klasy ekonomicznej.
Według mnie klasa premium miałaby sens tylko wtedy gdyby oferowała miejsca zbliżone do klasy biznes (tylko np. węższe) za to z serwisem jak w klasie ekonomicznej.
gość_7e495
2017-07-17 10:15
Ja wolałbym , aby LOT zamiast tego podawał bezpłatną kawę, posiłki i gazety na pokładzie.
To dla mnie ważniejsze niż podniesienie jakośc iw kalsie premium.
bardzo dobra decyzja, PE to chyba najbardziej atrakcyjna klasa w LOT (ciasne Y i stare J), 20 miejce w Skytrax, po tych zmianach powinna byc w pierwszej 10...szkoda tylko ze wnetrza swiezo odebranych 788 sa takie same jak 5 lat temu. Mam szczera nadzieje ze J w LOTowskich 789 bedzie 1-2-1
gość_f6474
2017-07-17 08:19
10 cm więcej miejsca na nogi, ciekawe ile zł więcej za bilet? :-)