Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
moherowy
2017-07-13 14:19
gość_68e5b: po niemiecku: Heringsdorf - Swinemünde. Po polsku: Śledziowa Wieś - Świnoujście.
gość_68e5b
2017-07-13 13:21
Czyli jak to będzie po niemiecku w całości? Heringsdorf-ShwaineExit ? ;)
gość_92ae6
2017-07-12 18:49
O matko! Co by to było jakby taka zmiana była na odwrót i do polskiej nazwy dorzuconoby niemieckie miasto? .... Niemcy nas przejmują! Zabieraja nam państwowość! Tak być nie może! Pewnie protestom nie byłoby końca....
Marcin14
2017-07-12 15:54
Myślę, że HDF ma potencjał na co najmniej 120 tys. pasażerów w ciągu 6 letnich miesięcy. W zimie może nadal pozostawać zamknięte.
Marcin14
2017-07-12 15:50
@gość_99f61 eeee, rozumiem, że nic z tej wypowiedzi nie rozumiem. To w końcu korzyści dla lotniska są czy ich nie ma?
gość_99f61
2017-07-12 14:14
ortler: nikt nie chce na Usedom latac? Naprawde? Widze jednak, ze w porownaniu do Zielonych Gor czy Radomiow, to lotnisko jednak ma sens.
I wbrew panujacych opinii, okolice Heringsdorf - Ahlbeck maja tyle hoteli 5 czy 4 gwiazdkowych, ze jakos musi byc na to zapotrzebowanie, dla ozdoby nie stoja.
Swinoujscie to jakby na doczepke, potencjal jest, ale dochody nawet najbiedniejszych Niemcow sa dla przecietnego Kowalskiego abstrakcja.
Nawet niemiecki najnizszy zasilek to wiecej niz dobrze platna praca w PL.
Wiec nie widze tu wiekszych korzysci dla tego lotniska.
Marcin14
2017-07-12 11:34
@gość_f8f4a, a to super. Szczerze przyznam, że do Świnoujścia jeżdżę raczej samochodem i ostatni raz pociągiem jechałem w styczniu rok temu. Więc może obłożenie jest coraz większe. Świnoujście jest bardzo popularne zarówno wśród Niemców jak i Polaków. W każdym razie często jadąc samochodem przyglądam się pociągom i wydaje mi się, że obłożenie jest loterią - zazwyczaj pociąg jedzie prawie pusty, ale od czasu do czasu rzeczywiście może być kompletnie wypełniony. W dzisiejszych czasach ludzie bardzo zwracają uwagę na prognozę pogody i jak pokazuje dobre warunki nad morzem, ludzie mocno w taki dzień uderzają. Jak jest zła, raczej nikt się nie wybiera.
gość_f8f4a
2017-07-12 02:29
Marcin14: Z tymi pustymi pociągami Szczecin- Świnoujście bym się nie zgodził. Jechałem w maju z Wrocławia do Świnoujścia i nie dość, że sporo ludzi jechało do Świnoujścia z Katowic/Wrocławia/Poznania to jeszcze około 20 osób dosiadło się w Szczecinie. No chyba, że trafiłem na wyjątkowo obłożony pociąg.
gość_78f8e
2017-07-12 00:01
Żeby te wasze różne Babimosty i Radomie miały w połowie taki ruch jak HDF, to moglibyście coś pisać o zbędnym lotnisku w zapomnianej części kraju
Marcin14
2017-07-11 22:58
@ortler, ależ oczywiście to prawda i jak do tej pory nikt w Polsce tak naprawdę nie wiedział, że mamy takie lotnisko, no prawie w Polsce. Bo to, że Przedpomorze jest wyludnione, to lokalni z Polski wiedzą i powoli na nim inwestują. Zaraz jednak za granicą jest bardzo prężnie rozwijające się miasto - Świnoujście ma najwyższy średni dochód na mieszkańca po Warszawie. I to właśnie świnoujszczanie również mogą napędzić ruch na tym lotnisku, nie tylko turyści (obojętnie czy z Niemiec, Szwajcarii czy Polski).
Nic nie jest przypadkowe; nic też nie odbywa się tutaj z dobrej woli. Lotnisko Heringsdorf, na które nikt nie chce latać, chronicznie deficytowe i właściwie zbędne, położone z
niemieckiego puntu widzenia "w miejscu, gdzie diabeł mówi dobranoc", tj. na kresach
wyludnionej prowincji, najbiedniejszej w całym kraju, w celu zredukowania chronicznych strat chce przyciągnąć jakiegoś przewoźnika z Polski. Z tego punktu widzenia rozszerzenie nazwy i dodanie polskojęzycznej jest zabiegiem czysto marketingowym. Muszą być bardzo przyciśnięci groźbą likwidacji portu, jeśli zdecydowali się na taki krok. Oto i cała prawda.
Marcin14
2017-07-11 22:51
@gość_f8f4a, to prawda, była w niemieckich planach budowy/odbudowy do 2015 r. Rzeczywiście o tym teraz cisza. I naprawdę szkoda, bo Szczecin byłby również skomunikowany kolejowo z wyspą Uznam. Tak na marginesie, jako ciekawostkę dodam, że mój dziadek był zawiadowcą stacji Świnoujście Główne, dopóki tory nie zostały rozebrane niedługo po wojnie. A powodem ciszy wydaje mi się po prostu wysoki koszt odbudowy tej linii przy naprawdę niewielkim obciążeniu gdyby powstała. Koszt musiałby być poniesiony przez miasta-uzdrowiska zarówno w Niemczech, jak i w Polsce, bo nie ma szans, żeby ta linia utrzymała się z biletów. Pociągi relacji Szczecin-Świnoujście również jeżdżą puste, poza kilkunastu dniami w lecie, kiedy jest dobra pogoda.
Nic nie jest przypadkowe; nic też nie odbywa się tutaj z dobrej woli. Lotnisko Heringsdorf, na które nikt nie chce latać, chronicznie deficytowe i właściwie zbędne, położone z
niemieckiego puntu widzenia "w miejscu, gdzie diabeł mówi dobranoc", tj. na kresach
wyludnionej prowincji, najbiedniejszej w całym kraju, w celu zredukowania chronicznych strat chce przyciągnąć jakiegoś przewoźnika z Polski. Z tego punktu widzenia rozszerzenie nazwy i dodanie polskojęzycznej jest zabiegiem czysto marketingowym. Muszą być bardzo przyciśnięci groźbą likwidacji portu, jeśli zdecydowali się na taki krok. Oto i cała prawda.
gość_9829e
2017-07-11 22:13
Marcin 14 - zaraz dokąd przedłużyć ten odcinek , bo nie rozumiem ? Po co , skoro jest już takowe do Świnoujścia ?
Bardzo dobry pomysł - bo to lotnisko jest świetnie zlokalizowane dla turystów z Polski właśnie, latałbym z Wawy! Szkoda, że Lot nie przejął po Eurolocie tego połączenia,
adam7691
2017-07-11 20:45
KRK-HDF,
to może być ciekawa propozycja dla podróżujących nad tą cześć Bałtyku, lepsza niż Szczecin
gość_f8f4a
2017-07-11 19:35
Marcin14: Wspomnianą przez Ciebie linię mieli robić kilka lat temu, ale coś ostatnimi czasy cisza na ten temat. A szkoda, bo jednym z założeniem budowy (częściowo odbudowy) było puszczenie bezpośrednich pociągów do Berlina krótszą trasą.
gość_ec29c
2017-07-11 17:40
Ale za to zmiana nazwy lotniska bydgoskiego na Bydgoszcz/Toruń byłaby niezwykle szkodliwa ;-))
gość_05ee0
2017-07-11 16:44
Co to? Nóż w plecy dla Szczecina-Goleniowa?