Ryanair Sun: Wkrótce rejestracja i certyfikacja

Ryanair Sun: Wkrótce rejestracja i certyfikacja - Spółka ma nadzieję otrzymać numer KRS w ciągu 10-15 dni, co pozwoli nareszcie złożyć wniosek o polski certyfikat operatora lotniczego. Ryanair Sun będzie linią zarejestrowaną w Polsce, wykorzystującą inny kod niż sam Ryanair. Pięć boeingów 737-800, z których będzie korzystała firma, zostanie prawdopodobnie zarejestrowanych w Polsce - tłumaczy w rozmowie z Pasazer.com...
30/06/2017 08:00   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_717d4 2017-07-11 10:06   
gość_717d4 - Profil gość_717d4
Ja też uważam, że FR SUN nic nie zdziała. Jeśli prezesem firmy zostaje taka osoba jak M. Kaczmarzyk to jakoś na sukces się nie zanosi. Dodatkowo jeśli ktoś jeszcze przed pierwszym rejsem mówi o zamknięciu linii to słabo to wygląda. Jako osoba, która jakiś czas się kręci już w lotnictwie, poznała pewne tajemnice oraz pewne osoby uważam, że jedyny powód otwarcia tej linii to AOC. Jest to główny problem z jakim FR będzie się musiał zmierzyć po Brexicie. Dziś jeszcze nie ma osoby, która by wiedziała jak zostaną ustalone prawa FR po rozstaniu się UK z UE. A w taki banalny sposób znaleźli proste rozwiązanie rozwiązanie. FR SUN będzie działał tak długo dopóki nie zostaną ustalone zasady rozwodu UK i UE. I tyle w temacie. jeśli wszystko się zakończy dobrze dla FR to w kilka miesięcy zamkną czartery, ludzi zwolnią (zwalnianie ludzi to główne zajęcie ich prezesa- tak było w PPL i LS A.S.) i tyle. Ale jak zwykle znajda się osoby które będą go wychwalać na naszych przewoźników (ENT, P7, TVP) narzekać. Oby to właśnie one z powodu zamknięcia FR SUN nie maiły jak wrócić do domu.
gość_7eff6 2017-07-03 12:42   
gość_7eff6 - Profil gość_7eff6
Właśnie z powodu lekceważenia przez biura podróży mniejszych portów, i ich praktyki anulowania lotów na kilka dni przez wakacjami i przenoszenia do większych miast nie korzystam z polskich organizatorów wycieczek. Skoro nie chcą moich pieniędzy, wolę dopłacić i polecieć z Berlina, jak być zmuszanym do wyboru lotniska w ostatniej chwili. Ryanair Sun nic w tej kwestii nie zmieni, jak widać.
gość_1c349 2017-07-02 21:03   
gość_1c349 - Profil gość_1c349
Wszystkim którzy hejtuja Enter Air chce przekazac ,ze firma ma się dobrze,Jestem pilotem tej linii .Wystarczy spojrzeć jakie zyski sa na dzisiaj,Na przyszly rok mamy zapewnione sloty w wielu miejscach w Europie o które często jest truno .Szczególnie w sezonie
Kelo 2017-07-02 15:41   
Kelo - Profil Kelo
gość_f63f1: Na stronie lotniska jest podsumowanie całego roku 2016, trzeba dobrze stronę przekopać żeby znaleźć. Przeczytaj sobie, później nie będziesz wygadywał głupot ze 50% pasażerów to Śląsk 30% Podkarpacie itd. Innym użytkownikom i gościom mogę powiedzieć, że Ryanair Sun, raczej nie wejdzie do Krakowa. Czartery są na tym lotnisku najgorszym sortem. Znam bardzo dokładnie cennik opłat lotniskowych, jest on ogólnodostępny. W skrócie wygląda tak:
Na dzień dobry 32pln obejmuje wszystkich za każdą rozpoczętą tonę samolotu z tytułu startu i lądowania (wyjątek Dreamlinery LOT na trasach powyżej 8h-> rabaty powyżej 100ton -> Państwowe Porty Lotnicze zapewne układały pod TATL
Opłata za postój statku powietrznego na wyznaczonej do tego powierzchni lotniska pobierana jest za każdą rozpoczętą tonę maksymalnej masy
startowej statku powietrznego (MTOW) i każde rozpoczęte 24 godziny postoju, i wynosi 12,20 PLN, pierwsze 120minut jest darmowe, ewentualnie jak jest baza przewoźnika (RYANAIR) zniżka 99% - czyli FR parkuje za darmo prawie
Na końcu opłata za pasażera 45pln od osoby która podlega zniżkom i można podzielić tak:
- Najważniejszy Ryanair >1mln pasażerów- opłata za pasażera zmniejszona z 45pln na 17pln
- LOT i inni duzi gracze którym opłata za pasażera spada po przewiezieniu minimum 200tys pasażerów rocznie: 38 pln za -> 200tys pasażerów, 33pln -> 500tys, do wspomnianego wcześniej 17pln/os za przekroczenie 1miliona pasażerów itd Progi do kolejnych zniżek ustawione są co 50tysięcy pasażerów. Tutaj mamy przewoźników np. Easyjet, LOT, Lufa
- Czartery i mało znaczący przewoźnicy: Iberia, Aegean, EnterAir itd płacą podstawowe 45pln/os
Ryanair SUN będzie linią czarterową, więc musiałby płacić majątek za parkowanie i od pasażera jak to robią pozostali symbolicznie obecni w Krakowie Enter/small itd
gość_edc30 2017-07-02 13:09   
gość_edc30 - Profil gość_edc30
Obstawiam, że fo WAW trafią 3 samoloty, a do KTW 2. Jak będzie, zobaczymy...
krispie 2017-07-01 07:40   
krispie - Profil krispie
Kilku zawiedzionych, anonimowych internautow samolotu nie zapelni!!!
gość_baa0c 2017-07-01 07:14   
gość_baa0c - Profil gość_baa0c
Kilku frustratow samolotow nie zapelni !!!
gość_f63f1 2017-06-30 20:59   
gość_f63f1 - Profil gość_f63f1
do gość_b7ff1 !!! Oczywiście, że potencjał jest olbrzymi bo przynajmniej 50% paxów jest ze śląska 30% z podkarpacia a te pozostałe to podchmieleni anglicy i tak to wygląda! Nie rozumie, że Wszyscy się łudzą, że tylko z KRK jest potencjał. Jest ale to nie krakusi stanowią większość na tym lotnisko i to zrozumcie!!!
gość_44664 2017-06-30 15:15   
gość_44664 - Profil gość_44664
Faktycznie z KRK nie ma potencjału,jak niektórzy myślą i piszą, kilka dni temu byłem czarterem z KRK na Corfu i samolot był wypełniony w 100%. Problemem jest to , ze jest tylko jeden lot na tydzień i kilka hoteli/ miejsc pobytu do wyboru/, natomiast z KTW jest kilkadziesiąt lotów czarterowych na dobę do prawie wszystkich ciekawych miejsc w Europie, kilkaset hoteli do wyboru i nic dziwnego, że krakusi wybieraj ą loty z KTW. Potencjał w Krakowie jest tylko wyboru nie ma prawie żadnego. Nie ma lotów jak dawniej do Turcji, Tunezji, Egiptu, Chorwacji czy Hiszpani. Jeden,czy dwa loty dziennie jako czartery to prawie nic. Ja na ostatnie pięć loów czarterowych trzy miałem z KTW, jeden z WAW i ostatni z KRK. Na dodatek w zimie nic czarterowego z KRK nie lata, mam na myśli czartery dla polskich pax.W tym temacie w Balicach z roku na rok jest niestety coraz gorzej.Jest nadzieja,że FR w tym temacie nieco poprawi statystyki i możliwości wylotów czarterowych.
lysypiotr76 2017-06-30 11:46   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
Na pewno Ryanair Sun będzie operował z Katowic i Warszawy. To największe lotniska z lotami czarterowymi. Jednak samoloty FR są obecne prawie na każdym lotnisku w Polsce. Więc elastyczność może spowodować , że operowanie będzie rozszerzane na kolejne lotniska. Samoloty chyba jednak nie będą miały innego nawet minimalnego malowania. Te same samoloty które latają na połączeniach regularnych, będą również wykorzystywane do lotów czarterowych. Polski rynek czarterowy potrzebuje w szczycie sezonu ok. 35 maszyn. Pięć samolotów Ryanair Sun nie zmieni ,,układu sił''. Przynajmniej na dziś. Poza tym sezon Lato 2018 już w większości jest zakontraktowane, więc ,,mocne'' wejście FR chyba będzie trudne. Branża turystyczna z co najmniej rocznym wyprzedzeniem planuje ofertę.
gregor002 2017-06-30 11:06   
gregor002 - Profil gregor002
Nie rozumiem mniejszego zainteresowania takimi lotami lotniska KRK. Przecież turystycznie Kraków jest najlepszy w Polsce. Ale jak nie chcą to spk. Z samych regularnych mamy ponad 500 tyś. paxów (na jeden miesiąc maj)
gość_b4608 2017-06-30 10:06   
gość_b4608 - Profil gość_b4608
Zegnamy Enter Air? :-)
gość_b7ff1 2017-06-30 10:05   
gość_b7ff1 - Profil gość_b7ff1
Zapewniam, że chętnych na loty charterowe z KRK jest bardzo dużo, a że w biurach podróży większość lotów z tego rejonu jest z KTW to wybiera się to co jest. Ogólnie potencjał lotniska w Balicach jest olbrzymi co widać i udowodnią kolejne etapy rozbudowy lotniska.
gość_8ecbe 2017-06-30 09:49   
gość_8ecbe - Profil gość_8ecbe
Nie kumam, to sie w ogole nie klei z obecna strategia ryanaira, ktory chce, zeby podrozni kupowali noclegi na wlasna reke za posrednictwem rozwijanej przez nich platformy, a nie przez tour operatora. Rynek czarterow jest juz tak nasycony, ze ceny sa naprawde niskie i marze rowniez. Oczywiscie Ryanair Sun moze miec przewage w postaci nizszych kosztow z uwagi na spolke matke, ale tez czy spolce matce to sie oplaca?
adam7691 2017-06-30 09:12   
adam7691 - Profil adam7691
"Koszty tej działalności będą wyższe chociażby z uwagi na noclegi załóg poza bazą, więc i przychody powinny być wyższe."

Czyżby chodziło o nocleg w kabinie, przecież można rozłożyć materac
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy