Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_717d4
2017-07-11 10:06
Ja też uważam, że FR SUN nic nie zdziała. Jeśli prezesem firmy zostaje taka osoba jak M. Kaczmarzyk to jakoś na sukces się nie zanosi. Dodatkowo jeśli ktoś jeszcze przed pierwszym rejsem mówi o zamknięciu linii to słabo to wygląda. Jako osoba, która jakiś czas się kręci już w lotnictwie, poznała pewne tajemnice oraz pewne osoby uważam, że jedyny powód otwarcia tej linii to AOC. Jest to główny problem z jakim FR będzie się musiał zmierzyć po Brexicie. Dziś jeszcze nie ma osoby, która by wiedziała jak zostaną ustalone prawa FR po rozstaniu się UK z UE. A w taki banalny sposób znaleźli proste rozwiązanie rozwiązanie. FR SUN będzie działał tak długo dopóki nie zostaną ustalone zasady rozwodu UK i UE. I tyle w temacie. jeśli wszystko się zakończy dobrze dla FR to w kilka miesięcy zamkną czartery, ludzi zwolnią (zwalnianie ludzi to główne zajęcie ich prezesa- tak było w PPL i LS A.S.) i tyle. Ale jak zwykle znajda się osoby które będą go wychwalać na naszych przewoźników (ENT, P7, TVP) narzekać. Oby to właśnie one z powodu zamknięcia FR SUN nie maiły jak wrócić do domu.
gość_7eff6
2017-07-03 12:42
Właśnie z powodu lekceważenia przez biura podróży mniejszych portów, i ich praktyki anulowania lotów na kilka dni przez wakacjami i przenoszenia do większych miast nie korzystam z polskich organizatorów wycieczek. Skoro nie chcą moich pieniędzy, wolę dopłacić i polecieć z Berlina, jak być zmuszanym do wyboru lotniska w ostatniej chwili. Ryanair Sun nic w tej kwestii nie zmieni, jak widać.
gość_1c349
2017-07-02 21:03
Wszystkim którzy hejtuja Enter Air chce przekazac ,ze firma ma się dobrze,Jestem pilotem tej linii .Wystarczy spojrzeć jakie zyski sa na dzisiaj,Na przyszly rok mamy zapewnione sloty w wielu miejscach w Europie o które często jest truno .Szczególnie w sezonie
gość_f63f1: Na stronie lotniska jest podsumowanie całego roku 2016, trzeba dobrze stronę przekopać żeby znaleźć. Przeczytaj sobie, później nie będziesz wygadywał głupot ze 50% pasażerów to Śląsk 30% Podkarpacie itd. Innym użytkownikom i gościom mogę powiedzieć, że Ryanair Sun, raczej nie wejdzie do Krakowa. Czartery są na tym lotnisku najgorszym sortem. Znam bardzo dokładnie cennik opłat lotniskowych, jest on ogólnodostępny. W skrócie wygląda tak:
Na dzień dobry 32pln obejmuje wszystkich za każdą rozpoczętą tonę samolotu z tytułu startu i lądowania (wyjątek Dreamlinery LOT na trasach powyżej 8h-> rabaty powyżej 100ton -> Państwowe Porty Lotnicze zapewne układały pod TATL
Opłata za postój statku powietrznego na wyznaczonej do tego powierzchni lotniska pobierana jest za każdą rozpoczętą tonę maksymalnej masy
startowej statku powietrznego (MTOW) i każde rozpoczęte 24 godziny postoju, i wynosi 12,20 PLN, pierwsze 120minut jest darmowe, ewentualnie jak jest baza przewoźnika (RYANAIR) zniżka 99% - czyli FR parkuje za darmo prawie
Na końcu opłata za pasażera 45pln od osoby która podlega zniżkom i można podzielić tak:
- Najważniejszy Ryanair >1mln pasażerów- opłata za pasażera zmniejszona z 45pln na 17pln
- LOT i inni duzi gracze którym opłata za pasażera spada po przewiezieniu minimum 200tys pasażerów rocznie: 38 pln za -> 200tys pasażerów, 33pln -> 500tys, do wspomnianego wcześniej 17pln/os za przekroczenie 1miliona pasażerów itd Progi do kolejnych zniżek ustawione są co 50tysięcy pasażerów. Tutaj mamy przewoźników np. Easyjet, LOT, Lufa
- Czartery i mało znaczący przewoźnicy: Iberia, Aegean, EnterAir itd płacą podstawowe 45pln/os
Ryanair SUN będzie linią czarterową, więc musiałby płacić majątek za parkowanie i od pasażera jak to robią pozostali symbolicznie obecni w Krakowie Enter/small itd
gość_edc30
2017-07-02 13:09
Obstawiam, że fo WAW trafią 3 samoloty, a do KTW 2. Jak będzie, zobaczymy...
Kilku zawiedzionych, anonimowych internautow samolotu nie zapelni!!!
gość_baa0c
2017-07-01 07:14
Kilku frustratow samolotow nie zapelni !!!
gość_f63f1
2017-06-30 20:59
do gość_b7ff1 !!! Oczywiście, że potencjał jest olbrzymi bo przynajmniej 50% paxów jest ze śląska 30% z podkarpacia a te pozostałe to podchmieleni anglicy i tak to wygląda! Nie rozumie, że Wszyscy się łudzą, że tylko z KRK jest potencjał. Jest ale to nie krakusi stanowią większość na tym lotnisko i to zrozumcie!!!
gość_44664
2017-06-30 15:15
Faktycznie z KRK nie ma potencjału,jak niektórzy myślą i piszą, kilka dni temu byłem czarterem z KRK na Corfu i samolot był wypełniony w 100%. Problemem jest to , ze jest tylko jeden lot na tydzień i kilka hoteli/ miejsc pobytu do wyboru/, natomiast z KTW jest kilkadziesiąt lotów czarterowych na dobę do prawie wszystkich ciekawych miejsc w Europie, kilkaset hoteli do wyboru i nic dziwnego, że krakusi wybieraj ą loty z KTW. Potencjał w Krakowie jest tylko wyboru nie ma prawie żadnego. Nie ma lotów jak dawniej do Turcji, Tunezji, Egiptu, Chorwacji czy Hiszpani. Jeden,czy dwa loty dziennie jako czartery to prawie nic. Ja na ostatnie pięć loów czarterowych trzy miałem z KTW, jeden z WAW i ostatni z KRK. Na dodatek w zimie nic czarterowego z KRK nie lata, mam na myśli czartery dla polskich pax.W tym temacie w Balicach z roku na rok jest niestety coraz gorzej.Jest nadzieja,że FR w tym temacie nieco poprawi statystyki i możliwości wylotów czarterowych.
lysypiotr76
2017-06-30 11:46
Na pewno Ryanair Sun będzie operował z Katowic i Warszawy. To największe lotniska z lotami czarterowymi. Jednak samoloty FR są obecne prawie na każdym lotnisku w Polsce. Więc elastyczność może spowodować , że operowanie będzie rozszerzane na kolejne lotniska. Samoloty chyba jednak nie będą miały innego nawet minimalnego malowania. Te same samoloty które latają na połączeniach regularnych, będą również wykorzystywane do lotów czarterowych. Polski rynek czarterowy potrzebuje w szczycie sezonu ok. 35 maszyn. Pięć samolotów Ryanair Sun nie zmieni ,,układu sił''. Przynajmniej na dziś. Poza tym sezon Lato 2018 już w większości jest zakontraktowane, więc ,,mocne'' wejście FR chyba będzie trudne. Branża turystyczna z co najmniej rocznym wyprzedzeniem planuje ofertę.
gregor002
2017-06-30 11:06
Nie rozumiem mniejszego zainteresowania takimi lotami lotniska KRK. Przecież turystycznie Kraków jest najlepszy w Polsce. Ale jak nie chcą to spk. Z samych regularnych mamy ponad 500 tyś. paxów (na jeden miesiąc maj)
gość_b4608
2017-06-30 10:06
Zegnamy Enter Air? :-)
gość_b7ff1
2017-06-30 10:05
Zapewniam, że chętnych na loty charterowe z KRK jest bardzo dużo, a że w biurach podróży większość lotów z tego rejonu jest z KTW to wybiera się to co jest. Ogólnie potencjał lotniska w Balicach jest olbrzymi co widać i udowodnią kolejne etapy rozbudowy lotniska.
gość_8ecbe
2017-06-30 09:49
Nie kumam, to sie w ogole nie klei z obecna strategia ryanaira, ktory chce, zeby podrozni kupowali noclegi na wlasna reke za posrednictwem rozwijanej przez nich platformy, a nie przez tour operatora. Rynek czarterow jest juz tak nasycony, ze ceny sa naprawde niskie i marze rowniez. Oczywiscie Ryanair Sun moze miec przewage w postaci nizszych kosztow z uwagi na spolke matke, ale tez czy spolce matce to sie oplaca?
adam7691
2017-06-30 09:12
"Koszty tej działalności będą wyższe chociażby z uwagi na noclegi załóg poza bazą, więc i przychody powinny być wyższe."
Czyżby chodziło o nocleg w kabinie, przecież można rozłożyć materac