airberlin chce pozostać w Belinie-Tegel

airberlin chce pozostać w Belinie-Tegel Zgodnie z obecnymi planami Berlin-Tegel zostanie zamknięty sześć miesięcy po tym, gdy otwarte zostanie lotnisko Berlin-Brandenburg, które dzieli infrastrukturę z obecnie istniejącym lotniskiem Berlin-Schönefeld. Pierwotnie nowe lotnisko miało ruszyć w 2011 r., jednak termin ten był wielokrotnie przekładany i według najnowszych planów, nowy port lotniczy mógłby...
27/06/2017 07:30   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_007f0 2017-06-28 01:14   
gość_007f0 - Profil gość_007f0
Nie po to cały czas inwestuje się w SXF miliony euro, żeby je zamknąć za rok czy za dwa (parkingi, terminale, infrastruktura wspomagająca). Cały ruch z TXL zostanie przeniesiony do BER, TXL zostanie zamknięty, a SXF zostanie terminalem dla tanich linii. Decyzje już zapadły i nie ma co na ten temat dyskutować. Jedyne pytanie brzmi kiedy.
A co do TXL to chyba najgorsze lotnisko na jakim byłem. Jedyny plus to szybki dojazd do centrum, choć w praktyce nie da się na nie dojechać bezpośrednio z żadnej części miasta. Terminale małe, ciągi komunikacyjne nieintuicyjne, przejście przez odprawę bezpieczeństwa uniemożliwi dostęp do punktów gastronomicznych (nie licząc mobilnych wózków z których sprzedaje się kawę i chipsy)...
BA850 2017-06-27 22:13   
BA850 - Profil BA850
@gość_f9ee9: na Heathrow jest 1h check-in, a Heathrow Express do T5 jedzie 21 minut, tyle, że do Paddington trzeba jeszcze dojechać metrem z Centrum :-P
gość_f9ee9 2017-06-27 16:28   
gość_f9ee9 - Profil gość_f9ee9
do gosc_0f65b:
Baker Street - London Heathrow Terminal 5 - 31 min Heathrow Express/ 62 min Tube + 40 min Check-in

Baker Street - London City Airport - 30 min Tube + 20 min Check-in
gość_0f65b 2017-06-27 14:45   
gość_0f65b - Profil gość_0f65b
Co ma LCY do Tegla? Wbrew temu co wielu myśli, lotnisko City w Londynie nie nazywa się tak dlatego, ze jest w centrum miasta, albo blisko niego, ale od dzielnicy finansowej City. Jazda z niego do centrum Londynu zajmuje co najmniej tyle samo czasu co z LHR.
marcowy 2017-06-27 14:35   
marcowy - Profil marcowy
Tegel może odgrywać podobną rolę w Berlinie jak LCY w Londynie. Ja osobiscie jestem fanem tego lotniska z uwagi na jego architekturę która w dzisiejszych czasach jest niepowtarzalna. Jak by ograniczyć jego przepustowość do 10-15 mln, wywalić wszystkie baraki którymi obrósł i zrobić porządny remont to taki AirBerlin miełby wspaniała bazę.
gość_0f65b 2017-06-27 13:39   
gość_0f65b - Profil gość_0f65b
Tegel to nie jest kwestia hałasu i godzin nocnych, ale przede wszystkim sporego terenu, na którym chcą budować domy.
Marcin14 2017-06-27 13:25   
Marcin14 - Profil Marcin14
Ta sytuacja zaczyna być szalenie ciekawa. Rozwiązań jest naprawdę bardzo wiele, bo artykuł nie wspomina jeszcze o tym, że SXF może przez dłuższy czas (5-10 lat) pozostać tanim zespołem terminali dla linii niskokosztowych. Na SXF właśnie oddano do użytku nowe hale Terminali C i D, które usprawniają kontrolę osobistą i wydawanie bagaży. Przeprowadzono też remont Terminala A. Airside jest jeszcze beznadziejna ale od strony dojazdowej robi się już całkiem przyjemnie. Myślę, że utrzymanie TXL bardzo pomogłoby Berlinowi jako miastu. Można by na TXL wprowadzić głębsze restrykcje godzin odlotów, tak by nie były zbyt uciążliwe dla okolicznych mieszkańców (np. loty tylko od 6-22 i ograniczenia w weekendy). Przy koalicji airberlin-Ryanair, TXL spokojnie mógłby utrzymać swój ruch sprzed kilku lat (15 mln pax rocznie). TXL byłby wspaniałym lotniskiem niskokosztowym i dla lotów biznesowych/prywatnych w jednym.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy