gość_007f0
2017-06-28 01:14
Nie po to cały czas inwestuje się w SXF miliony euro, żeby je zamknąć za rok czy za dwa (parkingi, terminale, infrastruktura wspomagająca). Cały ruch z TXL zostanie przeniesiony do BER, TXL zostanie zamknięty, a SXF zostanie terminalem dla tanich linii. Decyzje już zapadły i nie ma co na ten temat dyskutować. Jedyne pytanie brzmi kiedy.
A co do TXL to chyba najgorsze lotnisko na jakim byłem. Jedyny plus to szybki dojazd do centrum, choć w praktyce nie da się na nie dojechać bezpośrednio z żadnej części miasta. Terminale małe, ciągi komunikacyjne nieintuicyjne, przejście przez odprawę bezpieczeństwa uniemożliwi dostęp do punktów gastronomicznych (nie licząc mobilnych wózków z których sprzedaje się kawę i chipsy)...
@gość_f9ee9: na Heathrow jest 1h check-in, a Heathrow Express do T5 jedzie 21 minut, tyle, że do Paddington trzeba jeszcze dojechać metrem z Centrum :-P
gość_f9ee9
2017-06-27 16:28
do gosc_0f65b:
Baker Street - London Heathrow Terminal 5 - 31 min Heathrow Express/ 62 min Tube + 40 min Check-in
Baker Street - London City Airport - 30 min Tube + 20 min Check-in
gość_0f65b
2017-06-27 14:45
Co ma LCY do Tegla? Wbrew temu co wielu myśli, lotnisko City w Londynie nie nazywa się tak dlatego, ze jest w centrum miasta, albo blisko niego, ale od dzielnicy finansowej City. Jazda z niego do centrum Londynu zajmuje co najmniej tyle samo czasu co z LHR.
Tegel może odgrywać podobną rolę w Berlinie jak LCY w Londynie. Ja osobiscie jestem fanem tego lotniska z uwagi na jego architekturę która w dzisiejszych czasach jest niepowtarzalna. Jak by ograniczyć jego przepustowość do 10-15 mln, wywalić wszystkie baraki którymi obrósł i zrobić porządny remont to taki AirBerlin miełby wspaniała bazę.
gość_0f65b
2017-06-27 13:39
Tegel to nie jest kwestia hałasu i godzin nocnych, ale przede wszystkim sporego terenu, na którym chcą budować domy.
Marcin14
2017-06-27 13:25
Ta sytuacja zaczyna być szalenie ciekawa. Rozwiązań jest naprawdę bardzo wiele, bo artykuł nie wspomina jeszcze o tym, że SXF może przez dłuższy czas (5-10 lat) pozostać tanim zespołem terminali dla linii niskokosztowych. Na SXF właśnie oddano do użytku nowe hale Terminali C i D, które usprawniają kontrolę osobistą i wydawanie bagaży. Przeprowadzono też remont Terminala A. Airside jest jeszcze beznadziejna ale od strony dojazdowej robi się już całkiem przyjemnie. Myślę, że utrzymanie TXL bardzo pomogłoby Berlinowi jako miastu. Można by na TXL wprowadzić głębsze restrykcje godzin odlotów, tak by nie były zbyt uciążliwe dla okolicznych mieszkańców (np. loty tylko od 6-22 i ograniczenia w weekendy). Przy koalicji airberlin-Ryanair, TXL spokojnie mógłby utrzymać swój ruch sprzed kilku lat (15 mln pax rocznie). TXL byłby wspaniałym lotniskiem niskokosztowym i dla lotów biznesowych/prywatnych w jednym.