Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
usuniety
2017-06-12 13:36
@gość_79ac3
Zarabiają, zarabiają.
zobacz link
gość_79ac3
2017-06-12 10:00
"Robimy coś, czego nikt inny nie może skopiować bez siatki połączeń we wszystkich trzech krajach bałtyckich."
Szczerze mówiąc, wolałbym, żeby Pan Prezes powiedział, że "Zarabiamy na czymś..." itd. Robić coś unikatowego, szukać niszy, można. Żyć z tego - to jest osiągnięcie. Obie linie mogłyby rozważyć współpracę w obszarach niekonkurencyjnych, gdzie korzyść byłaby obupólna.
gość_91eff
2017-06-10 14:56
airBaltic jest swietny w znajdowaniu nisz na rynku. Jeszcze niedawno latal do Radomia :)
gość_63144
2017-06-10 12:34
@gość_6653b
Łączna populacja tych krajów to 6,1 miliona, łączne PKB około 90 mld $ (Polski 470, Słowacji 90, Grecji 195). Oczywiście można rozważyć przejęcie Air Baltic, ale to niewiele da.
gość_6653b
2017-06-10 08:33
Sensownie z punktu widzenia LOTu byloby przejac airBaltic i wzmocnic pozycje w regionie bo skoro mamy byc linia dalekodystansowa z hubem w Warszawie to jedyna opcja to wlasnie wykorzystanie krajow baltyckich ale tez bialorusi i Ukrainy. UIA to kolos w porownaniu do lotu pod wzgledem floty ale finansowo nie stoja najelpiej - tuta jest spore pole do popisu
gość_b76c2
2017-06-09 18:10
Jak bełkot brzmia argumenty p. prezesa Pozycja nordiki jest dużo mocniejsza od baltica w Tallinie.Jedynie w obsługiwaniu Skandynawii ,Baltic ma przewagę.Cenowo lecąc do Rygi z waw LOT bije ich na glowe i w koncu tak sadze ich zdusi
gość_25443
2017-06-09 17:21
Jaki sens maja takie zestawienia, gdzie wyrywa się ceny na jeden konkretny termin? Albo zestawienia odległości, co do których nikt mający minimum znajomosci geografii bedzie wiedział, ze droga przez Warszawę niż prawie bezpośrednio bedzie dłuższa? Zrozumiałbym jeszcze sens takiego zestawienia w kontekście połączeń z południem Europy - Włochy, Austria, Grecja, wtedy byłoby to jakieś sensowne porównanie, a tak? Trochę jakby licytować się, do których miejsc w Europie zachodniej z Poznania czy Wrocławia droga bedzie krótsza przez MUC/FRA w porównaniu z droga przez WAW.
usuniety
2017-06-09 16:40
Roznice w odleglosciach na trasach z Tallinna odpowiednio przez Warszawe i przez Ryge:
CDG - 2189 km vs. 1959 km
FRA - 1742 km vs. 1556 km
LHR - 2317 km vs. 1977 km
BRU - 1993 km vs. 1721 km
MUC - 1622 km vs. 1540 km
BCN - 2715 km vs. 2623 km
DUS - 1827 km vs. 1566 km
Postanowiłem sprawdzić czy rzeczywiście Air Baltic ma tak mocną pozycję. Poniżej wyniki.
Wszystkie połączenia są w dwie strony - wylot 12 wrz i powrót 15.
TLN - AMS Air Baltic i LOT remis.
TLN - MXP Air Baltic najtańszy i SAS najszybszy.
TLN - MAD KLM najtańszy i najkrótsza podróż.
TLN - SEO LOT najtańszy i Finnair najszybszy.
"Dla pasażerów, którzy chcą lecieć z krajów bałtyckich do Europy Zachodniej, lot przez Warszawę ma niewielki sens. Muszą bowiem mocno nadkładać drogi. Ktoś może polecieć raz z Tallinna przez Warszawę do Amsterdamu, ale drugi raz tego nie zrobi, bo zrozumie, że niska cena nie skompensuje straconego czasu - uważa Gauss." Jak kazdy prezes broni swojej firmy. Do Amsterdamu to moze troche sie nadklada drogi, ale do Wiednia, Rzymu , Mediolanu itd itp to juz niezabardzo. Pan prezes powinien popatrzyc na mape Europy. Fakt jest ze sama niska cena nie skusi ludzi ale jak do tego Nordica vel Lot beda miec porownywalny lub lepszy produkt pokladowy niz Air Baltic to juz inna historia.
gość_99f61
2017-06-09 12:53
Poziom ponizszych komentarzy jest naprawde zenua.
A co do tematu, cieszy ambitne plany air baltic.
Mam nadzieje, ze w dzisiejszych, trudnych czasach znajda swoje miejsce na rynku.
gość_835ab
2017-06-09 12:38
Bardzo mi się podoba zakończenie artykułu - cały jest niby o airBaltic a na podsumowanie niejako reklama Nordiki :D
gość_c7916
2017-06-09 12:21
marcowy a ty co za jakiegoś eksperta się uważasz? I ty będziesz decydował kto i co może pisać? Kim ty jesteś?
admin, please, czy naprawde musimy czytać takie bzdury jak komentarze poniżej ???
gość_c8864
2017-06-09 10:43
Niech Baltic tak nie szczeka, bo tylko rozdrażni LOT. Ale z drugiej strony, to niech sobie ten malutki torcik zjadają, nawet się nie zorientują jak bedą musieli ewakuować się z Estonii, bo LOT/Nordica zniszczy ich cenowo.
gość_4334b
2017-06-09 09:08
LOT powinien zjeść takiego gniota, jak AirBaltic. A później ruszyć na zakupy na Ukrainę.