Kraków: Wzrost o 17 proc. w kwietniu

Kraków: Wzrost o 17 proc. w kwietniu - Tylko z nowych połączeń skorzystało w kwietniu ponad 25 tysięcy pasażerów. A najwięcej z nich, ponad 6 tysięcy pasażerów, skorzystało z oferowanego sześć razy w tygodniu połączenia Eurowings do Düsseldorfu. Dużą popularnością cieszyły się połączenia easyJet do Francji (Lyon) i Wielkiej Brytanii (Londyn Gatwick) oraz tegoroczna nowość, połączenie Ryanaira do...
05/05/2017 16:40   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
misiok 2017-05-07 21:37   
misiok - Profil misiok
Wasza megalomania i kompleksy bawią mnie coraz bardziej :D
gość_005ff 2017-05-07 21:10   
gość_005ff - Profil gość_005ff
do gość_6a329 ! A no tak sobie radzi, że od zimowego rozkładu znika na zawsze!
rafciooo77 2017-05-07 18:35   
rafciooo77 - Profil rafciooo77
Po co Ci ta szybka kolej? Wungiel będziesz woził? Przecież w Katowicach nic nie ma :P
gość_8b051 2017-05-07 13:19   
gość_8b051 - Profil gość_8b051
Pięknie ;) Czas rozbudowywać terminal i myśleć o szybkiej kolei Kraków-Katowice z przystankiem w Balicach
gość_6a329 2017-05-07 09:35   
gość_6a329 - Profil gość_6a329
To jak sobie radzi połączenie do DUS przniesione z KATOWIC świadczy o tym że KATOWICE to wydmuszka, którą należy natychmiast zamknąć. Szkoda paliwa na loty do tak odrażającego i brzydkiego miejsca jakim jest Śląsk (tfu!).
gość_20ceb 2017-05-06 19:51   
gość_20ceb - Profil gość_20ceb
do lysypiotr76 ! kto śmiał przekierować samolot do KTW ???
Odpowiedzialnego natychmiast ukarać i zakazać lotów do Polski jak sobie nie umie poradzić z mgłami w KRK ! : )
gość_1c2e5 2017-05-06 10:20   
gość_1c2e5 - Profil gość_1c2e5
Do KELO Nie rób ludziom wody z mózgu bo lampy(precyzyjnie światła podejścia) mój kolego to tak czy owak musisz mieć pod kategorie, tak jak obecnie z ILSem tak i dla GBAS MLS i innych jeszcze nie wymyślonych rzeczy.
Co do LVTO jest Notam że LVP jest zawieszone. Także do stary 400m minimum.
robert13 2017-05-06 08:16   
robert13 - Profil robert13
Kelo:
z GBAS-em niestety nie jest tak super. Co do technologii jest ona absolutnie przyszłosciowa.
Niestety nie ma certyfikacji do minimów catI, tylko "zbliżoną dokładność". Oczywiście pracują nad zagwarantowaniem dokładności (pewno w przyszłości) nawet do catIII i certyfikowaniem. Największy problem to jednak ta "przyszłość" czyli kiedy?? Obecnie w Europie tylko kilka lotnisk dysponuje GBASem a z największych to bodajże tylko FRA. Trzeba również wziąć pod uwagę doposażenie każdego statku powietrznego z floty linii lotniczych aby mógł operować wspomagany przez system GBAS. Koszty na dzisiaj to kilkanaście do kilkudziesięciu tysięcy euro - niewielkie, ale pomnożone przez ilośc samolotów np EasyJet (261) daje miliony i nie da się tego zrobić w jednym dniu, tylko w trakcie kolejnych przeglądów każdego egzemplarza. ILS jest dzisiaj jedynym systemem w lotnictwie cywilnym gwarantującym (bezpieczne) lądowanie w trudnych warunkach. Najgorsze jednak to że drugie co do wielkości lotnisko w Polsce (ponad 5mln pasażerów) będzie miało jeszcze przez ładnych kilka lat tylko catI i to z jednego kierunku!!!!!
Chętnie porozmawiałbym w tym temacie więcej, ale raczej bezpośrednio bo na takim forum to zanudzimy innych. pozdrawiam
Kelo 2017-05-05 22:20   
Kelo - Profil Kelo
robert13: Ze SIWZ jakie widnieje na przetargach lotniska wynika Nowa ds będzie zaprojektowana na catIII z obu kierunków, a także obecny pas przebudowany na drogę kołowania catIII. Czy w praktyce PAŻP zamontuje lampy na obu kierunkach? zakładam że nie, ponieważ inwestują w coś pod nazwą GBAS. Nawiązując do artykułu z grudnia (link niżej) głównym narzędziem do walki z mgłami ma być GBAS, a ILS "tylko na głównym kierunku"- według słów prezesa ma wspomagać ten system- w razie czego. Plus nawigacji satelitarnej jest taki, że zapewnia wsparcie lądowania we mgle od razu na wszystkich kierunkach i wszystkich używanych pasach. Masz trzy pasy startowe (to tych kilka skrzynek i przewodów=czytaj GBAS) daje Ci naprowadzanie na wszystkich Twoich 6 kierunkach. W przypadku odchodzącego do historii ILS musisz 6x instalować lampy i cały sprzęt. Na ten moment haczyk jest taki, że GBAS ma certyfikację tylko do minimów odpowiadających ILS CATI, ale już działają w kierunku III. Teoretycznie są więc szanse, że nowy pas w Balicach będzie jeszcze niezbudowany, a kategoria II lub III już będzie hulać na starym pasie o ile się nie rozpadnie. Ręki jednak uciąć za to nie dam :D
zobacz link
gość_18306 2017-05-05 22:19   
gość_18306 - Profil gość_18306
To w zasadzie pierwszy sezon w cywilizowanych warunkach. Ciekawe czy zarząd lotniska wyegzekwował już kary umowane od Włochów za opóxnienia w budowie terminala ?
robert13 2017-05-05 21:41   
robert13 - Profil robert13
Kelo, twoja analiza ok. Niestety iest jedna prawda: ILS catII nie bedzie na 25, no i tym bardziej catI na 07.... (niestety na 07 są dni kiedy byłby potrzebny.) i to praktycznie do końca tego pasa...
Niestety dopiero catII na nowowybudowanym!!! - kto obstawi czy za 5, 7 czy więcej lat???
w potencjalną catIII nie wierzę..
To co napisałem to prawda niestety. Powód - sami się domyślcie....

gość_ab52e 2017-05-05 20:04   
gość_ab52e - Profil gość_ab52e
Kelo dynamika pójdzie w dół poniżej 15 % od maja do pażdżiernika potem ponad 20% listopad i grudzień. Raczej 5.8 a nie ponad 5.9 to i tak bedzie rewelka
jjemiolo 2017-05-05 19:42   
jjemiolo - Profil jjemiolo
KRK juz powinien zaczac rozbudowe terminala by nie doprowadzic do zadyszki.
gość_aa4d6 2017-05-05 18:59   
gość_aa4d6 - Profil gość_aa4d6
Jak się dobrze w grudniu policzy to wyjdzie te 6 mln.
Kelo 2017-05-05 18:47   
Kelo - Profil Kelo
lysypiotr76: Jak nie ma 2cyfrowej liczby przekierowań/odwołań to nawet nie warto zwracać uwagi na takie incydenty. Zrobiłem teraz inspekcję z ciekawości na fr24 i widzę, że już startowały rano "opóźnione" samoloty, gdy ten przekierowany lot Ryanaira nie mógł wylądować przed godz 9. Wskazuje to na sytuację następującą:
1- było powyżej 350m RVR (LVTO do startu z KRK)
2- było poniżej 550m RVR bo nie mogli legalnie wylądować
Wnioski: wina lezy po stronie ULC, które nie chce przymknąć oka na przeszkody terenowe i certyfikować II kategorii, mimo że wszystko zamontowane od wielu lat.
gość_14cb7: 5.8mln za mało !!! grubo ponad 5.9 będzie w najgorszej opcji
gość_7033a 2017-05-05 18:18   
gość_7033a - Profil gość_7033a
Czy Krakow już nauczył się już liczyć jak Gdańsk w Grudniu 2016 ? Lepiej później niż wcale .
lysypiotr76 2017-05-05 18:05   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
Kelo- Tak trochę poniżej oczekiwań :) To taki żarcik. Dzisiaj mglisto mieliście podobno. Dwa odwołane loty i jedno przekierowanie do ukochanych Katowic :)
gość_14cb7 2017-05-05 17:59   
gość_14cb7 - Profil gość_14cb7
Kelo 6 mill nie realne ale 5,8 raczej pewne.Szału nie ale gdyby by szał to byłby koszmar na terminalu a tak to jakość dobrze się to kręci oby tylko zarząd juz myślał o rozbudowie terminala bo to trwa a pasażerów przybywa.
Kelo 2017-05-05 17:00   
Kelo - Profil Kelo
Od maja powinno wpadać trochu ponad pół bańki przez 6 kolejnych miesięcy. Szału nie ma ale tragedii też nie :) Na dzień dzisiejszy (przy hipotetycznym całkowitym zatrzymaniu wzrostów) już jest przekroczony próg 5 200 000 pasażerów. Jeśli obecna tendencja się utrzyma i dwa ostatnie miesiące wystrzelą w górę przez FR to na koniec roku wyczuwam 5 999 999 pasażerów.
gość_3e010 2017-05-05 16:55   
gość_3e010 - Profil gość_3e010
Żeby scharakteryzować ruch lotniczy w Polsce należy użyć słów takich jak ekstraklasa 1 liga i okręgówka.Do lotniczej ekstraklasy należy Okęcie Balice i Rębiechowo do 1 ligi Pyrzowice Modlin Strachowice Ławica.Reszta to okręgówka.Ekstraklasa sie rozwija imponująco 1 liga ma duże perspektywy rozwoju a okregówka powinna zostać zlikwidowana poniewaz perspektywy jej rozwoju są marne a opłacalność zerowa.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy