Felieton: Pasażerowie gorszej kategorii

Felieton: Pasażerowie gorszej kategorii Na początku tygodnia w mediach społecznościowych rozszedł się film, na którym widać brutalne potraktowanie pasażera linii United przez wezwanych na pokład policjantów. David Dao, lekarz azjatyckiego pochodzenia, odmówił opuszczenia samolotu do Louisville, gdy system wytypował go do zmiany lotu, bo na pokładzie potrzebne było miejsce dla członków załogi. Konfrontacja...
14/04/2017 11:20   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
wroord 2017-04-20 21:39   
wroord - Profil wroord
gość_a44d6 - w/g umowy ze zwiazkami zawodowymi zaloga musi miec iles tam godzin odpoczynku, gdyby poleciala pozniejszym rejsem nie mialaby wymaganej ilosci godzin odpoczynku i tym samym nie moglaby podjac pracy na wyznaczonym rejsie.
cymr 2017-04-19 11:08   
cymr - Profil cymr
gość_d2510, gość_8d468:
fakt, mój babol z tym typem samolotu, ale nie o tym jest artykuł i nie do tego odnoszę się w moim komentarzu :)
Pozdrawiam
gość_e4eb0 2017-04-18 18:39   
gość_e4eb0 - Profil gość_e4eb0
Jakim prawem artykuł o laniu Azjaty przez policję w liniach United ilustrujecie zdjęciem klasy ekonomicznej w Embraerze LOT?
gość_e4eb0 2017-04-18 18:34   
gość_e4eb0 - Profil gość_e4eb0
Jak słodko, że autorzy odnieśli się do sytuacji osób LGBT. Nie wiem, co ma to wspólnego z tematem, ale miło.
mietek 2017-04-18 13:28   
mietek - Profil mietek
"a do tego był pochodzenia azjatyckiego -kolejna wizerunkowa klapa i oskarżenia o rasizm." - czyli jakby był biały to by nie było aż takiej afery???
gość_8d468 2017-04-15 22:16   
gość_8d468 - Profil gość_8d468
To prawda, nie było samolotu MD-20, był MD-11x-20 (a także 10). Pewnie był wtedy oznaczany jako MD20 stad błąd cymr (tak jakby napisać, ze leciałem B-738)
gość_8d468 2017-04-15 22:12   
gość_8d468 - Profil gość_8d468
gosc_4fadd: pasażerowie juz to robią, a akcje United znacząco poszły w dół. Ciekaw jestem kto ostatecznie bedzie płacił odszkodowanie, czy linia lotnicza, czy moze jednak policja, biorąc pod uwagę, ze środki przymusu nie były adekwatne do sytuacji i interwencja była zdecydowanie zbyt brutalna.
gość_d2510 2017-04-15 18:27   
gość_d2510 - Profil gość_d2510
cymr
Nie istnieje taki samolot jak MD-20, zapewne był to MD-11, i jak na tamte czasy to nie były one na pewno zabytkowe tym bardziej w jednej z lepszych linii jakimi był Swissair.
gość_4fadd 2017-04-15 16:33   
gość_4fadd - Profil gość_4fadd
Pasażerowie powinni zbojkotować linię i szybko by się nauczyli szacunku do pasażerów.
cymr 2017-04-15 10:18   
cymr - Profil cymr
Problem nie jest nowy, a tylko więcej się o nim mówi, bo "teraz każdy może latać" i każdy może pisać w internecie.
W zamierzchłych czasach, bo w 2001 r. miałem przyjemność lecieć nieistniejącymi już liniami Swissair, zabytkowym już samolotem MD-20. Na trasie z Santiago de Chile do Zurichu z międzylądowaniem w Sao Paulo. Samolot miał zapełnioną klasę pierwszą oraz klasę biznes, w związku z czym cała obsługa poszła do tych właśnie klas. Zaraz po starcie zza kotary, do klasy ekonomicznej dochodziło pobrzękiwanie sztućców oraz zapachy serwowanych w wyższych klasach potraw. Pasażerom klasy ekonomicznej zaserwowano za to kuchnię hiszpańską i włoską, ale tylko w postaci programów telewizyjnych na ekranach wielkich ekranów (monitorów w siedzeniach jeszcze nie było). Prawdziwy posiłek podano dopiero po ponad dwóch godzinach lotu, więc pasażerowie klasy ekonomicznej siedzieli głodni, sfrustrowani i z burczącymi brzuchami. Ja zresztą też. Na dodatek ci ekonomiczni, gdy już podano posiłek musieli jeść szybko, bo lot SCL-SAO trwał zaledwie ok.3:45 godz.
Do dziś zastanawiam się czy te programy kulinarne na ekranach TV to taki złośliwy żarcik załogi czy troska o pasażerów klasy ekonomicznej.
gość_a44d6 2017-04-15 09:18   
gość_a44d6 - Profil gość_a44d6
Ja to nieco inaczej widzę. Jako wywyższanie się osób pracujących w tej linii (ale przykładów wszędzie jest mnóstwo). O co chodzi? Trzeba było znaleźć 4 miejsca dla załogi samolotu, który miał startować następnego dnia. Koniec końców pasażer poleciał (z tego co wiem) kilka godzin po tym incydencie. To skoro był samolot kilka godzin po incydencie (a nie dopiero następnego dnia) to dlaczego ta załoga nie mogła poczekać? A bo jeżeli jest jak piszę, to pojawia się myśl "ja tu pracuję, ja mam władzę to niech ktoś czeka". Takie myślenie jest w takich firmach (chyba szczególnie amerykańskich liniach), w policji amerykańskiej, a u nas.. u władzy ;) Była sytuacja, kiedy jakiś urzędnik (nie pamiętam sytuacji) chciał lecieć więc chcieli wydelegować zwykłego pasażera...
gość_00546 2017-04-14 22:15   
gość_00546 - Profil gość_00546
W LOT wystarczy odezwać się po polsku i już się jest pasażerem gorszej kategorii. Doświadczyłem tego osobiście lecąc w klasie biznes. Większość pasażerów była obcokrajowcami a ja jednym z niewielu a być może jedynym Polakiem. Tylko bardzo proszę mi nie pisać że miałem jakieś dzikie zachcianki albo byłem zapijaczona morda wszczynający awantury.
krzysiekl 2017-04-14 14:43   
krzysiekl - Profil krzysiekl
Nie tylko klasa ekonomiczna. Był niedawno przypadek w klasie pierwszej w USA, do rękoczynów nie doszło, ale grożono pasażerowi który kupił bilet na klasę pierwszą i już siedział w samolocie(!) a nie chciał oddać miejsca komuś innemu.
zobacz link
gość_69be8 2017-04-14 14:07   
gość_69be8 - Profil gość_69be8
Odpowiedz jest prosta i dotyczy nie tylko transportu lotniczego. Ceni się bardziej tych i tworzy się produkt, pod tych klientow którzy: są lojalni, często korzystaja z oferty firmy i płacą wiecej. Tacy klienci generują największy obrót i najwieksze wpływy niezależnie czy mówimy o B2B czy B2C i praktycznie w każdym biznesie.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy