Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_c30b9
2017-05-09 20:09
0
gość_c30b9
2017-05-09 20:09
0
greg0303
2017-04-12 23:10
Rozpoczal sie montaz koncowy B787-8 SP-LRG w Everett.
gość_06477
2017-04-06 12:32
Mogli by kupić 787-10
lysypiotr76
2017-04-05 14:38
Kwestia finansowa dla LO w przyszłości może być czynnikiem od którego będzie zależne istnienie spółki. Dzisiaj nie widać negatywnych skutków skokowego rozwoju firmy. Pomaga jak wcześniej napisałem bardzo niska cena paliwa. LO ma swój udział w rynku jednak on skokowo się niewiele zwiększa. Poczytajcie inny artykuł z Pasażer.com. Wzrost o 24 % a udział w rynku tylko 0 1,8 %. Co to oznacza? Ze LO nie działa w próżni. Inni nie oddadzą rynku narodowemu przewoźnikowi bez walki. Pozostaje kwestia którą mocno podkreśla prezes LO. Promocje , promocje i jeszcze raz promocje. Prezes nie ukrywa, że ma to zwiększyć wpływy i udział w rynku. Niestety kończy się to zawsze spadkiem wpływów jednostkowych i zmniejszeniem udziału w rynku. Sztuczny popyt bez zaplecza finansowego w przypadku LO to droga donikąd. Bo jak długo można finansować nierentowne połączenia w promocji bez pieniędzy? W biznesie lotniczym przetrwanie w trudnych czasach, a nie łudźmy się takie nadejdą, jest możliwe gdy ma się Gotówkę !!! No, chyba że znów państwo wyłoży gotówkę.
lysypiotr76
2017-04-05 12:53
Co do pracowników. Nie raz pisałem, że prezes kombinuje. Choć dzięki temu koszty obniżył, to pracownicy nie czują że są związani z firmą. A obiecał przychodząc do firmy na spotkaniu z załogą, że wszyscy będą mieli etaty. A jak jest? Lotnik1 oto rozwiązanie które prezes proponuje pracownikom. Samozatrudnienie czyli możliwość latania 24 godziny dobę. Co do trzymania gotówki w ,, skarpecie". Źle mnie zrozumiałeś.
spotter10
2017-04-05 11:54
Ja sie nim nie zachwycam, bo generalnie wiem jacy są "fachowcy" z nadania politycznego, zwłaszcza Ci z PiS'u. Ale ten coś robi z tą linią. Możliwe, że korzysta też z efektów poprzednika, który unormował sprawę ze związkami i obniżył koszty pracowników, dzięki temu łatwiej teraz osiągać zyski.
lysypiotr76 -> nie do końca się z Tobą zgodzę. Właśnie w trakcie trwania hossy na rynku przewozów lotniczych trzeba działać, by jak najwięcej z tego tortu wykorić dla siebie. Trzeba te pieniądze spożytkować mądrze, czyli na inwestycje. Bo wiadomo, jak się je przeje, to nic z tego nie będzie. Ale jak się je zainwestuje w rozwój, w przyszłość, to w gorszych czasach linia sobie poradzi. Bo niestety ale trzymanie "gotówki w skarpecie" jest ich marnotrawieniem. Pieniądz musi się kręcić i zarabiać.
gość_f225b
2017-04-05 11:21
fajnie ze LOT sie rozkreca....w tym roku duzo nowych kierunkow jak LAX czy EWR...nie moge sie doczekac gdzie ruszy LOT w 2018 dwie maszyny to 2-3 nowe kierunki plus zwiekszanie rotacji....
pewne strzaly to Miami, Shenzen Chengdu i Xian pytania o sloty....ale mozna tez uderzac do Hanoi/Sajgon, Singapur i moze jak sie wcisnado San Franscisco lub obok do San Jose
do lysypiotr76
ok zawsze lepiej miec poduszka jakby co i teraz mozna ja sobie zapewnic, ale z drugiej strony w takich warunkach latwiej i szybciej mozna rosnac, nie ma ryzyka....
lysypiotr76
2017-04-05 11:01
Nie zachwycajcie się tak bardzo osiągnięciami prezesa LO. Proszę pamiętać, że obecnie sytuacja w branży jest wzrostowa. Głównym czynnikiem jest bardzo tanie paliwo, choć ostatnio zaczęło powoli iść w górę. W końcu przyjdą gorsze czasy. O tym jednak nikt w LO nie myśli. Giganci tego rynku gromadzą ,, żywą gotówkę" by mieć w ,, razie czego". A LO mimo wykazywania zysków ( prezes już zapowiada w przyszłym roku mniejsze spowodowane m.in. płatnościami za leasing samolotów) wszystkie pieniądze wydaje od ręki. Tak skończy się ekspansja tym, że w momencie gdy w branży przyjdzie ,, zadyszka" prezes zapuka po pieniądze podatników. Wtedy na forum rozleje się fala krytyki.
spotter10
2017-04-05 08:51
Nie wiem czemu, ale co raz bardziej mi się podobają ruchy obecnego prezesa LOT'u. Od zawsze twierdziłem, że żeby się rozwijać trzeba mieć czym. Jeżeli się będzie ostrożnie podchodziło do zakupu floty i otwierania nowych tras, to nigdy się nie doścignie większych przewoźników. Mówienie, że na nowe maszyny LOT'u nie stać (bo zapewne znajdą się tacy) przeczy kompletnie zasadom biznesu i to jakiegokolwiek. Bo przecież nikogo na początku nie stać na zakup parku maszynowego. Ale dlatego bierze się leasing i stara się, aby maszyna na siebie zarabiała.
Po dostawie tych Dreamlinerów LOT mając 12 maszyn long-haul będzie już liczącą się linią, która będzie musiała ciężko pracować aby zdobywać nowe rynki i nowych klientów, cały czas się rozwijając. Czyli zarabiać, wykorzystywać maszyny na maksa i zamawiać kolejne. Gdyby LOT posiadał przynajmniej 20 long-hauli i z 50-60 short hauli to budowa CPL'a ma jak najbardziej sens.
gość_1c339
2017-04-04 22:11
@ vscrew: Wypełnienie w klasie biznes jest jak są promocje i sprzedają za 2/3 normalnej ceny. Co się bardziej opłaca? Sprzedać 18 miejsc po 2500 - 3000$ czy wstawić na to miejsce 35 foteli premium i sprzedać po 1700 - 2000$?
gość_18bef
2017-04-04 20:26
Lot od listopada do końca marca będzie latał do Rio i Panamy . Będą to czartery dla biura Rainbow . Może Brazylia zostanie na dłużej ???
gość_a7e66
2017-04-04 19:35
@jjemiolo: a jeszcze nie tak dawno była mowa, że LOT już "lada chwila" [czytaj: od jesieni 2017] ogłosi Waszyngton, Montreal i miało pojawić się coś nowego do Azji - te 8 Drimków to będzie dobre na sezon letni, ale myślę, że na zimowy dałoby radę jeszcze coś nowego otworzyć właśnie na tych 8x 787-8
jjemiolo
2017-04-04 19:13
Jezeli przy osmiu maszynach w drugiej polowie tego roku beda dwie nowe trasy (LAX i EWR - choc EWR nie zwieksza czestotliwosci do NYC wzgledem roku ubieglego), KRK-ORD oraz zwiekszone czestotliwosci do NRT i ICN, spodziewam sie conajmniej jednej, jesli nie dwoch nowych linii w 2018 gdyz dojda dwie dalsze maszyny. Na pewno 10-tka bylaby dobra latem na Atlantyk ale gdzie nia latac zima kiedy Atlantyk jest duzo slabszy a Azja jeszcze nie wyrobiona na tyle by uzasadniac duze grzmoty.
i super! Wolałbym jednak żeby w Biznesie była inna konfiguracja ( najlepiej 1-2-1 albo podobna), bo jest bardziej wygodna, nowocześniejsza i zapewnia większą prywatność. Wg znajomych z LOTu wypełnienia w Biznesie jest na bardzo dobrym poziomie, szczególnie ze są to głównie tranzyty ( w Ekomonii ponad 60 proc to pasażerowie tranzytowi, nie-Polacy).
greg0303
2017-04-04 16:30
Terminy montażu końcowego dla B787-8/-9 PLL LOT (wszystkie cztery w Everett):
B787-8 SP-LRG: L/N 568, ZA 276, S/N 35944
B787-8 SP-LRH: L/N 583, ZA 277, S/N 35943
B787-9 SP- : L/N 678, ZB 755, S/N 38083
B787-9 SP- : L/N 694, ZB 756, S/N nie przyznany jeszcze
Montaż końcowy SP-LRG rozpocznie się wkrótce.
gość_e083a
2017-04-04 16:22
@gość_af8c9: już wielokrotnie o tym pisano, że jeśli LOT chce pozostać przy B787 to powinien sięgnąć po B787-10. Na rotację z WAW do JFK, ORD, czy PEK wersja -10 powinna mieć idealny zasięg przy sporo niższym koszcie per pax.
gość_4fadd
2017-04-04 15:52
Mam nadzieję że gość_3844b nie będzie mi miał za złe że przytoczę jego komentarz do tego artykułu gdyż pasuje idealnie jak 787 LOTu powinny być skonfigurowane.
zobacz link
gość_a7e66
2017-04-04 15:47
@gość_af8c9: Jeśli obecna strategia LOTu wypali (czego im z całego serca życzę), to moim zdaniem pojawienie się B787-10 w ich flocie będzie tylko kwestią czasu :)
gość_af8c9
2017-04-04 15:25
Skoro to są aż tak obłożone trasy to może lepiej B787-10 ?