Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_84673
2017-04-03 21:29
Gdańsk zaczął liczyć podwójnie dopiero od Listopada 2016 kiedy wyszło ze nie przekroczą 4mln w "normalny sposób". Jednak dowód ze maja cos "na sumieniu" w tym ze nie podali statystyk za Grudzień tylko za cały rok . W Internecie nic jednak nie ginie - oto statystyki :Listopad 297814 (naciągnięte w górę ) , Grudzień: 306132 - Styczeń 2017 ( znów normalne liczenie ) 289091 . W Grudniu nigdy nie było więcej niż w Listopadzie ( w 2016 naciągniętym ) a w Styczniu było prawie tyle co w Grudniu - Wszystko to można sobie popatrzeć jak było za poprzednie lata . W sumie takie typowe "sowieckie" naciąganie faktów w sumie nie wiadomo po co - może żeby sobie premie wypłacić ? Powinno się tym zainteresować odpowiednie biuro..
gość_fa213
2017-04-02 13:56
Rety-kotlety, ile różnych konstruktywnych spostrzeżeń :D
Już teraz wydaje się ciekawe, w jakiej kolejności ustawią się regiony po 2017. Gdańsk nie dostał nic nowego od Wizz Air na 2017 i to jest trochę zaskakujące, bo do tej pory każdego roku największe polskie bazy (jeśli nie wszystkie) coś dostawały. Swego czasu była też zapowiedź, że Gdańsk pierwszy w Polsce dostanie A321 i to będzie w 2017, ale okazało się, że w Warszawie już są dwa.
Skoro do tej pory nie ma zapowiedzi nowych tras, to na ten rok już chyba nie będzie. Oczywiście Gdańsk mocno różni się od na przykład Katowic, które bez Wizz Air prawie nie miałyby ruchu regularnego i żyłyby z czarterów, w Gdańsku jest trochę innych przewoźników, ale i tak Wizz Air odprawia tam dużą część (jeśli nie przeważającą większość) pasażerów. Ciekawe, czy z tego powodu może się zdarzyć, że Gdańsk i Katowice zamienią się miejscami? To nie byłby pierwszy raz...
gość_c0cdd
2017-03-31 23:01
A mnie najbardziej rozbawił komentarz o AB:) cyt. "AirBerlin zawsze uważał Gdańsk za fantastyczny punkt, który dobrze im „chodził” tyle że nie mieli na dłuższą metę odpowiednich samolotów. Na razie wracają do nas skromnie z jednym połączeniem dziennie od 4 maja
Mieć fantastyczny punkt i nie mieć samolotów? :P Pewnie ten znienawidzony Kraków im zabrał :) Gdyby faktycznie było tak kolorowo jak mówi to AB nie latał by do KRK 3-4 razy dziennie tylko ten samolot przeznaczył by na GDN. Ale Pan Kłoskowski wie lepiej niż sam AB :P
Korzystając z chwili spokoju pragnę wymienić skład zarządu LOT z sezonu 2017, który blokuje wejście Turkisha do regionów :D Milczarski, Błaszkiewicz,Buta,Malczewski !!!! :) :) :) Ławka rezerwowych:Aleszczyk,Hunek,Klimczyk,Kownas,Markiewicz,Piechota,Rasińska,Rymut,Sączek,Stanisławski
Przez w/w osobniki, teraz problem z liczeniem czy Gdańsk przekroczył 4mln czy nie :D
jjemiolo
2017-03-30 18:13
@17ed9: to nie chodzi o wojenki ale fakty. Roznica miedzy danymi ULC i GDN to nie tylko GA ale jakis enigmatyczny "tranzyt". Wielkie lotniska, jak LHR, ATL, czy DXB, zyja z tranzytu. Jak sie ktos przesiada z samolotu na samolot liczony jest dwa razy. Prawda ze fizycznie to ten sam "product" ale musi byc dwukrotnie obsluzony wiec chyba wiekszosc z nas zgodzi sie ze takie rachunki sa zrozumiale. Takze dodanie uzytkownikow GA wydaje sie byc dopuszczalne bo musza byc obsluzeni na lotnisku. Jednak z wypowiedzi rzecznika wyglada ze w GDN licza pasazera dwa razy nawet jesli nie wychodzi z samolotu w sytuacji miedzyladowania. Nie przypominam sobie zeby ktokolwiek uprawial taki "tworczy" rachunek a grzebie sie w transporcie lotniczym od lat. Moze jest jakies inne wyjasnienie ale poki wyglada mi to na probe wymuszenia owych 4 milionow w tym roku.
gość_17ed9
2017-03-30 15:55
Widać że niektórzy bardzo lubią wojenki :)
gość_28052
2017-03-30 14:54
Coraz więcej mataczenia w wyjaśnieniach GDN. Wcześniej - w dobrej wierze - nikt poważny nie podważał "gdańskiego rekordu". Chyba mleko się rozlewa..
gość_16fea
2017-03-30 14:52
Prezes z GDN jest po prostu zazdrosny. To prestiż którego w GDN ze świecą szukać.
lysypiotr76
2017-03-30 14:28
Oto ten wywiad
zobacz link
lysypiotr76 nie podjudzaj, Gdańsk i Kraków nie są i nie będą dla siebie żadną konkurencją w kwestiach lotniczych, wystarczy spojrzeć na mapę. Kloskowski nie drwi z KRK tylko z połączenia 1xT do USA: "W rozmowie z Agnieszką Michajłow Kloskowski mówił także o tym, czy jest szansa, że z Gdańska polecimy kiedyś do USA. - Chciałbym, żeby tak było. Obecnie rusza połączenie z Krakowa do Chicago, ale co to jest za lot? Samolot będzie latał raz na tydzień, więc to nie jest lot, na którym można budować połączenie. Kto będzie leciał na rozmowy w Stanach i powie: "Mogę przyjechać do ciebie tylko w poniedziałek"? - pytał gość Radia Gdańsk. "
zobacz link Kloskowski w innym wywiadzie otwarcie przyznał, że GDN nigdy nie dogoni w paxach KRK z prostego powodu mniejszej liczby ludności Polski Północnej w stosunku do Południowej. Także nie róbcie z Balic oblężonej twierdzy, dziewicy niepokalanej i nie doszukujcie się drwin tam gdzie ich nie ma.
Łysy o ten wywiad chodzi :) ? "musimy se przeanalizować sytuację"
zobacz link
lysypiotr76
2017-03-30 12:30
Prezes gdańskiego lotniska chyba nie lubi konkurencji, czytaj Krakowa. Chodzi o temat lotów za ocean. Cytuję : ,, Co do lotów do USA, to zawsze podkreślam, że jestem gorącym zwolennikiem takiego połączenia z Gdańska, musi to się jednak opłacać. Przykład krakowski, z jednym lotem w tygodniu, trzeba rozpatrywać w kategorii ukłonu w stronę Polonusów z Małopolski, a nie ,, poważnego '' połączenia. No cóż, słychać w tej wypowiedzi drwiące wobec KRK słowa. Mam wrażenie, że wielu prezesów polskich lotnisk ,, obgryza paznokcie '' na wieści z Balic, gdy ogłaszane są kolejne połączenia.
gość_6d5cb
2017-03-30 09:27
W Babimoście też tranzyty ? :)
kuba-gda
2017-03-29 12:24
Dane ULC nie uwzględniają pasażerów w ruchu tranzytowym oraz G.A.
Największa różnica pomiędzy danymi jest we WRO, ale na tym lotniku był chyba największy ruch specjalny i duże transfery żołnierzy.
Zestawienie różnic dla dużych lotnisk:
WRO - 47,4 tys., GDN - 44,2 tys., WAW - 40,2 tys.,
POZ - 20,9tys., KTW – 19,6tys., KRK – 9 tys.