Rząd zbuduje CPL. To już pewne

Rząd zbuduje CPL. To już pewne Jak dowiedział się Pasazer.com, polityczne zielone światło dla realizacji Centralnego Portu Lotniczego (CPL) dał prezes PiS, poseł Jarosław Kaczyński, a projekt popiera też wicepremier i minister rozwoju Mateusz Morawiecki. Teraz do ustalenia pozostały szczegóły dotyczące lokalizacji, finansowania i modelu budowy nowego lotniska. Według naszych informacji decyzja...
13/03/2017 07:30   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_89b60 2017-03-17 11:06   
gość_89b60 - Profil gość_89b60
Szef Heathrow myśli już o dymisji, prezes Schiphol praktycznie nie wychodzi od psychologa. O szefostwie Frankfurtu nawet nie wspomnę. Drżyjcie narody, największa światowa potęga wkracza na scenę!!!!
gość_a3047 2017-03-17 09:11   
gość_a3047 - Profil gość_a3047
Przeczytaj ze zrozumieniem, zakładam że znasz angielski.
gość_4fadd 2017-03-17 06:33   
gość_4fadd - Profil gość_4fadd
@ gość_89617. Szanowni Warszawiacy, żebyście byli szczęśliwi i mieli to lotnisko jak najbliżej to niech wam to lotnisko wybudują na skrzyżowaniu Marszałkowskiej i Aleji Jerozolimskich. Czas dojazdu będzie 0 minut. Wystarczy czy chcecie jeszcze bliżej?
gość_6eace 2017-03-16 23:37   
gość_6eace - Profil gość_6eace
I w czym niby ten brak trafności? W tym, ze wybudowano kosmiczne lotnisko, które działało przez kilka miesięcy, a teraz za bezcen wzięli je Chińczycy, którzy zapewne je zburzą i postawią fabrykę?
gość_89617 2017-03-16 23:16   
gość_89617 - Profil gość_89617
Arlanda jest 37 km od Sztokholmu, Munich Airport jest 28,5 km od Monahium, Malpensa 49 km od Mediolanu, Modlin to 40 km.

Piotrków to 136 km od Warszawy!!!
gość_2c6e1 2017-03-16 20:35   
gość_2c6e1 - Profil gość_2c6e1
@gość_6eace - wklejam link żebyś miał szansę zrozumieć jak nietrafne jest Twoje porównanie. zobacz link
gość_6eace 2017-03-16 19:24   
gość_6eace - Profil gość_6eace
Ciekaw jestem czy wszyscy zwolennicy tego wspaniałego pomysłu CPL słyszeli kiedyś o lotnisku Ciudad Real. A jeśli tak, to niech wyjaśnia jakim cudem miałaby się udać jego kopia w kraju o polowe biedniejszym.
gość_4fadd 2017-03-16 15:29   
gość_4fadd - Profil gość_4fadd
@ gość_7b8de: Nie rozumiesz jednego. Dojazd do Modlina lub Mszczonowa to 40-60 min. w zależności od trafiku, czasami nawet więcej. Dojazd do Piotrkowa z Warszawy jadąc Pendolino to około 70 min. Czyli 10-30 min różnicy lub 0. Czy to jest ważniejsze niż żeby miliony ludzi z płudnia Polski chciało latać z CPL a nie z Frankfurtu bo też by mieli około 70 min. koleją i żeby CPL miał większe wypełnienie a co za tym idzie więcej bezpośrednich połączeń? To znaczy że miałem rację. Indywidualna wygoda jest najważniejsza a wszyscy inni się nie liczą.Byle byś ty miał jak najlepiej chociaż by to znaczyło tylko 10 min szybciej. "Brawo", to jest przykre i żałosne.
gość_7b8de 2017-03-16 06:17   
gość_7b8de - Profil gość_7b8de
gość_4fadd nie jestem kierowca taksowki i dlatego do mnie jezdzenie do piotrkowa na lotnisko o 7 rano to jakis absurd . polec gdzies i sie sam przekonaj nawet dostanie sie do Modlina rano jest bardzo meczace albo drogie. co dopiero do piotrkowa czy mszczonowa
bartkow 2017-03-15 17:52   
bartkow - Profil bartkow
Biorąc średnią cene 480pln za m2 to działka wielkości lotniska chopina jest warta ponad 4 miliardy pln. To część kosztu sie pokryje :-)
gość_8132d 2017-03-15 15:28   
gość_8132d - Profil gość_8132d
Ja myslem, ze juz jeden CPL jest w Radomiu, ktory obsluguje ponad 100 lotow dziennie :)
gość_4fadd 2017-03-15 15:11   
gość_4fadd - Profil gość_4fadd
@ gość_7b8de: Ogromna większość na lotnisko jedzie publiczną komunikacją i pod tym kątem to piszę. A jeśli chcemy mieć lotniska jak najbliżej które bardzo często służą do latania do hubów w Europie Zachodniej to po co wogóle CPL? Myślisz że zbudowanie większego lotniska prawie że w tym samym miejscu co Okęcie coś zmieni? Powiedz to tym z południa Polski co będą musieli do Mszczonowa jechać 2-3 godziny. Chyba że jesteś kierowcą taksówki to rozumiem że boisz się o pracę, ma sens.
gość_7b8de 2017-03-15 08:24   
gość_7b8de - Profil gość_7b8de
gość_4fadd latasz gdzies samolotem ? chyba nie ? pojedz sobie taksowka z warszawy ,lodzi krakowa, katowiec na 7 rano do piotrkowa .wtedy moze skumasz
gość_0586c 2017-03-14 23:10   
gość_0586c - Profil gość_0586c
byle by nie w mazowieckim! 2 wielkie lotniska im starczą!
gość_f225b 2017-03-14 17:23   
gość_f225b - Profil gość_f225b
wiekszosc ma bardzo waskie horyzonty...widzi tylko swoj KRk lub LUZ czy inne lotnisko nie rozmumie czym mam byc CPL....ma byc proba przetrwania w ciezkim biznesie i zaistenia Polski na mapie swiata, za chwile ruszy BER i jak AB razem z Ethihadem przycisna /a tak zrobia bo musza w koncu odrabiac straty/ a juz sa w dealu z LH wiec BER bedzie 3 HUB w Niemczech to naprawde bedzie ciezko cokolwiek zrobic z LOT chyba jedynie zlikwidowac, a WAW jak cala reszta w naszym regionie bedzie kolejnym KRK LUZ tylko troche wiekszym... juz widac ze PRG i BUD wieksze nie beda i robia jako lotniska point to point jak cala reszta w regionie zyjac z Wizz czy Ryana....CPL ma byc proba wyjscia do przodu przez Polske i LOT , zeby nie dac sie Niemca czy Rosjanom /aeroflot nie zauwazenie, ale drenuje nasz region z pasazerow/ przykryc czapka bo taki czeka nas los jak nie bedzie CPL i duzego LOT.

dla was z perspektywy LUZ, KAT itd.brak CPL moze to byc pozyteczne bo LH da wam polaczenia do 3 swoich hubow plus wizz lub ryan robi reszte i dla was jest fajnie....ale strategicznie Polska spadnie do innej ligi niz np Helsinki, a wlasnie na Finach czy Dunczykach chcemy sie wzorowac robiac CPL

LOT potrzebuje nowego lotniska wielkosc Wiednia , Helsinek czy Kopenhagi jak powietrza jak odbierze 12 787, a to sie zapowiada na 2018-19 to WAW juz staje sie dla niego za mala i co dalej co ma robic LOT i gdzie rosnac po roku 2020??? .....jakby to byla linia prywatna i Polska nie zapewnila im lotniska najbardziej logiczne byloby po prostu rozszerzyc dzialanosc w najprostszy sposob czyli wejsc do BER i tam robic swoj HUB , a w WAW przestac rosnac zostawiajc z 8 787 na pewnie kierunki plus region na E-jetach, reszta floty rzucic na BER i tam rosnac w sile liczac ze LH nie zacznie walczyc cenowo na smierc i zycie /pewnie mozna by sie z nimi dogadac i wejsc do BER, AB to tania linia a LOT gdyby sie dogadal moglby dzialac z BER jak Swiss z Zurichu, LH moglaby na to pojsc/....

wiec mamy wybor albo CPL albo WAW i Polska spadnie do roli BUD i Wegier.....tylko szkoda bo mamy wiekszy potecjal niz Dania czy Austria, a oni walcza o swoje....ktos ponizej wrzucil porownanie z Pendolino.....jest bardzo trafne bo Pendolino oznaczalo wejscie na inny poziom technologii kolei, wymuszalo dostosowanie tras do wiekszych predkosci /CMK ma wkrotce byc trasaowana na 230km/h/ i to zrobil zakup tego sprzetu on jest z innej polki niz reszta gramotow w PKP, co pokazala liczba pasazerow i ich wielki wzrost ludzie chca jedzic w normalnych pociagach i szybko, jednak byl to zakup bardzo potrzebny PKP, wskoczylo na kolejny poziom i gdyby nie wariaty /ze to nie polskie, ze przeplacone...co jest bzdura/ PKP pewnie by do kupilo drugie tyle chocby na trase od Berlina czy Szczecina i wtedy remont trasy na Poznan bylby na 200 lub wiecej a nie jak teraz na 160km/h ;(CPL ma byc tym samym w lotnictwie...ma dac Polsce cos czego nigdy nie miala, mozliwosc budowy LOT jako globalnej marki co pozwoli na wielki rozwoj, dziesiatki tysiecy miejsc pracy i rozwoj calego kraju....powtarzam ma nam dac mozliowsci...niczego nam nie zapewni, ale da nam mozliwosc lub szanse ciezko praca mozemy wejsc na ten poziom ....i teraz pytanie czy mamy wskoczyc na ten wyzszy poziom czy wolimy siedziec bez zmian i dac zarobic innym....
gość_4fadd 2017-03-14 16:17   
gość_4fadd - Profil gość_4fadd
Spokojnie koledzy. Ja tylko napisałem o Piotrkowie pod kątem wypełnienia CPL przez jak największą ilość pasażerów przy jak najkrótszym czasie podróży koleją (60-90 min) dla dwóch najgęściej zaludnionych obszarów Polski (Warszawa + Łódź i Śląsk + Kraków). Potwierdzacie tylko to co napisałem w poprzednim komentarzunie, nikt nie ma zamiaru jechać 30 min. dłużej na lotnisko choćby to znaczyło że nie trzeba się przesiadać w żadnym Frankfurcie czy Londynie bo połączenia byłyby na cały świat. Nawet jeśli LOT nie oferowałby jakichś połączeń to mając 35-40 mln pasażerów CPL przyciągałby inne linie lotnicze które oferowałyby takie bezpośrednie połączenia. Ale według waszych komentarzy wygląda na to że lepiej lecieć do Frankfurtu i spędzić 2-3 godzin a czasami nawet więcej na lot i przesiadkę niż 30 min. extra na dojazd do swojego lotniska z bezpośrednimi połączeniami. Po raz kolejny wychodzi nasza "jedność" i "troska" o wspólne dobro. Każdy ciągnie w swoją stronę, byleby mnie było wygodnie a reszta niech się dostosuje do mnie. Czy wy nie rozumiecie że żadne z tych naszych lokalnych lotnisk łącznie z lotniskiem Chopina i nowym CPL zlokalizowanym koło Warszawy nie mają i nigdy nie będą miały wystarczjącej ilości pasażerów żeby coś znaczyć w Europie? Jeśli nasz CPL ma coś znaczyć w Europie to musimy działać razem i wszyscy musimy poświęcić te kilkanaście minut więcej na dojazd bo wtedy reszta Europy Wschodniej i Centralnej też będzie latać przez to lotnisko bo będą połączenia. W przeciwnym razie to dajmy sobie spokój z CPL bo będzie świecił pustkami i trzeba będzie go cały czas dotować a Niemcy będą boki zrywać i cieszyć się z Polaków głupoty.
gość_06d41 2017-03-14 15:37   
gość_06d41 - Profil gość_06d41
Jak nie wierze w intencje Pana Trumpa co do budowy muru na granicy Meksyku, dla mnie ustawka z frimami budowlanymi aby wiecej kasy wplynelo do prywatnej kieszenie Trumpa poprzez roznego rodzaju posiadane akcje w firmach budowlanych.
Taktutaj roeniez widze jedna wielka idee ma powstac KOLEJNY pomnik ku czci brata Pana Prezesa i tez wpadnie troche kasy tym co odpowiednio wczesniej zainwestuja w tereny czy firmy. Ta inwestycja sie odbije czkawka opbawatelom Polski !!!
gość_d93fc 2017-03-14 14:24   
gość_d93fc - Profil gość_d93fc
C P L --TO UTOPIA I NIEPRZEMYSLANY POMYSL MODLIN --RADOM --LODZ i LUBLIN ROZBUDOWAC OKECIE STOP WYSTARCZY ZAGLUSZAC MIESZKANCOW WARSZAWY
gość_a3047 2017-03-14 10:28   
gość_a3047 - Profil gość_a3047
@gość_d3665 - ale za to będzie o milion więcej urzędników w Brukseli którzy muszą wygodnie latać do centrali. A co, nalezy się im!
lysypiotr76 2017-03-14 10:21   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
Na szczęście nigdy Piotrków nie był brany pod uwagę. To tylko luźna sugestia i marzenia nie do zrealizowania jednego z forumowiczów.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy