Emirates: Zaglądamy do środka A380

Emirates: Zaglądamy do środka A380 Airbusy A380 w linii Emirates latają w trzech różnych konfiguracjach pokładu. Część maszyn ma trzy klasy podróży i mieści 489 osób (o największym zasięgu), inne mają trzy klasy i mieszczą 517 osób, a pozostałe - dwie klasy i 615 foteli. Superjumbo, którzy przyleciał do Warszawy był skonfigurowany w opcji trzech klas, zabierając na...
01/04/2017 14:00   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_4fadd 2017-04-05 17:17   
gość_4fadd - Profil gość_4fadd
@ gość_34aa7: Czyta się Twój komentarz jak folder reklamowy LOTu: "samoloty dalekiego zasięgu LOTu latają pełne we wszystkich trzech klasach", prawda jest taka że żadna linia nie ma tak kolorowo nawet LH, BA lub SQ. Czasami jest więcej a czasami jest mniej. Lub to:"Wybierają LOT ze względu na cenę, standard", zgadza się, jak zniżki w klasie biznes sięgają do 50% to biznes się wypełnia a tak to pustki. Tylko jaki wtedy jest zysk dla linii? Chyba chodzi tylko o zmniejszenie strat. I dlatego myślę że ta analiza gość_3844b ma wiele sensu bo chyba lepiej sprzedawać coś co nie trzeba ciągle przeceniać niż cieszyć się ze sprzedży fotela za 50% więcej niż fotel który zajmuje 2-3 razy mniej miejsca. A standard to nie chcę przytaczać kilka znanych portali z opiniamii o liniach lotniczych bo znowu znajdą się geniusze z LOTu którzy będą mnie oskarżać o hejt.

@ vscrew: Ja też znam kilku ludzi z LOTu i oni potwierdzają to co napisałem koledze powyżej, jak są zniżki to jest wypełnienie a bez tego to cienko. A jeśli chodzi o ekonomiczną to sam wspomniałeś o JAL. Czy to znaczy że tylko JAL może mieć swoich wiernych i oddanych pasażerów a LOT już nie powinien takich mieć? Myślę że cała idea stworzenia tej lepszej ekonomicznej to właśnie jest oferta czegoś co inne linie na rynku europejskim nie oferują. W JAL próbowali z zagęszczaniem na dalekich trasach i szybko przekonali się że to się im nie opłaca bo zaczęli tracić dużo pasażerów.
gość_34aa7 2017-04-04 21:59   
gość_34aa7 - Profil gość_34aa7
@3844b: samoloty dalekiego zasięgu LOTu latają pełne we wszystkich trzech klasach. LOT przyciąga bardzo dużo pasażerów z poza Polski, którzy latają LOTem przez WAW i bardzo sobie chwalą ofertę przewoznika (atrakcyjną cenowo i produktowo) i warszawskiego lotniska. Pasażerowie tranzytowi na większości tras stanowią ponad 50% pasażerów. Często jest tak, że mówiący po polsku na pokładach LOTu są w mniejszości. Duża część pasażerów klasy biznes i premium do Ameryki to ludzie lecący z/do Europy Zachodniej. Wybierają LOT ze względu na cenę, standard i możliwość zdobycia większej ilości mil niż lecąc bezpośrednio lub z przesiadka w Europie Zachodniej.
vscrew 2017-04-04 18:20   
vscrew - Profil vscrew
@gość_3844b Ciekawa analiza, ale nie do końca trafna. Kiedy słyszę, że "Polaków na coś nie stać, nie lubią czegoś itd" to za głowę się łapię. W tej chwili z tego co wiem to ponad 60 proc pasażerów na lotach długodystansowych to nie-Polacy, szczególnie że LOT ma za granicą bardzo dobre taryfy i promocje, i najwyraźniej ściąga wielu pasażerów tranzytowych, nie tylko w taniej ekonomii, ale również w klasie Biznes. Nie wiem skąd "problemy z wypełnieniem" kiedy rozmawiam z pracownikami LOTu i są z wypełnienia C bardzo zadowoleni, szczególnie że to są praktycznie tylko i wyłącznie tranzyty. Nie sądzę żeby LOT zdecydował się na inną konfigurację w Ekonomii, skoro praktycznie wszystkie linie lotnicze ( poza JAL) tak latają i nikt nie narzeka. Wolałbym żeby klasa Biznes była 1-2-1, bo to bardziej optymalne i po prostu nowocześniejsze.
greg0303 2017-04-04 17:05   
greg0303 - Profil greg0303
Airbus zaprezentował zmiany w konfiguracji wnętrz A380 podczas targów Aircraft Interiors Expo w Hamburgu. Mają one na celu zwiększenie liczby miejsc w SuperJumbo oraz zmniejszenie kosztów operacyjnych dla użytkowników największego samolotu pasażerskiego.

Nowe, mniejsze schody, w przedniej części A380, prowadzące na górny pokład zostały zaprojektowane tak, aby zajmowały mniej miejsca. Na głównym, dolnym pokładzie producent umożliwi konfigurację siedzeń 3-5-3 dla klasy ekonomicznej, z zachowaniem 18-calowej szerokości siedzeń. Dla klasy ekonomicznej premium, również na dolnym pokładzie, nowy układ siedzeń to 3-3-3.
Eliminacja schowków w bocznym ściankach na górnym pokładzie umożliwi instalację dodatkowych foteli klasy biznes. Zmianie ulegnie również usytuowanie miejsca odpoczynku personelu pokładowego.
Już od pewnego czasu Airbus oferuje również zmniejszone gabarytowe tylne schody, prowadzące na górny pokład. Większość lotnisk, obsługujących regularne rejsy A380, ma dwupoziomowe pomosty pasażerskie.
Obecnie średnio samoloty SuperJumbo oferują 497 miejsc. Po zmianach konfiguracji ta średnia liczba ma wzrosnąć do 575, co oznacza dodatkowe przychody dla linii lotniczych.
gość_3844b 2017-04-02 07:43   
gość_3844b - Profil gość_3844b
"Jednorazowy" przylot A380, jedno słowo a jakże istotne i dające wiele do myślenia. Normalne połączenia między WAW a Dubajem są wykonywane przez B777 i nie oferują klasy pierwszej bo w Europie Wschodniej jak na razie takiego zapotrzebowania nie ma. Gdyby Emirates dysponowały samolotami bez klasy biznes to być może takie obsługiwałyby to połączenie bo niestety ale na tyle ogromną większość Polaków stać. Dlatego za każdym razem gdy słyszę o braku wypełnienia w klasie biznes LOTu zastanawiam się dlaczego nasz przewoźnik nie dopasuje swojej floty a szczególnie 787 do potrzeb i możliwości Europy Wschodniej i Polonii bo jakby nie było to jest główny klient LOTu. Czy jest sens trzymać klasę biznez jeśli bardzo często świeci pustkami? Czy nie byłoby rozsądniej wstawić zamiast klasy biznes ulepszonej klasy premium tak jak np. w Norwegian Airlines. Zwiększyć odległość przypadającą na jeden rząd do 46 cali co pozwoliłoby na większy odchył oparcia i podniesienie nóg a jednocześnie pozwoliłoby na podwojenie foteli w kabinie którą obecnie zajmuje klasa biznes. To z kolei pozwoliłoby na oferowanie takiego miejsca nawet za połowę ceny obecnej biznes. Myślę że takie miejsca miałyby o wiele większe szanse się sprzedać niż w obecnej biznes. Być może za 10 lub 20 lat nasze zarobki pójdą na tyle do góry że zapotrzebowanie na pełną biznes będzie ale póki co to bardzo często jest wożenie powietrza.

Inną sprawą jest dopasowanie klasy ekonomicznej do potrzeb i oczekiwań pasażerów. Jeśli już by była klasa premium z prawdziwego zdarzenia to wydaje mi się że wypadałoby stworzyć ekonomiczną z prawdziwego zdarzenia bo obecna w 787 LOTu to jest coś którą bardzo wielu pasażerów leci raz i nigdy więcej bo ucieka do konkurencji która lata innymi samolotami na długich trasach i komfort w klasie ekonomicznej jest jednak nieco lepszy. A jeśli ktoś chce zobaczyć jak wielka może być różnica pomiędzy klasami ekonomicznymi w 787 to bardzo polecam lot do Japonii klasą ekonomiczną w 787 Japan Airlines a powrót w 787 LOTu.

Polski podróżnik nie zalicza się jeszcze do bogatego ale to już nie jest tan sam co 25 lat temu i ma o wiele większe możliwości wyboru. W dodatku 787 LOTu bardzo dużą część swoich lotów wykonują do USA i Kanady gdzie konkurencja już jest ogromna a będzie jeszcze większa gdy linie niskokosztowe zaczną latać używając A321neo ER. Co LOT będzie w stanie zaoferować klientom żeby wybrali ich a nie konkurencję? Dodatkowy batonik Prince Polo? Wątpię że to będzie skuteczne. Sugeruję raczej komfort i klasę ekonomiczną na wzór Japan Airlines. Różnica w zajmowanej powierzchni fotela z ich klasy ekonomicznej a LOTu jest około 15%. Różnica w cenie za podróż w obydwie strony za ocean wyniosłaby około 400 zł. Nie wszyscy ważą 50 kg i mierzą 1,5 m. Wielu chętnie by zapłaciło te dodatkowe 15% w zamian za więcej miejsca i wygodniejszy fotel ale nie ma takiej możliwości a z kolei na klasę premium która kosztuje drugie tyle co ekonomiczna ich nie stać. Wiem że są tacy dla których to dodatkowe 400 zł to za dużo dlatego sugeruję aby tylnią kabinę 787 zostawić w takim układzie siedzeń jaki jest obecnie czyli 9 w rzędzie a tylko środkową zrobić w układzie 2x4x2. W ten sposób LOT może ograniczyć ucieczkę klientów z długich tras do konkurencji i zamiast słyszeć "nigdy więcej" może usłyszy "dziękuję i do zobaczenia".

Wydaje mi się że w takiej konfiguracji 787 LOTu byłby o wiele bardziej dopasowany do potrzeb i oczekiwań klientów których ma LOT a to oznacza lepsze wypełnienie samolotu i większe zyski a chyba o to cały czas chodzi. Skoro taki przewoźnik jak Emirates dopasowuje samolot do trasy i klienta to dlaczego LOT nie może zrobić tego samego choćby to było tylko z chęci zysku i pomijając już troskę o klienta. Co w wypadku tego drugiego też by było mile widziane i na pewno nie przyniosłoby LOTowi ujmy a dobrej opinii o firmie nigdy nie jest za wiele i jeszcze nikomu nie zaszkodziła.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy