Kraków nie zwalnia. Wzrost o 21 proc.

Kraków nie zwalnia. Wzrost o 21 proc. W pierwszym miesiącu 2017 r. odnotowano 3,2 tys. operacji lotniczych, tj. o 17 proc. więcej niż w styczniu 2016 r.- Pierwszy miesiąc nowego 2017 r. Kraków Airport kończy znakomitym wynikiem. Cieszę się, że pasażerowie doceniają nasz wysiłek i zaangażowanie korzystając z oferowanej przez nas bogatej siatki połączeń...
02/02/2017 17:30   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_00546 2017-02-04 21:41   
gość_00546 - Profil gość_00546
@ rafciooo77. A cóż ty człowieku porównujesz. Czy ty chociaż wiesz o co tam chodzi? Tam są zagrywki innych i większych graczy. Jak się nie orientujesz to przeczytaj: zobacz link Tam jest gra strategiczna na arenie międzynarodowej ale nie w Balicach. Zanim coś napiszesz zorientuj się w temacie.
gość_63ece 2017-02-04 14:36   
gość_63ece - Profil gość_63ece
Jak nie masz czasu, i nie jesteś w stanie tego zrobić precyzyjnie to daj sobie spokój. Bo bzdur w internecie nie brakuje.
Marcin14 2017-02-04 13:53   
Marcin14 - Profil Marcin14
gość_63ece, poproszę zatem o dokładne wyliczenie. Napisałem, przecież, że policzyłem na szybkiego, praktycznie na kolanie. Nie znam dokładnych liczb rotacji w tygodniu, ani dokładnych ilości pax w każdym samolocie. Jak ktoś ma czas, to świetnie byłoby, gdyby to zrobił. Niestety to dość czasochłonne, a ja takiego czasu nie mogę poświęcić - najwyżej kilkanaście minut.
rafciooo77 2017-02-04 09:03   
rafciooo77 - Profil rafciooo77
@gość_1c339: aleś poszedł po bandzie, połowę tańsze od Twoich propozycji będzie wybudowanie z Katowic do Pyrzowic MAGLEV a z Krakowa do Pyrzowic Hyperloopa :) A tak na poważnie zobacz jak MON zablokował budowę terminalu kolejowego w Łodzi, który miał obsługiwać pociągi z Chin a Ty chcesz, żeby wojsko oddało strategiczne tereny w Balicach tylko po to, żeby w Krakowie pojawiło się jeszcze więcej amatorów tanich.... trunków??
gość_63ece 2017-02-04 01:11   
gość_63ece - Profil gość_63ece
Marcin, coś słabo to liczysz. Mimo tego że jestem fanem KRK to nierzetelność twojej analizy jest porażająca. Połączenie z KRK do ORD rusza 3 lipca i będzie całoroczne 1 x week x 26 tyg x 252 paxów przy 100% LF = 13 104 a ty podajesz 14 tys. czyli więcej niż 100% LF ciekawe... powinno być LF na poziomie 85% = 11 138 paxów. SAS do ARN rusza 26 marca x 2 week x B736 x 123 miejsc x 40 tygodni = 19 680 paxów przy 100% LF, a powinno być około 16.7 k (85% LF) a ty podajesz kosmiczne 35 tys. paxów !!!! Raz zawyżasz raz zaniżasz Eurowings do DUS 6 x week od 26 marca x wymiennie 320/738 - 174/189 paxów = 74 tys. przy 85%LF vs Twoje 60 tys. Reasumując jak chcesz coś wyliczyć to zrób to dobrze...
gość_7c1f4 2017-02-04 00:48   
gość_7c1f4 - Profil gość_7c1f4
A w Warszawie na Okęciu wzrost o 31% do prawie 962k
gość_00546 2017-02-03 23:28   
gość_00546 - Profil gość_00546
@ gość_cefc3 No właśnie patrzę i oto co widzę: zobacz link Przyjemnej lektury. Ale gdyby ci to nie wystarczyło to może mi powiesz dlaczego FRA ma aż 4 pasy na 60 mln. pasażerów skoro na LGW "wystarcza" jeden? W dodatku żadne z tych lotnisk nie musi koegzystować z jednostką wojskową. Nawet nowy pas w obecnym miejscu nie będzie miał więcej niż 3 km a prawdopodobnie 2,8 km. Trochę mało jak na pełno wymiarowe lotnisko. A poza tym od przybytku głowa nie boli i w razie potrzeby remontu jednego pasa jest drugi i rozwój byłby zapewniony na dziesięciolecia a nie na kilka lat. WAW ma dwa pasy i przy 12 mln. już krzyczy że się dusi. Czyżby WAW obawiał się konkurencji z południa i zlecił ci zdusić pomysł drugiego pasa w Balicach w zarodku? Jeśli tak, to znaczy że obawy są poważne i dziękujemy za respekt. :-)
gość_dd65e 2017-02-03 22:23   
gość_dd65e - Profil gość_dd65e
gość_cefc3: ile razy można powtarzać, że w KRK będzie nowy pas, a nie drugi! To zasadnicza różnica. Po wybudowaniu nowego, obecny nie będzie pełnił funkcji drogi startowej, nadal będzie tylko jeden pas.
Marcin14 2017-02-03 19:05   
Marcin14 - Profil Marcin14
Oto jak policzyłem:

Dodałem nowe ogłoszone kierunki policzone w pasażerach do końca 2017 r:
1. Ateny - 17k
2. Duesseldorf - 60 k
3. Birmingham - 5k
4. Chicago O'Hare - 14 k
5. Tel Aviv - 29 k
6. Stockholm Arlanda - 35 k
7. Nowe kierunki Ryanair - 1013 k (21/56 * prognozowany total czyli 2700 k)
Oprócz tego założyłem 100 k wzrostu na istniejących kierunkach (2 %)
-----
Wyszło 1272 k wzrostu / 4980 k (ruch w tamtym roku) = 26% wzrostu.

Zdaję sobie sprawę, że założenie wzrostu Ryanaira jest bardzo "na szybkiego", bo zakłada, że nowe trasy będą miały tyle samo rotacji tygodniowo, co stare i również wyrównuje znaczenie otwarcia wszystkich tras do 6 miesięcy (a 7 tras otwiera się wiosną i 14 jesienią), więc rzeczywiście ten wzrost Ryanaira powinien być raczej troszkę mniejszy.

Co powiecie na wzrost Ryanaira na poziomie 2700 k * 7/56 * 9/6 + 2700 k * 14/56 * 3/6 = 844 k ?

Wtedy całkowity wzrost to 1103 k / 4980 k (ruch w tamtym roku) = 22% wzrostu,
a total za 2017 to 6,08 mln.
gość_3cca2 2017-02-03 12:29   
gość_3cca2 - Profil gość_3cca2
gość_cefc3: Ale nowy, przestronny terminal. I kolej z Katowic by się jednak przydała ;)
spotter10 2017-02-03 12:09   
spotter10 - Profil spotter10
Szczęka opada. Gratulacje z GDN.
gość_cefc3 2017-02-03 09:36   
gość_cefc3 - Profil gość_cefc3
Ludzie popatrzcie na LGW zanim napiszecie coś o konieczności budowy drugiego pasa.
gość_1c339 2017-02-02 23:51   
gość_1c339 - Profil gość_1c339
KRK potrzebuje rozbudowy i to szybko. Oto moja propozycja. 1) Dogadać się z MON i przenieść wojskowych z Balic w inne miejsce koło lotniska. 2) Wykupić ogródki działkowe które leżą na południe od lotniska. 3) Zbudować drugi pas startowy między Morawicą a Cholerzynem. 4) Wyremontować istniejący pas lub położyć nowy z lekkim odchyłem na północ tak aby starty i lądowania mogły odbywać się jednocześnie na obydwu pasach. 6) Wybudować terminal z prawdziwego zdarzenia między dwoma pasami a nie dobudowywać cały czas. 7) Ten punkt jest wspólny dla Śląska i Krakowa. Zbudować połączenie szybką koleją między Katowicami i Balicami ewentualnie do Krakowa ale przez Balice żeby nie było dojazdów do Balic przez Kraków tylko bezpośrednio. Jeśli to wszystko by się udało to za kilka lat ilość obsługiwanych pasażerów w KRK i WAW byłaby taka sama lub z niewielką różnicą. Wydawanie pieniędzy na połączenie kolejowe z Katowic do Pyrzowic jest marnotrastwem bo dojazd i tak zajmie około godziny i lepiej je wydć na szybkie połączenie do Balic. Pyrzowice mogą być największym lotniskiem cargo na południu Polski bo mają na tyle przestrzeni ale jako pasażerskie to dojazd na nie psuje wszystko. Nie jestem z Krakowa tylko z Katowic ale realia są jakie są.
gość_fb651 2017-02-02 22:01   
gość_fb651 - Profil gość_fb651
Trzymam kciuki za 6.25 mln w 2017.
gość_d9a14 2017-02-02 21:03   
gość_d9a14 - Profil gość_d9a14
Marcin, bardzo odważna prognoza - możesz napisać jak mniej wiecej to obliczyłeś?

ja bardziej obstawiam na 5.75mln,
Marcin14 2017-02-02 20:34   
Marcin14 - Profil Marcin14
Ja wyliczyłem tak pi razy oko, że z tymi wszystkimi zapowiedziami, które już są, wzrost rok do roku w 2017 powinien wynieść około 26%. Oznacza to jakieś 6,25 mln pasażerów w 2017.
gość_0509c 2017-02-02 19:25   
gość_0509c - Profil gość_0509c
Kelo: Właśnie dziwi mnie, że Norwegian nie chce latać z Polski do USA- np. z WAW i KRK. Myślę, że na TATL low costem znalazłoby się chętnych + właśnie te dowozy FR.
gość_1b4be 2017-02-02 18:39   
gość_1b4be - Profil gość_1b4be
Uułaa 21% przy tak wysokiej bazie. Odlecieli gratulacje KRK
Kelo 2017-02-02 18:34   
Kelo - Profil Kelo
Czas na Norwegian'a do Nowego Jorku! 3/4x weekly to może dla Polonii samej od kopa, a jak sfinalizują umowę z Ryanair na dowóz pasażerów to codziennie
gość_1b4be 2017-02-02 18:31   
gość_1b4be - Profil gość_1b4be
garcba; całkiem mozliwe :). gratulacje świetny wynik. widać drzemie w was potencjał
Kup bilet Więcej
Rezerwuj loty
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wypożycz samochód
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska
Okazje pasażera
Reklama