Znikają loty z Łodzi do Paryża

Znikają loty z Łodzi do Paryża Pasażerowie, którzy już kupili bilety na połączenie z lub do Paryża mogą skorzystać ze zmiany trasy na połączeniu do Paryża lub otrzymać całkowity zwrot pieniędzy za bilety. W sezonie zimowym 2016/2017 bezpośrednie loty Łodzi do Paryża były wykonywane trzy razy w tygodniu. Jak informuje lotnisko rejsy po 1 lutego br. zostaną zawieszone w...
14/01/2017 08:20   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_251b0 2017-01-18 20:58   
gość_251b0 - Profil gość_251b0
Zgadzam się z @gość_05ee0 odnośnie Adrii w Lublinie - powinna spróbować latać na trasie Lublin - Frankfurt lub Lublin - Monachium. A donośnie Szyman mam inną propozycję - linie BMI Regional z lotami do Monachium. Raz, że mają mniejsze samoloty (chyba 50 albo 35 miejsc czyli powinno być lepsze wypełnienie), dwa, że mają podpisany CS z Lufthansą a trzy ta linia lata z małego miasta jakim jest Brno w Czechach do Monachium 6 razy w tyg. właśnie czyli da się ;)
gość_89b60 2017-01-18 11:40   
gość_89b60 - Profil gość_89b60
gość_05ee0: w 2015 port rozmawiał z Adrią na temat codziennych lotów do Monachium. W momencie, kiedy weszło na lotnisko CBA (i dalej siedzi), Adria zawiesiła rozmowy.
gość_05ee0 2017-01-18 10:47   
gość_05ee0 - Profil gość_05ee0
Adria ciągle w Polsce ma pecha,bo stawia na kulawe konie.Z jakiś dziwnych powodów nie weszła do Bydgoszczy,gdzie mogłaby odnieść sukces.Ale w końcu Bydgoszcz lepiej na tym wyszła bo przyciągnęła solidną Lufthansę i bez dopłat.Potem niepowodzenie w Rzeszowie.I w końcu najgłupszy ruch wejście do Szyman z połączeniem do Monachium i puste samoloty na tej trasie.Więc ja bym sugerował Adrii Lublin z połączeniem do hubu Monachium lub Frankfurt.Wydaje mi się,że Lublin nie okaże się dla Adrii kulawym koniem.
gość_a685b 2017-01-18 10:30   
gość_a685b - Profil gość_a685b
W cywilizowanym świecie nigdzie nie ma sytuacji, w której dwa duże miasta odległe o 130km miałyby dwa lotniska, każde dla siebiebredzisz...o Liverpoolu i Manchesterze slyszales? o Edynburgu i Glasgow? a tam odleglosc prawie 2 razy mniejsza....
gość_a79e1 2017-01-17 15:59   
gość_a79e1 - Profil gość_a79e1
@banan86 "ewakuował się" bo mu nie płacili za latanie....
misiok 2017-01-17 15:09   
misiok - Profil misiok
A z Eindhoven do Schiphol jest 125 km :D
misiok 2017-01-17 15:00   
misiok - Profil misiok
gość_f1c77 - no może nie 130 km, ale 160 jest z Cologne/Bonn do największego w Niemczech Frankfurtu :)
banan86 2017-01-17 09:30   
banan86 - Profil banan86
gość_824d7 wiadomo, że przy dobrym zarządzie i dużym zapasie gotówki można byłoby jeszcze coś ugrać ale cudów się nie spodziewam.
Pewną szansą na przetrwanie byłby rozwój terminala cargo z uwagi na bliskość skrzyżowania autostrad, ale pewności nie ma.

Poza tym zauważ że aglomeracja katowicka jest o wiele wiele większa od Łodzi a w dodatku z KTW korzystają także mieszkańcy okolic Częstochowy i Opola. Chociaż myślę, że ważniejsze jest to, że utrwalił się podział Wizz-KTW oraz Ryan-KRK.
Nie bardzo wiem jakiego przewoźnika Łódź miałaby do siebie ściągnąć który nie jest obecny w Warszawie, a który oferowałby "tanie" połączenia w różnych kierunkach. Sam Wizz ewakuował się z Łodzi dawno temu
gość_9e10a 2017-01-16 18:09   
gość_9e10a - Profil gość_9e10a
W interesie Łodzi jest powstanie CPL stworzonego na przecięciu linii Y oraz przedłużonej na północ CMK. LCJ nie ma racji bycia. CPL (położony ok 80 km na pln-wsch od Lodzi) pozwoli na szybki dojazd (ok. 25-30 min) szybką koleją z nowego dworca Lodz Fabryczna oraz bezposrednia podróż do dużo większej liczby miast niż obecnie ma połączenia Okęcie w Europie, Azji i Ameryce. To jest rozwiązanie przyszłościowe i miasto powinno je promować, jako najlepsze dla jego przyszłości i zaangażować się w inwestycje.
tomeks 2017-01-16 18:06   
tomeks - Profil tomeks
gość_f1c77: Ja rozumiem, że przez brexit Zjednoczone Królestwo trochę straci na prestiżu, ale żeby zaraz pozbawiać ich miana cywilizowanego świata... Z centrum Liverpoolu do Manchesteru jest 54 kilometry...
gość_824d7 2017-01-16 17:43   
gość_824d7 - Profil gość_824d7
do "banan86" : to napisz proszę dlaczego mniejsza odległość i szybszy dojazd zupełnie nie przeszkadza w dynamicznym rozwoju Balic i Pyrzowic ? Uważam , że problem tkwi również w zarządzaniu . Niestety też obawiam się zamknięcia LCJ ...
banan86 2017-01-16 15:46   
banan86 - Profil banan86
gość_824d7: odpowiedź jest oczywista a brzmi: dojazd do Warszawy (który w ostatnich miesiącach się znacząco poprawił). Chcąc niechcąc, mieszkańcy Łodzi, muszą dojechać do WAW albo WMI bo tam jest bogata siatka połączeń. Skolei liniom lotniczym nie opłacałoby się dublować większości połączęń w Łodzi, bo żaden warszawiak nie będzie chciał dojeżdzać do Łodzi na lot.

Jeszcze kilka lat temu Łódź miała okazję dogadać się z liniami i promować się jako low-costowe lotnisko Warszawa-Łódź, ale lokalny pseudopatryjotyzm zablokował ten rozwój. W Europie możemy spotkać różne przykłady lotnisk oddalonych o około 100 km od miasta macierzystego ale wszystko zależy od tego jak przedstawia to linia lotnicza i jaki jest dojazd pomiędzy tymi miastami. Zawsze znajdzie się grupa klientów którzy będą ggotowi dojechać byle tylko mieć niższe ceny. Niestety ta możliwość znikła dokładnie 15 lipca 2012 czyli w dniu w którym otwarto WMI. Teraz już niestety niewiele można zrobić i obawiam się, że wkrótce na tym portalu przeczytamy informacje o bankructwie i zamknięciu LCJ
gość_f1c77 2017-01-16 14:53   
gość_f1c77 - Profil gość_f1c77
Problemem Łodzi jest kwadratura koła. Dlaczego łódzkie lotnisko sie nie rozwija? Bo łodzianie z niego nie latają. Dlaczego łodzianie nie latają z Łodzi? Bo ze swojego lotniska nie maja dokąd, wiec latają z Warszawy. I kółko sie zamyka. W cywilizowanym świecie nigdzie nie ma sytuacji, w której dwa duże miasta odległe o 130km miałyby dwa lotniska, każde dla siebie. Szczególnie jeśli jedno z nich jest największym lotniskiem kraju.
gość_824d7 2017-01-16 13:15   
gość_824d7 - Profil gość_824d7
Cieszy fakt profesjonalnych dyskusji na tym forum , ale mnie jako pasażera nie interesuje branżowa nomenklatura tylko słabość łódzkiego portu czyli fatalne statystyki ruchu pasażerskiego i likwidowane czy zawieszane połączenia . Dlaczego w liczącym ca. 186.000 mieszkańców Rzeszowie obsłużono w 2016 około 664.000 pasażerów a w prawie 700.000 Łodzi ledwo ponad 241.000 z tendencją spadkową ? Tylko nie piszcie proszę , że oni dotują zwiększając siatkę połączeń dla swoich mieszkańców bo Łódź może robić dokładnie to samo ! Dlaczego gdy ruch pasażerski w Polsce notuje historyczne rekordy permanentnie rozwijając siatkę połączeń w Łodzi akurat jest odwrotnie ? Dlaczego jako mieszkaniec jednego z największych polskich miast muszę korzystać z innych lotnisk nie mając dobrych połączeń z lokalnego ? Właściwe więc jest przewijające się od dawna pytanie o sens istnienia tego mocno dotowanego lotniska ...
gość_fede1 2017-01-16 13:03   
gość_fede1 - Profil gość_fede1
Modlin ich wykończył. Low costy to była kiedyś szansa dla Łodzi, ale przegapiono.
banan86 2017-01-16 09:15   
banan86 - Profil banan86
A kiedy zniknie lotnisko z Łodzi?

Sorry ale widocznie nie jest potrzebne...zbyt dobry dojazd do Warszawy (a jednocześnie przegapili możliwość bycia low-costowym lotniskiem dla Warszawy zanim otworzono Modlin)
gość_f1c77 2017-01-16 02:01   
gość_f1c77 - Profil gość_f1c77
Jeszcze jedna podpowiedz dla speca prezesika - skoro umowa LO i SU to interlinearna, to dlaczego loty maja oznaczenia numerami obu linii? W interline nie występują mnogie kody dla tego samego lotu, tym różni sie to właśnie od CS gdzie ten sam lot jest wykonywane jednocześnie jako LOXXX oraz SUYYY, jak ma to miejsce w przypadku tych dwóch linii, SPECU...
gość_f1c77 2017-01-15 23:22   
gość_f1c77 - Profil gość_f1c77
Prezesik, proponuje żebyś sam otworzył sobie te stronę, która linkujesz, a następnie wszedł na niej w opcje code sharing i uruchomił sobie z niej link code sharing 2017 oraz przewinął listę partnerów CS aż zobaczysz Lot i trasy, na których Aerofłot ma CS z nasza linia, "specu". A na przyszłość jeśli o czymś nie wiesz, tylko ci sie wydaje to najpierw sie doucz, bo właśnie dzięki takim specom jak ty poziom tego forum bywa żenujący.
prezesik 2017-01-15 23:15   
prezesik - Profil prezesik
@gosc_d4d2e - nie czytasz ze zrozumieniem. LOT ma z Aeroflotem umowę IL (Interline) a nie CS (Codeshare). Info stąd: zobacz link . Czym się różni IL od CS przeczytaj w ramach pracy domowej. Adria ma CS z Lufthansą przy połączeniach z Łodzi przez MUC, bo obydwie linie są ze Star Alliance. Ma też IL z KLM przy połączeniach przez AMS, dlatego jest możliwość rezerwacji lotów z/do Łodzi na stronie KLM, ale na tym się to kończy, bo ciężko na raz zbierać mile z dwóch różnych sojuszy.
Istotą mojego postu jest to, że KLM i AF bardzo blisko ze sobą współpracują, obydwa są ze SkyTeam, z pierwszym z nich Adrii stosunkowo szybko udało się zawrzeć umowę IL przy połączeniach z LCJ przez AMS, a przy CDG jakoś zapanowała niemożebność i ceny z księżyca. Innymi słowy - przewoźnik zrobił wszystko, by akurat na tej trasie nie latać, w przeciwieństwie do MUC i AMS.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy