gość_11b9d
2017-01-16 10:51
Potencjał z KTW to tanie bilety i turystyka wylotowa. A tutaj mówimy o połaczeniu do HUBów, gdzie bilet kosztuje 2 x wiecej. Nawet LH zmiejsza oferowanie w KTW, bo z roku na rok ma mniejszy biznes i w 2016 przewiozła o 2,9% mniej pasażerów z Pyrzowic.
gość_824b8
2017-01-16 10:16
Co do potencjału, to w tamte okolice na tą chwile z Katowic lata Wizz 3 razy w tygodniu i 2 czartery do RKT w tygodniu, to prawie 1000 foteli tygodniowo one way. Wiec potencjał na pewno jest.
gość_32210: Nie wiadomo co ten gość miał na myśli pod słowem odpowiedni długośc oczywiście jest odpowiednia ale czy nośność tego nie wiemy i się od lotniska nie dowiemy, możemy przypuszczać tylko, że 20 letni beton już nie będzie w stanie wagi super ciężkiej obsłużyć gdy będą operować często i regularnie.
Emirates flota grubasów ----> A380: 276ton na pusto-550t pełny MTOW / B777: 167ton na pusto 350t pełny MTOW (komentarz by Kelo: za duża masa na obecną nośność 20 letniej drogi startowej w Krakowie przylecą w przyszłej dekadzie, do tego czasu spółka córka FlyDubai na 737 ;x)
Qatar dysponują flotą mniejszych i lżejszych grubasów -> A330-200 i A330-300 ważące 120ton na pusto i 242t pełny MTOW obydwa modele prawie identyczna waga./ A350-900 ważący 145ton na pusto i 280 pełny MTOW/ B787-8 ważący 119ton na pusto i 227t pełny MTOW. (komentarz by Kelo: droga wolna latać ile wlezie jeśli linia zwęszy na tyle duży potencjał ekonomiczny trasy, oczywiście na dzień dobry tak jak to miało miejsce w Warszawie wejdą na A320 ale być może rok/dwa lata później kto wie)
MTOW -Maximum takeoff weight -> podawałem oczywiście dla zasady jest to załadowany samolot pod sufit na swoim maksymalnym zasięgu operacyjnym czyli w przypadku w/w modeli 3 a czasem 4x dalej niż trasa Kraków-Dubaj/Doha
gość_32210
2017-01-15 10:41
do goscia gość_e4f5c: pas tutaj nie ma znaczenia, KTW mogą mieć i 4 km, tutaj liczy się potencjał. A co do pasa Emirates regularnie lata na trasie DXB - Newcastle jakieś 1500 km dalej niż do KRK. Pas w NCL to 2329m czyli 221 krótszy niż w Balicach a Boeing 777-300ER bezproblemowo obsługuje tą trasę ;)
akrupa1979
2017-01-15 09:16
Gosc_63133.Emirates wycofal b-777-200, wraz z koncem pazdziernika2016(rownoczesnie a330 oraz a340.Przewoznik opiera swoja flote wylacznie w oparciu b-777-300 oraz a380.Bylo napisane na partalu pasazer.com
gość_e4f5c
2017-01-15 07:24
Prędzej do Katowic wejdą tu jest pas odpowiedni.
gość_63133
2017-01-14 21:50
@gość_b09e4
To oznacza że na trasie BKK-HKE jest albo bardzo niewielkie zainteresowanie produktem F emirates , albo bardzo duża ilośc oferowanych miejsc na trasie przez innych. Bo jakoś nie chce mi się wierzyć aby na takiej trasie był niewielki popyt na F
gość_b09e4
2017-01-14 20:03
@gość_63133
Mnie nie dziwi likwidacja F na lotach EK 384/385. Leciałem w lutym z HGK do BKK. Sam. Z Dubaju do HGK i BKK pozostają inne połączenia na A380 z F. Oby, to odzyskane A380 z F zagościło na stałe w WAW.
Na ukończeniu w Zagrzebiu nowy terminal, ten stary i ciasny ich ewidentnie ogranicza od kilku dobrych lat. Być może teraz sieciowych przesuną do nowego budynku, a do starego wpuszczą tanie linie i ruch wzrośnie 2 krotnie :) ILS cat IIIb od 2004 robi wrażenie, a PL jak zawsze 100 lat za murzynami.
gość_b55d2
2017-01-14 16:36
No nieźle w małym kraju, i jeszcze mniejszym lotnisku w ZAG niecałe 3 mln paxów, 777 daily z Dubaju ;) Za parę lat pojawią się zapewne w KRK czy GDN ;) A tymczasem niebawem w Krakowie Qatar Airways oraz lcc z Dubaju Fly Dubai ;)
gość_63133
2017-01-14 14:54
Nie wiem czy uzbiera się cały samolot paxów z Zagrzebia, czemu nie użyją 777-200
Bardzo dziwne że na DXB-BKK-HKE usuwają pierwsza klasę