Raport: Tylko pięć rentownych lotnisk w Polsce

Raport: Tylko pięć rentownych lotnisk w Polsce Trzynaście polskich lotnisk miało w 2015 r. 1,51 mld zł przychodów, o 6,2 proc. więcej niż rok temu - wynika z analizy Pasazer.com. Wzrost był wolniejszy niż przyrost liczby pasażerów, który w 2015 r. wyniósł 12,3 proc. Lotnisko znacznie poprawiły natomiast rentowność - w 2014 r. cały sektor stracił 110,7 mln zł. Zatem w ciągu roku wynik finansowy polskich lotnisk...
30/12/2016 10:41   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_96a9a 2017-02-27 11:33   
gość_96a9a - Profil gość_96a9a
Dodam coś odnośnie subwencji. Jak ktoś słusznie zauważył oceniając wynik trzeba wziąć pod uwagę subwencje, które nie zestawiono. Słusznie też inni prawią, że inaczej ocenia wynik lotniska samo lotnisko a inaczej wojewoda. W tym drugim przypadku bardzo trudno ocenić efekt lotniskowy tzn. jaki jest efekt ekonomiczny upijania się przez Brits na Krakowskim Rynku? Jest jeszcze jeden aspekt subwencji, otóż finansowanie strat lotnisk to de facto ukryta subwencja LCC, szczególnie w przypadku gdzie LCC dominują i lotnisko jest w miarę wykorzystywane. Niedawno temu Komisja wydała decyzję dla jednego z lotnisk, że Ryan musi zwrócić w ten sposób uzyskane korzyści. Być może przyjrzą się Polsce, ewidentnym przykładem wydaje się Modlin.
gość_daf09 2017-02-21 20:29   
gość_daf09 - Profil gość_daf09
co do Poznania to są błędne wnioski...
kilka miesięcy w 2015 lotnisko było zamknięte ze względu na remont pasa startowego.
domos 2017-01-04 13:24   
domos - Profil domos
gosc_39c5b: a które jeszcze to robi?
gość_39c5b 2017-01-04 12:39   
gość_39c5b - Profil gość_39c5b
ja rozumiem, że wstyd się przyznać do kolejnej wpadki i braku elementarnej wiedzy, za to brylowanie na wielkich znawców, ale nie piszcie bzdur takich jak "Wrocław jako jedyne z dużych polskich lotnisk samodzielnie sprzedaje też paliwo"
LS9 2017-01-03 12:56   
LS9 - Profil LS9
Myslicie, ze otwarcie Modlina pociagnelo w dol lotnisko w Lodzi, chyba nie sa daleko polozone od siebie.
banan86 2017-01-03 11:42   
banan86 - Profil banan86
krzysiekl: zgoda, rzecz w tym, że tutaj trzeba się raczej pozbyć lotniska LCJ żeby ograniczyć straty. Prawda jest taka, że lotnisko jest niepotrzebne i rynek to bezlitośnie pokazuje!
krzysiekl 2017-01-03 11:21   
krzysiekl - Profil krzysiekl
lepiej nie pisać "Łódź traci prawie 200 zł na odprawionego pasażera", tak robiono na kolei co doprowadziło do poglądów, że trzeba pozbywać się pasażerów by ograniczyć straty.
Na każdym pasażerze lotnisko zyskuje, bo jest lepiej niż gdyby go nie było.
gość_4fadd 2017-01-02 17:07   
gość_4fadd - Profil gość_4fadd
Jeden towarzysz z WAW, gość_a30ab, pisze o konieczności centralizacji państwa, niby dla dobra Polski co za komuny się nie sprawdziło i dlatego szlag ją trafił, a drugi towarzysz siedzący przy biurku obok, gość_2bf0a, pisze o jego "mądrości". Czy wy sobie jakieś jaja robicie czy aż tak się boicie o swoje stołki towarzysze? A komitet zakładowy PZPR i pierwszego sekretarza już macie? Nie zapomnijcie iść 1 Maja na pochód z czerwonymi sztandarami i oczywiście zaproście delegację z Moskwy.
gość_2bf0a 2017-01-02 13:08   
gość_2bf0a - Profil gość_2bf0a
@gość_a30ab: Dawno nie czytałem tak mądrej wypowiedzi na tym forum. Pozdrawiam.
banan86 2017-01-02 09:52   
banan86 - Profil banan86
Gdyby wybudować duże lotnisko w okolicach Chrzanowa to zaraz podniósł by się lament, że:

1) pieniądze wsadzone w budowe i rozbudowy KRK i KTW poszły na marne (nie mówiąc o instrastrukturze toważyszącej)
2) trzeba byłoby wybudować nową odnogę autostrady oraz szybką kolej aglomeracyjną Kraków-lotnisko-Mysłowice-Katowice-Gliwice
3) mieszkańcy Krakowa zaczną lamentować, że mają bardzo daleko, podobnie mieszkańcy Gliwic. Bliżej mieliby jedynie mieszkańcy Mysłowic, Jaworzna i Chrzanowa. Co do mieszkańców Katowic i Chorzowa to pewnie niewiele by się zmieniło jeśli chodzi o czas dojazdu
gość_a30ab 2017-01-02 09:32   
gość_a30ab - Profil gość_a30ab
Polska idzie śladem Francji oraz UK, czyi jedna duża metropolia/stolica skupiająca większość biznesu oraz kilka dużych miast będących centrum regionów. Przy czym regiony muszą być bardzo dobrze połączone komunikacyjne z metropolią, a metropolia z Europą i innymi kluczowymi miastami na świecie. W takim przypadku Polska posiadając jedno centrum handlowo - administracyjne ma szansę stać się ważnym partnerem biznesowym na świecie, bo rozdrobnienie wszystkiego doprowadzi do marginalizacji państwa.
gość_cfb93 2017-01-02 09:29   
gość_cfb93 - Profil gość_cfb93
Kiedy Wy w końcu zrozumiecie że LO działa tak jak AF czy BA. Jeden hub i TAK DZIAŁA BRANŻA. Nie dawajcie przykłady LH bo to inna sytuacja.
misiok 2017-01-01 21:33   
misiok - Profil misiok
@gość_e59c1 przyłączam się do Twojego pytania.
Nie chce być traktowany jak adwokat diabła, ale opcja przedłużenia pasa w Krakowie jest co najmniej wątpliwa. Po prostu sąsiedzi się nie zgodzą i tyle. W nocy również latać nie można co widać po ilości czarterów.
W Katowicach co prawda nie ma tego typu problemów, ale jest jeden - nie jest to taka atrakcja jak Kraków, gdzie w dodatku ląduje się niemal w mieście.
Sądzę po prostu, że na wakacje latać będziemy z Katowic a regularnymi liniami z Krakowa. I tyle w kwestii marzeń niektórych.
gość_d6ca8 2017-01-01 21:25   
gość_d6ca8 - Profil gość_d6ca8
powiem tak, ze Gdanska starowka by nie istniala gdyby nie Skandynawia, UK i Niemcy. Latam zawsze na weekend w grudniu i samoloty sa full ludzi lecacych sie zabawic. Takze knajpy i hotele robia kase i placa podatki co wspomaga lokalny samorzad majacy na doplaty do lotniska
gość_4fadd 2017-01-01 18:38   
gość_4fadd - Profil gość_4fadd
gość_b51f2 "Po pierwsze mamy Okęcie." Tak towarzysze z Okęcia, absolutnie macie rację. Okęcie ma być jedynym dużym lotniskiem w Polsce żeby wam nikt nie robił konkurencji bo potracicie posadki i stołki. Komuna na całego, gratuluję. Monopolu należy bronić za wszelką cenę czego dowodem są komentarze towarzyszy z WAW na tym i innych portalach. Czy jeśli LOT by upadł to znaczy że WAW zostanie zamknięte bo duża linia nie będzie tam zbazowana? Komu te głupoty chcesz wciskać? Dla was z WAW nigdy nie będzie potrzeby na takie lotnisko w regionie bo komuna nigdy nie mogła sobie radzić z konkurencją, jedynie poprzez odgórne nakazy i tak chcecie to dalej utrzymać bo zaplecze gdzie można towarzyszy upchnąć się kurczy. Wyrazy współczucia.
LS9 2017-01-01 18:26   
LS9 - Profil LS9
gość_b51f2 no cos sie w koncu w LOT w tym roku ruszylo nareszcie! Moze ten centralny port lotniczy mialby uzakasdnienie jakby zorganizowali jakas impreze typu letnie igrzyska olimpijskie.
gość_4fadd 2017-01-01 17:56   
gość_4fadd - Profil gość_4fadd
LS9 Budowa nowego terminalu trwała 3 lata? A jak to się ma do budowy od zera całego lotniska łącznie ze znalezieniem terenów, wykupem działek, opini środowiskowych, konsultacji społecznych, odwołań od decyzji, projektami lotniska, rozbudową infrastruktury, przygotowaniem zaplecza do budowy lotniska, itd. itp? Geniusz jesteś.
gość_9bdd2 2017-01-01 17:47   
gość_9bdd2 - Profil gość_9bdd2
Ktoś kto uważa że wspólne lotnisko dla Krakowa i Katowice będzie skazane na sukces myli się. Nikt nikogo, zadnej linii a tym bardziej LO nie zmusi do latania z takiego lotniska. Proszę pamiętać że w państwach bogatszych od Nas, gdzie przeciętny obywatel lata nawet kilka razy w roku istnieją w zdecydowanej większości jedbe tzw. huby. Londyn, Paryż są tu najlepszymi przykładami. Porównywać się z Niemcami jest nie na miejscu.. Tak więc w Polsce narodowy przewoźnik będzie rozwijać się w WAW, jak regiony coś wywalcza pilitycznie jak Kraków - Chicago jest tylko wyjątkiem. Takie lotnisko nie ma więc ekonomicznego uzasadnienia.
gość_b51f2 2017-01-01 16:25   
gość_b51f2 - Profil gość_b51f2
LS9 - Po pierwsze mamy Okęcie. Po drugie duże lotnisko żeby było ekonomicznie uzasadnione musi być na takim lotnisku zbazowana duża linia lotnicza. LOT to nie tej wielkości firma. Więc na razie nie potrzeba takiego lotniska.
LS9 2017-01-01 15:30   
LS9 - Profil LS9
Ja nie wiem po co Polakom 2 mega duze lotniska? W Polsce nie ma ani duzej masy imigrantow, raczej Polacy tez nie sa ciekawi swiata, a wiekszosci osob nie stac na ciekawe wakacje kilka razy w roku. Polska nie jest tez turystycznie na poziomie Londynu czy Paryza, fajnie by bylo jakby jedno duze lotnisko sie w Polsce znalazlo, ale czy bedzie sukcesem to nie jestem w 100% pewny.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy