Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
Nic tylko gratulować. 6 paxów i ja dołożyłem w maju:-)
gosc_0881e
2013-06-04 17:41
A co tam słychac u orłów w Gdańsku i Wrocławiu ? Na razie buzia w dziób ? Nie mają się czym chwalić ?
gosc_56e35
2013-06-04 14:12
Kraków zasługuje na nowy terminal i nowy pas, praca przy pierwszym już zaczyna wchodzić na wysokie obroty , demolka starych budynków trwa w najlepsze.
Nie do konca rozumiem pytanie i dlaczego jest do mnie, ale gdyby turcja miala otwarte niebo to RYR mialby tam pewnie kilka baz i pewnie trasy do polski nie bylyby pierwszymi ktore by otworzyli. Moze byc taka odpowiedz b737800max? :-)
usuniety
2013-06-03 22:53
arahja: jak myślisz, czy jeśli istniałoby porozumienie Open Skies pomiędzy UE a Turcją, to czy RYANAIR uruchomił by połączenie KRK- SAW- KRK, czy raczej nie tykałby się tras do Turcji skoro latałby Turkish Airlines? Przykładowo, niemiecki Germanwings lata z Berlina/Kolonii/Dortmundu/Hannoweru do Istambuł Sabina Gokcen.
Baza ryanaira przejela glownie istniejace juz polaczenia dlatego nie ma co oczekiwac duzych wzrostow. Celem na przyszly rok powinno byc polaczenie z kijowem, stambulem, utrzymanie rzymu i moze jakas traza z grupy KLM/AirFrance zeby krk mialo dostep do najwazniejszych sojuszy. Bo BA to marzenie scietej glowy
gosc_aba17
2013-06-03 22:07
gosc_8072d : w POZ tam zawalili z siatką, w GDN czy WRO nie budowano terminali na 5 czy 7 mln. Owszem w przyszłości jak dobudują segmenty czy postawią T2 w GDN tak, ale co mieli się gnieżdzić w małym mając koło 3 mln ruchu? Nawet w tym roku w pierwszych 3 miesiącach kiedy rok wcześniej niemalże nie latał OLT notowano 10% wzrostu, wiec paxów przybywa i będzie przybywać. Dlatego trzeba ich zmieścić. Na dodatek pasażerów przybywa. We WRO sporo da Ryanair i teraz owszem nie rozwija się, ale ma ambitne plany 2 mln paxów(co pewnie jest zapisane w harmonogramie umowy o bazie) a reszta ruchu? Stąd zbudowano terminal na 3,5 mln ktory wystarczy na 10 lat bez rozbudowy by co chwilę nie utrudniac życia, zniechęcając linie do wchodzenia bo port jest w przebudowie zamykać(no ty pewnie byś tak zrobił) a port zarabia też na najmie powierzchni.Lepiej raz a dobrze niż co chwilę. Równie dobrze mogę powiedzieć, po co w KRK terminal na 8 mln skoro dziś mają 3,5 mln ruchu? Zbudujcie na 5 a później zobaczymy. Wtedy byłoby oburzenie, że jak to lepiej postawić raz a dobrze i mieć spory zapas.
gosc_8072d
2013-06-03 21:38
gosc_6e307 policz sobie kiedy terminal wybudowany na 5 czy 7 milonów PAX przy średnich wzrostach 2-3% rocznie i odprawianiu 2-2,5 miliona pasażerów w chwili obecnej, osiągnie swoją maksymalną przepustowość? A przez ten czas trzeba będzie pompować niewyobrażalną kasę w jego utrzymanie...Widać już w Poznaniu jak się przeliczyli.
Dobry wynik Balic.Przydałoby się jeszcze wy*ebać w kosmos terminal krajowy..chyba, że o czymś nie wiem :?
gosc_6e307
2013-06-03 21:19
Kolego zobacz jak rośnie ruch w GDN(nawet w tym roku ma szanse pomimo braku lotów OLT i euro przebić 3 mln) i jakie były stare terminale -byłeś, widziałeś? Może w lipcu jak kolejki zaczynały się na zewnatrz?-nie dało się powiększyć a pękały w szwach-podobnie było z WRO-dobrze, że zbudowano nowe i wynik WRO koło 2 mln nazywasz tym, że hula wiatr? Terminala nie stawia się na rok czy dwa a uwzględnia ruch za 5 czy 10 lat a wtedy będzie znacznie większy ruch bo co rok rozbudowywać to utrudnienia i kłopoty stąd buduje się z większym zapasem. Jakby w KRK władze lepiej i szybciej działały to już dawno byłby nowy terminal( w RZE, LCJ,WMI,WRO,POZ,GDN,LUZ udało się).
gosc_c0e36
2013-06-03 20:55
Bez sensu było inwestować w wielkie nowe terminale we Wrocławiu, Gdańsku czy Poznaniu, skoro tylko Kraków, jako jedyne regionalne lotnisko w Polsce pokazuje klasę. No ale zastaw się a postaw się, teraz tam hula wiatr, a w Krakowie dalej stoi kurnik.
gosc_42948
2013-06-03 19:48
KTW: 225 649 3,3% mniej i tak już chyba bedzie do konca roku
usuniety
2013-06-03 18:46
Krakow zasluguje w koncu na nowy Terminal.
gosc_635a6
2013-06-03 17:48
3 drużyny były w Krk. I trochę kibiców.
gosc_8a7ba 16 czerwca EasyJet otwiera Londyn-Southend ale szału nie powinno być w końcu w zeszłym roku było Euro ale to na KRK nie powinno tak wpłynąć
gosc_8a7ba
2013-06-03 16:38
Wątpie żeby pykło 400tyś PAX, nikt nie napisał ile było operacji lotniczych. A podobno było ich mniej niż w zeszłym roku. Cieszyć może LF na rejsach, jednak oprócz czarterów w przyszłych mc nic chyba nie dochodzi. Szału z czarterami nigdzie nie ma a tym bardziej w krk. Euro było w tamtym roku Panowie jakby ktoś zapomniał:) jednak spadku w krk nie ma się co spodziewać.
Gratuluję:) Liczę na to, że w którymś miesiącu "pyknie" 400k paxów.
gosc_b21ff
2013-06-03 15:42
Ekstra. Spodziewałem się spadków w każdym porcie a tu proszę taka wisienka się trafiła na torcie. Kraków mile zaskoczył i widać że prze do przodu. Gratki
Super wynik tyle lat i ciągły wzrost 335 tys to naprawdę dużo inne porty będą daleko w tyle
gosc_e8e3e
2013-06-03 15:36
Nie ma co bardzo dobry wynik. Kraków to najstabilniejszy z portów lotniczych (poza WAW oczywiście) w Polsce.