LOT poleci do Puli i Podgoricy

LOT poleci do Puli i Podgoricy Żadne z tych dwóch miast nie ma obecnie bezpośredniego połączenia lotniczego z Polską. LOT oferował rejsy do Podgoricy z przesiadką w Belgradzie w ramach umowy code-share z Air Serbią, ale rozkład w systemie OAG Schedules Analyser nie pokazuje takiego połączenia na przyszły sezon letni.Warszawa - Pula  Warszawa - Podgorica Podgorica to stolica Czarnogóry....
20/12/2016 12:33   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_45be8 2017-01-07 01:29   
gość_45be8 - Profil gość_45be8
kiedy polaczenie Warszawa - Dubrovnik???? Tyle ludzi jedzie z Polski do Dubrovnika
jjemiolo 2016-12-22 02:22   
jjemiolo - Profil jjemiolo
Rozlkad do PUY i TGD jest juz na stronie LO: do PUY loty na DH4 w niedziele od 14 maja do 15 pazdziernika: WAW1620-1830PUY1910-2130; oraz w soboty od 17 czerwca do 14 pazdziernika: WAW 1210-1420PUY1500-1720. Loty do TGD tylko w soboty od 20 maja do 7 pazdziernika na E95: WAW1400-1555TGD1635-1835. Powracaja tez ZAD i SPU, oba na DH4. ZAD w soboty od 20 maja do 30 wrzesnia: WAW 955-1215ZAD1255-1515WAW (ale w lipcu-sierpniu czasy lotow sa inne z odlotem z WAW o 1400, oraz w niedziele od 21 maja do 15 pazdziernika: WAW 900-1120ZAD1200-1420. Loty do SPU w niedziele od 14 maja do 22 pazdziernika: WAW1050-1310SPU1345-1605WAW, oraz w srody od 21 czerwca do 11 pazdziernika: WAW 1345-1605SPU1640-1900WAW. Pozostajac nadal przy Chorwacji: loty do ZAG sa w rozkladzie codziennie z wyjatkiem piatkow na E75. W poniedzialki, srody i soboty: WAW940-1125ZAG1200-1340, zas we wtorki, czwartki i niedziele: WAW 1635-1820ZAG1855-2035. Czyli w sezonie 12 lotow tygodniowo do Chorwacji!. Bez watpienia PUY, ZAD i SPU sa nastawione na polskiego turyste do Chorwacji ale czasy lotow umozliwiaja tez tranzyty np. do ARN. Rozklad do ZAG jest wyraznie dopasowany na tranzyty do ICN ale nie tylko.
gość_f225b 2016-12-21 17:03   
gość_f225b - Profil gość_f225b
ok fajne kierunki wakacyjne....tylko przydalby sie bardziej biznesowe jak Tirana, Skopje czy Sarajewo....do tego już za chwile 738 i później max8 czas oglosic cos dalej na nocna rotacje Astana, Teheran to chyba pewniki może tez AbuDhabi może Casablanca /emirates wchodzi z a380/ lub Islandia?
czas tez na pewne kierunki jak Dublin, Manchester, Stuttgart czy Hanover oraz Rzym....

jak widać jest co wybierac a ze samolotow iecej to mzona z tym ruszyc ;)
gość_22a36 2016-12-21 12:56   
gość_22a36 - Profil gość_22a36
Leciałem z Katowic do Podgoricy we wrześniu 2016 liniami Enter.Niedaleko-czas lotu 1 godzina 20 minut.Powrót do Katowic z Dubrownika. Wycieczka z Rainbow Tours. Ciekawa.Pewnie pojawia się tez chartery pielgrzymkowe do Sarajewa czy Mostaru który leży niedaleko Medjugorie.
LS9 2016-12-21 12:49   
LS9 - Profil LS9
Wiem slyszalem ze chca zarobic na tranzycie, ale przeciez z punktu do punktu tez sprzedaja bilety i z Warszawy mozna kupic bilety bez przesiadki! Na pewno latwiej byloby im rozwinac tranzyt i doladowac pasarzerow jakby bylo silne centrum w Warszawie gdzie ludzie przyjezdzaja.
gość_f9fff 2016-12-21 12:15   
gość_f9fff - Profil gość_f9fff
LS9 - akurat migracja do/z Polski na Bałkany ma minimalne znaczenie bo strategia LOTu to bycie linią TRANZYTOWĄ czyli wożącą pasażerów nie tylko z/do Polski ale przede wszystkim PRZEZ Warszawę. Migracja stamtąd do PL jest minimalna ale migracja na zachód Europy czy do Stanów jest wielka i LOTowi w całej strategii na tym zależy. Na tranzytach, a nie na ruchu docelowym.
LS9 2016-12-20 22:17   
LS9 - Profil LS9
Nie wiem czy jest jakas imigracja z tamtego regionu do Polski, przypuszczam ze sladowa no i na pewno dlatego nie ma duzo low costow pomiedzy Polska a Balkanami, ale przeciez ludzie tez sa chyba ciekawi tamtych stron no i jest jakas wymiana kulturowa czy handlowa co prawa niewielka ale zawsze :)
LS9 2016-12-20 22:08   
LS9 - Profil LS9
jjemiolo Wiem, ze low costy tam tez dolatuja. Chodilo mi o to ze rynek nie jest tak spenetrowany jak trasy pomiedzy Wielka Brytania a Polska, ale tam jest chyba tez inny potencjal. Zreszta oni chyba bardziej emigruja czy emigrowali do Austri i Szwajcari.
aguirre 2016-12-20 21:57   
aguirre - Profil aguirre
Też uważam, że to dobre kierunki rozwoju dla LO. Pasażerowie z zachodu nie będą ufać linii z dzikiego kraju, a na wschodzie dobrze liczą każde Euro, bo maja ich mniej. Z tym, że jeśli LO chce zgarnąć stamtąd coś więcej, niż ruch najniżej płatny, to musi latać przynajmniej 5 dni w tygodniu 2 razy dziennie. Inaczej traci cały ruch biznesowy i przesiadki wewnątrzeuropejskie. Z podanych przez poprzedników lotnisk lotnisk rozważyłbym INI (byłby pierwszą linią sieciową na tym lotnisku) a także IAS lub SCV (po pierwsze nasz kraj ma dobrą markę w Rumunii, a po drugie z tych lotnisk blisko do miejsc, gdzie jest niewielka, ale prężna grupa Polonii, co pozwoliłoby zgarniać nieco droższy, bo dotowany tam ruch tam oficjeli z obu stron). Przy obecnej władzy można byłoby też liczyć dofinansowanie biletów do OMO - wiadomo kierunek pielgrzymkowo-dewocyjny (Medjugorje), forsa nie szłaby do LO, ale rząd na pewno płaciłby za bilety swojemu elektoratowi z pieniędzy podatników jak to robi z interesami Rydzyka, wiec nasz przewoźnik mógłby dużo z tego zgarnąć. Na ex-yu aviation WAW wymieniają tam jako jedne z pierwszych potencjalnych kierunków dla tego lotniska (OMO) z tych samych względów. Gdyby OMO nie nadawało się na loty chociażby E175, to można byłoby rozważyć SJJ, z tych samych względów. Inne kierunki bałkańskie miałyby charakter sezonowy, jak zapewne PUY i TGD. Nie sądzę, by znikł SPU, to najlepiej położone lotnisko w Dalmacji. TGD może raczej wygryźć DBV, a PUY - ZAD. TIA do rozważenia, ale też chyba raczej sezonowo, bo ruchu wysokopłatnego stamtąd nie będzie. Znikome relacje miedzy naszymi krajami. Z resztą kierunków trzeba się wstrzymać, bo lepiej latać w mniej miejsc, a częściej, aby przechwycić chociażby część lokalnego biznesu i oficjeli. Tak czy inaczej po zniknięciu MA z linii sieciowych są tam OS, które LO może pokonać bez trudu cenami i niższymi kosztami oraz JU, które po zadyszce EY już się tak nie będzie rozwijać. I rozważyłbym powrót LO do HEL, ale to inny temat.
jjemiolo 2016-12-20 20:50   
jjemiolo - Profil jjemiolo
lysypiotr: zgadzam sie z Prezesem LO ze w tej chwili szansa dla LO jest wschod, zwlaszcza Ukraina o ktorej jest wiecej dyskusji pod oddzielnym tematem, i Balkany, mimo ze oba te kierunki juz sa bardziej penetrowane niz dwa-trzy lata temu. Jest nadal kilka srednich miast gdzie LO ma szanse na bycie pierwszym, lub jednym z pierwszych "zachodnich" przewoznikow. Swiadczy o tym powodzenie trasy do HRK i chyba jak sadze do KSC, ale nie mam zadnych danych o tej ostatniej trasie. Gdybym byl decydentem w LO powaznie rozwazalbym wejscie LO do: KUN, KGD, VIN, IFO, CWC, RWN, DNK. DOK jest poza dyskusja teraz. Bialoruskie punkty wydaja sie byc obecnie politycznie niedostepne, ale GME, VTB i GNA to potencjalne uzupelnienia wezla LO w WAW. Na kierunku poludniowym VAR, BOJ, Adriatyckie lotniska latem, TIA, SKP, SJJ, plus TAT i BTS. DEB juz zajety przez W6 i LH. Moze Balaton (SOB) latem dla grup?
jjemiolo 2016-12-20 20:10   
jjemiolo - Profil jjemiolo
Przepraszam za blad: nowa bulgarska baza W6 bedzie w VAR, nie w SOF, gdzie jest od dawna.
jjemiolo 2016-12-20 20:09   
jjemiolo - Profil jjemiolo
LS9: Z ta rzekoma nieobecnoscia LCC na Balkanach to nie zgodzilbym sie w pelni. W6 ma bazy w BEG, SKP, TZL, SOF, bedzie nowa w SOF oraz rozwaza INI. FR planuje tez baze w INI. Ponadto, w Rumunii, ktora nie jest na Balkanach bo Dunaj jest polnocna granica tego regionu (choc czesto zaliczana do Balkanow przez wzgledy historyczne), W6 ma bazy w TSR, CLJ, TGM, SBZ, OTP, CRA, IAS i SCV. FR ma bazy w TSR i OTP, zas rumuska 0B ma bazy w OTP, CLJ, BCM i TSR. Dodatkowo, Serbia, Slowenia, Chorwacja, Bulgaria i czrnogora, jak tez Rumunia (jesli ja wliczyc) maja nadal swoje wlasne, "narodowe" linie. Macedonia, Albania i Bosnia tez mialy swoje linie ale nie wytrzymaly, lub nie wytrzymuja, one dlugo. Rzecz w tym ze ten rynek jest teraz politycznie bardzo rozdrobniony, przez to malo atrakcyjny ekonomicznie, oraz nadal dosc niestabilny.
LS9 2016-12-20 17:20   
LS9 - Profil LS9
Przeciez byly pogloaski o otwarciu polaczenia do Tirany. Informacje jeszcze nie sa potwierdzone wiec raczej wsytko sie moze zdarzyc. Nie sadze zeby mieli duza konkurcencje ze strony tanich lini lotniczych na Balkanach. Tamten rynek nie jest jeszcze zpenetrowany. Ja w zasadzie sie ciesze bo lubie tamte rejony i z checia wroce tam jako turysta, jak bede mial okazje.
lysypiotr76 2016-12-20 17:03   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
Ten ruch był spodziewany. Inną kwestią był wybór destynacji. Prezes LO nie raz i nie dwa wschód i Bałkany widzi jako teren gdzie narodowy przewoźnik powinien szukać pasażerów. Bardziej jednak o Tirane chodziło . A tu tylko sezonowe połączenie.
jjemiolo 2016-12-20 16:08   
jjemiolo - Profil jjemiolo
To typowo letnie trasy. oze zastapia ZAD i SPU ktore byly w zeszlym roku. Nie jestem pewien czy nawet OU lata do PUY zima z ZAG. Teoretycznie TGD moglby sie utrzymac przez caly rok pod warunkiem przejecia czesci tranzytow od OS na Skandynawie czy Atlantyl, ale bedzie to ciezko bo OS jest tam dawno i lata czesto caly rok. Ponadto jest tam tez JU i ostatnio W6 dostal pieniadze na loty z BUD. Po-jugoslowianska diaspora jest bardzo silna za Atlantykiem ale tam JU (Air Serbia) zaczal latac od czerwca z BEG (dawniej tez byl JU jako JAT) oraz w Skandynawii, zwlaszcza w okolicach GOT i MMX. Z tym ze sa pewne geograficzne korelacje. Np. Serbowie i Chorwaci sa liczni w okolicach Chicago, Slowency i Chorwaci w Cleveland, Chorwaci tez w Argentynie (BUE), Serbowie i Macedonczycy w Szwecji, Czarnogorcy, Kosowianie w Szwajcarii, zas ze wszystkich bylych republik duzo ich jest w Niemczech i Austrii. Jak sprawdzicie dokad W6 lata z dawnej Jugoslawii to widac gdzie sa skupiska. Na pewno interesujacy rynek dla LO. SPU i DBV mialyby sens na lato. Inne alternatywy to SJJ, SKP i wspomniana TIA. Nowoscia w regionie jest dynamiczny rozwoj INI (Nisz) gdzie zarowno W6 oraz FR planuja bazy.
LS9 2016-12-20 15:42   
LS9 - Profil LS9
Nie mam dokladnych danych, ale wydaje sie ze po rozpadzie Jugoslawi duzo tez wyemigrowalo do Skandynawi i Niemczech + przesiadki do Ameryki Polnocnej. Bylem w Belgradzie w listopadzie i nawet milo spedzilem tam weekend. Z checia bym pojechal jeszcze w tamte kierunki!
vscrew 2016-12-20 15:25   
vscrew - Profil vscrew
Balkany wciąż mają ogromny potencjał, bo lokalne diaspory to setki tysięcy ludzi w USA i Kanadzie! LOT powinien ostro tam wejść i ukraść pasażerów Austriakowi.
gość_1d0bc 2016-12-20 15:08   
gość_1d0bc - Profil gość_1d0bc
"Czech Airways"?!?! Chyba nie ma takiej linii...
gość_525c9 2016-12-20 14:53   
gość_525c9 - Profil gość_525c9
Gratulacje i powodzenie. A kiedy LOT powróci na trasę do Rzymu FCO.
LS9 2016-12-20 14:14   
LS9 - Profil LS9
Balkany sa interesujace, ciesze sie ze bedzie alternatywa dla ladowych srodkow komunikacji! Bardzo lubie balkany i mam nadzieje ze kiedys bede mogl skorzystac z tego polaczenia :)
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy