Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_addb6
2016-12-21 20:00
Drodzy Forumowicze
Skoro Radom chce wydawac swoje pieniądze to niech wydaje - po co heity?
Na Modlin składa się całe Mazowsze i nikt nawet nie pisnął, że p. Struzik finansuje swoje podwórko.
Powoli też Lublin staje sie "piaskownicą" PSL-u i nikt o tym nie mówi.
Jeżeli komentujecie rzeczywistośc to róbcie to rzetelnie a nie wybiórczo
gość_24ed4
2016-12-15 13:05
gość_24268: Lotnisko w Gdynii już dawno zrobione, ale efekt widzisz.
W GDN jest jeszcze jedna, zdecydowana różnia od KRK. W gdańskiej spółce PPL ma tylko około 28% udziałów więc decyzja o ew rozbudowie nie zależy od ich widzimisi. Pozostałe udziały mają miasta Trójmiasta i województwo - ale co ważne tymi udziałami zawiaduje sejmik a nie wojewoda,
Kelo: tak jak Zed napisał to jest wielkośc zsumowana. I rzeczywiście sposób odprawy lotów przylotowych nonshengen jest trochę postawiony na głowie szczególnie. Ponieważ najbliższe rozbudowa przewiduje postawienie pirsu w kierunku zachodnim to pewnie tam przeniesie się strefa non shengen - takie rozwiązanie pozwala na zamontowanie i użycie rękawów, W T1 jest to niemożliwe. Poza tym stary T1 jest lekko przesuniety od osi T2 czyli rozbudowując t2 na wschód konieczne jest wyburzenie T1. Pamietam długą dyskusję na temat celowosci zostawienia i przebudowanie T1 na nonshengen. Warunki tam panujące delikatnie rzecz mówiąc odbiegają od T2. Powoływano się na przykład Wrocławia gdzie jest baaardzo podobny projest i gdzie jest strefa nonshengen. A tak w ogóle to mógłbys przelecieć się do GDN, obejrzeć terminal, odetchnąć świeżym powietrzem, zobaczyć co mozna było zrobić w KRK a co tak pięknie spartolili ;). No i nabijesz paxów grudniowych ( jakże cennych ).
gość_24268
2016-12-15 08:55
Jak idzie budowa lotniska w Gdyni? Czy ten projekt upadł czy jest kontynuowany? Kiedy zakończenie?
Jeśli powstanie to to może być spora konkurencja dla GDN.
Kelo; Marcowy zweryfikuje. GDN 7 mln to zsumowana przepustowość. Z non-schengen wygląda to tak, że wyloty są ze starego terminala, a przyloty (patrz: odprawa paszportowa) przyjmowane są w nowym terminalu i to na drugim końcu. Z mojej dedukcji wynika, że albo jest jakaś rezerwa w nowym terminalu do obsługi non-schengen, albo plany są takie, że w momencie rozbudowy T2 na zachód, tam właśnie zorganizowana zostanie cała strefa non-schengen. I wyloty i przyloty. Wówczas będzie można spokojnie burzyć T1 i dobudować kolejne skrzydło do T2 na wschód.
A 60% przepustowości to minimum tyle ile potrzeba do przygotowania nowej rozbudowy, co zajmie min. 5 lat, a do tego czasu ruch powinien wzrosnąć do jakichś 80-90% wykorzystania przepustowości.
pablakiss
2016-12-15 07:05
@gość_fb97f - leze ;)
gość_1cc38
2016-12-14 22:31
Kelo: dokładnie KRK za 5 lat powinien przekroczyć 8 mln rocznie, więc czas już pomyśleć na temat rozbudowy terminala w kierunku wschodnim. Czyli czas jest teraz by wybudować nowy terminal cargo w innym miejscu, zdecydowanie jak najdalej od dzisiejszej płyty pasażerskiej.
gość_24268
2016-12-14 20:47
gość_29cb2 - do RZE od czasu do czasu przylatuje B747 cargo więc te 3,2 km pasa się przydaje. Skonczą budowę terminala cargo to będzie częściej. Z transpotrem ludzi w Rzeszowie nie idzie to może cargo wypali żeby lotnisko osiągnęło rentowność.
gość_fb97f
2016-12-14 20:44
podobno radom chce zwiększyć ruch dziesięciokrotnie z 3 do 30 pasażerów na dobę dlatego takie duże wydatki
pablakiss
2016-12-14 18:27
gość coś tam coś tam @
zobacz link
rafciooo77
2016-12-14 18:26
@Kelo: gdyby regiony miały liczyć na PPL to w KTW zapewne w miejscu dzisiejszego lotniska pasłyby się kury a w KRK na koniec roku liczylibyśmy na przekroczenie 8mln a nie 5 :P
gość_14671
2016-12-14 18:12
Kelo - PPL inwestuje w .......WAW. Ale ogólnie można zaryzykować stwierdzenie że PPL niezbyt chętnie w lotniska regionalne będzie inwestować. Raz że WAW jeszcze wymaga inwestycji ( plany są ) a dwa wszyscy są jakby w poczekalni bo nadal nic nie wiadomo ani o strategii dla branży ani o CPL. Wszyscy czekają a terminale ,, puchną " od pax.
gość_5a7b0
2016-12-14 16:16
Ostatnio czytałem w jakimś artykule czytałem że w GDN zaczynają już robic pierwsze kroki jeśli chodzi o CAT 3 na 29 tylko szkoda że zrezygnowali z ILSa na 11...
gość_d4d2e
2016-12-14 15:59
FR inwestuje? Ciekawe jak, chyba za pieniądze samorządu...
gość_29cb2
2016-12-14 15:38
Zaraz obok Radomia najbardziej przeinwestowanym lotniskiem jest Rzeszów - przerośnięty terminal, hektary niewykorzystanej płyty postojowej i za długi pas. Wszystko to powoduje marnotrawstwo milionów złotych rocznie, które idą na utrzymanie nieużywanej infrastruktury. Płacimy za to wszyscy, bo udziały w tym lotnisku mają PPL.
marcowy mam pytania o GDN, bo nie wnikałem w tematykę jego terminali :pytanie1: 7 mln to chyba zsumowana przepustowość na stary + nowy terminal?pytanie2: Gdzieś kiedyś coś mi w oko wpadło, że nowy terminal w GDN jest tylko pod schengen zbudowany? pytanie3: jeśliby wyburzyć stary terminal pod przyszłą ekspansję to co z lotami nonschengen, zakładając ze odp na 2 pytanie jest twierdząca?
druga część komentarza: 60% wykorzystywania przepustowości w GDN to zgodzę się, że dzisiaj jest luz, ale przy wykorzystywaniu w 90-100% przepustowości za kilka lat to już będą warunki spartańskie i kurnik coś o tym wiemy na południu! W KRK podobnie w tym miesiącu zostaje oddana stara część wyremontowana, łączna przepustowość zostanie ustalona na poziomie 8mln, a tymczasem w 2017 będzie już przekroczone 5.5mln czyli dojdzie do 70% przepustowości, a gdzie tu jeszcze upchać wzrosty 2018,19,20,21,22,23,24,25 zakładając stabilną sytuację w Europie. To samo tyczyć się będzie wspomnianych KTW,WMI. Przydałyby się hajsy od PPL :P skoro tyle udziałów mają w spółce
pablakiss
2016-12-14 15:31
invicta@ - Wrocław przeinwestowany ? mylisz się . Zwłąszcza że Fr inwestuje nie wspominając o LH , a na tym nie koniec .
gość_5b686
2016-12-14 14:47
invicta: Wrocław przy tych 450 mln mógłby być trochę przeinwestowany, ale na 9 lat? Chyba niekoniecznie.
GDN po ostatniej przebudowie ma przepustowość 7 mln czy w tej chwili wykorzystuje 60%. Duzo czy mało ? Zależy od punktu widzenia. Tak czy inaczej w tym roku miał powstać projekt pirsu zachodniego przyklejonego do T2 - na szczęście jest gdzie go postawić, lotnisko posiada grunt. Btw w ramach potrzeb nie będzie problemu również z rozbudową w kierunku wschodnim aczkolwiek to wymaga wyburzenia starego T1.