Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
lysypiotr76
2016-12-30 18:25
Łódzkie lotnisko podsumowało już ten ........rok. 47,5 mln. straty ( w ubiegłym roku 55 mln. ) czyli ,, lekka poprawa'' . Ok. 240 tys. pax. obsłużyło lotnisko ( w ubiegłym 263 tys . ). Czyli kolejny rok ze spadkiem. To złe wieści. A te dobre. Adria nie zamyka połączenia z Paryżem. Choć to połączenie ma najmniejsze obłożenie. Zapowiada się lepszy rok z czarterami. Small Planet poza lotami do Tel Awiwu rozmawia o uruchomieniu lotów na południe Europy ( coś na wzór Barcelony z Lublina ). Dodać można rekordowe 6,7 tys. ton cargo . odprawione z łódzkiego lublinka.
@gość_824d7
Może masz rację. Może to zarządzanie ma kluczowe znaczenie? Faktycznie przy 700k mieszkańców i centralnym położeniu to aż dziwne, że ciężko 20k w miesiącu osiągnąć. Ile czasu, dla porównania, zajmuje dojazd z centrum Łodzi do Lublinka, a ile np. pociągiem na Okęcie? Albo autostradą?
gość_824d7
2016-12-15 12:58
do "Zed" : Zgoda potencjałem i przyciąganiem inwestorów wymienione miasta zasadniczo różnią się od Łodzi na ich korzyść , ale nie powinno być aż takiej różnicy w ilości obsłużonych pasażerów bo to różnica ociera się o 10-cio czy 20-krotność . Nie zapominajmy proszę , że Łódź to w dalszym ciągu ca. 700.000 miasto a w ca. 186.000 Rzeszowie obsługują zdecydowanie więcej pasażerów . Myślę jednak , że to sprawa zarządzania a nie tylko potencjału .
gość_f674c
2016-12-14 21:03
jeżeli takie samo POdejćcie waadz miasta nędzie do Fabrycznego, jak do Lublinka to będzie NIEwesoło!
gość_824d7 Wydaje mi się, że potencjał gospodarczy i ludzki ma tu zasadniczy wpływ. Zobaczi le biznesu i przemysłu skupionego jest na Górnym Śląsku i w Krakowie, a ile w Łodzi. W tym wypadku KTW i KRK działają komplementarnie i jedno i drugie się rozwija. Łódź nie ma takiego potencjału, a ma blisko WAW, przez co linie lotnicze boją się, czy nie chcą rozwijać tam swoich biznesów. Gdybanie, ale coś na rzeczy jest.
gość_824d7
2016-12-14 17:48
do "Zed" : A dlaczego bliskość oraz doskonałe połączenie nie przeszkadzają bardzo dynamicznemu rozwojowi lotnisk w Balicach i Pyrzowicach a Łodzi położenie Warszawy przeszkadza ?
O ile trudne położenie geograficzne Łodzi usprawiedliwia nieco brak rozwoju, o tyle Bydgoszcz jest zaskakująco słaba w zarządzaniu chyba. Chociaż zaraz, zaraz, przecież do Poznania i Gdańska z Bydgoszy też jest niedaleko. Czyżby to była główna przyczyna stagnacji? Może, jednak chyba niekoniecznie położenie a władze lotniska i regionu są największymi blokerami.
gość_824d7
2016-12-12 16:00
"Koń jaki jest każdy widzi" więc uważam , że zainteresowanie tym lotniskiem ze strony pasażerów oraz przewoźników jest marginalne i nie ma co komentować .
gość_24268 ma rację, jest pomyłka. Pierwsze zdanie artykułu brzmi: "W listopadzie lotnisko odprawiło 18,8 tys. pasażerów, czyli o 3,6 proc. więcej niż rok temu."
gość_05ee0
2016-12-12 11:51
Jednak jeden niepotrzebny wyraz"jednak" spowodował,że nie czyta się tego jako logicznego tekstu.Jednak trzeba się cieszyć,że pierwszy raz od dłuższego czasu jest w Łodzi o 100 pasażerów więcej niż w Bydgoszczy.
prezesik
2016-12-12 10:42
Artykuł jest napisany poprawnie. W ruchu rozkładowym w stosunku do zeszłego roku jest wzrost. Globalnie jednak do statystyk liczy się wszystkich pasażerów, również tych przekierowanych z innych lotnisk, a takowych rok temu było dużo więcej niż w tym roku; w rezultacie globalnie, jak uwzględni się ruch z przekierowań - to jest spadek.
gość_24268
2016-12-12 08:25
To więcej czy mniej w końcu? Autor chyba powinien ten artykuł przeczytać jeszcze raz ;).