Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_6c371
2016-12-05 09:38
gość_73bae: Nieudacznicy? Czyli Air France jedna z najwiekszych linii lotniczych na świecie które miało 3 loty dziennie do KTW to za mało? Rozumiem że Ślązacy chcieli by mieć połączenie co 30 min z Paryżem by spełnić ich wymagania ;) Ilość mieszkańców nie przekłada się na ilość obsłużonych pasażerów, bo składowych jest więcej biznes/turystyka/mieszkańcy/mobilność. Bo jeśli było by inaczej to lotniska w Pakistanie czy Bangladeszu były by w pierwszej 10 największych hubów lotniczych na świecie.
gość_73bae
2016-12-04 14:52
do gość_39f7d czemu GERMANWINGS przenosi się do KRK - wyjaśniam - to najbardziej spóźnialski samolot jaki latał do KTW poza tym godziny połączeń niczemu nie służyły tak więć lud ślaska wypiął się na tego bankruta i korzystał z połączenia WIZZ do DTM jako alternatywa i choć niejednokrotnie ceny biletu w WIZZ były wyższe to w tej opcjo GERMANWINGS ludzie podziękowali stąd szukając miejsca przenosi się do czasu bankructwa do KRK. nieudacznicy w biznesie nie zaznają miejsca to samo dotyczyło Air France i SAS, które godziny lotów nie dostosowały do ewentualnych dalszych przesiadek. Oddali rękawicę LH, która miała wyłączność na latanie z KTW w tamtym czasie, teraz już tez się im ucięło więc ucekają do KRK stopniowo ograniczając liczbę miejsc z KTW na rzecz 2 rotacji LOT, wszak są w aliansie a to polityka! Głupiec tylko twierdzi, że w jednym mieście jakim jest KRK jest większy potencjał niż w aglomeracji kilkunastu parotysięcznych miast w promieniu 100 km od lotniska. Trzeba tylko stworzyć możliwośc latania do KTW bez ograniczeń typu umowy handlowe w Turkish itd i tp a rynek sam zweryfikuje, nie zaś niedorzeczne komentarze specjalistów tego portalu. Ekonomia z poltyką nigdy nie idą w parze w KTW jest ekonomia a w KRK polityka.
gość_8f514
2016-12-01 20:09
gość_39f7d: Sam sobie odpowiedziałeś na temat potencjału Pyrzowic. Lufthansa przez wiele lat latała (po za WAWą) tylko do Katowic. Ba nawet mieli miejskie biuro sprzedaży. Ale gdy rozpoczęli loty do Krakowa okazało się że w Balicach dla nich jest znacznie lepszy biznes niż w Pyrzowicach. Prześledź statystyki jak ruch LH przesuwał się z KTW do KRK. Dziś LH odprawia dwa razy więcej paxów w KRK niż KTW a przepaść rośnie. I tutaj nie ma polityki tylko biznes. Niedawno firma powiązana z Lufthansą czyli Eurowings przenosi się z KTW do KRK. Katowice to królestwo taniego Wizza, wiec tradycyjne linie lub droższe LCC nie mają szans na zadawalające zyski. Ciekawe jak długo Transavia wytrzyma?
gość_39f7d
2016-12-01 11:55
do gość_e0032 ! Drogi Kolego. Ślązakom nie zależy na lataniu do WAW bo i po co??? Więc ceny są takie a nie inne, notabene z KRK są też czasami niższe. Marne 2 połączenie dziennie czemu niby mają służyć - przesiadką na inne loty? Ślązacy korzystają z LH lub połączeń z KRK i tu jest ta różnica. LOT jest niepotrzebny przy połączeniu do WAW ale gdyby myślał ekonomicznie to zbazuje 3 EMB i otworzy połączenia do Turynu, MUC i inne tak dla siebie i konkurencji LH by odbić paxy z KRK - wszak z LH są w star aliansie a uparcie latają do KRK i się dublują ( w przenośni podbierając pasażerów)Notabene LOT wybrał Estonię gdzie jest mniej ludzi niż na Śląsku - tam widzi potencjał ( to dobrze) ale u siebie nie widzi stąd ta różnica w poglądach.
Połączenia do WAW są nieekonomiczne bo z KTW do WAW pociąg nie ma konkurencji - dziwne bo z KRK też są pociągi do WAW częściej i jedzie się jeszcze krócej cenowo też taniej a mimo tego LOT i inni uparcie trzymają rotacje - i wcale te samoloty nie pękają w szwach ale warto dopłacać do tych połączeń bo to modne latać do KRK. Dawniej LH poza WAW latała tylko do KTW tak samo trasa krajowa do GDN ale kiedy ekonomia przegrała z polityką i ambicjami lokalnego elektoratu to jest jak widzimy.
Co do lotniska w burakach to masz nikłe pojęcie o zaletach takiej lokalizacji. Większość lotnisk o światowym znaczeniu leży w odległości do 100 km od aglomeracji wtedy nie ma żadnych ograniczeń operacyjnych i duże szanse na dalsze rozbudowy - czego ku nieszczęściu zarządu w KRK właśnie im brakuje - resztę zalet dopowiedz sobie sam.
Kto się zna na organizowaniu transportu publicznego to wie, że przyznawaniem slatów i operacji zajmuje się centrala w WAW operator składa tylko zapotrzebowanie i to od WAW zależy czy otrzyma koncesję na sloty do danego portu czy też nie w przypadku lotnisk samorządowych z wiadomych powodów decyzja pozytywna dla konkretnego operatora będzie raczej negatywna - dlatego rozwijają połączenia do GDN, KRK i WAW ( większościowy udział państwa) a reszta niech korzysta z tanich operatorów bo samorządy chcąc uzyskać połączenie zapłacą skoro chcą utrzymywać lotniska.
Niejednokrotnie przedstawiciele LOT mówili, że w Polsce powinny być 3 lotniska KRK, WAW i GDN dlatego pozostali maja tylko ochłapy i mogą liczyć tylko na Rayanair
gość_1f2ff
2016-11-30 18:27
Jak można "domniemywać" że w LOCIE polityka ma wpływ na siatkę połączeń w Polsce, to takie linie jak Lufthansa/BritishAirways/Iberia/KLM/AirFrance/Finnair/Norwegian/Ryanair/SAS/AustrianAirlines... itd także są upolitycznione bo chcą latać z Krakowa a nie z Pyrzowic ;) Cała europa przeciwko biednym Ślązakom i Pyrzowicom ;)
gość_e0032
2016-11-30 13:45
gość_de179 - zobacz sobie jakie są ceny w LOT na trasie KTW-WAW.
Macie przeloty prawie za darmoche i nikt nie che latać. Więc nie wypisuj bzdur o identycznym potencjale jak z KRK bo chyba sam w to nie wierzysz.
Macie lotnisko w burokach i taki sam czas zajmuje Ślązakom dojechać na to lotnisko i zrobić odprawę jak trasa do WAW. I tyle.
gość_e4b53
2016-11-30 12:46
do gość_de179
Ja się z tobą zgadzam że ze Śląska jest 70% pasażerów Balic,też się zgadzam z mieszkańcami podbezkidzia że ich jest 30% ,
latają też z województwa świętokrzyskiego i Lubelskiego niech ich będzie razem tylko 4%. Według oficjalnych danych turystów
zagranicnych było 56%. Ja obliczyłem że mieszkańców Krakowa i całej małopolski było 1 % ! ,co daje nam 161 % !!
Nie piszę tego ze złośliwości ale żeby ludzie się troszeczkę zastanowili . Pozdrawiam serdecznie
Zapewne własne obliczenia :D
zobacz link
gość_8a6e5
2016-11-30 12:27
Trochę gość_de179 ma rację. Tak się przyjęło że linie do KRK idą najpierw. Ale wiadomo że usług krakowskiego lotniska korzysta wielu Ślązaków. Podobnie wielu mieszkańców Małopolski lata na wakacje z Pyrzowic. Problem mają władze lotniska w KTW. Ciężko im będzie namówić tradycyjną linię do latania z ich lotniska. Przykład KLM/AF. Obie latają z KRK , KTW dostały Transavie.
usuniety
2016-11-30 11:36
Katowice - perła światowej turystyki ;-)
Te 70% to na podstawie jakichs wyliczeń? Własne badania? Mozna poprosic o dostęp?
gość_de179
2016-11-30 10:15
do adam7691 ! W Polsce posiadanie roweru jest luksusem a co dopiero latanie samolotem. W czasach PRL były połączenia z KTW do GDN na IŁ 16 i AN 24 i latanie na wczasy nad morze ze śląska nie było wtedy luksusem a wygodą poza tym było to jedyne połączenie krajowe a teraz LOT nie widzi takiej potrzeby by latać ze Śląska gdziekolwiek bo modne jest latanie z KRK i utrzymywanie połączeń z portów gdzie państwo ma większościowe udziały KRK GDN i WAW więc do samorządowych lotnisk nie wypada by napędzać im koniunkturę. Nie zalezy to od lotniska gdzie kto lata a od połączeń jakie umożliwia się stworzyć z danego regionu. Tym samym mit, że KRK ma większy potencjał niż KTW można włożyć między bajki. Sam fakt, że z KRK 70% to paxy ze Ślaska świadczy o ich potencjale. Tu chodzi o zwyczajne wpływy i politykę w którą LOT jest zaangażowany!
Gdzie w Polsce nie ma biedy???
adam7691
2016-11-30 09:42
gość_de179: pieniądze to jedno, a drugie to przyzwyczajenia, w Polsce ciągle jeszcze podróż samolotem jest luksusem
gość_de179
2016-11-30 09:20
Biedny kraj to i biedne linie lotnicze - 5 mln w ciągu roku przy populacji 37 mln obywateli nazywacie sukcesem??? Toć przy porównaniu z Portugalia wygląda to bardzo żenująco i świadczy o biedocie narodu poza tym polityka LOT jest taka że nie zauważa potencjału regionów tu mówimy o śląsku gdzie w promieniu KTW mieszka około 6 mln potencjalnych klientów obejmujących nawet północne Morawy no ale dla lotu ważniejsze jest dublowanie połączeń z KRK i latanie co godzinę do WAW - bo tak wypada a nie rozsądny rachunek ekonomiczny i zbazowania w KTW przynajmniej ze 3 EMB do uruchomienia choć by MUC, Turynu, Paryża Madrytu nie mówiąc już o Chicago czy Toronto. Ale szczycenie się tak marnym sukcesem trzeba odtrąbić. Dla mnie to na tle europejskiego latania totalny kataklizm i zaścianek bieda i ubóstwo. Ale skoro Wam to odpowiada to chwalcie !
jjemiolo
2016-11-29 19:36
gosc_b282c: Zgadza sie maja byc. Tylko nie jestem pewien czy te operacje nie zastapia tegorocznych lotow z/do WAW, dlatego je pominalem poprzednio. Jesli w 2017 ORD i NYC z WAW beda w tej samej liczbie co w tym roku zas KRK z ORD i RZE z EWR jako dodatkowe, to oczywiscie bedzie to plus. Poki co rozkladu do KRK i RZE nie ma na stronie LO.
Chyba jeszcze bedzie lepiej, Lufthansa strajkuje od jakiegos czasu i napewno podciagnie to statystyki w gore! A pozatym swieta i nowy rok jeszcze przed nami :)
gość_b282c
2016-11-29 15:36
jjemiolo - nie zapominaj jeszcze o bezpośrednich połączeniach KRK-ORD oraz RZE-EWR. Tutaj to samoloty będą wypełnione po brzegi - w przejściach będą ludzie stali.
jjemiolo
2016-11-29 15:28
Gratuluje bo to juz znaczacy wynik. Poki co 2017 tez wyglada obiecujaco. Dwa nowe kierunki potwierdzone (EWR, LAX) a ponadto, jak podawal wczesniej Pasazer, mozliwe sa rowniez KGD, OSL, IKA, TSE a moze nawet SZX (Shenzen). Dodatkowo na szeregu trasach bedzie szansa przewiezc wiecej pasazerow bo maszyny beda wieksze. Zatem mozna byc wiekszym optymista niz rok temu. Jednakowoz w tym buzinesie wszystko moze sie szybko zawalic, czego dowodem jest ostatnio TK.
gość_d8838
2016-11-29 12:13
Prężna gospodarka PRL-u też biła rekordy w produkcji, np. podkładów kolejowych, i wszyscy wiemy jak to się skończyło.
@gość_698e6: A nie zauważyłeś innych różnic? Na przykład takich, że w Portugalii są chyba 3 lotniska? Plus do tego kraju przylatuje co roku masa turystów? Ty byś chciał, żeby LO miał 50% połączeń, które oferuje z WAW w każdym porcie regionalnym? Ogarnij się.
gość_fcab1
2016-11-29 08:53
@gość_87732
Jakiś fan Lufthansy, że z takim oburzeniem reaguje? Albo może zabolało, że dołozył 5 złotych z własnej kieszeni do LOTu? Smutno czytac takie brednie.
Gratulacje LOT!