LOT poleci z Krakowa do Chicago

LOT poleci z Krakowa do Chicago Połączenie między stolicą Małopolski a największym miastem Polonii Amerykańskiej, było długo oczekiwane przez pasażerów z regionu. Dzięki ciągłej rozbudowie Krakow Airport oraz intensywnemu rozwojowi floty Polskich Linii Lotniczych LOT przywrócenie rejsów za Atlantyk stało się możliwe. Kraków - Chicago  Do obsługi połączenia między Krakowem a Chicago LOT...
21/11/2016 13:24   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
Kelo 2017-01-11 16:56   
Kelo - Profil Kelo
Nawiązując do wcześniejszej debaty (pod którymś z artykułów), żeby sprawdzić cennik połączenia KRK-ORD nie szukając biletu w jedną ale w dwie strony postanowiłem sprawdzić na jednym portalu. Ustawiłem wylot 3, powrót 9 lipca. KLM proponuje za nieco ponad 2700zł czyli najtaniej ale szalone czasy przesiadek 28h w jedną 17h w drugą stronę czyli dyskwalifikacja, bo by przesiadki dłużej niż pobyt zajmowały :D. Potem jest oferta za 3025zł LOT (wylot bezpośrednio 10h, powrót przez WAW 11h20min), dalej w kolejności jest znowu ofeta LOT 3090zł (wylot i przylot bezpośrednio z Balic 10h/9h20min) potem jest oferta Lufy 3200zł przez Frankfurt 15.5h w jedną 11h w drugą, potem oferta AirBerlin 3420zł 12h15m wylot i 11h45m przylot szybki kurs berlińskiej linii owszem ale ponad 300zł drożej niż LOT. Inne linie Swiss/Brussels to już ponad 500zł przegrywają cenowo
gość_824b8 2017-01-09 14:43   
gość_824b8 - Profil gość_824b8
Kelo, oby tylko z pasa nie wypadł.
Kelo 2017-01-09 14:37   
Kelo - Profil Kelo
Loty do ORD w systemie od 3 lipca (poniedziałki), rotacja jak każdy się domyślał WAW-ORD-KRK-ORD-WAW. 11:50 wylot z KRK :w największy upał :D ale będzie żyłowanie silników na high trust jak termometr pokaże ze 30stopni dobrze ze leasingowane samoloty haha ^_^) Skoro się z RZE dalej nie namyślili co do Newarku to zapraszam do Krakowa :P
gość_11653 2016-11-27 23:55   
gość_11653 - Profil gość_11653
Spokojnie! "Hub" w Warszawie nie upadnie jesli wypozyczy 787 na 1 DOBE w tygodniu! Choc osobiscie jestem LOT alergikiem, jednak uwazam ze ktos dobrze mysli w LO bo przywraca polaczenie dla osob w podeszlym wieku. "Stara Polonia" jest elastyczna czasowo i finansowo, dostosuje sie do polaczena i doplaci $$ aby tylko ominac transit craziness w WAW czy Europie Zachodniej.
Aha! Nie skonczy sie na "raz w tygodniu".... ja wam to mowie!

Pozdrowienia z ORD
gość_11653 2016-11-24 21:11   
gość_11653 - Profil gość_11653
Spokojnie! "Hub" w Warszawie nie upadnie jesli wypozyczy 787 na 1 DOBE w tygodniu! Choc osobiscie jestem LOT alergikiem, jednak uwazam ze ktos dobrze mysli w LO bo przywraca polaczenie dla osob w podeszlym wieku. "Stara Polonia" jest elastyczna czasowo i finansowo, dostosuje sie do polaczena i doplaci $$ aby tylko ominac transit craziness w WAW czy Europie Zachodniej.
Aha! Nie skonczy sie na "raz w tygodniu".... ja wam to mowie!

Pozdrowienia z ORD
gość_f1a84 2016-11-23 23:41   
gość_f1a84 - Profil gość_f1a84
Krakowskie Linie Lotnicze LOT
demar 2016-11-23 21:27   
demar - Profil demar
@gość_dd973: Na podwójną rotację WAW-ORD-KRK-ORD-WAW będą potrzebne mniej więcej dwie doby. Pozostałych 5 dni w tygodniu samolot może realizować normalne inne zadania przewidziane dla B787 z lotniska w Warszawie, np. rotacje do WAW-JFK-WAW, czy WAW-PEK-WAW. To już napisał @mietek.

Samolot z silnikiem o zwiększonym ciągu funkcjonalnie będzie przecież takim samym B787-8.

To tak samo jak można kupić ten sam model samochodu osobowego i wybrać silnik o mocy np. 150KM lub 190KM. Funkcjonalnie to ten sam samochód, tyle samo miejsc, taki sam bagażnik. Tylko jeśli zapłacimy zazwyczaj nieco więcej to będziemy mieli więcej mocy pod maską - jeśli ktoś ma taką potrzebę to zapłaci. A inni zrezygnują i zaoszczędzą nieco wydatków.
gość_dd973 2016-11-23 15:56   
gość_dd973 - Profil gość_dd973
a tak serio ? ciekaw jestem co w takiej opcji ? bo przecież nie ma z KRK innych long haulów aby grubasa ...? a może nie jestem w temacie i są .....?
mietek 2016-11-23 15:28   
mietek - Profil mietek
@gość_dd973: Będzie obsługiwała połączenia z WAW:)
gość_dd973 2016-11-23 13:35   
gość_dd973 - Profil gość_dd973
inne pytanie - co ta maszyna będzie robiła w pozostałe dni tygodnia ? stała tak sobie po prostu ????
demar 2016-11-23 08:53   
demar - Profil demar
@gość_7c3d6: wyliczenia proszę przeczytać u @gość_e083a - zupełnie przyzwoite na poziomie możliwości odczytu danych z AC.
Czymś innym jest przeciętne cargo faktycznie latające WAW-ORD, a czymś innym ładowność samolotu i "pełne" cargo. Czymś innym jest także cargo WAW-ORD, a czymś innym KRK-ORD.

Moja teza jest taka, że zakup B787-8 z silnikami o większym ciągu rozwiązuje wiele problemów dotyczących startu z KRK. LOT tego oficjalnie nie potwierdził, choć umieszczenie w komunikacie informacji o obsłudze KRK-ORD przez dwa nowe B787 pośrednio to sugeruje. Może dziwić taki zakup dla na razie jednej rotacji w tygodniu, ale w kraju mamy ok. 10 portów o długości pasa ok. 2500m, a przyszłości rotacji z KRK może być przecież więcej.

Uważam, że dodatkowe mln $ na samolot plus utrudnienie w serwisie to i tak niższe koszty niż budowa dłuższego pasa, a politycznie zysk dla LOT-u może być spory.
Strategicznie cierpi na tym budowa hub-u w WAW, ale biznesowo to raczej będzie neutralnie - trudno będzie na tym zarobić fortunę, choć ewentualne straty przy jednej rotacji w tygodniu nie mogą być wielkie, bo zainteresowanie będzie duże na pewno w klasie ekonomicznej, a w droższych to wielka niewiadoma.
gość_27cd7 2016-11-22 22:51   
gość_27cd7 - Profil gość_27cd7
redakcjo, jak można zaakceptować taki post jak gość_17d02 ???
lysypiotr76 2016-11-22 21:18   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
gość_17d02 - Jak można w ogóle coś takiego napisać ?
LS9 2016-11-22 20:39   
LS9 - Profil LS9
wypadki sie zdarzaja, ale to sa za duze straty finansowe dla lini lotniczej. Dziwie sie ze Malesian Airlines nie zbankrutowaly pod dwoch katastrofach lotniczych w tym samym roku.
gość_d565f 2016-11-22 16:01   
gość_d565f - Profil gość_d565f
jestem ekologiem, słucham drzew i przytulam je w drodze drzewoterapii. Nigdy nię będę za na wycięciem lasów przy lotnisku! Tam jest największa energia wertykalna. Cały kosmos energetycznie płynie w te miejsce i pobudza 3 oko.
gość_73c7e 2016-11-22 15:56   
gość_73c7e - Profil gość_73c7e
Od dawna czytam komentarze na portalu, jedne mądrzejsze, inne mniej. Latam bardzo dużo, mniej więcej 10-12 razy w miesiącu po Europie, raz na 2 miesiące na trasie long haulu. Lubię LOT za serwis, za sympatyczną obsługę, małe znaczenie ma dla mnie czy podają wodę, wafelka, czy dokładają herbatę/kawę czy kanapki sprzedają, czy rozdają, latam w Y, ale też w C. Chciałbym żeby LOT latał, bo inaczej żona będzie musiała szukać pracy. Zastanawia mnie tylko jedno, skąd nagle linia, która jeszcze na początku roku nie wiadomo było czy przetrwa, teraz znalazła pieniądze na taką ekspansję, ponad 20 otworzonych połączeń, dużo zapowiedzianych. Wydaje mi się, że potrzeba mniej więcej roku, ażeby połączenie stało się rentowne, czyli przez ten czas trzeba dosypywać. Zaobserwowałem też, że bilety są coraz tańsze, zarówno w Y, C, jak również w P. W sytuacji gdy większość linii każe sobie dodatkowo płacić za bagaż, LOT rozdaje bagaże w najniższych taryfach za free, do PEK dodaje drugą walizkę gratis. Na wielu rejsach można wylicytować upgrade za śmieszne pieniądze... Normalne taryfy w C czy P też nie należą do najwyższych. OK, fajnie że LOT się rozwija, fajnie że siatka połączeń staje się coraz bogatsza... tylko czy nie jest to nadmuchiwanie balona, który za chwilę pęknie, bo zabraknie pieniędzy, albo okaże się że nagle Bruksela się czegoś dopatrzyła? Czy nie jest to działanie na zasadzie, że może w końcu się to wszystko zepnie? Co z umowami CS w Japonii, Korei, Newarku? Mam wrażenie że może ktoś się wcale nie martwi co będzie za parę miesięcy, gdy trzeba będzie zacząć płacić raty za leasing operacyjny, który jest niesamowicie drogi, co będzie gdy okaże się, że siatka będzie tak napięta, że usterka jednego dreamlinera, spowoduje odwołanie rejsu, konieczność przebukowania pasażerów, zapłacenia im odszkodowań, zapewnienia hotelu? Co będzie gdy nagle się okaże ze dalej nie ma umów CS, a LH i inne linie pójdą na wojnę cenową jeszcze bardziej? Zastanawiam się czy LOT jest po to by zarabiał pieniądze i był spółką, w której podejmuje się decyzje na podstawie rachunku ekonomicznego, czy jest po to by pomagał Polsce we wstawaniu z kolan? Bo żyć może przez to sam na te kolana upaść....
malin 2016-11-22 15:41   
malin - Profil malin
Dyskusja wg mnie w pełni uprawniona na portalu o lotnictwie. Wiele było już agrumentów na temat, czy taki pas jest wystarczający. Więc ciekawie jest poznać prawdę - czy pas wystarczy do startu z pełnym obciążeniem, czy wystarczy dla nowych Dremlinerów z lepszymi silnikami, czy nie wystarczy i trzeba brać mniej cargo (międzylądowanie i dotankowywanie uważam osobiście za pomysł absurdalny przy chwaleniu się nowym bezpośrednim wygodnym połączeniem).
misiok 2016-11-22 15:29   
misiok - Profil misiok
Nie chciałbym nikogo urazić, ale czytając niektóre Wasze komentarze dochodzę do wniosku, że LOT zatrudnia same dzieci w wieku przed gimnazjalnym, które moglibyście z powodzeniem zastąpić, bo macie znacznie większą wiedzę. I doświadczenie.
Żal Wam coś ściska?
gość_7c3d6 2016-11-22 15:03   
gość_7c3d6 - Profil gość_7c3d6
gość_5226f Lecialem kilkanascie razy na tej trasie. W tym 3 razy mialem miedzyladowanie w GDN po paliwo. Np w lecie 2009.
gość_66a8b 2016-11-22 15:00   
gość_66a8b - Profil gość_66a8b
Teraz w Krakowie zrobić możliwości przesiadek, w końcu samolotów z kodem LO lata tu trochę, więc może znajdzie się jakiś szaleniec, który poleci sobie z MUC, FRA, VIE, WAW, GDN via KRK do ORD :D.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy