Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_4ccb3
2016-11-14 14:14
Malin: Niemcy sa tak bardzo patriotyczni, ze z wiekszosci niemieckich lotnisk lata Turkish a Emirates z Monachium do Dubaju lata A380 (nie wspominajac o innych lotniskach) - na zadnej trasie z Monachium rodzimej LH nie udaje sie zapelnic A380. LH wyslala A380 z MUC do JFK jedynie w celach prestizowych na krotko przed uruchomieniem lotow przez Emirates, zeby miec powod do dumy, ze pierwszy rejs A380 z MUC byl obslugiwany przez LH, a nie wrogie Emirates. Ktos jednak te wszystkie samoloty konkurencji zapelnia, moze jacys pasazerowie niepatrioci.
W ramach współpracy mikołajkowy 787 na trasie WAW-TLL ceny za lot też mikołajkowe :)))
usuniety
2016-11-11 14:17
Komentarz na temat tej transakcji na PRTL. Ciekawy.
zobacz link
lysypiotr76
2016-11-11 13:09
Trochę przejrzałem Internet mając nadzieję znaleźć jakieś informacje dotyczące ceny jaką LOT zapłacił za 49 % udziałów w Regional Jet. Niestety niewiele znalazłem. Bardziej są to przypuszczenia i dywagacje niż realna potwierdzona cena. Większość komentarzy zamyka sie jednak w kwocie 10 mln zł. Czyli w zasadzie ,, za darmo". Z drugiej strony LO chyba niewiele zyska na tym zakupie. To mikroskopijna firma i raczej niewielu pax przybędzie narodowemu przewoźnikowi w WAW. Jedyny plus to samoloty których brakuje polskiej linii.
gość_683d5
2016-11-11 08:46
na pewno czesc osob bedzie dojezdzac do pracy Ryanerem.
gość_cec06
2016-11-10 23:38
malin: Ryan w Niemczech napewno nie wyludzi doplat do swojej linii za "reklame" bo Niemcow stac na nielatanie Ryanairem. Dla Ryana utrzymanie baz w Niemczech bedzie drozsze bo koszty pracy, obslugi i utrzymania sa wieksze jak w PL. Wiec albo beda dokladac do swojego interesu aby zaoferowac Niemcom tanie bilety albo nie i wtedy nie bedzie to taka konkurecja dla innych linii lotniczych ale jedynie kolejna alternatywa dla zwyklego Niemca.
gość_2ad9f
2016-11-09 22:18
pszn zgadzam sie ze sa wieksze Polskie miasta niz Talin, ale stolica z reguly generuje wiecej ruchu lotniczego a pozatym to nie wiem czy Wizzair, Easyjet albo Ryanair maja duzo polonczen do i z Talina. Przypuszczam ze przykladowe wieksze Polskie miasta maja wieksze oferowanie przewoznikow niskokosztowych.
Pytanie, czy Ryanair będzie chciał sobie odbić brexit i w Niemczech (gdzie jest większy pieniądz ale konkurencja, lokalny patriotyzm i politycy raczej nie będą bardzo sprzyjać ekspansji) i w Polsce (gdzie jest spory rynek, przewoźnik bardzo znany, przychylne lokalne lotniska).
gość_89b60
2016-11-08 11:49
websterrr: brexit nie polega na wyjściu z unii, tyko na straszeniu wyjściem
usuniety
2016-11-08 11:32
Czy nie pojawia się korzystny dla LOTu moment?
Ryanair po Brexicie, który wydaje się już nieunikniony (choć w polityce to różne rzeczy widziano...), szuka nowego, dużego rynku, na którym mógłby dobrze zarabiać. Wybór padł na Niemcy. Ryanair będzie pewnie chciał szybko i agresywnie wykroić sobie spory kawałek niemieckiego rynku. Oznaczać to może:
* Ryanair skupi się na Niemczech i lekko zaniedba mniej kluczowe rynki, a raczej będzie na nich mniej agresywny (m.in. w Polsce)
* Lufthansa (główny gracz w Niemczech) zostanie zmuszona ruchem Ryanaira do obrony i kontrataku, co również zmusi ją do skupienia się na Niemczech i "zaniedbania" innych krajów (m.in. Polski)
Dzięki temu dwaj duzi konkurenci LOTu w Polsce przez kilka lat będą zajęci sobą nawzajem i... zostaje tylko Wizz Air ;-)
Być może przed LOTem kilka lat, w których będzie mógł bardziej zdecydowanym działaniem zdobyć większy udział w rynku niż to wynika z jego obecnej wielkości. Być może zobaczymy jeszcze kilka transakcji podobnych do tej między LOTem a Nordicą albo coś zupełnie innego. Być może za kilka lat będziemy mieli całkiem fajną linię lotniczą średniej wielkości o ugruntowanej pozycji. Być może...
P.S.
Nie jestem z branży. Tak sobie piszę ;-)
gość_1b568
2016-11-07 23:49
gość_6ca96: czegokolwiek by Lot lub z Lotem nie zrobiono, zakompleksieni bedą tu jęczeć. Nawet gdyby ogłoszono bankructwo Lotu i zlikwidowano go, to tez by wieszali psy, bo przecież oni zapłacili podatki, które Lot dostał i nikt im ich nie zwróci, wiec nadal bedzie zle... :)
gość_6ca96
2016-11-07 22:31
Ludzie zdecydujecie sie: co miałby zrobić LOT, abyście nie wieszali na nim psów???
LOT przedstawia nowa strategie, otwiera nowe połączenia czy wchodzi w projekt taki jak ten - oceniacie to źle.
Jak pisze JJemiolo dla mnie tez wszystko co LOT przedstawia ostatnio składa się w calosciowa strategie. A poszczególne elementy tej układanki są co jakiś czas odkrywanie. Często sa dla nas zaskakujące, ale to chyba dobrze, bo mogą zaskakiwać tez konkurencję.
Nie zdziwiłbym się, gdyby kolejnym elementem tej układanki były połączenia z Warszawy do mniejszych portow w Europie Zachodniej (a la PLQ, KIV, CLJ czy KSC otwarte przez LOT na Wschodzie Europy) oraz podobny sojusz z jednym z przewoźnikow z Bałkanów (np. Croatia, Adria lub Tarom), w którego bazie możnaby stworzyć mini wezel łączący Europe Pld-Wsch/Bliski Wschód z Europa Pld-Zach. LOT nie przywiezie takich pasazerow przez Warszawe z racji geografii.
LOT ruszył do przodu i warto by mu kibicować, aby w końcu wszedł na ścieżkę wzrostu.
gość_896a1
2016-11-07 16:50
Wg Pulsu Biznesu udziały w Regional Jet kosztowały parędziesiąt tyś złotych
zobacz link
@gość_55c93: Mozejki to trudna inwestycja, mocno polityczna, ale zaczeła już przynosić zysk. Co do tej operacji to szok i zaskoczenie. Ja tylko boję się o wyniki finansowe LO. Poczekamy, zobaczymy...
gość_9bcf1
2016-11-07 14:56
@gość_8b63b: Lufthansę to raczej jasny szlag trafia.
gość_6b704
2016-11-07 13:11
Trochę to jak "wiedzie ślepy kulawego" i przypomina, tylko w mniejszej skali, przejęcię Sabeny przez Swiss Air. Dobrze wiadomo jak obie te firmy skończyły...
gość_8b63b
2016-11-06 18:32
@gość_f7735: Bardzo trafny komentarz. Ja jednak poszedłbym o krok dalej i powiedział.... Lufthansa już zaciera ręce.
gość_f7735
2016-11-06 18:07
Producent Prince Polo już zaciera ręce...