Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
W sprawie samolotów we flocie Emirates nie można zapominać, że ciągle trwają spekulacje w sprawie zamówienia nowych samolotów klasy A350 lub B787 przez Emirates.
DXB jest już mocno obciążonym portem, wolnych slotów jest niewiele (podobnie jak np. w LHR, LAX, czy HKG), jeśli chcą nadal się rozwijać to nie dziwi pozostawienie tylko największych samolotów we flocie.
Być może nowe, mniejsze samoloty (A350 lub B787) pojawią się dopiero po przeniesieniu na DWC.
gość_6e121
2016-11-02 11:18
Racja, gwoli ścisłości należy dodać, że 772 jest odrobinę większy od 332 natomiast należy pamiętać, że te 10 szt. 772 LR zostaje we flocie. cronwood napisał że zostają tylko 773 i A380.
gość_e083a
2016-11-02 10:57
@gość_69bd6: przecież B777-200LR jest większy niż A330-200.
Co prawda Emirates ma swoje B777-200LR skonfigurowane na 266pax, a niektóre A330-200 miał skonfigurowane na 278pax (inne miały np. 237pax), ale to nie sama liczba pax określa wielkość samolotu.
gość_69bd6
2016-11-01 13:08
Szanowni Państwo, nie zapominajcie że A330 to nie najmniejszy samolot we flocie. Pozostaje jeszcze 10 szt. B777 200LR, którego wykorzystywano ostatnio na trasie Auckland - Dubai, oraz w razie potrzeby np. dzisiaj do Los Angeles, oraz na planowanej trasie ponad 17h do Panamy.
gość_b2209
2016-10-31 20:09
Przykladem jest tez Moskwa .
lysypiotr76
2016-10-31 18:56
demar - Słuszna uwaga. EK nawet potrafi zmienić A380 na B777 jeśli połączenie nie spełnia ich oczekiwań. Przykładem jest Dallas Fort Worth . Konkurencja ze strony innych przewoźników znad zatoki i mniejsze wypełnienie spowodowały powrót B777 na tą trasę.
@mietek: raczej zgodziłbym się tutaj z @cronwood.
Tam gdzie istnieje już wiele rotacji na mniejszych samolotach dziennie to wtedy A380 ma sens. Tutaj oczywiście dystans nie jest typowy jak na WB czy VLA.
Ale w normalnych warunkach najpierw są rotacje na mniejszych samolotach typu B777, a dopiero potem jak rotacja ma przysłowiowy "potencjał" to Emirates wysyła tam A380.
Moim zdaniem Emirates świadomie i z premedytacją zrezygnowały z mniejszych samolotów (typu A320 czy B737), a ostatnio nawet zrezygnowały z najmniejszego w swojej flocie A330-200 (co ciekawe to samolot wielkością zbliżony do największego we flocie LOT-u dreamlinera czyli B787-8).
cronwood
2016-10-31 16:15
@mietek:
Emirates pozbyły się właśnie A330 i 777-200, pozostając przy dwóch modelach: A380 i 773. Wszyscy się podniecają, że A380 robi jedną rotację, a nikt nie zauważa, że pozostałych osiem obsługuje Boeing 777-300.
To chyba wyraźnie pokazuje, że nie mają póki co pomysłu gdzie latać A380. Albo bardziej jest to kwestia braku średnich samolotów we flocie przewoźnika, które idealnie by się nadawały na takie trasy.
Katowice są już połączone z 5 lotami na tydzień z ZEA.
gość_d2626
2016-10-31 13:36
gość_91927 np osiedle Gwiazdy w Katowicach - piękny przykład architektury socjalistycznej, Zabrze ul. Lompy - można oglądać starą architekturę familoków. Mamy tez dużo festiwali, np Festiwal Pieśni Maryjnej w Piekarach Śląskich. Do tego piękne zbiorniki Pogorie gdzie można się napić piwka i posiedzieć sobie w ciszy i spokoju. Emiratczycy mieliby tu dużo atrakcji:)
gość_91927
2016-10-31 12:51
@gość_d2626 A co dokładnie do oglądania w okolicy? :D
gość_5bf32
2016-10-31 12:28
Najlepszy lek na Katar? Oczywiste - Emiratopiryna :)
gość_d2626
2016-10-31 11:33
zapraszamy do Katowic!!! mamy już odpowiedni pas i dużo do oglądania w okolicy, można się też przesiąść na loty wizzem po Europie!!!
gość_cc4fa
2016-10-31 10:47
Boarding bedzie trwal dluzej niz lot?
gość_4a30c
2016-10-31 10:34
A może lepiej do WAW. Tym bardziej że jakieś zapowiedzi były , a teraz cisza w tym temacie.