LOT zapłaci mniej na Lotnisku Chopina

LOT zapłaci mniej na Lotnisku Chopina - Celem wprowadzanych zmian jest ściślejsze dostosowanie taryfy opłat lotniskowych do strategii rozwoju Lotniska Chopina. Chcemy promować silny i stabilny rozwój ruchu lotniczego, otwieranie nowych tras wzbogacających siatkę połączeń lotniska, a przede wszystkim ruch tranzytowy, bez którego istnienie niektórych połączeń nie miałoby racji bytu. Chcemy, aby Lotnisko Chopina...
29/10/2016 16:59   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_67d09 2016-11-10 17:08   
gość_67d09 - Profil gość_67d09
@ banan86, szanowny kolego, mój komentarz jako gość_f67e5 ma tylko 3 linijki. Czy ty rozumiesz co czytasz? Czy ja piszę o lotach z przesiadkami z pominięciem WAW czy o bezpośrednich lotach z KRK bez przesiadek? W przypadku bezpośrednich lotów z KRK do USA lub Kanady KRK zarabiałby o wiele więcej na odprawieniu i obsłudze 787 lub 767 niż A320, B737 lub czegoś mniejszego do FRA. A LOT jeśli by latał z KRK do USA lub Kanady to też by zyskał bo wiele ludzi wybrałoby LOT a nie LH właśnie dlatego że lot byłby bezpośredni. Jedynym kto by stracił byłoby lotnisko WAW i dlatego stosuje wszelkie chwyty żeby do tego nie doszło. Czy teraz rozumiesz? Czy pracujesz dla lotniska WAW? Bo jeśli tak to cała dyskusja jest bez sensu bo żaden argument cię nie przekona.
banan86 2016-11-10 10:02   
banan86 - Profil banan86
gość_f67e5: argument troche nietrafiony, bo większość pasażerów którzy i tak muszą się przesiadać wybierze Lufthansę
gość_f67e5 2016-11-10 06:38   
gość_f67e5 - Profil gość_f67e5
@ mietek, a ile tysięcy rocznie przesiadkowych pasażerów mniej by leciało przez WAW jeśli z KRK latałyby bezpośrednio samoloty do USA i Kanady? Czy to jest pomoc dla portów regionalnych czy ograniczanie ich rozwoju?
mietek 2016-11-07 15:10   
mietek - Profil mietek
@gość_ab4cb: W przypadku lotniska WAW to raczej nie jest dobry przykład, bo na brak konkurencji LO nie może narzekać i raczej nigdy nie będzie z tym problemu. A czemu według Ciebie są to praktyki monopolistyczne w stosunku do portów regionalnych? Przecież LOT i tak nie lata z portów regionalnych nigdzie poza WAW, wyjątek to połączenie KRK-GDN.
gość_ab4cb 2016-11-02 15:54   
gość_ab4cb - Profil gość_ab4cb
@ mietek, To tak jakby sklep lub jakaś firma za to że ktoś kupił więcej towaru dał mu zniżkę 90% podczas gdy koszt własny tego towaru wynosi 50% ceny. To jest dumping w stosunku do konkurencji za który w ten czy inny sposób zapłaci podatnik i za jakiś czas klient z powodu braku konkurencji. To są praktyki monopolistyczne w stosunku do portów regionalnych jak i innych przewoźników a to prowadzi do bniżenia poziomu usług który w LOT i tak jest bardzo marny. Nie sądzę że to przejdzie w UE i słusznie. Tylko nie pisz o braku patriotyzmu bo to jest pseudo patriotyzm i wiele ludzi ma problemy z odróżnieniem jednego od drugiego.
mietek 2016-11-02 11:32   
mietek - Profil mietek
No zacna dyskusja nam się tutaj rozwineła tylko po co tyle "uprzejmości"??? WAW faworyzuje LO, bo to ich największy klient i zapewnia im największy przychód. Jak dla mnie normalne zachowanie biznesowe i prywatne firmy też tak postępują ze swoimi największymi klientami. Tyle w temacie.
gość_dfe26 2016-11-01 15:17   
gość_dfe26 - Profil gość_dfe26
gość_f993d Jakby wszyscy ''płacili" tyle podatków co LOT to nasz dług narodowy byłby 10 razy większy niż ma USA. A o mnie się nie martw co ze mnie wyrośnie bo moi rodzice się już o to zatroszczyli dawno temu i całkiem nieźle im to wyszło czego nie można powiedzieć w twoim przypadku.
gość_52361 2016-10-31 20:52   
gość_52361 - Profil gość_52361
Smiechu warte - "LOT płaci podatki" - na razie przejadł 4 miliardy naszych państwowych pieniędzy i bez takich akcji jak ta by już padał trupem. Przez tyle lat pozbył się wszelkich środków trwałych i pokomunistyczna mentalność została , aby wespół z PPL doić dalej kosztem portów regionalnych . Państwo nie jest od robienia biznesu , więc trzeba jak najszybciej LOT sprzedać , oby ktoś chciał , póki nie dopłacamy .
gość_04140 2016-10-31 20:33   
gość_04140 - Profil gość_04140
gość_f993d Patriotyzm jest dobry jeśli jest poparty solidną i ciężką pracą ale jeśli się opiera na olewańsku i kolesiostwie to prowadzi do ruiny. A z taką mentalnością będziemy się równać z krajami trzeciego świata a nie wysoko rozwiniętymi.
gość_ed7a0 2016-10-31 20:20   
gość_ed7a0 - Profil gość_ed7a0
ale jazda :-) miło poczytać jak rozmawia Prawdziwy Polak Patriota z Prawdziwym Polskim Katolikiem :-) komplement goni komplement
gość_dfe26 2016-10-31 20:10   
gość_dfe26 - Profil gość_dfe26
gość_a6528 Nawet jeśli nie jesteś pracownikiem LOT w co bardzo wątpię to w jakiś sposób jesteś z nimi powiązany (rodzina, przyjaciele lub coś podobnego) bo twój totalny brak jakiegokolwiek krytycyzmu w stosunku do nich jest przerażający. A to z kolei wiąże się bezpośrednio z tym co napisałeś że ,,szczucie na LOT i życzenie mu rychłej śmierci nie jest drogą do rozwoju sektora lotniczego w Polsce”. Kiedykolwiek ktoś pisze coś krytycznego o LOcie ludzie z LOTu i ich przyjaciele natychmiast zasłaniają się dobrem narodowym i ich ważnością dla państwa która jest bezcenna. Nigdy natomiast nie zgodzą się tym że to co LOT oferuje swoim klientom bardzo często zakrawa na kpinę i bezczelność. Tutaj jest przykład. Przeczytaj komentarze od gość_00546 http://www.pasazer.com/forum/komentarze/31980/era,dlugodystansowych,linii,niskobudzetowych.html Wystarczy poczytać też na www.tripadvisor.com lub zobacz link Nie zapominaj że na każdego który coś napisze są setki lub tysiące takich którzy tylko machną ręką i nikt nawet nie wie że go LOT do szału doprowadził tyle że oni LOTem już więcej nie polecą. Tak więc szczucie i życzenia rychłej śmierci LOT sam na siebie sprowadza traktując pasażerów jak zło konieczne którzy powinni ich nosić na rękach bo oni są skarbem narodowym któremu wszystko się należy. To jest dom wariatów.

Jeśli chodzi o twoje poglądy polityczne to mnie to wogóle nie obchodzi a do komunizmu nawiązałem tylko dlatego że mentalność LOTu i ich pracowników jest bardzo podobna do tej ideologii. Nawiązując z kolei do siły Ryanair w Polsce i niższej pozycji na rynku Niemieckim to jest to w dużej mierze odbiciem pozycji i siły LH na ich rynku oraz słabości LOTu na Polskim. Ryanair rozpycha się tam gdzie konkurencja mu na to pozwala. Czynników które mają na to wypływ jest wiele ale jednym z głównych jest poziom usług jaki oferuje pasażerom LH a jaki LOT i zabiegi o ograniczenie konkurencji na lotnisku Chopina aby pomóc LOT nie wpłyną na poprawę tej jakości tylko pogorszą co w efekcie sprawi że ludzie jeszcze bardziej będą unikać LOTu. Efekt będzie odwrotny od zamierzonego.

Co do cennika który obecnie obowiązuje na lotnisku Chopina to jest efekt współpracy WAW i LOT na zasadzie my wozimy tylko przez WAW a wy w zamian dajecie nam zniżki bo nie musicie się martwić o konkurencję ze strony lotnisk regionalnych bo wszystkie połączenia, łącznie z krajowymi, wykonywane są przez WAW co sprawia że Polacy mogą zapomnieć o połączeniach typu np. KRK-GDN. To prawda że idea hubu wzmacnia takich jak LOT i WAW ale nie służy pasażerom i lotniskom regionalnym. Dlatego WAW i LOT zawsze będą przeciwne powstaniu silnego lotniska regionalnego takie jak np. Kraków i Katowice mogłyby postawić o ile jeszcze by się dogadali i mieli błogosławieństwo rządu z Warszawy. I znowu wracamy do filozofii działania LOTu. To klient ma się do nich dostosować a nie LOT do klienta. Zobaczymy jak długo to potrwa.
gość_dfe26 2016-10-31 17:19   
gość_dfe26 - Profil gość_dfe26
blue_sky Kogo tu lekarz oszukuje i kto tu potrzebuje nauczyć się pokory? Czy ty myślisz że inwestorzy z Bliskiego Wschodu inwestowaliby w Alitalię nie wierząc że pewnego dnia przejmą kontrolę nad nimi? zobacz link Przyjemnej lektury :-) LOL. Zejdź na ziemię i przestań bujać w obłokach. Całe kombinacje finansowo-inwestycyjne Włochów żeby ratować Alitalię wezmą w łeb jak te zmiany wejdą w życie a to jest tylko kwestia czasu. Jak myślisz, dlaczego Air China zastanawia się nad kupnem 49% udziału w LOT? Bo nie mają co robić z pieniędzmi? Ha-ha-ha-ha!

Jeśli natomiast chodzi o firmę OSRAM to jak myślisz dlaczego jak na razie świat zachodni ma przewagę militarną? Czy to jest dzięki grubszym i twardszym pancerzom w czołgach czy raczej dzięki tej elektronice która jest praktycznie w każdym istotnym elemencie wyposażenia armii? Wiele z tych elektronicznych komponentów jest produkowane przez stosunkowo małe firmy ze ścisłą specjalizacją. Same nie produkują żadnego uzbrojenia ale bez ich produktu broń warta miliardy dolarów jest kupą złomu. Dotarło?

A co ty chcesz zrobić z pilotami szkolonymi na samoloty pasażerskie? Wsadzić ich na samoloty bojowe????? Płakać się chce czytając twoje wypociny dziecko. To tak jakbyś wziął taksówkarza i wsadził go do bolidu z F1 i kazał mu się ścigać z Hamiltonem lub Vettelem. I jeden i drugi jest zawodowym kierowcą ale jakby taksówkarz skończył tylko w szpitalu zamiast kostnicy to już będzie bardzo dobrze. To co wielu z was tu wypisuje to jest żałosne. Przestańcie czerpać swoją wiedzę z filmów i gier komputerowych bo psychiatrzy nie nadążają.
gość_f993d 2016-10-31 16:20   
gość_f993d - Profil gość_f993d
gość_dfe26:Można nie lubić LOT za to że nie lata z portów regionalnych, za jakość usługi jaką świadczy (możesz nie latać). Ale jest to narodowy przewoźnik, który płaci podatki (który otrzymuje od nas podatników w różnej formie) pracownicy płacą podatki tu w Polsce. Szanuj to a może coś z ciebie dobrego wyrośnie.
blue_sky 2016-10-31 12:23   
blue_sky - Profil blue_sky
dfe26: dziecko nie ośmieszaj się! Zanim coś napiszesz to poczytaj sobie. Doucz się, a potem zabieraj głos w dyskusji! Jak już się douczysz to będziesz wiedział, że zgodnie z prawem unijnym żadna firma "nie unijna" nie może mieć większościowego udziału w linii europejskiej. Dotyczy się to wszystkich krajów, dlatego też EY ma 49% w AZ i podobną ilość w AB. To samo się tyczy DL i jej udziałów w VS.
Co do firmy OSRAM i jej niebotycznego udziału w obronności kraju niemieckiego to naprawdę zmień lekarza bo ten Cię oszukuje i podaje Ci nieodpowiednie leki! Kontra co do LOT-u jest taka, że tu szkoli się potencjalnych pilotów, którzy są w stanie zagrożenia Państwa przesiąść się na samoloty bojowe. A co do AZ to poczytaj sobie jak Włosi oszukiwali finansując zakup państwowej firmy przez konsorcjum innych państwowych firm co by uratować właśnie Alitalię. Naprawdę trochę pokory w to co tu się wypisuje przydałoby się czasami :)
gość_41159 2016-10-31 08:37   
gość_41159 - Profil gość_41159
Przykład z promowania swoich. Lufa ma we FRA "nie oficjalny" pas startowy który jest oczywiscie najblizej terminala. teoretycznie kazdy moze z niego korzystac, ale tylko teoretycznie. Dodatkowo nagminnie na lotniskach Niemieckich, samoloty lufy sa faworyzowane w kolejkach do startu itp.

Co do samych zniżek, dla mnie wydaje się to dość normalne że promuje się w PPL firmę ktora wykonuje najwiecej operacji lotniczych z danego miejsca, a co za tym idzie jest najwazniejszym partnerem biznesowym. Bez lotu PPL tez miałby zdecydowanie mniejsze przychody, wiec warto go promować.
gość_dfe26 2016-10-31 06:56   
gość_dfe26 - Profil gość_dfe26
Gość_165e8 Szanowny kolego, tak jak sam napisałeś ,,zanim coś napiszesz to przemyśl”. Nie wróciłem z wykładów ekonomii i nikt mi niczego nie narzuci bo wnioski sam wyciągam z własnego doświadczenia. Jeśli porównujesz ochronę firmy OSRAM z ochroną LOTu to sam się ośmieszasz. Zadaniem LOTu jest tylko przewiezienie pasażera z punktu A do punktu B i nawet to wychodzi im bardzo słabo. Wiem to z własnego doświadczenia bo podróżowałem LOTem zarówno w klasie ekonomicznej, premium jak i biznes. Firma OSRAM z Niemiec a konkretnie OSRAM Opto Semiconductors GmbH, nie ta z USA która robi żarówki i świetlówki, jest firmą która zajmuje się wysoce zaawansowanymi technologiami w dziedzinie elektroniki i optyki a które mogą być użyte przy produkcji sprzętu zbrojeniowego. Czy widzisz różnicę? Jeśli natomiast mówisz o Alitalia to w zeszłym roku Etihad za 560 mln. EUR. przejął 49% udziałów w Alitalia. Nie znam detali tej tranzakcji ale jestem przekonany że jeśli Alitalia się nie wywiąże z pewnych zobowiązań w ciągu najbliższych kilku lat Etihad przejmie następne kilka % udziałów w Alitalia co oznacza że stanie się ich włąsnością. Jeśli Alitalia jest dla ciebie modelem protekcjonizmu to zobacz do czego to prowadzi. A twoje porównanie blokowania sprzedaży OSRAM z ochroną LOTu to już jest błazenada. Jeszcze raz, tak jak sam napisałeś: ,,zanim coś napiszesz to przemyśl”.
gość_a6528 2016-10-30 20:41   
gość_a6528 - Profil gość_a6528
haha, nie jestem pracownikiem LOTu, ani nawet branży lotniczej :) Wracając do tematu, to czy dotowanie LOTu doprowadzi do obniżenia świadczonych przez niego usług zależy od decyzji zarządu i pracowników - mogą to zepsuć, a mogą odbić się do przodu i dzięki lepszej kondycji finansowej stać się np. bardziej innowacyjnym, bo będą środki na pewne działania, na które nie ma teraz. Tego nie wiem i nie jestem sposób przewidzieć. Ale szczucie na LOT i życzenie mu rychłej śmierci nie jest drogą do rozwoju sektora lotniczego w Polsce.

Co do "komunizmu" to naprawdę zabawne, jak korwinistyczna nowo-mowa zaszczepiła się w społeczeństwie. Naprawdę wierzycie w to, że np. lotniska w Niemczech traktują wszystkich absolutnie równo, a nie faworyzują np. Lufthansy? Jeżeli tak, to jak to się dzieje, że taki Ryanair ma bardzo słabe udziały w rynku niemieckim, pomimo intensywnego rozwoju w sąsiednich krajach, tam się jakoś niezbyt przyjmuje. Jednocześnie sama oferta innych przewoźników nie jest powalająca i konkurencyjna na tyle, by RYR nie mógł się tam przebić.

I jeszcze na koniec, wracając do LOTu - nowy cennik w WAW skonstruowano tak, żeby wspierać te linie, które wpisują się w idee hubu, czyli umożliwiają przesiadki. Na chwilę obecną poza LOTem nie ma tam żadnej linii, która na serio oferowałaby loty przesiadkowe i miała analogiczną strategię rozwoju. Hipotetycznie rzecz biorąc, gdyby LOT upadł i powstałaby jakaś nowa linia, tudzież inna chciałaby latać z WAW, to dla obu stron (lotniska i owej linii) ten cennik byłby dalej sensowny, bo nakręcałby przyrost pasażerów, który niewątpliwie jest większy w dużym hubie niż lotnisku regionalnym.
gość_165e8 2016-10-30 19:15   
gość_165e8 - Profil gość_165e8
Szanowny kolego dfe26 :Zanim coś napiszesz to przemyśl. To jak nazwiesz UE gdzie każde państwo starej Unii stosuje taktykę patriotyczno-ekonomiczna, przykład z piątku zablokowanie sprzedaży firmy OSRAM. I tak samo dzieje się z liniami lotniczymi pomoc i jeszcze raz pomoc dla swoich. Jeśli będzie pomoc w takim stylu jak Włochy z Alitalia to co ty na to o innych nie wspomnę. Liberalna gospodarka napewno nie w EU tu się liczy kto silniejszy i ten sobie dotuje swoje firmy, banki, stocznie i linie lotnicze. Z wykładów ekonomii wróciłeś bo tylko tak to można określić. Wyciągaj sam wnioski a nie jak ci ktoś narzuci.
gość_dfe26 2016-10-30 17:45   
gość_dfe26 - Profil gość_dfe26
gość_a6528 Szanowny kolego, gość_00546 nie pisał ani słowem że liczba klientów LOTu zależy wyłącznie od jakości usług. Napisał jedynie że im więcej będą dostawać dotacji tym niższy będzie poziom ich usług co spowoduje ucieczkę klientów od nich i ma to sens. Po drugie, jeśli w zamian za setki milionów złotych dotacji ludzie oczekują podniesienia poziomu usług, które są na fatalnym poziomie, nazywasz bzdurną logiką to jak nazwać twoją logikę? Logiką pracownika LOTu? Utrzymujcie nas bo my jesteśmy skarbem narodowym! A dowodem tego są twoje desperackie patriotyczno-ekonomiczne wywody które są kompletnie pozbawione sensu i logiki. Najlepiej zacznijmy dopłacać do wszystkich Polskich firm i zobaczymy jak daleko zajedziemy. Dla twojej informacji ten system nazywał się komunizm i się nie sprawdził, nawet w ZSRR. Gdybyśmy robili to co ty sugerujesz zamiast pisać bzdury stałbyś całą noc w kolejce po chleb, mięso lub cokolwiek do jedzenia nie wiedząc czy coś dostaniesz. Gratulacje. A jeśli chodzi o ochronę narodowej gospodarki to nieustanne dotacje nie są rozwiązaniem na dłuższą metę ale tu nie jest miejsce aby taką dyskusję prowadzić i mam obawy czy do ciebie by to dotarło. Swoją drogą to zacznij szukać nowej pracy bo jak LOT pójdzie z torbami to ciebie z takim myśleniem nowi właściciele też mogą zwolnić chyba że masz aż takie wejścia i kontakty że cię przeniosą do innej spółki Skarbu Państwa i podatnik znowu będzie cię utrzymywał.
gość_a6528 2016-10-30 12:52   
gość_a6528 - Profil gość_a6528
gość_00546 opierasz się na totalnie bzdurnej logice, jakoby liczba klientów LOTu zależała wyłącznie od jakości usług. Poza biznesem zdecydowana większość klientów kieruje się a) ceną lotu b) położeniem lotnisk c) czasem podróży. Duże linie lotnicze, zarówno low-costy jak i tradycyjni przewoźnicy mają większe możliwości penetracji nowych rynków przede wszystkim przez oferowanie dużej ilości foteli w niskich cenach. Ze świecą szukać osób w Polsce, ktore latają Wizzem, czy Ryanairem ze względu na "wyższą jakość" w stosunku do LOTu.

Na tym polega różnica pomiędzy krajami rozwiniętymi, a półperyferyjnymi (jak Polska), że te pierwsze chronią swoje interesy i nie pozwalają na nieustające drenowanie gospodarki przez kapitał zagraniczny, kosztem tego narodowego. Narodowy przewoźnik utrzymywany jest z naszych podatków i jak i ze swojej działalności sam opłaca on podatki: w Polsce. Tymczasem tani przewoźnicy masowo dotowani przez samorządy wyprowadzają zyski z PL jak tylko się da, oferują śmieciowe zatrudnienie itp. Ja wiem, że niektórzy jeszcze wierzą w neoliberalne frazesy z epoki Balcerowicza, ale spora część społeczeństwa ma dosyć bycia gospodarczą kolonią i bardzo dobrze, ta zmiana mentalna jest niezbędna, żeby coś w tym kraju się zmieniło.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy