greg0303
2016-10-26 09:15
Linie Singapore Airlines będą pierwszym odbiorcą, tzw. launch customer, samolotu B787-10. Termin dostawy planowany jest na maj 2018 roku. Pierwszy model testowy największego wariantu Dreamlinera będzie gotowy jeszcze w tym roku.
Podobno linie Air New Zealand chcą zamówić kolejne maszyny B787. Prezes przewoźnika rozmawiał w przedstawicielami Boeinga podczas niedawnej wizyty w Seattle.
tomwkr7 skad info jakoby Grupa LH miałaby kupic 737M, chyba ze to co napisales odnosiło sie do 777X ?
Czyli kolejne linie trzeba będzie omijać, żeby uniknąć przwózki na longhaulu w najciaśniejszej klasie ekonomicznej na rynku. 3-3-3 w Dreamlinerze? Dziękuję, poszukam 2-4-2 w jakimś starym A330/A340.
gość_f2a54
2016-10-25 18:20
drobna korekta nie s-70i wyprodukowano w ilości ponad 5000 szt. tylko UH-60 i jego wersje rozwojowe, S70 można nazwać "biedahawkiem"
gość_79dae
2016-10-25 15:55
tomwkr7
kolego zanim zaczniejsz sie wypowiadac to chociaz poczytaj o tym
S70i to niejest UH-60 Blackhawk, to jego cywilna wersja i jedynie uzytkowana w Arabii Saudyjskiej w ilosci oko 12 szt....zaden BOJOWY smiglowiec
po drugie sily specjalne Francji uzytkuja BOJOWO 8 szt. i nie potrzebuja wicej dlaczego ??? bo maja kilkaSET sztuk SuperPum ktore bede moernizoawc do standardu Caracal wiec nie potzrebuje nowych...
co do tanszej opcji w Kuwejcie...dlaczego maja taniej ???
odpowedz na pytanie co mielismy dostac 50 sztuk Caracali z czego tylo 16 transportowych reszta to spejalistyczne CombatSAR, Zwalczania OP, czy do misji specjalnych SOF...do tego produkcja w Łodzi, silniki w Deblinie a awionika w Radomiu...a Kuwej kupil tylko transportowe bez niczego tylko z serwisem...masz odpowiedz...
prosba nie powtarzajcie w ciemno za oszlomami w stylu Macierewicza bo to idiotyczne...
gość_e083a
2016-10-25 14:20
@tomwkr7: Uprzejmie proszę nie rozsiewać kłamstw na portalach specjalistycznych.
Kontrakt na Caracale dla Kuwejtu obejmuje do 30 maszyn (24 plus 6 opcji).
Koszt "gołych" maszyn to $1,1mld, natomiast z wyposażeniem,radarami,uzbrojeniem,itd. cały kontrakt wojskowy to $2,78mld (proszę sprawdzić też prasę lokalną).
To ok. 2,5mld EUR licząc za 30 sztuk co daje 83,3mln za sztukę (a gdyby liczyć 24 sztuki to ponad 100mln...).
U nas miało być 3,5 mld EUR za 50 sztuk co daje 70mln za sztukę.
Ale moim zdaniem oba kontrakty są mało porównywalne ze względu na różne konfiguracje maszyn (w nas miało być 16 transportowych i 34 wersje specjalistyczne, zwykle nawet 2-3 razy droższe od najtańszej), skład uzbrojenia, a przede wszystkim zobowiązania offset'owe.
Z tego co wiem o NH90 myślało wielu naszych wojskowych, ale jest sporo droższy od Caracala.
Teoretycznie NH90 mógłby być też produkowany w Świdniku (Leonardo jest udziałowcem NHIndustries).
Podobnie jak myślano o S-92 (a nie bezbronnym S-70i) - niestety też bardzo drogim, czy AW101 zamiast AW149.
To tyle dla śmigłowców z MTOW powyżej 10ton.
A mniejsze to przede wszystkim Polski projekt "Sokół 2", niestety zatrzymany przez obecnego właściciela.W sprawie wsparcia własnego przemysłu to od Francji moglibyśmy się uczyć, nawet jeśli trzeba czasem kupić nowoczesny produkt od konkurencji, aby dzięki nabytym doświadczeniom własny produkt był coraz lepszy.
Sevrin,gość_e083a; ja nie twierdzę, że nie mają w swojej flocie Airbus-ów czy też że nie mają ich zamówionych tylko skoro tak chcą dbać o swój interes to po co dają zarobić konkurentowi.
Co do LH to wycofują z floty tylko stare samoloty a w ich miejsce wprowadzają nowe modele więc wcale się Boeing-ów nie pozbywają. Równie dobrze mogę powiedzieć, że SQ pozbywa się A380.
A co do AH to też jestem zdania że to armia powinna decydować o sprzęcie dla siebie. Tylko trzeba też wziąć pod uwagę fakt, że zamówione Caracale nie były sprawdzone w boju, sami Francuzi ich mają tyle co kot napłakał, do produkcji wojskowej weszło może ze 200 szt. tych śmigłowców a co najlepsze to chcieli nam je pchnąć dwa razy drożej niż np. dla Kuwejtu. Mało tego to sami Francuzi chcą się ich pozbyć z armii na rzecz NH90. I sama decyzja o ich zakupie też zapadła przez polityków a nie przez wojsko.
Śmigłowce typu S-70 np. są już sprawdzone w boju, w świat poszło przeszło 5000szt. wojskowych maszyn i każdy ich zachwala. Więc po co kupować drogiego kota w worku jak można mieć pewne maszyny.
gość_e083a
2016-10-25 11:22
@tomwkr7: Sevrin już dał odpowiedź: maja zamówione 14x B787-9 oraz 28x A350-900.
B787-9 jest samolotem wielkości A330-300 (czyli wyraźnie mniejszy od A350-900), ale za to ma sporo większy zasięg niż A330-300 (czyli B787-9 dobrze uzupełnia flotę Air France w tym segmencie).
Wszystkie trzy duże europejskie linie (LH, Air France, BA) mają WB obu producentów - zarówno od Airbus jak i Boeing. W przypadku NB następuje eliminacja pozycji Boeing-a: Air France i BA już ich nie mają, LH w tym roku kończy użytkowanie B737.
Jeśli już wspomniałeś o AH i polityce: nikt przecież nie twierdził aby nasza armia posiadała tylko jeden typ śmigłowca. Raczej chodzi o to, aby o tym czym ma walczyć armia decydowali wojskowi, a nie sami politycy wbrew armii.
Nie wiem czy zauważyłeś ale A350 tez maja zamówione i to chyba nawet dwa razy wiecej niz 787...
Narodowa linia Francji nie kupuje własnych nowoczesnych samolotów XWB tylko płaci konkurentowi w Ameryce i jakoś szumu na cały świat nie ma. A jak my zakończyliśmy szemrany kontrakt z nimi to lament, płacz, obraza majestatu. Ehhh ci Francuzi