Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
lysypiotr76
2016-10-19 19:24
Ja osobiście myślałem o Austrian Airlines który zapowiedział większą penetracje rynku Europy Środkowo - Wschodniej.
Wiadomo, że mowa KLM, a nie BA.... Jaki obserwujemy dzisiaj rozwój ruchu pasażerskiego i kierunków w Amsterdamie, a jaki w Londynie. LHR się skończył przez własną głupotę i brak działań w kwestii zwiększenia przepustowości. Teraz to są uziemieni w rozwoju na wiele ale to wiele lat! Rynek na trasie GDN-AMS jest wybadany po Eurolocie, pewnie na sezon letni '17 będzie ogłoszone
lysypiotr76
2016-10-19 19:07
Może wywiad z prezesem Kloskowskim poprawi Wam humor. Być może coś się ,, urodzi ''. Mam na myśli nowa tradycyjna linia na gdańskim lotnisku. Na kilku portalach komentatorzy typują KLM choć zdarzają się też głosy na BA.
zobacz link
gość_d9b55
2016-10-19 18:06
no to teraz już raczej na 100% można o 4mln. zapomnieć. Nawet ILS II nie pomógł
ale na pewno znacie ten ból w Krakowie;)
Z przekierowywaniami do BZG bywało tak Że wizzy wywalały pasażerów po czym po pół godzinie na pusto do GDN :)
Marcowy: Fatalnie to wygląda przez 2 pozycję na liście :D pozostałe to jakieś nieistotne rejsy z mniejszych lub większych wiosek ^^ pozdrowienia i na jutro CAVOK życzę
Ale słabo to wyglądało na szczeście przed drugą falą mgła się podniosła :)
08:00 FR8451 Stockholm (NYO) Ryanair B738 EI-EFF Diverted to WMI
08:10 LO3504 Krakow (KRK) LOT DH8D SP-EQB Canceled
08:20 LO3831 Warsaw (WAW) LOT DH4 Canceled
08:45 FR3043 Warsaw (WAW) Ryanair B738 EI-DHZ Diverted to WMI
08:45 W61732 Stockholm (NYO) Wizz Air A320 HA-LYL Diverted to WAW
09:15 SK755 Copenhagen (CPH) SAS AT76 OY-JZF Diverted to POZ
09:25 AY751 Helsinki (HEL) Nordic Regional Airlines AT75 OH-ATG Diverted to HEL
09:30 FR1908 Dublin (DUB) Ryanair B738 EI-DWD Diverted to BZG
09:35 W61752 Turku (TKU) Wizz Air A320 HA-LYV Diverted to WAW
09:35 W61744 Oslo (TRF) Wizz Air A320 HA-LYN Diverted to BZG
09:55 W61748 Stavanger (SVG) Wizz Air A320 HA-LPL Diverted to BZG
Marcowy: Wy chyba masakry nie widzieliście, 11 przekierowań nazwałbym najwyżej delikatnymi niedogodnościami :D
Dzisiaj w Gdańsku masakra. Mgła, widoczność 160 metrów, od rana nic nie wylądowało. jak na razie już 11 lotów przekierowanych.
marcowy i spotter10: dobrze gadają, ps fok macie tyle, że bym to zaczął liczyć albo wsadzać do samolotów :D WRO i OSR przez takie a nie inne ułożenie A1/A4 to jest główny problem pasożytniczy dla KTW. Dla KRK te dwa przykłady są tak marginalne, porównałbym ten marginalny przykład niczym konkurencja POZ dla Was w GDN czyli tyle co nic.
gość_9573e: Obawiam się, że my, Wy i cała sitwa regionów zresztą podobnie jako porty docelowe zatrzymamy się za parę lat przy swoim "docelowym" ruchu jak nasi odpowiednicy z zachodu wiele lat temu. Obstawiam, że stanie się to na długo przed wykorzystaniem całkowitego terenu jaki jest w konkretnym porcie dany na rozwój (w tym nasz okrojony teren z wojskiem). Problem z miejscem będzie miało tylko i wyłącznie Okęcie jako port przesiadkowy, który jak wiadomo rośnie i będzie rósł do śmierci naturalnej, a miejsce się skończyło.
miłego czwartku
gość_9573e
2016-10-13 10:20
Pamiętajcie że KRK ma ograniczenia rozwojowe. To również lotnisko wojskowe. Mówienie ze wojsko odda teren bo lotnisko musi się rozwijać to bajki. Rozwój w pewnym momencie zastopuje i wtedy klops.
spotter10
2016-10-13 09:49
marcowy - czy mamy szansę czy nie to sie okaże. Ale moim zdaniem obydwa lotniska będą cały czas blisko siebie i w miarę równo się rozwijały. Zgodzę się, że w promieniu oddziaływania GDN jest znacznie mniej ludzi niż w KRK, bo jednak u nas spora część to woda. A foki i ryby się nie liczą :D Ale też u nas nie ma konkurencji. KRK i KTW mają pokrywające się promienie oddziaływania, na dodatek na wschodzie jest RZE. Na południu mają Ostravę, na zachodzie jest WRO (wprawdzie te dwa nie pokrywają się z KRK ani KTW, ale są). W GDN zaś najbliższa konkurencja to BZG, teraz Olsztyn, następnie dopiero POZ i SZZ. Do tego dochodzi jeszcze Obwód Kaliningradzki, z którego łatwiej im dojechać do GDN niż przez Moskwę lecieć. Jakby nie patrzeć, GDN faktycznie jest skazany na sukces, bo konkurencji praktycznie zero. Ale czy to wystarczy na dogonienie KRK? Nie wiem! Wiem natomiast, że w ostatnich latach dystans między KRK a GDN się zmniejsza. Ok, no może nie w tym roku.
A tak na sam koniec - rozmowy i dywagacje nt tego które miejsce zajmuje w Polsce są tylko w celach sportowych, przynajmniej dla ludzi inteligentnych. Tym, którzy to przeżywają i się unoszą, pisząc głupoty i będąc gotowym do oplucia innej osoby tylko dlatego, że ma inne zdanie, polecam pójść pobiegać i wyluzować.
i od razu przepraszam sympatyków KTW za określenie "duoport małopolski". Lepiej by było śląsko- małopolski a idealnie Port lotniczy Śląsk-Zagłębie-Małopolska :)
podsumowując: GDN ma w swoim zasięgu oddziaływania 2,5 mln ludzi - północ pod tym względem to naprawdę dziura :) KRK na swojej stronie podaje...8 mln. Nawet uwzgledniając, jak to powiedział kelo, pasożyty :) ( to nie moje określenie !!! ) nie mamy szans :) Z drugiej strony ciekawe jest ile wynosi łącznie strefa oddziaływania dla KTW i KWK, proste sumowanie nic nie da bo duża ilośc mieszkańców regionów liczona jest podwójnie. ma ktos takie dane ? kiedy tego szukałem ale nie znalazlem danych dla "duoportu małopolskiego". Obstawiam 15 mln, jak sądzicie ?
gość_734de
2016-10-13 07:40
A czy lotnisko Gdynia powstaje? Ono będzie duuużą konkurencją dla Gdy. Chyba że powstanie duoport i statystyki będą liczyć razem.
To ja, jako sympatyk LUZ dopowiem swoje. KRK docelowo nie ma najmniejszych szans z GDA, a wynika to przede wszystkim z położenia geograficznego i konkurencji. KTW i RZE odbierają całkiem dużą część ruchu i nie spoczywają na laurach. Cieszy, że i KRK i KTW prężnie się rozwijają i to tylko świadczy o rosnącym potencjale, jednak GDN, poprzez swoje oddalenie od reszty kraju, od innych lotnisk skazany jest na sukces. KRK i KTW skazane są na wieczną rywalizację. A LUZ... LUZ jest skazany na dominację na Wschodzie :) za 3-4 lata już. To tak trochę złośliwie dodałem, jakby ktoś chciał mi zarzucić że wojenki, że jestem zły...
gość_294c5
2016-10-13 07:08
Katowice zabierają wam ruch czarterowy dlatego, ze pod tym względem sa lepsze od GDN. Jakie pasożyty? Z Gdańska się to nie opłaca widoczni i tyle. Tu Katowice wygrywają.. Poza tym nawet sobie nie myślcie, ze przebijecie Kraków, bo to niemożliwe i śmieszne..
@misiok; znając Kelo to chodzi pewnie o sąsiadów z zachodniej(KTW) strony i ze wschodniej(RZE).