gość_29530
2016-10-26 00:10
Pomysł tego CPLa w WMI dobry, ale ja jednak starałbym się coś wymyśleć, żeby stacja kolejowa była przelotówką dla linii 9- wtedy szybkie połączenia z lotniskiem miałaby też północ Polski.
lysypiotr76
2016-10-25 20:57
Kelo dzięki. Właśnie o tą mapkę mi chodziło. Czy ja wiem czy drogo. Przy kosztach które niektórzy oceniają między 20 mld a 30 mld zł na CPL to te 8 mld wydaje się ,, drobnymi" :-)
gość_7a3ed
2016-10-25 20:50
A ja myśle, ze FR sie na lotnisku Chopina jeszcze przejedzie i pokornie wróci do Modlina. Dumpingiem odbiorą trochę pasażerów kolei, ale Lotowi już trochę mniej. A gdy tylko podniosą ceny od razu wielki szał sie skończy.
Sprawdziłem link, tak się wydaje, że coś drogo podliczyli eksperci tą inwestycję mimo wszystko. Mapka z gw link:
zobacz link
lysypiotr76
2016-10-25 20:25
No niestety mój komputer nie chce dzisiaj ze mną współpracować. Zalogowany jestem na wyborczej ale wyskakuje że limit przekroczony.
lysypiotr76
2016-10-25 18:45
Coś nie wychodzi wklejanie linku dzisiaj.Przepraszam
lysypiotr76
2016-10-25 18:44
Zapomniałem się na wyborczej zalogować . Teraz już cały artykuł
zobacz link
lysypiotr76
2016-10-25 18:39
Kelo - Oto plan rozbudowy Modlina czyli CPL w tej tańszej wersji
zobacz link
lysypiotr76
2016-10-25 14:36
Kelo - Czytałem to wczoraj. Tak ogólnie trochę się dziwię. Pośpiech Modlina jest zdumiewający. Nadal otwarta jest sprawa CPL. Ale jeśli zdecydują się na WMI to ten terminal będzie zawadzał bo inny byłby planowany. Ale skoro rząd nie może się zdecydować ani na CPL ani na strategię dla poskiej branży lotniczej to potem są takie efekty. Czyli każdy port sam w sobie decyduje.
łysy: Faktycznie przez ten Modlin zapchany, FR się może się próbować wpychać na Okęcie na większą skalę. Tylko czy stołeczny port wytrzyma silną ekspansję trzech linii lotniczych (LOT,FR,W6) ciągle rosnących czarterów i całej reszty przewoźników, których przybywa i też generują konkretny ruch? Nastanie rok 2019/20 Okęcie się zapcha, Modlin w tym czasie według planów będzie rozbudowany z 3 do 5mln hehehe czyli praktycznie to samo. Będziecie mieli poważny problem. W mojej ocenie powinno się szybko zmienić plan i przepustowośc terminalu w Modlinie zwiększać nie do 5, a do przynajmniej 10mln.
zobacz link
gość_2f38a
2016-10-25 13:54
A jak to będzie ze zniżkami (na nowe trasy) w przypadku OTP, VNO, IEV i NCE?
lysypiotr76
2016-10-25 13:44
Częściowo pokrywają się z trasami narodowego przewoźnika. Na innym forum można przeczytać że to przygotowania W6 przed nieuchronnym jak się wydaje wejściem FR na lotnisko Chopina.
gość_5e92d
2016-10-25 13:26
Szkoda, że nie z Lublina ;(
usuniety
2016-10-25 13:19
Szczegóły nowych tras od Wizz Air:
zobacz link
mechanik59
2016-10-25 13:15
Wizz szaleje w WAW. 7 nowości: OTP, LYS, VNO, SUF, BTS, IEV i NCE.
gość_4ff1b
2016-10-17 19:03
lysypiotr76: Jak już będą latać nad Syberią, to ponoć będzie trochę lepiej z przesiadkami ;)
lysypiotr76
2016-10-17 11:30
Dzisiaj inauguracja połączenia Warszawa - Seul. Start 14.40. Niestety możliwość przesiadki na loty do stolicy Korei Południowej niezbyt udana. Pisał o tym nawet pasażer.com.
Ten projekt Polconsultu jest odgrzewany co jaki czas i zawsze podnoszą się głosy, że nie ma sensu z racji potrzeby przesunięcia (wkopania) S2. Na projekcie pojawia się nawet odległość od osi dróg startowych - 1035 m. Jest to odległość wzięta z zał. 14 do Konwencji Chicagowskiej, a dokładnie art. 3.1.12. Jest to odległość wymagana dla podejść równoległych niezależnych. Jednak ten sam artykuł dalej stanowi, że w przypadku rozdzielonych równoległych operacji lotniczych, podana wyżej minimalna odległość może zostać zmniejszona o 30 m na każde 150 m przesunięcia drogi startowej wykorzystywanej do lądowań w kierunku nadlatującego statku powietrznego. Już w projekcie Polconsult przesunięcie wynosi jakieś 900 m, a więc odległość między drogami startowymi mogłaby być spokojnie zmniejszona do jakiś 850 m, a wtedy już niewiele brakuje do tego, bo wcale nie musieć przesuwać (zakopywać) dłuższego odcinka S2, a jedynie krótki fragment w osi pasa.
Oczywiście, taka rozbudowa byłaby wiele tańsza niż CPL, i pewnie starczyłoby na warszawskie/polskie potrzeby na wiele lat. Pytanie tylko, czy budowa CPL bardzo dobrze skomunikowanego koleją z resztą kraju nie byłaby bardziej przyszłościowym projektem.