Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_f969f
2016-10-13 13:22
Montreal to madry ruch ale tylko i wylacznie jak bedzie w ponad polowie zabieral paxow transferowych inaczej to nie wyjdzie na dodatek takie resjy musza byc minimum 4 razy w tygodniu i przydaloby sie popracowac nad umowa z AC w sprawie codeshare
jjemiolo
2016-10-12 20:04
Montreal to drugie po Toronto miasto Kanady, blisko Ottawy, i bylby rowniez korzystny z punktu widzenia rotacji maszyn, bo dlugosc trasy zblizona do NYC. YEG czy YVR bylyby blisko 24 godzin w nawrocie wymagajac powiazania w innymi krotszymi trasami - IKA, TLV, TSE, DEL, BOM, a o nich sie nie wspomina z mysla o 787?
@gosc_21cbf: osobiscie nie mialbym nic przeciwko TIA czy SKP, ale na ile LO moze konkurowac w SKP z W6?
gość_21cbf
2016-10-08 21:22
nowym kierunkiem w Kanadzie bedzie Montreal. Mikosz wraz z Celejewskim dogadywali temat jednakze dobra zmiana opoznila owe plany. Jak lecialem z pol roku temu do YYZ to steward mowil ze tez mieli takie info ale sprawa ucichla ale raczej nie powinno sie nic zmienic. Pytalem go w ogole o kierunki to mowil mi tylko o Teheranie, Tiranie, Skopje oraz o Montrealu.
IMHO Lot powinien dążyć do floty 15-20 samolotów Boeing 787/Airbus A350 w różnych wariantach - wtedy może operować je "na styk", jak wiele linii robi, trzymając jeden samolot w zapasie.
jjemiolo
2016-10-06 21:32
gosc_5ac11: racja, jest takie ryzyko
gość_5ac11
2016-10-06 19:57
jedna awaria jednego z B787 i całą siatkę szlag trafi
lysypiotr76
2016-10-06 15:21
A być może w przyszłym roku polecimy z Warszawy do Tirany .
zobacz link
gość_563a3 - byc moze Calgary mialoby sens, teoretycznie mogliby liczyc na wypelnienie klasy business przez przemysl naftowy z Rosji. Jeli chodzi o Polakow to po posunieciach z ostatnich lat wynika ze LOT nie chce byc linia dla polonii a raczej miedzzynarodowym graczem na Europe centralno wschodnia - i bardzo dobrze.
gość_563a3
2016-10-06 12:25
Licze, że będzie to Calgary w stanie Alberta. Dużo Polaków tam mieszka. A z Europy kipepsko z połączeniami do tego miasta. wiec jest szansa że LOT latałby tam pełny.
lysypiotr76
2016-10-06 10:20
Ja naprawdę jestem ciekawy jak narodowy przewoźnik da sobie radę z tymi wszystkimi nowymi połączeniami. Jak one wpłyną na finanse firmy. Pamiętam niedawną wypowiedź szefa LH na Polskę który przyznał że najwięcej Polaków lata za ocean na Florydę i do Kalifornii. Nie wiem czy pamiętacie jak LH mocno rozwinął połączenia z polskich lotnisk regionalnych gdy LO ogłosił swoją strategię do Azji. I mimo że tylko na Pekinie się skończyło to niemiecki przewoźnik nie zmniejszył oferowania. Kłopoty LO pomogły przejąć pax na kierunku atlantyckim. Czy teraz też mocniej wejdzie na te lotniska. Bo nie można ukrywać że część pax przeniesie się na pokład polskiego przewoźnika.
gość_f15bd
2016-10-06 09:12
gość_16b65 dokladnie zreszta czartery na Bali będą teraz nawet raz w tygodniu ( nie jak ostatinio raz co 2 tyg)
pcharasz
2016-10-06 05:53
No nie wiem, trochę sceptycznie podchodzę do tego, bo nie tylko na styk, ale też że problemy na jednym kierunku będą się odbijać na pozostałych kierunkach. No nic, pożyjemy, zobaczymy. Oby LO nie miał zaplanowanych żadnych przeglądów...
jjemiolo
2016-10-05 23:12
pcharasz: Jesli np. JFK wraca do WAW o 9:00 moze poleciec do LAX o 11:20, wrocic nastepnego dnia o 12:50, po czym poleciec na w okolicy 16-17 do ktoregokolwiek z nastepujacych: JFK, EWR, YYZ, ORD, LAX, PEK, ICN, NRT. Czyli jest mozliwe, chociaz "na styk" w sytuacji opoznien.
lysypiotr76
2016-10-05 22:03
Prezes o nowym połączeniu z Kanadą mówił w perspektywie najbliższych 4 lat. Tak przynajmniej się wyraził.
pcharasz
2016-10-05 21:55
Przecież ani LAX, ani ICN, jest niewykonalne w 24h. NRT raczej też nie realistyczne.
gość_16b65
2016-10-05 21:38
chyba zapominacie o czarterach na B787, umowy obowiązują jeszcze 1,5 roku
jjemiolo
2016-10-05 21:08
Teoretycznie, przy osmiu maszynach i rozkladzie ktory pozwala na jedna powrotna rotacje kazdego dnia, moze byc 56 par lotow tygodniowo. Oczywiscie, nie mozna planowac az tyle bowiem musi byc rezerwa na wypadek opoznien, albo jakiegos remontu. Zakladajac ze kazdego dnia tygodnia jest jeden wolny samolot w WAW przez caly dzien dostajemy maksymalnie 49 mozliwych par lotow w tygodniu. Moze byc jeden lub dwa wiecej ale cos sie stanie nie ma szans na wykonanie rozkladu. Jesli obecnie jest plan na 46 rotacji jest ciagle szansa na 2-3 wiecej. Czy nowa linia ma sens nie jestem pewien ale dodanie dodatkowych czestotliwosci (Azja, ORD) jest chyba mozliwe. A moze rozwazyc 787 do TLV czy planowana trase do ALA (choc moze to byc za duza maszyna)?
gość_67964
2016-10-05 19:58
Pasażer.com
LOT ma zaplanowane 46 rotacji LONG-HAUL, a siatka opiewa na 7 samolotów. To oznacza, że wzmocnienie PEK i nowego miasta w kanadzie może nastąpić już w sierpniu przy odbiorze 8 B787. :)