gość_63133
2016-11-17 21:55
Pomysł ok , ale przypomina mi trochę jakby podstawiać Pendolino kibolom jadącym na mecz
@temu: rynek pielgrzymek do Mekki jest bardzo specyficzny, ale nie sądzę aby MAS chciała konfigurować A380 powyżej 700pax. Raczej coś w stylu Emirates 615pax, może nieco więcej. Poza pielgrzymkami te samoloty mogłyby wtedy latać gdzie indziej np. MAS latały na A380 do HKG. W samej Malezji jest jakieś 20 mln wyznawców Islamu jeżeli przeciętnie co 50 lat (np. ~raz w życiu...) to mamy ponad 1000 dziennie... A po sąsiedzku jest jeszcze Indonezja i ponad 200 mln wyznawców.
@lysypiotr76, @gość_5a24b: MAS po stracie dwóch B777 pozbyła się lub zaparkowała całą swoją flotę B777. Ale przecież nikt z tego powodu nie wróży źle programowi B777. Nawet jeśli program B777X jest dużo bardziej zależny od Emirates, Qatar i Etihad niż A380.
Nie wiem po co te opinie dotyczące A380 w kontekście MAS. Ta linia - jak przyznał jej CEO w 2015 - jest (była) technicznie bankrutem. Być może jeszcze odzyska siły, ale się dopiero okaże.
Te dwa "wolne" A380 obsługiwały wcześniej KUL-CDG (MH20/21, do 2015-08-03), ale potencjał ten trasy okazał się zbyt mały na A380 i tyle. Być może faktycznie na pielgrzymkach będą mogli zarobić więcej niż na lotach do Francji.
Natomiast 4x A380 obsługują cały czas KUL-LHR(MH1/4, MH2/3).
@Psychodelik: tak myślisz? Bo mnie się wydaje, że to może być całkiem niezły pomysł. W Afryce zachodniej są (albo przynajmniej były) popularne czartery jumbo-jetami do Mekki i biznes się kręci. Przy skonfigurowaniu całości pokładu w economy spokojnie zmieści się ponad 700 osób, bo a380 jest certyfikowany dla max. 853 sztuk. Nie wiem, jaki byłby koszt jednostkowy na pasażera w takiej opcji, ale sądzę, że nie byłoby drożej niż dla typowych czarterów egiptowych na a320. Inna sprawa co oni z tymi maszynami zrobią poza sezonem pielgrzymkowym.
Psychodelik
2016-09-28 15:40
A380 do Mekki z hordą najbiedniejszych muzułmanów. Składam pokłony i biję allahy pomysłodawcom!
gość_5a24b
2016-09-27 18:36
Ja myślę, że nie leży tutaj problem A380, ale fakt, że nikt by nie chciał kupować samolotów od linii lotniczej która albo spada z nieba albo znika w nie wyjaśnionych okolicznościach. To byłoby widowisko gdyby taka kolumbryna rozleciała się w powietrzu.
gość_bc9a4
2016-09-27 17:51
Kolejny europejski bezsensowy projekt. Brak uzasadnienia ekonomicznego dla logistyki produkcji rozrzuconej po kilku krajach. To powoduje wysokie koszty produkcji. Niestety, ale to bylo do przewidzenia.
gość_5ac11
2016-09-27 12:24
może nasz LOT zainteresuje się ?
lysypiotr76
2016-09-27 10:34
Wielu na tym portalu uważa nadal że A380 ma szansę. Ja znowu na tym portalu wielokrotnie pisałem że ten projekt nie ma przyszłości. Kilka linii już zrezygnowało , kilka zmieniło zamówienia na inny model lub zmniejszyło zamówienie. Airbus A380 żyje dzięki Emirates . Aż strach pomyśleć co by było gdyby i Oni zmienili zdanie na temat tego mofelu.