Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_ec29c
2017-10-31 21:30
@lysypiotr76
Lepszym pomysłem jest duoport Balice - Pyrzowice. Tylko do tego Kraków i Katowice muszą zrozumieć, że współpracując zyskają więcej. Nawet za cenę ustępstw z obydwu stron.
gość_ec29c
2017-10-31 21:26
@gość_b8b94
żadnych mieszkańców tylko grupkę wpływowych pieniaczy, która doskonale wiedziała, że buduje się w pobliżu lotniska
Mam nadzieję, że spec ustawa o CPL obejmie też rozbudowę Balic.
Odchylenie nowego pasa uwalnia wielkie obszary północnego Krakowa pod zabudowę mieszkaniową.
gość_b8b94
2017-10-31 20:13
Nowy pas lotniska prowadzi mieszkańców do katastrofy, a może być wilk syty i owca cała. Prezesie: Wyremontujcie pas zamiast budować nowy i wszyscy będą zadowoleni. Tak będzie to trwało latami - bo wszyscy co się cokolwiek orientują w rzeczywistych intencjach - są przeciwko Wam. Opamiętajcie się, zacznijcie współdziałać a nie wymuszać
lysypiotr76
2016-09-26 19:05
Kelo - Coś mu się tam wymksnęło. Bardziej jednak to chciał udowodnić jak to On ciężko pracuje. Plany mają to do siebie że weryfikuje je życie. I często nijak mają się do rzeczywistości. A ten niby plan generalny to droga startowa która przewija się prawie w całym wywiadzie. On tu cudów nie zrobi. Zabezpieczył się też jak nic nie osiągnie ( czytaj trasy dalekodystansowe ) zwalając to na brak nowej drogi. Do dziś nie była i loty kiedyś tam były. Oj prezes Wam się udał.
lysypiotr76: Sprawdź w powyższym artykule odpowiedz prezesa na 3 pytanie redaktora od końca. Tam jest fragment o tworzeniu planu generalnego, oby został ujawniony po opracowaniu
lysypiotr76
2016-09-26 16:36
Kelo - Możesz jaśniej ? Jaki plan ? Drogę startową to nie za Niego zaczęto planować . On będzie ewentualnie osobą która zakończy ten etap inwestycyjny.
Pozytywnie z tego artykułu odbieram to, że zaczęto tworzyć jakiś generalny plan dla lotniska. Może wtedy nie dojdzie do tego typu sytuacji, że inwestycje potrzebne na 5 lat wstecz znajdują się dopiero na etapie planowania. Z przeszłości można wyciągnąć wniosek: lotnisko zawsze zaniżało prognozy ruchu, czy to roczne czy długookresowe. Skoro mówi się o 6mln w 2021 roku to znaczy, że jeśli będzie względny spokój na świecie to może być 6.5mln lub więcej. Przy takim scenariuszu 8mln maksymalnej przepustowości może pęknąć do 2024 najdalej, a nie 2030 jak kiedyś zakładano. Wiosek? podczas końcowych lat zabawy związanej z budową pasa (przykładowo w roku 2020) trzeba zrobić projekt rozbudowy obecnego terminala o przynajmniej 1/3 czy to właśnie w miejsce cargo czy w las od drugiej strony
gość_f0149
2016-09-26 06:39
Panie Prezesie a jakie są plany dla lotniska za 20-25 lat jak stara i nowa hala przylotów i odlotów staną się za ciasne i nowa droga startowa o ile powstanie będzie nie wystarczająca? Dalsza rozbudowa? Gdzie? A może ci co tu piszą o tym nie planowanym lotnisku między Krakowem i Katowicami mają rację? Nie od razu lotnisko musi być na 30 lub 40 milionów pasażerów które będzie budowane 20 lat za 20 mld EUR. Zacząć od czegoś mniejszego ale zapewnić sobie teren pod rozbudowę. Rynek pasażerów byłby parę razy większy niż obecnie to i przewoźnicy przyjdą. Dlaczego ma pan stawiać sobie za cel jedynie zbudowanie nowej drogi startowej? Chyba że to ludzie z Warszawy decydują o tym co ma być zrobione z Balicami to co innego.
garcba: Może ale nie lata hehe i lepiej mieć kolejnego przewoźnika więcej co by nie było
Kelo, do LTN to se może latać easyJet.
gość_00546
2016-09-23 23:45
Pomijając już wszystkie za i przeciw oraz kto popiera a kto nie budowę na razie teoretycznego lotniska między Katowicami i Krakowem to jeśli doszłoby do otwarcia bezpośredniego połączenia z USA do Krakowa z udziałem innego przewoźnika niż LOT a takie rozmowy już były tylko że upadły ze względu na ograniczenia drogi startowej to bez żadnej stronniczości trzeba przyznać że LOT i CPL będą stratne. W takim układzie, wybierając mniejsze zło, jeśli tylko możliwości DS będą na to pozwalać to takie połączenie jest w interesie LOTu bo w przeciwnym wypadku ktoś to wykorzysta tym bardziej że zapotrzebowanie na to połączenie jest. I tu pojawia się sprawa która była poruszona w jednym z komentarzy że LOT musi dać podróżnym to co chcą i na co jest zapotrzebowanie z pominięciem całej polityki działania z centralnego hubu. To linia lotnicza musi się dopasować do rynku a nie na odwrót tym bardziej jak się jest stosunkowo małą linią jak LOT. A wiadomo że im więcej jest ludzi tym łatwiej jest znaleźć przewoźników i dlatego jest ta dyskusja w komentarzach o nowym lotnisku Krakowsko-Katowickim. Przepraszam że trochę zboczyłem z tematu bo rozmowa jest o Balicach a nie LOcie.
garcba: jak to gdzie Luton ! kierunek samograj, FR jakoś z Pyrzowic lata do Stansted i robi sobie konkurencję ? nie...
krakowairport
2016-09-23 20:57
gość_c645e Każdy pracownik przyjmowany do pracy jest informowany o warunkach pracy. Zmiany w SOL ustalane są m.in. ze względu na kształtowanie się ruchu pasażerskiego w terminalu.
Szkoda, że wykorzystujesz forum do rozmów o firmie. Pana prezesa często można spotkać na terenie lotniska i można z nim porozmawiać. Zawsze można też zaglądnąć do HR :) ^MP
lysypiotr76
2016-09-23 20:01
gość_b6952 - Możesz wierzyć lub nie. Jednak na tym portalu LO jest nie raz i nie dwa równany do zera. I nie raz i nie dwa wielu życzy źle jak to niektórzy nazywają ,, warszawskim liniom lotniczym ". Co do budowy wspólnego lotniska dla KRK i KTW to ja nigdy nie byłem przeciw , ja nawet nie mam zdania w wirtualnym temacie. Ja tylko pytałem na tym forum wielokrotnie czy ktoś wie dlaczego do tej budowy nie doszło. I jjemiolo mi wytłumaczył. A słowa że Polak Polakowi to tu wielu tak pisze.Podsumowując szanowny kolego - czytaj ze zrozumieniem.
gość_b6952
2016-09-23 17:04
Do lysypiotr76. Nikomu nie chodzi o lokalne ambicje. Jeśli byś uważnie przeczytał komentarze popierające budowę wspólnego lotniska przez Kraków i Katowice to chodzi o wygodę dla kilku milionów ludzi ale ty chyba jesteś z Warszawy to od razu duma stolicy urażona i nawet wmawiasz ludziom coś co nikt nie powiedział że ktoś życzy LOTowi rozpadu. I tu udowadniasz to co gość_1c339 napisał że Polacy udowodnią że zrobią wszystko żeby drugiemu Polakowi nie było lepiej. Smutne, przykre i żałosne.
gość_29cb2
2016-09-23 11:48
To zabawne że liczycie ludność dwóch regionów i porównujecie ją do samej Warszawy. Beka.
lysypiotr76
2016-09-23 10:47
marcowy - Dobrze wyjaśnione. Tylko czy ,, gość " zrozumie , to już inna sprawa.Ja nawet mogę zrozumieć lokalne ambicje. Tyle tylko że w ten sposób LO moment się rozpadnie. Czego pewnie wielu forumowiczów linii życzy.
gość_a3047
2016-09-23 09:50
Prezes bardzo rozsądnie mówi. Idę o zakład ze gdyby mówił o wielkich planach typu 'nowe lotnisko na 15 mln' co mu tu niektórzy suflują, zostałby wyśmiany od fantastów, vide hejt na CPL. Tak więc spokojnie do przodu, hejterzy będą zawsze.
gość_2af25
2016-09-23 09:49
Kolejny Misiewicz - identiko.
gość_c645e
2016-09-23 09:47
Szanowny Panie Prezesie Włoszek moze najpierw niech pan zajmie sie atmosfera jaka panuje w SOL-u ....mam nadzieje ze nie jest panu obcy ten skrót.....jak tak dalej bedziecie traktowac pracownikow kontroli bezpieczenstwa z tzw.osemek.....to nici beda ze wzrostow ....bo zwyczajnie nie bedzie mial kto pracowac
przepraszam ze na tym forum ,ale normalna droga do prezesa dostac sie nie da...gdyz jest skutecznie blokowany przeplyw informacji ....poniewaz taki stan rzeczy odpowiada ludziom z tzw.12 (zainteresowani wiedza o co chodzi)
wszyscy trabia o sukcesach lotniska ....moze czas zastanowic sie nad tymi ktorzy pracuja na ten sukces a sa kompletnie niedoceniani i zwalniaja sie na potege....juz brakuje ludzi do pracy bo z "12 to inna kasta "....temat rzeka dla gazety FAKT i UWAGI
p.s wybaczcie za ten wpis nieco nie na temat....ale bez ludzi z solu ale z "osemek" nie bedzie zadnych wzrostow i sukcesow lotniska ..powiecie pewnie to zmien prace....dlatego juz mnie tam nie ma ale zal mi tych ktorzy tam pozostali.pozdrawiam serdecznie byly solowiec