Koniec resortu skarbu. Co z LOT-em?

Koniec resortu skarbu. Co z LOT-em? Likwidacja resortu skarbu była jedną z wyborczych obietnic Prawa i Sprawiedliwości. Plan przygotował były już minister Dawid Jackiewicz - po złożeniu dokładnego planu likwidacji resortu wraz z projektami odpowiednich ustaw został on odwołany. Premier Szydło chwaliła Jackiewicza, ale jego notowania spadły w związku z prowadzoną przez niego polityką kadrową. W wielu spółkach...
16/09/2016 08:56   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_00546 2016-09-25 02:31   
gość_00546 - Profil gość_00546
"Niech idą do konkurencji"???!!! Szanowny kolego spotter10, czy twoja znajomość ekonomi i biznesu wywodzi się z czasów PRL-u? Bo jeśli tak to chciałem ci przypomnieć że tamten system nie zdał egzaminu. Spróbuj takie coś powiedzieć jakiemuś menadżerowi od marketingu i sprzedaży. Jeśli jeszcze mu wszystkie włosy nie wypadły z wrażenia to je wyrwie. Czy ty zdajesz sobie sprawę jak często linie lotnicze przewożą pasażerów bez zysku lub nawet ze stratą aby go nie oddać konkurencji? Czy ty myślisz że bilet za kilka EUR pokrywa faktyczny koszt przewozu danego pasażera? Jeśli LOT będzie stosował takie zasady jak sugerujesz to w krótkim czasie będzie musiał pozamykać wiele połączeń a koszty własne na jednego pasażera ze względu na małą ilość pasażerów i połączeń pójdą tak do góry że nie będzie żadnych zysków i zostanie się tylko ogłosić "Na sprzedaż". A wtedy spełni się to na co liczy Lufthansa, niska wartość rynkowa LOTu który można kupić za grosze. Mam nadzieję że LOT ma o wiele lepszych menadżerów niż ty bo jak nie to Boże miej nas w swej opiece. A koledze lysypiotr76 "gratuluję" poparcia dla spotter10. Szanowni Koledzy, nie wyskakujcie z takimi komentarzami bo nikt na poważnie takiego portalu nie będzie brał. Mam nadzieję że nikogo nie uraziłem bo nie miałem takich intencji. Ale gdyby to przepraszam.
gość_00546 2016-09-25 00:15   
gość_00546 - Profil gość_00546
Zgadzam się z gość_51b4e ale chciałbym napisać o tym trochę pod innym kątem o czym już pisałem przy innej okazji. Prezes i zarząd LOTu musi zdać sobie sprawę z pozycji i zagrożeń dla LOTu na Polskim rynku. Większość Polaków na zachód od Wrocławia i Poznania lata z Berlina i tego za bardzo nie da się zmienić. Południe kraju natomiast a szczególnie Śląsk i Kraków są co raz bardziej przejmowane przez Lufthansę. A nie zapominajmy że LH nie jest tam jedynym wielkim przewoźnikiem. Do niedawna LH wysyłała tam A319 ale stały się za małe na te trasy, obecnie jest A320 i też są pełne. Jak tak dalej pójdzie to będą wysyłać A340 i podejrzewam że też za wiele wolnych miejsc nie będzie. LOT ze swojego hubu w Warszawie do Katowic lub Krakowa wysyła Embraery lub ATRy które mają połowę lub 1/3 pojemności LH samolotów. Jeśli LOT nie chce stracić południa Polski całkowicie to musi zacząć traktować ten region jak drugi hub i oferować bezpośrednie loty za oceany i w Europie bo jest to jedyny sposób aby wygrać z Lufthansą w tym regionie. Strata takiego rynku dla LOTu może oznaczać początek końca. W chwili obecnej pod wywiadem z Prezesem Balic toczy się w komentarzach dyskusja na temat ewentualnej budowy nowego jak na razie fikcyjnego lotniska między Śląskiem i Krakowem. Jeśli LOT byłby zainteresowany stworzeniem drugiego hubu w celu wzmocnienia swojej pozycji i ograniczenia dominującej roli Lufthansy na południu kraju to powinien budowę takiego lotniska popierać na każdym kroku gdyż traktowanie Balic lub Pyrzowic jako drugi hub jest bezsensowne i praktycznie nie możliwe. Pytanie teraz jest tylko takie, czy nowy Prezes zdaje sobie z tego sprawę jakie mogą być konsekwencje dla LOTu jeśli przegra konkurencję z LH.
lysypiotr76 2016-09-19 10:10   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
spotter10 - Trafna uwaga. Narzekania forumowiczów że albo będą loty za ocean , albo idziemy do konkurencji trąci trochę przedszkolem. Jest wolny rynek , więc pasażer wybiera.
spotter10 2016-09-19 08:45   
spotter10 - Profil spotter10
A dla linii lotniczej ważne jest, aby na takich pasażerach zarabiała. Jeżeli nie będzie zarabiać, to nie ma sensu ich wozić - niech idą do konkurencji. Bo najważniejsza nie jest liczba przewiezionych pax, tylko zyski. To się liczy w prowadzeniu jakiegokolwiek biznesu - zarabianie!
gość_51b4e 2016-09-19 00:20   
gość_51b4e - Profil gość_51b4e
Jeśli LOT chce konkurować skutecznie w Polsce na trasie z/do USA i Kanady to musi przywrócić bezpośrednie loty między Krakowem a Chicago i Nowym Jorkiem bo w przeciwnym razie ludziom jest obojętne czy się przesiada w Warszawie czy we Frankfurcie, Paryżu, Londynie, Wiedniu czy jeszcze gdzie indziej. Co innego jak może lecieć bezpośrednio to wtedy się zastanowi jeśli cena nie jest zbyt wysoka bo to jest bezpośrednie połączenie. Tak więc LOT musi się zastanowić czy będzie robić to co Państwowe Porty Lotnicze im każą czy chcą rozwijać swoje połączenia i pozyskiwać klientów.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy