Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
W RZE 1% wzrost we wrześniu. Odprawiono 62860 pasażerów. O 677 osób wiecej niż rok temu.
Wynik byłby lepszy gdyby nie 5 odwołanych z powodu mgły lotów do WAW i 2 przekierowania do Katowic (Korfu i Stansed) czyli lekko licząc odpadło 1000 pax.
@gość_29cb2 Masakra. Potrzeba żeby doszło do wypadku wtedy urzędnicy się ruszą.
A czasami dłuższy pas się przydaje:
zobacz link
gość_29cb2
2016-09-13 22:32
@kinder poważnie:
zobacz link
gość_29cb2
2016-09-13 22:26
Poważnie, przeczytaj:
zobacz link
@gość_29cb2 - poważnie z tym czy jaja se robisz? Ryzykują bezpieczeństwo dla kępy krzaków?
gość_6483d
2016-09-12 12:56
gość_6483d aby patrzeć jak przerobią go na Biedronkę. :)
gość_29cb2
2016-09-12 12:47
kinder kilka lat temu rozbieg w Balicach miał 2 500 metrów, a nie 2 300 jak teraz (skrócony przez drzewa których nikt nie potrafi wyciąć zgodnie z prawem).
gość_824b8
2016-09-12 12:03
W Rzeszowie nawet wybudowano hangar na B 787. Mają rozmach :-)
gość_6483d
2016-09-12 11:10
Prezes LOT wyraźnie zaznaczył, że EWR będzie tylko z WAW.
lysypiotr76
2016-09-12 10:23
Kelo - To że komentujemy ewentualne połączenie z RZE do EWR nie ma znaczenia. Wiesz dobrze ze jakby było to z KRK podpisał byś się pod tym. Z tym składaniem się na LO to bym polemizował. Żyjemy w jednym kraju więc bardzo źle to o Tobie świadczy że wypominasz pomoc. To można odnieść do wielu innych firm którym państwo pomogło i to nie raz ( kopalnie , kolej ). Podsumowując nasze dywagacje pamietaj , że KRK też wyciąga ręce po pieniądze z budżetu , czyli również moje. Ale to wtedy jest dobrze , jak odwrotnie to krzywda Ci się dzieje.
Kilka lat temu było połączenie z KRK do stanów. Nie jestem pewien na czym to latało - pewnie 767, ale czy nowoczesny dreamliner nie potrzebuje krótszej drogi startowej?
Na logikę. Skoro wtedy się dało to tym bardziej teraz się da.
gość_2c24a: Broszura z wikipedii :D Nie mówię, że jest zła zwłaszcza ta anglojęzyczna ale zwróć uwagę jakie tam są dane wpisane. Na wikipedii którą wklepałeś jest MTOW dla całego dystansu na jaki został zaprojektowany Dreamlinera tj 13.6tys km, a nie dla konkretnie dla odległości 7.5-8tys KRK-ORD na którym się oparły tamte wyliczenia. Ile to jest 55-60% całkowitego zasięgu ? Widzisz różnicę między tym piórem z ołowiem :D? Ty podałeś wymagania rozbiegu dla trasy pokroju Kraków-Perth (Australia zachodnia) a ja Kraków-Chicago (wschodnie USA)
gość_2c24a
2016-09-11 22:37
Kelo, nie osmieszaj się - cytuję twój wpis poniżej: "... Lotowskie 787 z silnikami Rollce Roysa zatankowane i upchane pod sufit mają rozbieg 2300m do JFK, 2400m do ORD z Balic. .."
To tak jakby jedno kilo piór było cięższe od jednego kilograma ołowiu lecąc w B788. Niestety ku twemu zdziwieniu waga jest taka sama i dystans taki sam.
B788 na full MOTW ma 2900-3100 m rozbiegu, a przy maksymalnym ciagu silników minimum to 2600 m. Zobacz tabale na dole strony
zobacz link - a w niej zakładka: "Takeoff distance MTOW (ISA, SL)"
gość_47559
2016-09-11 22:10
@lysypiotr76 -ok, ale tak było 7 lat temu. Od tego czasu sporo się zmieniło. Podkarpackie jest o ile się nie mówie w pierwszej trójce pod względem liczby eksporterów do USA. To znaczy, że i o zapełnienie bagażników nie musisz się zbytnio martwić, o zapełnienie C również. 50.000 osób z Podkarpacia lata rocznie do USA. Rośnie liczba firm robiących biznesy ze Stanami, rośnie liczba osób, których stać żeby sobie wyskoczyć na 2 tygodnie do Stanów na wycieczkę. Wszystko to sprawia, że to nie jest juz ten sam rynek co kiedyś. Jasne, że nie jest to tak bogaty rynek jak Warszawa - i nigdy nie będzie, ale ja nie skreslalbym tego połączenia na samym starcie.
łysy: W moje strony nic LOT nie zaproponował to z lokalnym patriotyzmem nie trafiłeś :P Jak już to im komentuję z czystej sympatii do Rzeszowa :D, niech mają takie połączenie zanim lot upadnie definitywnie a co tam. Czy będzie latał z RZE czy WAW i tak LOT na plus nie wyjdzie :P Skoro wszyscy (wraz z Podkarpaciem) dorzucali się w zapomogach żeby nie upadł parę lat temu niech teraz do nich lata, bo póki co zrzuta od wszystkich na Warszawę była a poprawy ani korzyści żadnej z tego ;x
gość_e9496
2016-09-11 22:00
@lysypiotr76: mało prawdopodobne. im większe poparcie mają aktualnie rządzący w danym regionie, tym bardziej dany region dostaje od nich po tyłku, i jednocześnie zwiększa się ich poparcie. Taka paranoja. Tyle OT.
lysypiotr76
2016-09-11 21:23
Kelo - Połączenia interkontynentalne mają kilka zasad które są dla linii jak ,,biblia". Myślę że je znasz , ale ze względu na lokalny patriotyzm starasz sie ich nie dostrzegać. Oto te zasady. Po pierwsze samolot. Im większy , tym mniejsze koszty jednostkowe. Po drugie - pasażer. Aby wypełnić ów samolot stosujemy zasadę dowozu pax tranzytowych. Jako że samolot ma kilka klas ,z gory zakłada się że ekonomiczna pokrywa koszty.Zysk można osiągnąć w klasie biznes. To taka ,,wisienka na torcie" , a raczej dwie. O tym za chwilkę. Z zasady pasażer biznesowy jest rozproszony geograficznie. I tylko przewiezienie Go do jednego punktu daje możliwość uzyskania dochodu z priorytetowego pasażera. Tu mozna napisać o całej otoczce z jaką traktuje się Go na lotnisku. I trzecia zasada to cargo. To stanowi do 20% dochodów w dalekich połączeniach. Tutaj również firmy specjalizujące się w tego typy frachcie mają często na tych hubowych lotniskach swoje magazyny. To obniża koszty również tym firmom. Żadna z tych zasad poza samolotem nie ma przełożenia w lotach z RZE. Więc loty takie powtórzę jeszcza raz będą deficytowe. A jeśli zostaną uruchomione to będzie to po części decyzja polityczna. Nie udawajmy że LO to firma funkcjonująca niezależnie od polityki. Podkarpackie i Polonia to elektorat aktualnie rządzącej partii. Jest jednak pewne odstępstwo od zasad. Tu przykładem jest np. Norwegian który lata za ocean . Tam jednak pasażer to w zdecydowanej większości zamożny obywatel Skandynawii. Więc ja osobiście nie widzę w tych lotach nic , na czym LO mógłby zarobić.
gość_29cb2: Zmuszę zainteresowanych do wysiłku, nie ma że gotowy link :P na stronie krakowskiego lotniska, w dziale nowa droga, pod analizami technicznymi na samym dole znajdzie się prezentację nr 1 :P hue hue hue. Co do ILS xD w lecie mgieł nie ma, całoroczne połączenia to chyba abstrakcja gdziekolwiek w regionie. Stawiając tak sprawę z ILS i mitycznymi mgłami to nikt nie powinien latać na wszelki wypadek tam gdzie nie ma trójki :D, a LOT śmiga 7x dziennie nawet w zimie i ma najwyraźniej wraz z całą resztą przewoźników w poważaniu mgłę. Schodzimy z tematu trochu już trzeba poczekać czy to ściema czy oficjalnie ogłosi LOT połączenie do Newarku z Rzeszowa
łysy: jakby coś to nie szukaj prezentacji, już ją widziałeś kiedyś. Co jeśli okaże się, że RZE ma większy potencjał do zarobku na tej strasie i trzeba zlikwidować całą z WAW ? :P Tak mniej więcej to proroctwo Twoje z boku wyglądało o tym, że te loty z Rzeszowa będą deficytowe na pewno
gość_29cb2
2016-09-11 18:38
Kelo to podaj te linki tutaj jeśli to nie problem. Jeśli te 2300m jest prawdziwe, to chyba jest to minimum minimów, co przy ILS cat. I jest dość ryzykowne dla przewoźnika od strony finansowej (groźba sporej liczby przekierowań w okresie jesienno -zimowym).
lysypiotr76
2016-09-11 17:48
gość_29cb2 - Ogólnie temat ujmując w ramy te ewentualne loty z RZE do EWR będą niestety deficytowe. Tak jak już napisałem nie ma pasażerów z gotówką by te loty były dochodowe . Polonia wykupi bilety z dużym wyprzedzeniem lub będzie ,, polowała '' na promocję. Tak było kilka lat temu , tak będzie i teraz.