Ryanair chce finansować rozbudowę Modlina

Ryanair chce finansować rozbudowę Modlina - Lotnisko marnuje swój potencjał. Wydaje mi się, że to głównie kwestia finansowania i dogadania się udziałowców. Rozmawiamy z nimi i mówimy: "zbudujcie to lotnisko". Jeśli potrzeba wsparcia, jesteśmy gotowi pożyczyć Modlinowi pieniądze na rozbudowę - zapowiedział w rozmowie z Pasazer.com Michael O'Leary, prezes Ryanaira. Modlin zbliża się już do granicy...
30/08/2016 21:14   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
lysypiotr76 2016-09-02 15:36   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
Modlin po sierpniu 255 tys pax i 12 procentowy wzrost.
gość_a59cc 2016-09-01 20:38   
gość_a59cc - Profil gość_a59cc
Powinni zamknąć to "lotnisko" zamiast pchać tam niepotrzebnie pieniążki....
Zed 2016-09-01 07:01   
Zed - Profil Zed
Teoretycznie samorząd nie powinien inwestować w podmioty typu lotnisko, pod warunkiem, że nie ma w nim udziałów. A jeśli ma, to niech inwestuje, bo stopa zwrotu dla całego regionu jest niemierzalna, ale wiadomo, że znacznie przewyższa czyste statystyki finansowe samego podmiotu, jakim jest lotnisko.
Modli należy do lotnisk młodziutkich i z tego tytułu potrzeba jeszcze wielu lat, zanim zacznie zarabiać na swoje potężne inwestycje. 7-8 milionów w przyszłości, o ile nie będą to tylko pasażerowie Ryanaira, pozwoli spokojnie funkcjonować na rynku, polepszając jakość swoich usług.
Wg mnie najsłabszą stroną Modlina jest fatalny do niego dojazd. Szybki pociąg z centrum Warszawy, zatrzymujący się na max 1-2 dodatkowych stacjach mógłby przyciągnąć inne tanie lotnicze (Max czas przejazdu 30 min). Terminal to również konieczność, bo nikt teraz nie wejdzie tam, tylko po to, żeby pasażerowie porzucili przewoźnika i latali z przesiadkami z Okęcia. Coś gdzieś słyszałem, że jest plan rozbudowy terminala do 5 mln. Tylko po co? Zbudować od razu terminal na 8 mln (albo przynajmniej w etapach 5 + 3, ale wg jednego projektu, tak że po oddaniu 5m burzy się stary (wiem, nie taki stary, ale beznadziejnie zaprojektowany), a potem doczepia się jeszcze 3m i mamy optymalne lotnisko dla przewoźników niskokosztowych na co najmniej 10 lat do przodu. Kolej + terminal = więcej linii lotniczych
gość_632a6 2016-08-31 14:43   
gość_632a6 - Profil gość_632a6
Nie mam w takim razie więcej uwag. Skoro zastrzyki finansowe nie mają nic wspólnego z kondycją spółki i są na "inwestycje" (jakie to inwestycje?)...
PS. Zadanie inwestycyjne samorządu to nie inwestycje lotniska. Ale trzeba by poszperać w dokumentach zamiast opowiadać przeróżne rzeczy na forach :)
lysypiotr76 2016-08-31 14:16   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
marcowy- No chyba właśnie jest,,czarna dupa".Sam prezes mówił że jeszcze kilka lat potrzeba czekać na zyski. Tak mi się wydaje że właśnie udziałowcy portu pokrywają straty każdego roku.
lysypiotr76 2016-08-31 14:10   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
Kelo - zostaw je w KRK bo jak przyleci szeroki kadłub to miejsca w terminalu zabraknie he he
marcowy 2016-08-31 14:09   
marcowy - Profil marcowy
dokapitalizowanie nie ma nic wspólnego z tym czy firma zarabia czy tez nie. Jeżeli by było to dokapitalizowanie tyutułem pokrycia strat to czarna dupa ale co innego z przeznaczeniem na inwestycje. Ponieważ wynik jest cały czas ujemny netto to skąd maja wziąć pieniądze na inwestycje ? Jeszcze ich nie zarobili dywidenty będą pewnie za jakieś 10 lat. Natomiast współczynik EBIDTA jest sztucznym , umownym wskaźnikiem pokazującym po prostu czy firma zarabia na działalności podstawowej i czy jest w stanie spłacać zobowiązania.
Kelo 2016-08-31 13:01   
Kelo - Profil Kelo
sprzedam namioty do obsługi pasażerów po cenie, można je rozstawiać w Modlinie wzdłuż dróg kołowania po samą S7 hue hue
gość_632a6 2016-08-31 12:50   
gość_632a6 - Profil gość_632a6
Oraz budżet 2016 województwa mazowieckiego. Dodatkowo jeśli nie było zmiany w strukturze właścicielskiej oznacza to, że pozostali właściciele dokapitalizowali to lotnisko proporcjonalnymi kwotami (nie chce mi się sprawdzać)
Kwotę 7.479.000 zł przeznacza się na zadanie inwestycyjne pn. "Uruchomienie lotniska komunikacyjnego poprzez modernizację istniejącej infrastruktury oraz budowę nowej związanej z obsługą samolotów i pasażerów na terenie byłego lotniska wojskowego w Modlinie (Nowy Dwór Mazowiecki) - dokapitalizowanie spółki Mazowiecki Port Lotniczy - Warszawa - Modlin (umowa wsparcia)"
gość_632a6 2016-08-31 12:43   
gość_632a6 - Profil gość_632a6
marcowy: skoro jest takie dochodowe to powiedz mi co robi kwota 3 632 000 (dokapitalizowanie spółki Mazowiecki Port Lotniczy - Warszawa - Modlin Sp. z o.o.Cel: modernizacja infrastruktury komunikacji lotniczej)w budżecie województwa na 2015 rok?
marcowy 2016-08-31 12:18   
marcowy - Profil marcowy
gość_f5897: gościu bzdury opowiadasz ponieważ zysk operacyjny EBITDA jest dodatni i wyniósł kilka mln zł za 2015 rok. A to jest podstawowy wskażnik czy spółka zarabia czy też nie. W bilansie rocznym ten wskaźnik nie występuję i dlatego może się wydawać że firma leci na stratach a będzie leciała i to długo ponieważ inwestycje trzeba amortyzować.
lysypiotr76 2016-08-31 12:00   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
Panie Dominiku można było zacytować prezesa FR w temacie Chopina- ,,Okęcie nas polubi jak LOT zacznie znowu mieć problemy". Kochają Modlin ale chętnie weszliby mocniej na lotnisko Chopina.
fl410 2016-08-31 11:42   
fl410 - Profil fl410
z punktu widzenia pasażerów byłoby to dobre, z punktu widzenia LOT'u tragiczne....
lysypiotr76 2016-08-31 11:31   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
gość_f5897-WMI nr 2 w Polsce pod względem ruchu ? To niemożliwe. Brak terminala .
gość_f5897 2016-08-31 11:02   
gość_f5897 - Profil gość_f5897
gość_68022 ma oczywiscie racje! WMI ktory lada moment zostanie lotniskiem nr 2 od wzgledem ruchu nie przynosi zysku przy prawie 3 mln pax! Ta inwestycja niegdy sie nie zwroci, zwlaszcza dopoku RYR bedzie latal praktycznie za darmo. Mam nadzieje ze sie to niedlugo zmienii. RYR juz obliczyl sobie darmowe $$$ z biletow.
lysypiotr76 2016-08-31 10:13   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
wroord- Dokładnie tak.Publicznie to ogłasza nie rozmawiając z polskimi lotniskami.A te natychmiast ruszają do FR .Bo baza to pax A dla FR pieniadze.I wszyscy zadowoleni.
wroord 2016-08-31 10:09   
wroord - Profil wroord
MOL zawsze opowiada bajki, które często ulegają modyfikacjom. Rynek w Polsce się rozwija sukcesywnie, wiec dodawanie nowych tras i samolotów jest odpowiedzią na ten wzrost i nie wiem czy ma coś wspólnego z wyjściem Wielkiej Brytanii z Unii.
gość_fede1 2016-08-31 10:05   
gość_fede1 - Profil gość_fede1
Modlin zaorać a loty przenieść do Łodzi. Za te środki którymi mają zbudować drogi do Modlina zbudować szybką kolej do Łodzi.
gość_89b60 2016-08-31 09:45   
gość_89b60 - Profil gość_89b60
gość_9acae: to władze Równego zabiegają o połączenia z Lublinem :)
gość_ce565 2016-08-31 09:42   
gość_ce565 - Profil gość_ce565
Zapłacić, czy pożyczyć? Panie i Panowie poniżej, różnicy w tym nie ma. Sfinansować, to znaczy dać pieniądze. Ryanairowi daleko do fundacji charytatywnej, więc wiadomo, że albo mówią o pożyczce, albo o udziałach, niemniej jeśli pożyczka byłaby atrakcyjna, to czemu nie. Zapłacą a potem będzie trzeba im oddać. Normalne.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy