Small Planet ma już cztery airbusy A321

Small Planet ma już cztery airbusy A321 Przewoźnik czarterowy, oferujący także bilety w sprzedaży indywidualnej, zapowiedział wymianę boeingów na airbusy na początku tego roku. We flocie polskiego oddziału spółki jest obecnie sześć airbusów A320 oraz cztery większe A321. Najnowsza maszyna tego drugiego typu oznaczona znakami rejestracyjnymi SP-HAW wykonała już pierwsze loty dla Small Planet Airlines (na...
21/08/2016 08:14   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_e083a 2016-09-06 15:30   
gość_e083a - Profil gość_e083a
@demar, @lysypiotr76: oficjalnie Airbus wg stanu na dzień 2016-08-31 przekroczył poziom 3.000 zamówionych sztuk A321, a dokładnie to 1715x A321ceo i 1294x A321neo - razem daje to dokładnie 3009 sztuk (w sierpniu oficjalnie zarejestrowano m.in. zamówienie 100x A321neo od AirAsia z targów FIA).
BA850 2016-08-23 09:54   
BA850 - Profil BA850
@gość_1deac: na prawdę mało słyszałeś jeśli nie słyszałeś o żadnej linii, która kupiłaby używane samoloty ;-)

Swego czasu np. linia tradycyjna, LOT, wylisingowała używanego, starego bo aż 15 letniego (!), Boeinga 767-300ER number boczny SP-LPE...

Polecam postudiowanie zobacz link
demar 2016-08-23 07:14   
demar - Profil demar
@gość_1deac: uprzejmie proszę nie manipulować faktami.

A321 przejęte przez Small Planet od Aeroflot mają w tej chwili ok. 10,2 lat. W momencie przejęcia nieco mniej (np. MSN 3191 czyli SP-HAZ w chwili przejęcia 2016.04 miał ok. 9,7 lat a zatem mniej niż 10 lat).

Natomiast "prawie nowe" maszyny A320 które BA przejął od Wizzair to np. MSN 1892 czyli G-GATM który w dniu przerejestrowania 2015.01.12 miał ok. 10,5 lat.

To dość nieuczciwe pisać o ok. 10-letnich maszynach raz "stare" a drugi raz "prawie nowe" w zależności tylko od linii czy operatora.
gość_1deac 2016-08-23 01:21   
gość_1deac - Profil gość_1deac
@BA850 Zauważ że wszystkie A321 dla Small Planet są minimum 10-letnimi maszynami, używanymi wcześniej przez Aerofłot. Praktycznie wszystkie linie czarterowe latają na starych maszynach, Enter ma kilka starszych od wielu komentujących tu osob! To normalka dla linii czarterowych. Linie tradycyjne, jak LOT, kupują nowe maszyny, albo od producenta albo w leasingu od firm leasingowych - nie słyszałem o żadnej linii która kupiłaby stare samoloty. Ok, BA wziął kilka A320 od Wizzaira ( wraz z pilotami!) ale to były prawie nowe maszyny.
gość_f8972 2016-08-22 12:06   
gość_f8972 - Profil gość_f8972
kolejny "sukces"zobacz link
gość_e9110 2016-08-22 09:25   
gość_e9110 - Profil gość_e9110
W jakich bazach w Polsce i po ile są nazywane samoloty Small planet ?
gość_18819 2016-08-21 22:36   
gość_18819 - Profil gość_18819
kolego ba850 samoloty sa w takiej konfiguracji i takze nie musza miec miejsca na bagaz a co za tym idzie moga wmontowac w nie dodatkowt central tank na poliwo i dlatego leca sobie przez Atlantyk. A ze sie to oplaca to nie odkrycie Ameryki :)
demar 2016-08-21 20:35   
demar - Profil demar
@lysypiotr76: Oficjalnie (na dzień 2016.07.31) dostarczono 1325 sztuk A321.
W użyciu pozostaje ok. 1300.
Zamówiono łącznie 2901 sztuk, z czego 1711x A321ceo i 1190x A321neo.
gość_35b88 2016-08-21 19:40   
gość_35b88 - Profil gość_35b88
gość_329c5 tak sie sklada, ze 787 w konfiguracji 3-3-3 to naprawde fataliza i niewygoda, ja tylko potwierdzam, ze nic sie nie rozni lot w A-321 na dlugim dystansie od eco w delaynerze.
Akurat lecialem wiecej niz do Egiptu, daruj sobie te zlosliwosci.
Sam pewnie na co dzien, jesli w ogole polecisz Ryanair i zabierasz glos.
gość_35c53 2016-08-21 19:01   
gość_35c53 - Profil gość_35c53
BA850: OK ja to rozumiem, bo jest popyt i na takie loty. Chodziło mi po prostu o to, że wspomniałeś o tych A318 do postu o A321 za Ocean (a takich z samym C chyba nie ma).
BA850 2016-08-21 17:58   
BA850 - Profil BA850
@gość_35c53: bo C32 się opłaca, Y200 już średnio. Bilet LCY-JFK-LCY kosztuje ok £3500 (mid week, najtańszy jaki znalazłem 13-14 września, 12-15 kosztował £5500) - 32 miejsca po £3500 = £112000... czyli by uzyskać ten sam przychód w 200 miejscowym A321 bilet musiałby kosztować £560 od osoby. Dodaj do tego wyższe koszty utrzymania A321 to średnio to widzę. Economy do JFK z LHR w BA zwykle kosztuje ok £400 nawet parę dni przed wylotem (w promocji nawet mniej).
BA850 2016-08-21 17:50   
BA850 - Profil BA850
@gość_18819: postój w Shannon jest "techniczny" - pas startowy w London City jest zbyt krótki, by A318 wystartował z pełnym bakiem; dodatkowo pasażerowie przechodzą odprawę imigracyjną, więc lądują w JFK jakby lecieli lotem domestic i unikają 1-2 godzinnej kolejki do odprawy imigracyjnej na JFK. W drodze powrotnej A318 leci do LCY bez lądowania.
BA850 2016-08-21 17:47   
BA850 - Profil BA850
@gość_18819: BA kupiło na rynku wtórnym samoloty WizzAira, bo na nowe musieliby zbyt długo czekać. 10 letnie samoloty, jeśli dobrze serwisowane, są OK. Podejrzewam, że przed wejściem do służby w SmallPlanet przeszły gruntowny przegląd.
gość_329c5 2016-08-21 13:50   
gość_329c5 - Profil gość_329c5
@gość_50884 Jeżeli porównujesz komfort lotu w A321 do Dreamlinera (tak tego w economy3-3-3) to znaczy, że poza czarterami do Egiptu nigdzie jeszcze w życiu nie leciałeś
gość_35c53 2016-08-21 13:44   
gość_35c53 - Profil gość_35c53
BA850: Ale w konfiguracji C32
gość_18819 2016-08-21 13:44   
gość_18819 - Profil gość_18819
tak lata w wersji bez klasy ekonomicznej ale chyba ma międzylądowanie w Irlandii. i bez przesady z tymi nowym samolotami dla Small nowe to oni maja modele dmuchane dla dzieci:)
BA850 2016-08-21 13:18   
BA850 - Profil BA850
@adam7691: z London City lata A318 przez Atlantyk do JFK ;-)
BA850 2016-08-21 13:10   
BA850 - Profil BA850
Small planet może znaleźć nowe samoloty, a LOT nie może? czegoś tu nie kumam...
lysypiotr76 2016-08-21 12:47   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
demar - Moje dane są ,,trochę '' inne . A 321 -1265 szt w użytkowaniu i zamówienia na 263 szt. I drugi model A 321 neo - zamówienia na 950 szt .Do 3 tys zamówień daleko ?
gość_50884 2016-08-21 12:11   
gość_50884 - Profil gość_50884
Czemu ma byc lot np do USA na A-321 dla masochistow? Gdzie jest roznica, miedzy dreamlinerem, gdzie sie siedzi w koszmarnej konfiguracji 3-3-3 ???
Dla mnie nic nowego, lecialem kilka razy z Berlina za Atlantyk 757 i nie bylo niewygodnie. A masochista nie jestem.
Kompletnie nie rozumiem tego narzekactwa, z reszta to typowe dla polskiego internetu.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy