Nieoficjalnie: LOT poleci do Los Angeles

Nieoficjalnie: LOT poleci do Los Angeles Uruchomienie połączenia będzie możliwe dzięki odebraniu kolejnego, siódmego boeinga 787-8 Dreamliner. LOT na razie nie potwierdza, że to właśnie Los Angeles będzie siódmym dalekodystansowym połączeniem w siatce połączeń przewoźnika. - Zarówno Ameryka Północna, jak i Azja są kierunkami, w których LOT zdecydowanie chciałby się rozwijać. Ale na razie jest zbyt...
09/08/2016 14:59   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
lysypiotr76 2016-08-29 10:24   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
Frank Wagner country manager Lufthansy w Polsce w jednym z wywiadów przyznał że Polacy którzy latają z niemiecką linią za ocean najczęściej wybierają połączenie Frankfurt - Tampa. To taki mały przykład gdzie ewentualnie LO powinno uruchomić nowe połączenia za ocean. Kierunek na Florydę.
gość_21cbf 2016-08-21 20:11   
gość_21cbf - Profil gość_21cbf
Proszę moderatorów aby kasowali głupkowate komentarze jak te pod spodem gdzie to śmieszni ludzie domagają sie ekonomicznie nieuzasadnione loty z Rzeszowa bądź Krakowa. A jeśli nie chcecie zabijać dyskusji to proszę przedstawcie finansowe podstawy pokazujący ludziom ze LO lata przez WAW LH przez MUC FRA czy Ba LHR i tylko tak można sie utrzymać na rynku
gość_6c1dc 2016-08-19 17:00   
gość_6c1dc - Profil gość_6c1dc
gość_79c11 napisał:

Witam,

jako wieloletni pracownik zachodnich lini lotnicznych musze jednoznacznie stwierdzic, ze kazdy kto pisze ze loty poza Hubem sa w stanie sie splacic jest nie powazny i nie znajacy podstaw ekonomi. Lot na pewno nie wprowadzi lotow z rzeszowa do Newarku czy z Krakowa, zapadla decyzja ze tylko loty przez Warszawe poprzez pasazerow tranzytowych sa w stanie zapelnic wszystkie klasy podrozy

Rozmawialem 2 tygodnie temu z kolegami z Lotu i moge wam potwierdzic, ze lot w przyszlym roku uruchomi max 3 trasy dlugodystansowe, lista zostala ostatnio zawezona do 6-7 kierunkow, ktore maja racje bytu. Obecnie rozwazane kierunki to Chengdu, Shenzen, Newark, Waszyngton, Singapur, Los Angeles, Montreal.

Na 90% bedzie Newark oraz LAX, jesli zalatwia zgode od Chinczykow to wejdzie ktoras z tras z azjatyckich jednakze nie wykluczaja osoby blisko zarzadu ze przyszly rok bedze okresem pewniakow np. Teheran czy Rzymu.

Bangkok przez najblizsze 2 lata nie bedzie realizowany poza czarterami, zdecydowano sie sprawdzic go przez Rainbow pod wzgledem cargo i ruchy wysokoplatnego. Jesli ruch na tej trasie sie nie rozwine zostanie tylko i wylacznie marzeniem, ktore nie jest zbyt ambitne.

Dzis czytalem na twitterze Michala Lemana- szefa Lot Travel, ktory napisal ze Seul sprzedaje sie lepiej niz Tokio od kiedy ogloszono sprzedaz wiec Azja na pewno w ciagu 2-3 lat bedzie szybko rozwijana, mozliwe sa ponowne loty do Hanoi badz tez przeniesienie ich do Sajgonu, tak samo Dzakarta oraz Canton.

Moja odpowiedź:
Chyba Pan zapomniał, że głównym udziałowcem spółki akcyjnej PLL LOT jest skarb Państwa? Oznacza to, że powinien on służyć wszystkim obywatelom, skoro wszyscy zapłaciliśmy za to w podatkach. Nie rozumiem więc, dlaczego POLSKA linia lotnicza ma udostępniać "godne" przesiadki dla Ukraińców, Rosjan czy innych potencjalnych gości nie dbając o rodaków mieszkających z Rzeszowie? Nikt nie oczekuje, żeby LOT realizował trasy dla każdego, gdyż to by się mijało z celem, jednak w przypadku Rzeszowa to nie jest "koncert życzeń". W Rzeszowie mieszka liczna społeczność (również w podeszłym wieku) która z uwagi na rodzinę, znajomych jest niejako zmuszona do latania na tej trasie. Znam też wielu rodaków (oprócz mnie) mieszkających tymczasowo lub na stałe w okolicach Newark. LOT jako NARODOWY przewoźnik powinien nie dbać tylko o jedno miasto i zagranicznych klientów. Powinien skupić się na rodakach. A co do rentowności tej trasy, to nie uwierzę, że pełny samolot (nie widziałem wolnych miejsc w ekonomicznej, podobnie w biznesie, obok mnie wszystko było zajęte) jest nie rentowny. Pozdrawiam.
gość_7521e 2016-08-17 10:50   
gość_7521e - Profil gość_7521e
czytam Wasze zdania o KTW i KRK, że mają większy potencjał i przegoniły by WAW bez problemu - zapominacie tylko o jednym - wielkość lotniska, ilość miejsc postojowych dla samolotów, ilość pasów startowych, ilość rękawów itd. wyliczać można długo. w Polsce jedyne wielkie lotnisko to WAW - więc nie piszcie, że KRK czy KTW ma większy potencjał - skoro nie ma tam możliwości obsługi takiej ilości samolotów... WAW posiada jeszcze sporą przewagę nad KTW - dobra komunikacja publiczna. raz leciałem z KTW i dostać sie na lotnisko - drogo i długo - autobus z Katowic 28 PLN na lotnisko - to lekka przesada... na WAW dojeżdżasz komunikacja miejską za 4,40 PLN z Centrum Warszawy - nie wiem jak KRK, bo tam nie byłem
pcharasz 2016-08-13 20:30   
pcharasz - Profil pcharasz
O jakim CS z United my mówimy, skoro LO lata do JFK i ORD bez żadnego CS?
krzysiekl 2016-08-12 10:20   
krzysiekl - Profil krzysiekl
czyli się rozwijają, oby to im wyszło na dobre.
jeszcze jakby wprowadzili jakiś własny program lojalnościowy, dodatkowo obok M&M może być, bo do niczego nie jest potrzebna dla większości z nas, już lepiej integrować program lojalnościowy np. z....PKP :P
gość_c3684 2016-08-11 17:36   
gość_c3684 - Profil gość_c3684
Kto będzie chciał latać do WAW z LA? KRK ma większy potencjał! Zobaczycie, ze jeszcze 2-3 lata i KRK bedzie miec wiecej pasazerów a WAW upadnie....
malin 2016-08-11 13:43   
malin - Profil malin
A dlaczego nie z Heringsdorfu :-)?
lysypiotr76 2016-08-11 10:13   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
Jeśli te wszystkie zapowiedzi jakie ostatnio słyszymy zostaną urealnione to LO będzie potrzebować zdecydowanie większej ilości samolotów.Los Angeles , Newark i pewnie coś jeszcze na tym kierunku zmusza wrecz linie do szukania samolotów. Na razie idzie to opornie. A przy większej liczbie połączeń trzeba zwiększyć ilosc połączeń najlepiej na kierunkach wschodnich i na Bałkany . Były plany leasingu samolotów ale chyba coś nie wyszło. Sporo więc pracy czeka LO jeśli plany się potwierdzą.
greg0303 2016-08-11 05:53   
greg0303 - Profil greg0303
Ostanie dwa Dreamlinery dla PLL LOT mają następujące numery liniowe (L/N):
568: SP-LRG oraz 583: SP-LRH.
Obecnie najwyższy numer liniowy B787 na linii montażu końcowego to 490.

Już od ponad roku mówiono o dwóch nowych kierunkach LOT-u w USA, właśnie Los Angeles i Miami. Obie destynacje będą potrzebowały dodatkowych pasażerów przesiadkowych dowożonych do/z Warszawy, gdyż ruch p2p raczej nie zapełni B787-8 nawet 2-3 razy w tygodniu.
gość_49316 2016-08-10 20:25   
gość_49316 - Profil gość_49316
Montreal, Miami, Los Angeles ,Singapur ,Teheran + nigdzie nie wymieniana Casablanca - kierunki z dużym potencjałem dla Lotu
wojtek 2016-08-10 18:12   
wojtek - Profil wojtek
gość_7561d: Dobre, dawno się tak nie uśmiałem. W Warszawie siedzi "ktoś" i dyktuje z jakiego lotniska dana linia ma albo może otworzyć połączenie... Halo, czas się obudzić! Czasy sprzed tzw "otwartego nieba" minęły. Linia lotnicza z Europy (ale i nie tylko) może otwierać dowolne połączenia nie pytając NIKOGO o zgodę. I tak się dzieje. Ale łatwiej jest naginać rzeczywistość do własnych potrzeb wypisując bzdury o wyimaginowanych teoriach spiskowych niż przyznać, że może rzeczywiście zarząd lotniska jest nieudolny, że może póki co potencjał się wyczerpał albo gdzieindziej jest po prostu większy i linia może zarobić więcej.
Kelo 2016-08-10 18:08   
Kelo - Profil Kelo
gość_7561d: Że co :D?..."linie lotnicze upychają się w lotniskach 1,2,3 chcąc wykazać ich rentowność i potrzebę rozwoju" ha ha haaaa_^__^_aaaah ha ha. Pytanie mam: kto niby z poziomu centralnego marginalizuje KTW i całą resztę regionów :D, pytam bo już nie pierwszy raz i nie tylko na tym forum takie wypociny czytam?. Od wschodu po zachód wszędzie chyba przyjęli ludzie, że ich lotniska nie są pępkami świata i mają mały potencjał -> stąd mały ruch, ale nie na Śląsku :D Tam się twierdzi, że Warszawa blokuje bo by ich przegonili :D Koncesje dostaje się z Warszawy owszem, ale w przypadku krajów bez podpisanego otwartego nieba z Polską (cała unia + chyba OECD +USA,Kanada,ZEA,Ukraina mają taką umowę). W tym przypadku marginalizuje się wszystkie regiony po równo, dostaje tylko WAW.
łysy: były prezes, jako jego luźna opinia :D
gość_4682f 2016-08-10 18:06   
gość_4682f - Profil gość_4682f
Wg moich informacji LAX był rozwarzany w Locie, jednak wygrała opcja MIA.
lysypiotr76 2016-08-10 17:34   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
Te słowa wypowiedział nie kto inny jak prezes krakowskiego lotniska.
gość_7561d 2016-08-10 15:41   
gość_7561d - Profil gość_7561d
do gość_ab780 ! Obudź się !!! LH na tylko jedno marne połączenie z KTW do FRA więc o jakiej dominacji mówisz??? 3X FRA w ciagu dnia to żadna dominacja to więcej niż żenada bo wokół KTW mieszka więcej ludzi zainteresowanych lotami niż gdziekolwiek w Polsce a lotnisko to jest ciągle marginalizowane przez mające ambicję władze centralne. Jak kiedyś ktoś napisał w Polsce liczą się tylko 3 lotniska GDN WAW i KRK dlatego wszystkie linie upychają na tych lotniskach chcąc wykazać ich rentowność i potrzebę rozwoju!
Pozostałe są marginalizowane dlatego ruch choć miałby potencjał w przypadku KTW nie jest tam kierowany - to zasada ograniczonej swobody a nie otwartego nieba. Póki o ilości połączeń decyduje się w Warszawie i tam przyznaje koncesje na nowe trasy to nie ma szans na rozwój KTW, RZE czy WRC bo porty te dostają ochłapy. Druga strona to operatywność działów marketingu - ale tu bez wolnej ręki z centrali nie wiele mają do popisu.
gość_d2626 2016-08-10 14:23   
gość_d2626 - Profil gość_d2626
gość_7561d, chyba w twoim mniemaniu, to się nazywa w psychologii projekcja, więc do specjalisty.
gość_7561d 2016-08-10 13:05   
gość_7561d - Profil gość_7561d
do gość_79c11 ! Nie masz racji. Przecież KRK to największy HUB w Polsce i Wszyscy chcą latać z KRK bo to jest modne. Tu ekonomia nie ma nic do rzeczy???
P.S w mniemaniu Krakusów!
gość_b179f 2016-08-10 12:34   
gość_b179f - Profil gość_b179f
Czyżby LOT zrezygnował z Miami???
milo2 2016-08-10 11:21   
milo2 - Profil milo2
gość_bdf6a: A po co mają wynajmować? Lepiej teraz zrobić sobie reklamę tego połączenia i otworzyć ICN niż wypożyczać samolot i od razu startować z LAX. Liczy się rentowność połączeń.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy