Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_e9eba
2016-07-24 11:52
Czy tytuł artykułu odnosi się również do długu LOT-u?
gość_a3047
2016-07-20 13:02
Nie bardzo rozumiem dlaczego fakt że wiceminister jest prawnikiem tak bardzo bulwersuje niektórych. Wiceminister to polityk, a w krajach demokratycznych to najczęściej spotykane wykształcenie u polityków. Branson z kolei nie ma żadnego wykształcenia a był chyba dobrym właścicielem linii lotniczej, więc nawet 'humanistą' (dlaczego w cudzysłowie ?) bym go nie nazwał tylko czystym naturszczykiem. Dla mnie nie ważne kto zarządza, prawnik czy elektronik tylko jak, czyli jakie ma WYNIKI.
gość_92203
2016-07-20 09:12
gość_a3047, Branson ma 400 firm z różnych branż, więc ma doświadczenie w biznesie wieloletnie, a wiceminister jest prawnikiem. Sami humaniści w tym kraju "zarządzają".
gość_39c5b
2016-07-18 13:29
lysypiotr76 to największy znawca branży i fachowiec o przeogromnym doświadczeniu, więc wie lepiej ;]
gość_a3047
2016-07-18 10:46
@lysypiotr - oczywiscie że była zrozumiała, tylko niekonkretna - polecam słownik języka polskiego, pewnie teraz w podstawówkach juz o nim nie wspominają. Jedyny konkret to brak doświadczenia - jakie doświadczenie miał np Branson zanim się wziął za ten interes? Wiceministrowie to (w zdecydowanej większości) politycy i trudno się spodziewać że nie będą mieli odpowiedniej legitymacji. Tak jest na całym świecie.
lysypiotr76
2016-07-16 16:58
Moja wypowiedź wobec wiceministra jest zrozumiała . Czytanie ze zrozumieniem uczono już w szkole podstawowej . Pan szanowny raczył nie zauważyć , że Pan Wild to z zawodu prawnik który większość swojej dotychczasowej kariery zawodowej spędził w szeroko rozumianym wymiarze sprawiedliwości . I tym samym ma ,, zerowe '' podkreślam żadne doświadczenie w branży lotniczej . Niestety w Polsce jak już napisałem nie ważne jest doświadczenie ale znajomości i legitymacja partyjna która otwiera drogę do kariery niezależnie od umiejętności .
gość_23956
2016-07-15 10:48
Przecież wyniki za 2016 obejmują także pasażerów na trasach obsługiwanych w 1Q 2015 przez Eurolot i wówczas nieuwzględnianych w statystykach Lotu. Ciekawy jestem, jak się ma obecna liczb pasażerów do łącznej liczby Lotu i Eurolotu w ubiegłym roku.
gość_a3047
2016-07-15 09:21
@lysypiotr - czy mógłbyś wyrazic konkretnie co mas do zarzucenia wiceministrowi, bo Twoja wypowiedź to czysty hejt, można ją przekleić i wpisać pod czyimkolwiek adresem - ministra, komisarza UE, kierownika parkingu.
gość_e1905
2016-07-14 21:57
Może LOT zechciałby opublikować sprawozdania finansowe, zawierające także opis wyników operacyjnych za 2015, 1Q i 2Q 2016???
I wtedy ocenimy wyniki!
jjemiolo
2016-07-14 21:01
Najgorsze w tym jest ze minister robi propagande z czegos na co nie mial wplywu. Prawie wszystkie nowosci operacyjne tego roku byly ogloszone jeszcze w czasach, jak sadze, "gorszego sortu". Ten fakt wpisuje sie w ogolna strategie propagandowa obecnego establishmentu. Nalezy miec jedynie nadzieje ze czyste matematyczne wzrosty operacyjne (czestotliwosci, LF, etc.) przeloza sie na rownie wysokie wzrosty dochodow z dzialalnosci zwlaszcza podstawowej. Jesli tak sie stanie LO moze przezyc nawet dalsze zmiany.
gość_9c46b
2016-07-14 19:58
Przyczyny wzrostów:
1. Kasa
Wpompowana w LOT kasa pozwala na dalszą radosną twórczość w zakresie oferowania;
2. Niska baza
Wymuszone ograniczenia w oferowaniu 2015 oprócz poprawy wyników spowodowały efekt niskiej bazy, pozwalającej na spektakularne wzrosty;
3. Maksymalne wykorzystanie floty
LOT wykorzystał wszystkie rezerwy i możliwości flotowe, bez jej powiększenia lub zmiany samolotów na większe nie ma możliwości zwiększenia oferowania;
4. Sporo krótkich rotacji
Duża część nowych tras (typu Szymany, Połąga, Koszyce) to krótkie rotacje pozwalające na "upchnięcie" większej liczby rotacji na jedną maszynę, co oznacza wzrost oferowania.
Takie wzrosty oferowania są nie do powtórzenia bez pokrycia ich wzrostem przychodów i zysków (a nie tylko pasażerów) oraz zmian we flocie zwiększających możliwości przewozowe.
lysypiotr76
2016-07-14 17:51
Pan wiceminister skarbu ośmiesza się takimi wypowiedziami. To człowiek który nie ma zielonego pojęcia o branży lotniczej . Jego dotychczasowa kariera nigdy z branżą nie miała nic wspólnego . No chyba że korzystał z usług narodowego przewoźnika jako pasażer . I tacy ludzie mają pomóc LO wyjść na prostą ? Od wielu już lat takie stanowiska dostają ludzie ze znajomościami i legitymacją partyjną aktualnie rządzącej partii .
Wzrosty oczywiście cieszą i jak napisał Tim, jest to wynikiem wczesniejszej blokady, jakkolwiek pewnie i tak liczbowo, to wzrost +3,9% w BA, jest większy niż te 22,3% w LO. Ale oby takie wzrosty się utrzymały przez wiele lat, czego LOT'owi życzę :)
skoro w zeszłym roku była blokada, a w tym jej już nie ma, to wzrost już nie wydaje się takim sukcesem. Zobaczymy jaki bedzie wzrost w przyszłym roku...