LOT rośnie (prawie) najszybciej w Europie

LOT rośnie (prawie) najszybciej w Europie Mikołaj Wild, podsekretarz stanu w Ministerstwie Skarbu Państwa odpowiedzialny m.in. za LOT, podkreślał, że tempo rozwoju przewoźnika to duże wyzwanie. Tak istotna dynamika wynika głównie ze zniesienia ograniczeń Komisji Europejskiej w związku z otrzymaną pomocą publiczną. Dzięki temu od początku roku LOT może otwierać nowe połączenia i jest ograniczony tylko wielkością...
14/07/2016 10:37   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_e9eba 2016-07-24 11:52   
gość_e9eba - Profil gość_e9eba
Czy tytuł artykułu odnosi się również do długu LOT-u?
gość_a3047 2016-07-20 13:02   
gość_a3047 - Profil gość_a3047
Nie bardzo rozumiem dlaczego fakt że wiceminister jest prawnikiem tak bardzo bulwersuje niektórych. Wiceminister to polityk, a w krajach demokratycznych to najczęściej spotykane wykształcenie u polityków. Branson z kolei nie ma żadnego wykształcenia a był chyba dobrym właścicielem linii lotniczej, więc nawet 'humanistą' (dlaczego w cudzysłowie ?) bym go nie nazwał tylko czystym naturszczykiem. Dla mnie nie ważne kto zarządza, prawnik czy elektronik tylko jak, czyli jakie ma WYNIKI.
gość_92203 2016-07-20 09:12   
gość_92203 - Profil gość_92203
gość_a3047, Branson ma 400 firm z różnych branż, więc ma doświadczenie w biznesie wieloletnie, a wiceminister jest prawnikiem. Sami humaniści w tym kraju "zarządzają".
gość_39c5b 2016-07-18 13:29   
gość_39c5b - Profil gość_39c5b
lysypiotr76 to największy znawca branży i fachowiec o przeogromnym doświadczeniu, więc wie lepiej ;]
gość_a3047 2016-07-18 10:46   
gość_a3047 - Profil gość_a3047
@lysypiotr - oczywiscie że była zrozumiała, tylko niekonkretna - polecam słownik języka polskiego, pewnie teraz w podstawówkach juz o nim nie wspominają. Jedyny konkret to brak doświadczenia - jakie doświadczenie miał np Branson zanim się wziął za ten interes? Wiceministrowie to (w zdecydowanej większości) politycy i trudno się spodziewać że nie będą mieli odpowiedniej legitymacji. Tak jest na całym świecie.
lysypiotr76 2016-07-16 16:58   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
Moja wypowiedź wobec wiceministra jest zrozumiała . Czytanie ze zrozumieniem uczono już w szkole podstawowej . Pan szanowny raczył nie zauważyć , że Pan Wild to z zawodu prawnik który większość swojej dotychczasowej kariery zawodowej spędził w szeroko rozumianym wymiarze sprawiedliwości . I tym samym ma ,, zerowe '' podkreślam żadne doświadczenie w branży lotniczej . Niestety w Polsce jak już napisałem nie ważne jest doświadczenie ale znajomości i legitymacja partyjna która otwiera drogę do kariery niezależnie od umiejętności .
gość_23956 2016-07-15 10:48   
gość_23956 - Profil gość_23956
Przecież wyniki za 2016 obejmują także pasażerów na trasach obsługiwanych w 1Q 2015 przez Eurolot i wówczas nieuwzględnianych w statystykach Lotu. Ciekawy jestem, jak się ma obecna liczb pasażerów do łącznej liczby Lotu i Eurolotu w ubiegłym roku.
gość_a3047 2016-07-15 09:21   
gość_a3047 - Profil gość_a3047
@lysypiotr - czy mógłbyś wyrazic konkretnie co mas do zarzucenia wiceministrowi, bo Twoja wypowiedź to czysty hejt, można ją przekleić i wpisać pod czyimkolwiek adresem - ministra, komisarza UE, kierownika parkingu.
gość_e1905 2016-07-14 21:57   
gość_e1905 - Profil gość_e1905
Może LOT zechciałby opublikować sprawozdania finansowe, zawierające także opis wyników operacyjnych za 2015, 1Q i 2Q 2016???

I wtedy ocenimy wyniki!
jjemiolo 2016-07-14 21:01   
jjemiolo - Profil jjemiolo
Najgorsze w tym jest ze minister robi propagande z czegos na co nie mial wplywu. Prawie wszystkie nowosci operacyjne tego roku byly ogloszone jeszcze w czasach, jak sadze, "gorszego sortu". Ten fakt wpisuje sie w ogolna strategie propagandowa obecnego establishmentu. Nalezy miec jedynie nadzieje ze czyste matematyczne wzrosty operacyjne (czestotliwosci, LF, etc.) przeloza sie na rownie wysokie wzrosty dochodow z dzialalnosci zwlaszcza podstawowej. Jesli tak sie stanie LO moze przezyc nawet dalsze zmiany.
gość_9c46b 2016-07-14 19:58   
gość_9c46b - Profil gość_9c46b
Przyczyny wzrostów:
1. Kasa
Wpompowana w LOT kasa pozwala na dalszą radosną twórczość w zakresie oferowania;
2. Niska baza
Wymuszone ograniczenia w oferowaniu 2015 oprócz poprawy wyników spowodowały efekt niskiej bazy, pozwalającej na spektakularne wzrosty;
3. Maksymalne wykorzystanie floty
LOT wykorzystał wszystkie rezerwy i możliwości flotowe, bez jej powiększenia lub zmiany samolotów na większe nie ma możliwości zwiększenia oferowania;
4. Sporo krótkich rotacji
Duża część nowych tras (typu Szymany, Połąga, Koszyce) to krótkie rotacje pozwalające na "upchnięcie" większej liczby rotacji na jedną maszynę, co oznacza wzrost oferowania.

Takie wzrosty oferowania są nie do powtórzenia bez pokrycia ich wzrostem przychodów i zysków (a nie tylko pasażerów) oraz zmian we flocie zwiększających możliwości przewozowe.

lysypiotr76 2016-07-14 17:51   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
Pan wiceminister skarbu ośmiesza się takimi wypowiedziami. To człowiek który nie ma zielonego pojęcia o branży lotniczej . Jego dotychczasowa kariera nigdy z branżą nie miała nic wspólnego . No chyba że korzystał z usług narodowego przewoźnika jako pasażer . I tacy ludzie mają pomóc LO wyjść na prostą ? Od wielu już lat takie stanowiska dostają ludzie ze znajomościami i legitymacją partyjną aktualnie rządzącej partii .
cani 2016-07-14 14:06   
cani - Profil cani
Wzrosty oczywiście cieszą i jak napisał Tim, jest to wynikiem wczesniejszej blokady, jakkolwiek pewnie i tak liczbowo, to wzrost +3,9% w BA, jest większy niż te 22,3% w LO. Ale oby takie wzrosty się utrzymały przez wiele lat, czego LOT'owi życzę :)
tim 2016-07-14 11:59   
tim - Profil tim
skoro w zeszłym roku była blokada, a w tym jej już nie ma, to wzrost już nie wydaje się takim sukcesem. Zobaczymy jaki bedzie wzrost w przyszłym roku...
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy