Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_e9110
2016-07-21 09:20
lusypiotr76 pasażer.com mógł by o tym na pisać tak jak o Modlinie w przypadku otwarcia nowych restauracji
lysypiotr76
2016-07-20 11:40
Polecam nową kamerkę internetową zamontowaną na gdańskim lotnisku . Przekazuje obraz samolotów podchodzących do lądowania i startujących z kierunku 29 ( Matarnia ) samolotów.
To że humorystyczne to nie znaczy ze bzdurne.
marcowy: Po pierwsze ja wiem kto wyłączył, już kilka miesięcy temu o tej wymianie w wątkach GDN było wspominane, dlatego wspomniałem o PAŻP w komentarzu- to mi tu wykładu nie rób. Do luźnych, humorystycznych komentarzy typu "nie ma latania" mam prawo także i wątku GDN :P i perfidnie z tego prawa korzystam. Jeszcze dygresja o tym ils: pomarzyć to sobie mogę o III, bo II to by niewiele więcej pomogła i byłaby w przypadku KRK atrapą :)
gość_e9110
2016-07-15 14:14
Jeśli chodzi o ILS to PAZP wymienia anteny. Lotnisko w trakcie remontu drogi startowej dostosowało wszystko pod ILS cat.III więc teraz jest tylko kwestią anten. Cat III ma być wprowadzone w GDN zaraz po Warszawie.
Anteny i komputer musi być wymieniany co 15 lat więc prędzej czy później czeka to każde lotnisko
gość_891a3
2016-07-15 12:54
gość_7b8de: Wizz od dawna lata GDN-NYO, pozycje na tej trasie ma ugruntowaną. Gdyby w tak krótkim czasie zostali wygryzieni przez FR to by tylko znaczyło jak idiotyczne i krótkowzroczne jest trzymanie sie polityki małego bagażu podręcznego-wyjątkowo durnej i nieakceptowanej przez PAX. Pasażerowie mając do wyboru w6 i FR zawsze wybiorą FR.
Kelo: po pierwsze nie lotnisko wyłączył ILS tylko PAŻP a po drugie termin remontu instalacji nie mógł być w żaden sposób powiązany z oddaniem ILS II cat . Remontowana jest instalacja która ma swoje lata. Uruchomienie ILS II cat w zeszłym roku - o czym Wy możecie tylko pomarzyć - musiała odbywać się przy działających wszystkich urządzeniach, poza tym ILS praktycznie cały czas działał. dlatego remont i związana z tym 5 miesięczna przerwa i tak by była. tak więc komentuj raczej swoje podwórko.
Za to na Pomorzu "ILS not found" nie ma latania xD :D hyhyhuehue. GDN niczym typowy przegryw ^^ "Pochwal się najnowszym ILS, a chwilę później go wyłącz na kilka miesięcy" co za łeby :D Pełne zgranie lotniska z PAŻP XD
gość_7b8de
2016-07-13 19:11
to samo co z malta bedzie ze sztokholmem ... ale to chyba dobrze moze Wizz poszuka innych destynacji ?
gość_d18b8
2016-07-13 19:06
Do Spottera10 cytat"Co do porównania do KRK - zwróćcie uwagę, że w zeszłym roku było bardzo mało nowych połączeń, które to zazwyczaj zaniżają średni LF zanim się nie rozkręci."
Coś się koledze pokręciło, w zeszłym roku w Krakowie nowe połączenia uruchomił KLM do AMS, British Airways do LHR, Swiss do ZRH, EasyJet do LYS a do tego linie zwiększyły ilość rotacji coś by Air Berlin który dodał 4 dzienne połączenie do TXL. Czyli oferowane bardzo mocno wzrosło, a LF jest na bardzo wysokim poziomie.
gość_e9110
2016-07-13 18:23
To kiedy nowi przewoźnicy?
lysypiotr76
2016-07-13 15:58
To jedyne w Polsce lotnisko gdzie jest jakaś równowaga między FR i W6 . Oby tak zostało . To lepsza sytuacja dla lotniska niż dominacja jednaj linii.
gość_528ca
2016-07-13 15:57
A u na s Lablinie to LF jest 99%
lysypiotr76
2016-07-13 15:49
Ta Malta to już wczoraj była na innych portalach . Ale podobno chodzi o to że W6 przegrywa konkurencyjnie z FR .
zobacz link
spotter10
2016-07-13 14:53
No dobra, małe gdybanie z kalkulatorem w ręku. Jeżeli KRK w czerwcu obsłużył 460 tys. pax (w zaokrągleniu) i założymy LF na poziomie 85%, to oferowanie wyniosło 541 tys. Czyli że niby GDN ma większe oferowanie niż KRK??? marcowy, masz rację - ktoś musiał pomylić 4 z 5. Gdyby założyć, że oferowanie w GDN wyniosło 472 tys., to wtedy LF byłby na poziomie ok. 82%, co akurat trzyma standardy GDN :)
bujda na resorach i tyle...przecież nawet KRK nie ma takiego ofertowania :) komuś się 5 pomyliło z 4 bo wtedy ma to sens.
spotter10
2016-07-13 13:48
Średnioroczny LF za 2015 wyniósł 78,91% (zgodnie z danymi na stronie portu). LF za miesiące letnie (czerwiec, lipiec i sierpień) wynoszą odpowiednio: 83,22%, 85,33%, 89,99%. Danych jakichkolwiek za rok 2016 nie ma.
Dlatego dziwię się że niby jest taki niski LF. Nie chce mi się po prostu w to wierzyć. Przecież gdyby LF był faktycznie na tak niskim poziomie, to nie otwierano by nowych połączeń a stare by redukowano i zamykano.
Możliwe że gość ma rację (zazwyczaj nie gadam z goścmi, bo nie wiem z kim rozmawiam) i FR powoduje niski LF, ale tego nie wiem - brak szczegółowych danych odn. połączenia GDN-WMI.
Co do porównania do KRK - zwróćcie uwagę, że w zeszłym roku było bardzo mało nowych połączeń, które to zazwyczaj zaniżają średni LF zanim się nie rozkręci. W tym roku zapewne KRK już nie będzie miał aż takiego LF ze względu właśnie na nowe połączenia, których jednak mało nie ma :)
gość_4e459
2016-07-13 12:38
68% to katastrofa a jak to się ma do danych historycznych?
gość_1cc38: trochę przesadziłes ale coś w tym jest: dokładnie rzecz biorąc za 2015 KRK - 86%, GDN - 79%
gość_1cc38
2016-07-13 10:23
Taki niski LF zapewne jest generowany przez krajowe loty Ryanaira. Zresztą regularnie można kupować bilety w kosmicznie niskich cenach typu 9 czy 39 zł. To nie ma nic wspólnego z rozsądnym businessem i sztucznie podnosi ilość paxów w GDN. Z tych zapewnie powodów np. EasyJet nie jest zainteresowany wejściem do GDN. W KRK średni LF jest na poziomie powyżej 90%.